ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
18 квітня 2013 р. (11:22) Справа №801/2178/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Калініченко Г.Б., за участю секретаря Колосової Ю.В. розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Державної фінансової інспекції в АР Крим
до Виконавчого комітету Братської сільської ради Красноперекопського району АР крим
про спонукання до виконання певних дій,
ВСТАНОВИВ:
Державна фінансова інспекція в АР Крим (далі позивач) звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом про зобов'язання Виконавчого комітету Братської сільської ради Красноперекопського району АР Крим (далі відповідач) виконати пункт 4 письмових вимог від 18.09.2012 року № 27-12/1710.
Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 01.03.2013 року відкрито провадження в адміністративній справі.
Представник позивача у судовому засіданні, яке відбулось 18.04.2013 року, наполягав на задоволенні позовних вимог у повному обсязі.
Представник відповідача у судовому засіданні проти позовних вимог заперечував.
Дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог, виходячи з наступного.
Відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори за зверненнями суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.
Пунктом 7 частини 1статті 3 КАС України дано визначення суб'єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Вирішуючи справу суд керувався нормативно-правовими актами, в редакцій, яка діяла на час виникнення спірних правовідносин.
Правові та організаційні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні визначені Законом України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в України" (далі - Закон) від 26.01.1993р. №2939-XII, зі змінами та доповненнями.
Відповідно до ст. 2 Закону головними завданнями органу державного фінансового контролю є: здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов'язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов'язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб'єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням законодавства на всіх стадіях бюджетного процесу щодо державного і місцевих бюджетів, дотриманням законодавства про державні закупівлі, діяльністю суб'єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за рішенням суду, винесеним на підставі подання прокурора або слідчого для забезпечення розслідування кримінальної справи.
Державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, перевірки державних закупівель та інспектування.
Згідно зі ст. 1 Закону здійснення державного фінансового контролю забезпечує центральний орган виконавчої влади, уповноважений Президентом України на реалізацію державної політики у сфері державного фінансового контролю (далі - орган державного фінансового контролю).
Таким чином, позивач, реалізуючи свої завдання та функції у відносинах з фізичними та юридичними особами, є суб'єктом владних повноважень.
Відповідно до ст. 4 Закону інспектування здійснюється органом державного фінансового контролю у формі ревізії та полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансово-господарської діяльності підконтрольної установи, яка повинна забезпечувати виявлення наявних фактів порушення законодавства, встановлення винних у їх допущенні посадових і матеріально відповідальних осіб. Результати ревізії викладаються в акті.
Згідно ст. 15 Закону службові особи органу державного фінансового контролю є представниками органів виконавчої влади.
Законні вимоги службових осіб органу державного фінансового контролю є обов'язковими для виконання службовими особами об'єктів, що контролюються.
Працівник органу державного фінансового контролю при виконанні покладених на нього обов'язків керується чинним законодавством і виконує вказівки своїх керівників. Ніхто інший, за винятком передбачених законодавством випадків, не вправі втручатися в діяльність службової особи органу державного фінансового контролю.
Втручання в діяльність працівника органу державного фінансового контролю тягне за собою відповідальність, передбачену законодавчими актами.
Згідно з п. 7, 8 ч. 1 ст. 10 Закону органам державного фінансового контролю надається право:
пред'являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов'язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства, вилучати в судовому порядку до бюджету виявлені ревізіями приховані і занижені валютні та інші платежі, ставити перед відповідними органами питання про припинення бюджетного фінансування і кредитування, якщо отримані підприємствами, установами та організаціями кошти і позички використовуються з порушенням чинного
порушувати перед відповідними державними органами питання про визнання недійсними договорів, укладених із порушенням законодавства, у судовому порядку стягувати у дохід держави кошти, отримані підконтрольними установами за незаконними договорами, без установлених законом підстав та з порушенням законодавства.
Судом встановлено, що відповідач є юридичною особою з ідентифікаційним кодом 37014438, зареєстрованою 26.11.2010р., організаційно-правова форма юридичної особи - 420 орган місцевого самоврядування.
Згідно з п. 1 ст. 8 Закону однією із функцій органів державного фінансового контролю є здійснення державного фінансового контролю та контролю за:
виконанням функцій з управління об'єктами державної власності;
цільовим використанням коштів державного і місцевих бюджетів;
цільовим використанням і своєчасним поверненням кредитів (позик), одержаних під державні (місцеві) гарантії;
складанням бюджетної звітності, паспортів бюджетних програм та звітів про їх виконання (у разі застосування програмно-цільового методу у бюджетному процесі), кошторисів та інших документів, що застосовуються в процесі виконання бюджету;
станом внутрішнього контролю та внутрішнього аудиту у розпорядників бюджетних коштів;
усуненням виявлених недоліків і порушень
Згідно з ч. 1, 2 ст. 11 Закону плановою виїзною ревізією вважається ревізія у підконтрольних установах, яка передбачена у плані роботи органу державного фінансового контролю і проводиться за місцезнаходженням такої юридичної особи чи за місцем розташування об'єкта права власності, стосовно якого проводиться така планова виїзна ревізія.
Планова виїзна ревізія проводиться за сукупними показниками фінансово-господарської діяльності підконтрольних установ за письмовим рішенням керівника відповідного органу державного фінансового контролю не частіше одного разу на календарний рік.
Судом встановлено, що відповідно до п.1.4.6.1 Плану роботи Красноперекопської об'єднаної державної фінансової інспекції на 2-й квартал 2012 року, на підставі направлень від 22.06.2012 за №77 та від 10.07.2012 за № 83, виданого начальником Красноперекопської об'єднаної державної фінансової інспекції Афанасьєвою О.П., начальником КОДФІ Афанасьєвою О.П. (з 25.06.2012 по 17.07.2012) та головним інспектором Литюшкіною Н.М. (з 11.09.2012 по 05.09.2012) проведено ревізію фінансово-господарської діяльності в Виконавчому комітеті Братської сільської раді Красноперекопського району АР Крим за період з 01.09.2008 року по 31.05.2012 року.
За результатами ревізії складено акт від 05.09.2012 року № 27-21/59, в якому виявлено ряд порушень та недоліків.
Відповідно до пунктів 4, 6 Положення про Державну фінансову інспекцію України, затвердженого Указом Президента України від 23.04.2011 року N 499/2011, за наслідками проведеної ревізії Виконавчому комітету Братської сільської ради Красноперекопського району АР Крим були направлені письмові вимоги від 18.09.2012 № 27-12/1710, у пункт 4 яких зазначено, що відповідачем в порушення п.6 ст. 64 Бюджетного Кодексу України, п.12 ст. 69 Бюджетного Кодексу України, п. 15 ст. 2 Закону України «Про державний бюджет України на 2009 рік» № 835-VI від 26.12.2008, в дохід бюджету виконкому ради за період з 01.01.2009 по 31.05.2009 зайво зараховані та використані надходження від оплати адміністративних штрафів по коду 21081300, які накладалися не адміністративною комісією виконкому ради, а іншими державними органами в сумі 5648,50 грн., однак зараховано до загального фонду надходження у відповідній сумі. Згідно до п.6 ст.64, п.12 ст.69 «Склад доходів закріплюваних за бюджетами місцевого самоврядування, що враховуються при визначенні об'ємів міжбюджетних трансфертів» Бюджетного Кодексу України від 21.06.2001 № 2542-ІІІ, визначено, що до доходів місцевих бюджетів відносяться надходження адміністративних штрафів, що накладаються, виконавчими органами відповідних рад або створеними ними в установленому, порядку адміністративними комісіями. Відповідно до п.2 ст.50 Бюджетного Кодексу України від 21.06.2001 № 2542-ІІІ(зі змінами), надмірно зараховані до доходу бюджету виконкому сільської ради надходження від оплати адміністративних штрафів підлягають перерахуванню до Держбюджету. Таким чином, внаслідок надмірно зарахованих до доходу бюджету виконкому Братської сільської ради надходжень від оплати адміністративних штрафів державному бюджету завдано матеріальної шкоди (збитків) на суму 5648,50 грн.
У зв'язку з чим позивач вимагає звернутись до органів Державного казначейства щодо забезпечення повернення до державного бюджету коштів зарахованих помилково до місцевого бюджету в сумі 5648,50 грн. в порядку встановленому наказом Держказначейства від 10.12.2002 №226 (рахунок № 3111309070015 Красноперекопського району, код доходів 21080500).
Згідно ст. 15 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" законні вимоги службових осіб органів державного фінансового контролю є обов'язковими для виконання службовими особами об'єктів, що контролюються.
Як вбачається із п. 10 ч.1 ст. 10 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" орган державного фінансового контролю звертається до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства з питань збереження і використання активів.
За таких обставин, приймаючи до уваги те, щодо теперішнього часу відповідачем не виконано п. 4 письмових вимог від 18.09.2012 № 27-12/1710 позовні вимоги належить задовольнити.
У судовому засіданні, яке відбулось 18.04.2013 року, оголошено вступну та резолютивну частини постанови.
Відповідно до ст. 163 Кодексу адміністративного судочинства України постанова оформлена та підписана 23.04.2013 року.
Керуючись ст. ст. 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити.
2. Зобов'язати Виконавчий комітет Братської сільської ради Красноперекопського району АР Крим (АР Крим, Красноперекопський район, с. Братське, вул. Леніна, буд 18) виконати пункт 4 письмових вимог Державної фінансової інспекції в АР Крим від 18.09.2012 року № 27-12/1710.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Калініченко Г.Б.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 18.04.2013 |
Оприлюднено | 27.05.2013 |
Номер документу | 31398690 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Калініченко Г.Б.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Калініченко Г.Б.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Калініченко Г.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні