Рішення
від 22.05.2013 по справі 912/527/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

Кіровоградської області

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 травня 2013 рокуСправа № 912/527/13 Господарський суд Кіровоградської області у складі судді Глушкова М.С., розглянув у відкритому судовому засіданні матеріали справи

за позовом: публічного акціонерного товариства "Кіровоградобленерго" від імені якого діє Ульяновський район електричних мереж, Кіровоградська область, м . Ульяновка

до відповідача: Управління праці та соціального захисту населення Ульяновської районної державної адміністрації, Кіровоградська область, м. Ульяновка

про стягнення 58863,80 грн.

Представники сторін:

від позивача - Боєвець Н.М, довіреність №3152/07 від 30.04.2013 року;

від відповідача - участі не брали.

Публічним акціонерним товариством "Кіровоградобленерго" від імені якого діє Ульяновський район електричних мереж подано позов до господарського суду Кіровоградської області про стягнення з Управління праці та соціального захисту населення Ульяновської районної державної адміністрації заборгованості по відшкодуванню пільг з оплати за спожиту електроенергію з червня 2012 року по січень 2013 року працівниками міліції звільненими зі служби за віком, хворобою або вислугою років в сумі 58863,80 грн., з покладенням на відповідача витрат по сплаті судового збору.

Ухвалою господарського суду від 29.03.2013 року порушено провадження у справі, справу призначено до розгляду та від сторін витребувано необхідні для вирішення спору документи.

Ухвалою суду від 25.04.2013 року розгляд справи відкладався.

В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги в повному обсязі.

Відповідач в судовому засіданні присутній не був, відзив на позов не подав, позовні вимоги не заперечив. На момент проведення судового засідання на адресу господарського суду надійшло рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення від 29.03.2013 року №0052437 6, що підтверджує отримання відповідачем ухвали про порушення провадження у справі. Підтверджень отримання останнім ухвали про відкладення розгляду справи від 25.04.2013 року (направлена відповідачу 26.04.2013 року за вихідним номером №912/527/13/4083/13) на момент проведення судового засідання до господарського суду не надходило. Проте, враховуючи положення п. 4.1.1. Нормативів і нормативних строків пересилання поштових відправлень та поштових переказів затверджених Наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 12 грудня 2007 року №1149 якими визначено, що нормативні строки пересилання простої місцевої письмової кореспонденції складає 3 дні, пріоритетної письмової кореспонденції операторами поштового зв'язку складає 2 дні (без урахування вихідних днів об'єктів поштового зв'язку). Відповідно до пункту 4.2. зазначених нормативів при пересиланні рекомендованої письмової кореспонденції зазначені в пункті 4.1. нормативні строки пересилання збільшуються на один день, а також, враховуючи, що відповідно до ч. 1 ст. 69 Господарського процесуального кодексу України спір має бути вирішено господарським судом у строк не більше двох місяців від дня одержання позовної заяви, суд приходить до висновку, що станом на 22.05.2013 року відповідач належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи.

Станом на час проведення судового засідання заяви та клопотання від Управління праці та соціального захисту населення Ульяновської районної державної адміністрації до господарського суду не надходили.

Відповідно до ст. 75 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд розглядає справу за наявними в ній матеріалами.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, господарський суд

В С Т А Н О В И В:

Відповідно до статті 19 Закону України "Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії" від 05.10.2000 року № 2017-III державні соціальні гарантії є обов'язковими для всіх державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності.

Рішенням Конституційного Суду України від 19.06.2001 року № 9-рп/2001 визначено, що Україна є правовою державою (стаття 1 Конституції України), а в правовій державі існує сувора ієрархія нормативних актів, відповідно до якої постанови та інші рішення органів виконавчої влади мають підзаконний характер і не повинні викривляти сутність та зміст законів. Пунктами 1 і 6 частини першої статті 92 Конституції України встановлено, що виключно законами України визначаються права і свободи людини і громадянина, гарантії цих прав і свобод, основи соціального захисту, форми і види пенсійного забезпечення, засади регулювання праці тощо.

У Рішенні Конституційного Суду України від 25.01.2012 року № 3-рп/2012 визначено, що суди під час вирішення справ про соціальний захист громадян керуються, зокрема, принципом законності. Цей принцип передбачає застосування судами законів України, а також нормативно-правових актів відповідних органів державної влади, виданих на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, в тому числі нормативно-правових актів Кабінету Міністрів України, виданих у межах його компетенції, на основі і на виконання Бюджетного кодексу України, закону про Державний бюджет України на відповідний рік та інших законів України.

Згідно з Законом України "Про електроенергетику", Правил користування електричною енергією для населення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 26.07.99р. № 1357, у відповідності до укладених договорів про користування електричною енергією, протягом 2012 року та січня 2013 року включно позивач постачав споживачам електричну енергію, які оплачували її з урахуванням пільг визначених Законом України "Про міліцію".

Частинами 4 та 7 ст. 22 Закону України "Про міліцію" встановлено, що працівникам міліції та членам їх сімей надається 50% знижка по оплаті жилої площі, комунальних послуг, а також палива. За працівниками міліції, звільненими зі служби за віком, хворобою або вислугою років, зберігається право на пільги за цим Законом.

Відповідно до ст. 24 Закону України "Про міліцію" фінансування витрат пов'язаних з реалізацією вказаних положень здійснюються за рахунок коштів Державного і місцевих бюджетів. Видатки місцевих бюджетів фінансуються за рахунок субвенцій з Державного бюджету України. При цьому, обсяг спожитої електричної енергії, на який за вказаними Законами надається 50% знижка в оплаті, не обмежується нормами, тобто знижка надається на весь обсяг спожитої електричної енергії.

За умовами ст. 102 Бюджетного кодексу України видатки місцевих бюджетів, передбачені у підпункті "б" пункту 4 частини першої статті 89 цього Кодексу (звільненим зі служби за віком, хворобою або вислугою років працівникам міліції, особам начальницького складу податкової міліції, державної пожежної охорони) проводяться за рахунок субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення державних програм соціального захисту у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України № 256 від 04.03.2002 року затверджено "Порядок фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету" (зі змінами та доповненнями).

Згідно пункту 3 Порядку головними розпорядниками коштів місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення є керівники головних управлінь, управлінь, відділів та інших самостійних структурних підрозділів місцевих держадміністрацій, виконавчих органів рад, до компетенції яких належить питання праці та соціального захисту населення.

Відповідно до пунктів 10,11 "Положення про Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.01.2003 року № 117 (зі змінами та доповненнями), підприємства та організації, що надають послуги, щомісяця до 25 числа подають уповноваженому органу на паперових та електронних носіях розрахунки щодо вартості послуг, наданих пільговикам у минулому місяці, згідно з формою "2-пільга".

Уповноважений орган щомісяця: 1) звіряє інформацію, що міститься в Реєстрі, з інформацією, яка надходить від підприємств та організацій, що надають послуги, і у разі виявлення розбіжностей щодо загальної кількості пільговиків або розміру пільг, що надаються конкретному пільговику, не провадить розрахунків, що стосується виявлених розбіжностей, до уточнення цієї інформації; 2) після проведення розрахунків з підприємствами та організаціями, що надають послуги, складає: реєстр погашення заборгованості перед підприємствами та організаціями, що надають послуги, згідно з формою "5-пільга" та реєстр розрахунків згідно з формою "7-пільга"; акти звіряння розрахунків за надані пільговикам послуги згідно з формою "3-пільги".

Позивач дотримався правил вищевказаного порядку і подавав до уповноваженого органу розрахунки витрат по наданим пільгам, що підтверджується матеріалами справи (а.с.8-124), однак відшкодування проводилось відповідачем не в повному обсязі.

В період з червня 2012 року по січень 2013 року включно заборгованість відповідача перед позивачем по відшкодуванню пільг з оплати за спожиту електроенергію працівниками міліції, звільненими зі служби за віком, хворобою або вислугою років склала 58863,80 грн., що підтверджується відповідним актом звірки взаєморозрахунків між сторонами від 01.02.2013 року, підписаним повноважними представниками сторін та скріпленим печатками (а.с.132).

Оригінали вказаних документів оглянуті господарським судом в судовому засіданні.

Враховуючи викладене, господарський суд прийшов до висновку, що позов є обґрунтованим та підлягає задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до положень ст. 49 Господарського процесуального кодексу України, витрати по сплаті судового збору в сумі 1720,50 грн. покладаються на відповідача.

В судовому засіданні 22.05.3013 року господарським судом оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Керуючись ст. ст. 32, 33, 43, 44, 49, 64, 75, 82, 84, 85, 87, 116 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

В И Р І Ш И В:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Управління праці та соціального захисту населення Ульяновської районної державної адміністрації (26400, Кіровоградська область, м. Ульяновка, вул. Кірова, 8; ідентифікаційний код 03197859) на користь публічного акціонерного товариства "Кіровоградобленерго" (25015, м. Кіровоград, просп. Комуністичний,15; ідентифікаційний код 23226362) на р/р із спеціальним режимом використання №260343211425 в Філії Кіровоградського облуправління ВАТ "Ощадбанк", МФО 323475, код 23226362 - 58863,80 грн. заборгованості по відшкодуванню пільг з оплати за спожиту електроенергію працівниками міліції звільненими зі служби за віком, хворобою або вислугою років; на поточний рахунок №26002057000036 у Кіровоградській філії КБ "Приватбанк", МФО 323583, код 23226362 - 1720,50 грн. сплаченого судового збору.

Наказ видати позивачу після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи Дніпропетровським апеляційним господарським судом.

Апеляційна скарга на рішення подається через місцевий господарський суд, який розглянув справу, протягом десяти днів з дня підписання рішення, оформленого відповідно до ст. 84 Господарського процесуального кодексу України.

Засвідчений належним чином примірник рішення направити відповідачу рекомендованим листом з повідомленням про вручення за адресою: 26400, Кіровоградська область, м Ульяновка, вул. Кірова, 8.

Повне рішення складено 24.05.2013 року.

Суддя М.С. Глушков

СудГосподарський суд Кіровоградської області
Дата ухвалення рішення22.05.2013
Оприлюднено27.05.2013
Номер документу31383137
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —912/527/13

Ухвала від 25.04.2013

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Глушков М.С.

Ухвала від 24.04.2013

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Глушков М.С.

Рішення від 22.05.2013

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Глушков М.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні