Постанова
від 30.04.2013 по справі 811/1167/13-а
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 квітня 2013 року Справа № 811/1167/13-а

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Момонт Г.М., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом : Комунального закладу «Олександрійський наркологічний диспансер»

до відповідача : Управління Пенсійного фонду України в м. Олександрії та Олександрійському районі

про визнання протиправною та скасування вимоги, визнання протиправними та скасування рішень.

Комунальний заклад «Олександрійський наркологічний диспансер» звернувся з позовом до Управління Пенсійного фонду України в м. Олександрії та Олександрійському районі про визнання протиправними та скасування:

- вимоги №2 від 15 березня 2010 року про сплату боргу із страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в сумі 633,71 грн.;

- рішення №31 від 18 березня 2013 року про застосування фінансових санкцій у розмірі 1 030,33 грн. за донарахування органом Пенсійного фонду України;

- рішення №32 від 18 березня 2013 року про застосування фінансових санкцій у розмірі 170,00 грн. за неподання відомостей, що використовуються у системі персоніфікованого обліку.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що оскаржувана вимога та рішення винесені відповідачем за результатами позапланової перевірки КЗ «Олександрійський наркологічний диспансер», якою встановлено порушення порядку нарахування, обчислення та строків сплати страхових внесків за найманого працівника ОСОБА_1 у червні та липні 2010 року в сумі 1 800,32 грн. та неподання відомостей, що використовуються в системі персоніфікованого обліку за червень-липень 2010 року на застраховану особу ОСОБА_1 Позивач вказує, що оскаржувані вимога та рішення прийняті відповідачем незаконно, оскільки у червні та липні 2010 року КЗ «Олександрійський наркологічний диспансер» не нараховувало ОСОБА_1 заробітну плату, а тому не повинне було нараховувати за неї страхові внески та подавати відомості, що використовуються в системі персоніфікованого обліку.

Відповідачем до суду подано заперечення на позовну заяву у відповідності до якого позовні вимоги ним не визнаються у повному обсязі, оскільки перевіркою позивача виявлено порушення ст.20, 21 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування». Відповідач вказує, що ОСОБА_1 поновлена на посаді молодшої сестри буфетниці наркологічного стаціонарного відділення згідно з рішенням Олександрійського міськрайонного суду Кіровоградської області від 31.05.2010 р., яке в частині поновлення на роботі підлягало негайному виконанню, а тому позивач, на думку УПФУ в м. Олександрії та Олександрійському районі, був зобов'язаний поновити ОСОБА_1 на посаді, подати за неї до Пенсійного фонду відомості, що використовуються у системі персоніфікованого обліку, нарахувати та сплатити страхові внески за найманого працівника.

Представники позивача в судовому засіданні підтримали заявлені позовні вимоги та просили суд їх задовольнити в повному обсязі з підстав викладених у позовній заяві.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, до суду надійшла заява про розгляд справи без його участі (а.с.71).

У судовому засіданні 30.04.2013 р. представником позивача подано заяву про подальший розгляд справи в порядку письмового провадження (а.с.81).

На підставі усної ухвали, прийнятої в судовому засіданні 30.04.2013 р. та занесеної до журналу судового засідання, подальший розгляд справи проведено в порядку письмового провадження у відповідності до ч.4 ст.122 КАС України.

Дослідивши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, адміністративний суд,

ВСТАНОВИВ:

Комунальний заклад «Олександрійський наркологічний диспансер» 28.02.1995 р. зареєстрований виконавчим комітетом Олександрійської міської ради як юридична особа та взятий на облік в Управлінні Пенсійного фонду України в м. Олександрії та Олександрійському районі як платник страхових внесків (а.с.8, 9, 27).

У період з 13.03.2013 р. по 15.03.2013 р. посадовою особою УПФУ в м. Олександрії та Олександрійському районі згідно листа головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області від 05.03.2013 р. №10/07 та направлення №2051/03-33 від 13.03.2010 р., проведено позапланову перевірку комунального закладу «Олександрійський наркологічний диспансер» щодо правильності нарахування, обчислення та сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, інших платежів за період з 01.01.2010 р. по 31.12.2010 р., правильності нарахування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та інших платежів, контроль за нарахуванням та сплатою яких покладено на Пенсійний фонд України за період з 01.01.2011 р. по 31.12.2012 р., а також достовірності відомостей, поданих до Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування за період з 01.01.2010 до 31.12.2012 р., за результатами якої складено акт №55 від 15.03.2013 р., висновками якого, зокрема, є:

- порушення порядку нарахування, обчислення та строків сплати страхових внесків за найманого працівника ОСОБА_1 у червні та липні 2010 року в сумі 1 800,32 грн., що є порушенням ст.20 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», у зв'язку з чим донараховано страхових внесків у сумі 633,71 грн.;

- неподання відомостей, що використовуються в системі персоніфікованого обліку за червень-липень 2010 року на застраховану особу ОСОБА_1, що є порушенням ст.21 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» (а.с.28-35).

На підставі акту №55 від 15.03.2013 р. УПФУ в м. Олександрії та Олександрійському районі відносно КЗ «Олександрійський наркологічний диспансер» сформовано вимогу від 15.03.2013 р. №2 щодо сплати недоїмки із страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування у сумі 633,71 грн. (а.с.36).

Окрім того, за результатами розгляду матеріалів документальної перевірки - акту №55 від 15.03.2013 р. начальником управління Пенсійного фонду України в м. Олександрії та Олександрійському районі винесено рішення:

- №31 від 18 березня 2013 року «Про застосування фінансових санкцій за донарахування органом Пенсійного фонду України або страхувальником сум своєчасно не обчислених та не сплачених страхових внесків», яким відносно Комунального закладу «Олександрійський наркологічний диспансер» застосовано фінансові санкції в розмірі 1 030,33 грн. (а.с.37);

- №32 від 18 березня 2013 року «Про застосування фінансових санкцій за неподання відомостей, що використовуються у системі персоніфікованого обліку», яким відносно Комунального закладу «Олександрійський наркологічний диспансер» застосовано штрафні (фінансові) санкції в розмірі 170,00 грн. (а.с.38).

Як встановлено судом, рішенням Олександрійського міськрайонного суду від 31.05.2010 р. задоволено позов ОСОБА_1 до комунального закладу «Олександрійський наркологічний диспансер» про поновлення на роботі, стягнення заробітної плати за час вимушеного прогулу, відшкодування моральної шкоди, зокрема, поновлено ОСОБА_1 на посаді молодшої медичної сестри буфетниці наркологічного стаціонарного відділення комунального закладу «Олександрійський наркологічний диспансер» з 01.03.2009 року, а рішення в цій частині допущено до негайного виконання (а.с.39-40).

Ухвалою Олександрійського міськрайонного суду від 27.07.2010 р. виправлено описку в рішенні Олександрійського міськрайонного суду від 31.05.2010 р., а саме: у резолютивній частині рішення змінено дату з якої належить поновити позивачку з « 01.03.2009 року» на « 01.03.2010року» (а.с.41).

28.07.2010 р. Олександрійським міськрайонним судом видано виконавчий лист про поновлення ОСОБА_1 на посаді молодшої медичної сестри буфетниці наркологічного стаціонарного відділення комунального закладу Олександрійський наркологічний диспансер з 01.03.2010 р. (а.с.42).

Наказом Комунального закладу Олександрійський диспансер від 28.07.2010 р. №41-к на виконання рішення Олександрійського міськрайонного суду від 31.05.2010 р. №2-1261-10 поновлено ОСОБА_1 на посаді молодшої медичної сестри буфетниці наркологічного стаціонарного відділення з 01.03.2010 р. та наказано вважати її такою, що приступила до роботи 29.07.2010 р. (а.с.43).

У письмових запереченнях відповідач вказує, що з дня винесення рішення Олександрійського міськрайонного суду про поновлення ОСОБА_1 на посаді, тобто з 31.05.2010 р., КЗ «Олександрійський наркологічний диспансер» зобов'язаний був нараховувати ОСОБА_1 заробітну плату та сплачувати страхові внески. Також відповідач зазначає, що позаплановою перевіркою встановлено неподання КЗ «Олександрійський наркологічний диспансер» відомостей за період з 01.06.2010 р. по 28.07.2010 р., що використовуються в системі персоніфікованого обліку на застраховану особу ОСОБА_1 (а.с.34, 70-71).

У відповідності до ч.1 ст.15 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» №1058 від 09.07.2003 року, в редакції чинній на час виникнення спірних взаємовідносин (далі за текстом - Закону №1058), платниками страхових внесків до солідарної системи є страхувальники, зазначені в статті 14 цього Закону, і застраховані особи, зазначені в частині першій статті 12 цього Закону.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.14 Закону №1058, страхувальниками відповідно до цього Закону є, зокрема, роботодавці: підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, об'єднання громадян, профспілки, політичні партії (у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, профспілок, політичних партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами), фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності та інші особи (включаючи юридичних та фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткування (фіксований податок, єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок, придбали спеціальний торговий патент), які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру, - для осіб, зазначених у пунктах 1, 10, 15 статті 11 цього Закону.

Згідно з п.1 ч.1 ст.11 Закону №1058 загальнообов'язковому державному пенсійному страхуванню підлягають громадяни України, іноземці (якщо інше не встановлено міжнародними договорами, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України) та особи без громадянства, які працюють на підприємствах, в установах, організаціях, створених відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, у філіях, представництвах, відділеннях та інших відокремлених підрозділах цих підприємств та організацій, в об'єднаннях громадян, у фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності та інших осіб (включаючи юридичних та фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткування (фіксований податок, єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок, придбали спеціальний торговий патент) на умовах трудового договору (контракту) або працюють на інших умовах, передбачених законодавством, або виконують роботи на зазначених підприємствах, в установах, організаціях чи у фізичних осіб за договорами цивільно-правового характеру.

Відповідно до абз.2 ч.1 ст.19 Закону №1058 страхові внески до солідарної системи нараховуються для роботодавця - на суми фактичних витрат на оплату праці (грошового забезпечення) працівників, що включають витрати на виплату основної і додаткової заробітної плати та інших заохочувальних та компенсаційних виплат, у тому числі в натуральній формі, які визначаються згідно з нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до Закону України «Про оплату праці», виплату винагород фізичним особам за виконання робіт (послуг) за угодами цивільно-правового характеру, що підлягають обкладенню податком на доходи фізичних осіб, а також на суми оплати перших п'яти днів тимчасової непрацездатності, яка здійснюється за рахунок коштів роботодавця, та допомоги по тимчасовій непрацездатності.

Згідно з ч.2, 3 ст.20 Закону №1058 обчислення страхових внесків застрахованих осіб, зазначених у пунктах 1, 2, 5 - 7, 9, 10, 12, 15, 17 і 18 статті 11 цього Закону, здійснюється страхувальниками на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) заробітної плати (доходу), грошового забезпечення, на які відповідно до цього Закону нараховуються страхові внески. Обчислення страхових внесків територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених цим Законом, здійснюється на підставі складених актів перевірки правильності нарахування та сплати страхових внесків, звітності, що подається страхувальником, бухгалтерських та інших документів, що підтверджують суму заробітної плати (доходу), на які відповідно до цього Закону нараховуються страхові внески.

На підставі ч.6 ст.20 Закону №1058 страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду. При цьому в разі здійснення протягом базового звітного періоду виплат (виплати доходу), на які відповідно до цього Закону нараховуються страхові внески, страхувальники одночасно з видачею зазначених сум зобов'язані сплачувати авансові платежі у вигляді сум страхових внесків, що підлягають нарахуванню на зазначені виплати (дохід).

Перерахування страхових внесків здійснюється страхувальниками одночасно з одержанням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплати доходу), у тому числі в безготівковій чи натуральній формі або з виручки від реалізації товарів (послуг). При цьому фактичним одержанням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплати доходу) вважається одержання відповідних сум готівкою, зарахування на банківський рахунок одержувача, перерахування за дорученням одержувача на будь-які цілі, одержання товарів (послуг) або будь-яких інших матеріальних цінностей в рахунок зазначених виплат (доходу), фактичне здійснення із цих виплат (доходу) відрахувань, передбачених законодавством або за виконавчими документами, чи будь-яких інших відрахувань.

Згідно з ч.12 ст.20 Закону №1058 установи банків приймають від страхувальників платіжні доручення та інші платіжні документи на видачу (перерахування) коштів для виплат заробітної плати (доходу), на які відповідно до цього Закону нараховуються страхові внески, та здійснюють видачу (перерахування) зазначених коштів лише за умови одночасного подання страхувальником платіжних документів про перерахування коштів для сплати відповідних сум страхових внесків або документів, що підтверджують фактичну сплату цих сум у порядку, визначеному правлінням Пенсійного фонду України за погодженням із Національним банком України та центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики.

У відповідності до ч.6 ст. 21 Закону №1058 відомості про осіб, зазначених у пунктах 1, 2, 5 - 10, 12 - 15, 18 статті 11 цього Закону, подаються до територіального органу Пенсійного фонду страхувальниками-роботодавцями, відповідними підприємствами, установами, організаціями, військовими частинами та органами, які виплачують цим особам заробітну плату, грошове забезпечення (заробіток), допомогу. Відомості про застрахованих осіб, зазначених у пунктах 3 і 4 статті 11 цього Закону, подаються до територіального органу Пенсійного фонду безпосередньо цими особами, про осіб, зазначених у пункті 11 статті 11 цього Закону, - Фондом соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, про осіб, які підлягали загальнообов'язковому державному соціальному страхуванню на випадок безробіття та отримували допомогу по безробіттю (крім одноразової її виплати для організації безробітним підприємницької діяльності) та матеріальну допомогу у період професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації, - Фондом загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття. Форми документів, порядок та строки їх подання встановлюються правлінням Пенсійного фонду.

З аналізу зазначених норм суд дійшов висновку, що виконання страхувальником обов'язку щодо обчислення і сплати страхових внесків та подання відомостей, що використовуються в системі персоніфікованого обліку на застраховану особу, безпосередньо залежить від факту нарахування роботодавцем заробітної плати працівнику.

Як встановлено в судовому засіданні відповідно до відомостей про нарахування заробітної плати за червень, липень 2010 р. та відомостей на видачу заробітної плати працівникам, КЗ «Олександрійський наркологічний диспансер» у червні та липні 2010 р. заробітна плата ОСОБА_1 не нараховувалася (а.с.46, 47, 48-49, 50-51, 52-53, 54-55).

Натомість, згідно з наказом КЗ «Олександрійський наркологічний диспансер» №42 від 19.05.2010 р. виданим на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 12.05.2010 р. №42, позивачем у червні 2010 р. здійснено перерахунок та виплату ОСОБА_1 заробітної плати за січень-березень 2010 р. відповідно до нових розмірів посадових окладів в сумі 315,16 грн., а в липні 2010 р. їй перераховано 11,86 грн. зайво утриманих страхових внесків (а.с.46, 47, 51, 55, 77). При цьому, представник позивача в судовому засіданні повідомив, що на виплачені ОСОБА_1 кошти позивачем нараховано та сплачено страхові внески.

Таким чином, оскільки КЗ «Олександрійський наркологічний диспансер» не нараховувалася ОСОБА_1 заробітна плата за червень та липень 2010 р., то, відповідно, у позивача, як страхувальника, у вказаному періоді не виникло обов'язку зі сплати страхових внесків та подання відомостей, що використовуються в системі персоніфікованого обліку на ОСОБА_1

При цьому, суд зауважує, що з огляду на компетенцію управлінь Пенсійного фонду України в містах та районах, у відповідача відсутні повноваження щодо перевірки правильності нарахування та/або не нарахування роботодавцем заробітної плати працівнику.

Більш того, якщо в подальшому Комунальним закладом «Олександрійський наркологічний диспансер» буде нарахована заробітна плата працівнику ОСОБА_1 за червень та липень 2010 р., то у позивача, відповідно, виникне обов'язок із нарахування страхових внесків за вказаний період та подання відомостей, що використовуються в системі персоніфікованого обліку на застраховану особу.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що УПФУ в м. Олександрії та Олександрійському районі передчасно та безпідставно донараховано позивачу страхові внески за червень та липень 2010 р. і визначено фінансові санкції у розмірі 1 030,33 грн. та розмірі 170,00 грн., а тому позовні вимоги про визнання протиправною та скасування вимоги №2 від 15 березня 2010 року, рішень №31 від 18 березня 2013 року та №32 від 18 березня 2013 року підлягають задоволенню.

Відповідно до ч.1 ст.94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).

Згідно з п.п.3 п.9 розділу VI Прикінцевих та перехідних положень Бюджетного кодексу України у разі безспірного списання коштів державного бюджету (місцевих бюджетів) центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, відображає в обліку відповідні бюджетні зобов'язання розпорядника бюджетних коштів, з вини якого виникли такі зобов'язання. Погашення таких бюджетних зобов'язань здійснюється виключно за рахунок бюджетних асигнувань цього розпорядника бюджетних коштів. Одночасно розпорядник бюджетних коштів зобов'язаний привести у відповідність з бюджетними асигнуваннями інші взяті бюджетні зобов'язання.

На підставі викладеного, сплачений позивачем судовий збір у розмірі 114,70 грн. підлягає присудженню з Державного бюджету України шляхом його безспірного списання Державною казначейською службою у Кіровоградській області із рахунку Управління Пенсійного фонду України в м. Олександрії та Олександрійському районі.

Керуючись ст. ст. 86, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити у повному обсязі.

2. Визнати протиправною та скасувати вимогу Управління Пенсійного фонду України в м. Олександрії та Олександрійському районі №2 від 15 березня 2010 року про сплату Комунальним закладом «Олександрійський наркологічний диспансер» недоїмки із страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в сумі 633,71 грн.

3. Визнати протиправним та скасувати рішення Управління Пенсійного фонду України в м. Олександрії та Олександрійському районі №31 від 18 березня 2013 року, яким відносно Комунального закладу «Олександрійський наркологічний диспансер» застосовано фінансові санкції у розмірі 1 030,33 грн. за донарахування органом Пенсійного фонду України сум своєчасно не обчислених та не сплачених страхових внесків.

4. Визнати протиправним та скасувати рішення Управління Пенсійного фонду України в м. Олександрії та Олександрійському районі №32 від 18 березня 2013 року, яким відносно Комунального закладу «Олександрійський наркологічний диспансер» застосовано фінансові санкції у розмірі 170,00 грн. за неподання відомостей, що використовуються у системі персоніфікованого обліку.

Зобов'язати Державну казначейську службу у Кіровоградській області стягнути на користь Комунального закладу «Олександрійський наркологічний диспансер», код ЄДРПОУ 03092540 (28000, м. Олександрія, Кіровоградська область, провул. Банний, 4) судові витрати в сумі 114,70 грн. (сто чотирнадцять грн. 70 коп.) із Державного бюджету України шляхом їх безспірного списання із рахунку Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції Кіровоградської області Державної податкової служби.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня отримання копії постанови.

Суддя Кіровоградського окружного

адміністративного суду Г.М. Момонт

Дата ухвалення рішення30.04.2013
Оприлюднено24.05.2013
Номер документу31365099
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —811/1167/13-а

Ухвала від 03.06.2013

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.М. Момонт

Постанова від 30.04.2013

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.М. Момонт

Ухвала від 08.04.2013

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.М. Момонт

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні