ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
12.02.09 Справа №2а-6574/08/2
Окружний адміністр ативний суд Автономної Респу бліки Крим у складі головуюч ого судді Яковлєва С.В. , при се кретарі Лісецькій Г.В.
розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу
за позовом Відділення фон ду соціального страхування з тимчасової втрати працездат ності в АР Крим
до Управління освіти Євпа торійської міської ради
про стягнення 1394471,25 грн. забор гованості
за участю представників:
від позивача - Бугайов С.М . - представник, довіреність № 6 від 06.01.2009 року, Конопльов В.М. - представник, довіреність № 5 від 06.01.2009 року;
від відповідача - Черлець ка К.І. - представник, довірен ість № 01-10/11 від 06.01.2009 року.
Суть спору: Відділення Фонд у соціального страхування з тимчасової втрати працездат ності в АР Крим (далі позивач) звернулось до суду з адмініс тративним позовом про стягне ння з Управління освіти Євпа торійської міської ради АР К рим (далі - відповідач) 1394471,25 гр н. заборгованості зі сплати с трахових внесків на загально обов'язкове державне соціаль не страхування у зв'язку з тим часовою втратою працездатно сті та витратами, зумовленим и народженням та похованням.
У судовому засіданні, яке ві дбулося 12.02.2009 року, представник и позивача наполягали на зад оволенні позовних вимог з мо тивів, викладених у позовній заяві.
Представник відповідача п роти задоволення позовних ви мог заперечував, мотивуючи ц е тим, що кошти на погашення за боргованості надходять з Дер жавного бюджету України у ви гляді окремих субвенцій, без урахування коштів на сплату внесків в фонд соціального с трахування з тимчасової втра ти працездатності. Крім того , зазначені виплати не включа ються до фонду оплати праці т а в суму заборгованості по ви платі заробітної плати. Вихо дячи з наведеного та керуючи сь Бюджетним кодексом Україн и, сплата даних внесків взага лі є бюджетним правопорушенн ям та нецільовим використанн ям бюджетних коштів.
На підставі вищевикладено го, представник відповідача, просив суд у задоволенні поз овних вимог відмовити.
Вислухавши пояснення пред ставників позивача та відпов ідача по справі, розглянувши надані сторонами документи та матеріали, всебічно і повн о з'ясувавши всі фактичні обс тавини, на яких ґрунтуються п озовні вимоги, об'єктивно оці нивши докази, які мають юриди чне значення для розгляду сп рави і вирішення спору, суд
ВСТАНОВИВ:
Управління освіти Євпат орійської міської ради АР Кр им зареєстровано уякості юри дичної особи Виконавчим комі тетом Євпаторійської місько ї ради АР Крим 24.12.1993 року, про що с відчить свідоцтво про держав ну реєстрацію серії А00 № 442384.
Відповідач зареєстрований як страхувальник у Євпаторі йській міській виконавчій ди рекції відділення Фонду соці ального страхування з тимчас ової втрати працездатності в АР Крим 24.03.2003 року, реєстраційн ий код 010200002154. Цей факт підтвердж ується повідомленням про реє страцію страхувальника від 2 4.03.2003 року.
Правові, організаційн і та фінансові основи загаль нообов'язкового державного с оціального страхування гром адян на випадок тимчасової в трати працездатності, у зв'яз ку з вагітністю та пологами, н ародженням дитини та необхід ністю догляду за нею, у разі см ерті, а також надання послуг і з санаторно-курортного лікув ання та оздоровлення застрах ованим особам та членам їх сі мей визначені Законом Україн и «Про загальнообов'язкове д ержавне соціальне страхуван ня у зв'язку з тимчасовою втра тою працездатності та витрат ами, зумовленими народженням та похованням» №2240-ІІІ від 18.01.2001 р.
Згідно з п. 3 ч. 1 ст. 2 цього Зако ну страхувальниками є:
а) роботодавець - для осіб, за значених у частині першій ст атті 6 цього Закону;
б) особи, зазначені у частин ах другій та третій статті 6 ць ого Закону.
Ч. 1 ст. 6 Закону України №2240-ІІІ передбачено, що загальнообо в'язковому державному соціал ьному страхуванню у зв'язку з тимчасовою втратою працезда тності та витратами, зумовле ними народженням та похованн ям, підлягають:
1) особи, які працюють на умов ах трудового договору (контр акту) на підприємствах, в уста новах, організаціях незалежн о від форм власності та госпо дарювання або у фізичних осі б, у тому числі в іноземних дип ломатичних та консульських у становах, інших представницт вах нерезидентів, а також обр ані на виборні посади в орган ах державної влади, органах м ісцевого самоврядування та в інших органах;
2) члени колективних підприє мств, сільськогосподарських та інших виробничих коопера тивів.
П. 2 ч. 2 ст. 27 Закону України «Пр о загальнообов'язкове держав не соціальне страхування у з в'язку з тимчасовою втратою п рацездатності та витратами, зумовленими народженням та п охованням» встановлений обо в'язок страхувальників нарах овувати і сплачувати в устан овлені строки та в повному об сязі страхові внески.
Відповідно до п. 4.4 Інструкці ї про порядок надходження, об ліку та витрачання коштів Фо нду соціального страхування з тимчасової втрати працезд атності, затвердженої Постан овою правління Фонду соціаль ного страхування з тимчасово ї втрати працездатності від 26 червня 2001 р. N 16, перерахування к оштів на рахунки Фонду страх увальниками-роботодавцями з дійснюється одночасно з одер жанням коштів на оплату прац і в установах банків. У разі ви плати заробітної плати за пе ршу половину або іншу частин у місяця нараховані страхові внески повинні бути перерах овані до Фонду не пізніше дня , встановленого для виплати з аробітної плати за другу пол овину місяця. Не сплачені в це й строк кошти вважаються нед оїмкою.
Судом встановлено, що в пері од з 12.09.2006 року по 09.10.2006 року позива чем була проведена ревізія к оштів на загальнообов' язко ве державне соціальне страху вання з тимчасової втрати пр ацездатності в Управлінні ос віти Євпаторійської міської ради АР Крим.
За результатами перевірки відповідачу було донарахова но внесків на загальну суму 522 97,25 грн., також була донарахован а пеня на суму 1219,00 грн. Крім того , перевіркою було встановлен о суму не прийнятих до заліку витрат у розмірі 1256,23 грн., що ві дображено в Акті № 06\4/1-545 від 09.10.2006 року.
На підставі зазначеного ак ту перевірки позивачем було прийнято рішення № 06-4/1-903 про зас тосування до відповідача штр афу за неповну сплату страхо вих внесків на суму 1340955,00 грн. (в розмірі прихованої (занижен ої) суми заробітної плати).
У звіті форми Ф4-ФСС з ТВП за 2 006 рік відповідачем відображе на зарахована і сплачена сум а у розмірі 1884,35 грн., у тому числ і не прийняті до зарахування витрати в сумі 1256,23 грн. та штраф в сумі 628,12 грн.
Ч. 1 ст. 30 Закону України №2240-ІІІ та п. 5.1 Інструкції №339 передбач ено, що страхувальник - робото давець несе відповідальніст ь за несвоєчасність сплати т а неповну сплату страхових в несків, у тому числі страхови х внесків, що сплачують застр аховані особи через рахунки роботодавців, а також за пору шення порядку використання с трахових коштів.
Ст. 8 Закону України «Про заг альнообов'язкове державне со ціальне страхування у зв'язк у з тимчасовою втратою праце здатності та витратами, зумо вленими народженням та похов анням» передбачено, що спори , що виникають з правовідноси н за цим Законом, вирішуються органами Фонду соціального страхування з тимчасової втр ати працездатності в порядку , встановленому статутом Фон ду соціального страхування з тимчасової втрати працездат ності, та в судовому порядку.
Відповідач не надав суду до казів погашення заборговано сті, у той час як відповідно до ст. 71 Кодексу адміністративно го судочинства України кожна сторона повинна довести ти о бставини, на яких ґрунтуютьс я її вимоги та заперечення.
Таким чином загальна сума з аборгованості відповідача с тановить 1394471,25 грн., у тому числі заборгованість з нараховани х штрафних (фінансових) санкц ій в сумі 1340955,00грн., додатково на раховані страхові внески в с умі 52297,25 грн. та 1219,00 грн. пені.
Однак, суд звертає увагу на те, що одним з основних принци пів адміністративного судоч инства є пропорційність, тоб то дотримання необхідного ба лансу між будь - якими неспр иятливими наслідками для пра в, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких сп рямоване судове рішення.
Відповідно до Положення пр о Управління освіти Євпаторі йської міської ради АР Крим, з атвердженого рішенням Євпат орійської міської ради АР Кр им від 02.03.2006 року №4-40/11 управління є бюджетною організацією, що фінансується за рахунок кош тів місцевого бюджету.
Згідно до ч. 1 ст. 102 Бюджетного кодексу України № 2542-ІІІ від 21.06 .2001 року фінансування видаткі в місцевого бюджету здійснює ться за рахунок субвенцій з Д ержавного бюджету України, т обто міжбюджетних трансферт ів для використання на певну мету в порядку, визначеному т им органом, який прийняв ріше ння про надання субвенції.
В Положенні про районні (між районні), міські виконавчі ди рекції відділень Фонду соціа льного страхування з тимчасо вої втрати працездатності, з атвердженого Розпорядження м Голови правління Фонду соц іального страхування з тимча сової втрати працездатності від 18.10.2001 року № 71, одним з видів ф інансування Фонду є бюджетні асигнування.
Таким чином, суд приходить д о висновку, що задоволення по зовних вимог в частині стягн ення з відповідача 1340955,00 грн. шт рафних санкцій за неповну сп лату страхових внесків призв еде до порушення принципу пр опорційності судового рішен ня, та порушення балансу між н есприятливими наслідками дл я відповідача та метою, з якою звернувся до суду позивач. За таких обставин суд вважає, що у разі стягнення вказаного ш трафу значна сума бюджетних коштів з однієї строки Держа вного бюджету має бути перер ахована до іншої, що призведе до незбалансованості та нее фективності бюджетної політ ики.
За таких обставин позовні в имоги Відділення Фонду соціа льного страхування з тимчасо вої втрати працездатності в АР Крим підлягають задоволен ню в частині стягнення з Упра вління освіти Євпаторійсько ї міської ради АР Крим 53516,25 грн. заборгованості, у тому числі зі сплати додатково нарахов аних страхових внесків в сум і 52297,25 грн. та 1219,00 грн. пені.
Під час судового засідання , яке відбулось 12.02.2009р., оголошен о вступну та резолютивну час тини постанови.
Постанова оформлена та під писана 19.02.2009 р.
На підставі викладеного, ке руючись статтями 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинс тва України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1.Позов задовольнити част ково.
2.Стягнути з Управління осві ти Євпаторійської міської ра ди АР Крим (97400, АР Крим, м. Євпато рія, пр. Леніна, 30; р/р 35414006001390 в УДК в АР Крим, м. Сімферополь, МФО 824026, ЄДРПОУ 25628395) на користь відділе ння Фонду соціального страху вання з тимчасової втрати пр ацездатності в АР Крим в особ і Євпаторійської міської вик онавчої дирекції відділення Фонду соціального страхуван ня з тимчасової втрати праце здатності в АР Крим (р/р 25604485329321 в Е О КРФ АКБ УСБ м. Сімферополя, М ФО 324010, ЕДРПОУ 26085347) 53516,25 грн. заборго ваності, у тому числі зі сплат и додатково нарахованих стра хових внесків в сумі 52297,25 грн. та 1219,00 грн. пені.
3. В іншій частині - у позові відмовити.
У разі неподання заяви про апеляційне оскарження, пост анова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголош ення.
Якщо після подачі заяви пр о апеляційне оскарження, апе ляційна скарга не подана, пос танова вступає в законну сил у через 20 днів після подання з аяви про апеляційне оскарже ння.
Постанова може бути оскарж ена в порядку і строки передб ачені ст. 186 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и.
Суддя Яков лєв С.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 12.02.2009 |
Оприлюднено | 06.11.2009 |
Номер документу | 3137726 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Яковлєв С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні