Рішення
від 20.05.2013 по справі 913/490/13-г
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ 91016, м. Луганськ, пл. Героїв ВВВ, 3а. Тел. 55-17-32


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

20 травня 2013 року Справа № 913/490/13-г

Провадження №15пд/913/490/13-г

Судова колегія у складі: головуючий суддя Смола С.В., судді: Седляр О.О., Середа А.П., за участю секретаря судового засідання Дрожанової О.В., розглянувши матеріали справи за позовом

Товариства з обмеженою відповідальністю "Луганськвода", м.Луганськ

до Управління культури і туризму Краснолуцької міської ради Луганської області, м.Красний Луч Луганської області

про врегулювання розбіжностей, які виникли при укладенні договору №339/3 від 23.01.2013

в присутності представників сторін:

від позивача - заступник начальника юридичного відділу Шепіль Ю.М., довіреність №200 від 01.07.2012;

від відповідача - спеціаліст першої категорії Черепанцева А.О., довіреність №103 від 22.03.2013; начальник відділу звіту та звітності Авєріна Н.І., довіреність №102 від 22.03.2013.

СУТЬ СПОРУ:

Позивачем заявлено вимогу про врегулювання розбіжностей, які виникли між ним та відповідачем при укладенні договору на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення №339/3 від 23.01.2013, - шляхом викладення пункту 5.9 договору у редакції, запропонованій позивачем.

Ухвалою господарського суду Луганської області від 19.02.2013 розгляд справи призначений на 25.03.2013.

Відповідач запереченням б/н від 25.03.2013 вимоги позову відхилив та зазначив, що п.5.9 в редакції позивача слід виключити, оскільки він суперечить діючому законодавству, і що відсутня технічна можливість потрапляння атмосферних опадів у випуски водовідведення споживача.

Згідно ст.77 Господарського процесуального кодексу України в судовому засіданні 25.03.2013 оголошувалась перерва до 18.04.2013.

У зв'язку зі складністю спору 15.04.2013 розпорядженням голови господарського суду Іноземцевої Л.В. для розгляду даної справи було призначено колегію у складі: головуючий суддя Смола С.В., судді: Зюбанова Н.М., Седляр О.О.

Запереченням на відзив №20/1 від 16.04.2013 позивач не погодився з доводами відповідача і зазначив, що з огляду на предмет договору та нормативне поняття стічні води він надає послуги з приймання стічних вод, зокрема, які утворилися внаслідок випадання атмосферних опадів, сніготанення та здійснення поливально-мийних робіт під час прибирання територій, оскільки це також різновидність стічних вод. Крім того, позивач вважає, що діючим законодавством України передбачений обов'язок відповідача сплачувати усі стічні води, які потрапили від нього до мереж позивача.

В судовому засіданні 18.04.2013 відповідно до ст.77 Господарського процесуального кодексу України було оголошено перерву до 20.05.2013.

Поясненням від 20.05.2013 №б/н відповідач зазначив, що безпосереднім споживачем послуг за договором №339/3 від 23.01.2013 визначені наступні об'єкти: Комунальний заклад "Дитяча школа мистецтв м.Красний Луч" Краснолуцької міської ради Луганської області, Комунальний заклад "Дитяча музична школа №1 м.Вахрушеве" Краснолуцької міської ради Луганської області, Комунальний заклад "Дитяча музична школа №1 м.Красний Луч" Краснолуцької міської ради Луганської області, Комунальний заклад "Дитяча музична школа м.Вахрушеве-2" Краснолуцької міської ради Луганської області, які є самостійними юридичними особами, а Управління культури і туризму Краснолуцької міської ради Луганської області відповідно до п.5 Положення є органом місцевого самоврядування і головним розпорядником бюджетних коштів.

Розпорядженням голови господарського суду Іноземцевої Л.В. від 20.05.2013 для розгляду даної справи у зв'язку з відпусткою судді Зюбанової Н.М. її виключено із складу колегії та введено суддю Середу А.П.

У судовому засіданні 20.05.2013 оголошено вступну та резолютивну частини судового рішення.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши представників сторін, господарський суд

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю „Луганськвода" надає послуги з водопостачання та водовідведення фізичним та юридичним особам м.Луганська та Луганської області.

Згідно ст.11 Цивільного кодексу України підставою виникнення цивільних прав і обов'язків (зобов'язань) є, зокрема, договір.

Відповідно до ч.3 ст.179 Господарського кодексу України укладення господарського договору є обов'язковим для сторін, якщо він заснований на державному замовленні, виконання якого є обов'язком для суб'єкта господарювання у випадках, передбачених законом, або існує пряма вказівка закону щодо обов'язковості укладення договору для певних категорій суб'єктів господарювання чи органів державної влади або органів місцевого самоврядування.

Частиною 1 ст.19 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" передбачено, що відносини між учасниками договірних відносин у сфері житлово-комунальних послуг здійснюються виключно на договірних засадах.

Пунктом 2.1 Правил користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України, затверджених наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 27.06.2008 №190, договірні відносини щодо користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення здійснюються виключно на договірних засадах відповідно до Законів України „Про питну воду та питне водопостачання" та „Про житлово-комунальні послуги".

Загальний порядок укладення договорів встановлений ст.181 Господарського кодексу України та ст.638 Цивільного кодексу України.

Дотримуючись вказаного порядку позивач направив відповідачу проект договору №339/3 від 23.01.2013 (а.с.8-11), який відповідачем був підписаний з протоколом розбіжностей (а.с.16).

Розбіжності між сторонами виникли відносно п.5.9 договору - "п.5.9.При відсутності приладів обліку стічних вод на системи каналізації, "Споживач" також сплачує "Постачальнику" за об'єми стічних вод, які утворюються внаслідок випадання атмосферних опадів, сніготанення та при здійсненні поливально-мийних робіт під час прибирання територій (далі - поверхневі стічні води), які неорганізовано потрапляють в мережі водовідведення "Споживача" або через розташовані на території "Споживача" дощозбірники і колодязі, у мережі водовідведення "Постачальника". Розрахунок об'ємів поверхневих стічних вод, як при загальносплавній, так і при розподільній системі водовідведення, виконується згідно п.4.10.-4.13 Правил користування (зі змінами, внесеними наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 27.03.2012 №131). Дані для розрахунку надає споживач".

В протоколі розбіжностей відповідач пропонував п.5.9 договору виключити, оскільки в закладах культури і туризму Краснолуцької міської ради відсутні каналізаційні випуски стічних вод, тому немає правових підстав для оплати стічних вод, що утворюються внаслідок випадання атмосферних опадів, сніготанення та здійснення поливально-мийних робіт під час прибирання територій.

Позивач не погодився з пропозицією відповідача щодо виключення п.5.9 з тексту договору №339/3 та, враховуючи приписи ст.187 Господарського кодексу України, у двадцятиденний строк з моменту отримання протоколу розбіжностей звернувся до суду з даним позовом.

Правове регулювання правовідносин сторін здійснюється Господарським кодексом України, Цивільним кодексом України, Законом України "Про житлово-комунальні послуги" від 24.06.2004 №1875-ІV; Законом України "Про питну воду та питне водопостачання" від 10.01.2002 №2916-ІV; Правилами приймання стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України, затверджених. наказом Держкомітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 19.02.2002 №37, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України за №403/6691 від 26.04.2002; Правилами користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України, затверджених наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 27.06.2008 №190, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 07.10.2008 за №936/15627.

Як вже зазначалось обов'язковість укладення договору в даному випадку обумовлена вимогами діючого законодавства, а саме ст.19 Закону України "Про житлово-комунальні послуги", ст.19 Закону України „Про питну воду та питне водопостачання", п.2.1 Правил користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України, затверджених наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 27.06.2008 №190.

Пункт 1.1 проекту договору №339/3 від 23.01.2013 позивачем пропонується викласти в наступній редакції: "Постачальник" зобов'язується постачати "Споживачу" питну воду та приймати від нього стічні води, а "Споживач" своєчасно оплачувати надані йому послуги з водопостачання і водовідведення на умовах, визначених цим договором, та виконувати інші умови даного договору.

Таким чином, вказаним проектом договору №339/3 передбачається, що безпосереднім споживачем послуг з постачання питної води та скидання стічних вод є Управління культури і туризму Краснолуцької міської ради Луганської області.

Пунктом 3.1 вказаного проекту договору передбачено, що "Постачальник" через системи комунального водопостачання надає воду "Споживачу" в обсягах погодженого помісячного графіку постачання питної води, вказаного в п.5 Паспорту водного господарства (далі - Додаток 1), який є невід'ємною частиною договору, до точки підключення мереж споживача.

Вказаний додаток до договору був досліджений судом і встановлено, що в п.1.6 вказаного додатку "Перелік об'єктів замовника" зазначені наступні об'єкти: Комунальний заклад "Дитяча школа мистецтв м.Красний Луч" Краснолуцької міської ради Луганської області, Комунальний заклад "Дитяча музична школа №1 м.Вахрушеве" Краснолуцької міської ради Луганської області, Комунальний заклад "Дитяча музична школа №1 м.Красний Луч" Краснолуцької міської ради Луганської області, Комунальний заклад "Дитяча музична школа м.Вахрушеве-2" Краснолуцької міської ради Луганської області.

Відповідно до ст.1 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" споживачем є фізична чи юридична особа, яка отримує або має намір отримати житлово-комунальну послугу.

Частиною 1 ст.19 Закону України „Про питну воду та питне водопостачання" передбачено, що послуги з питного водопостачання надаються споживачам підприємством питного водопостачання на підставі договору з підприємствами, установами, організаціями, що безпосередньо користуються централізованим питним водопостачанням .

Згідно ст.80 Цивільного кодексу України юридичною особою є організація, створена і зареєстрована у встановленому законом порядку; юридична особі наділяється цивільною правоздатністю і дієздатністю, може бути позивачем та відповідачем у суді.

Цивільна правоздатність юридичної особи виникає з моменту її створення і припиняється з дня внесення до Єдиного державного реєстру запису про її припинення, що передбачено ст.91 Цивільного кодексу України. Щодо цивільної дієздатності, то законодавцем передбачено, що юридична особа набуває цивільних прав та обов'язків, здійснює їх через свої органи, які діють відповідно до установчих документів (ст.92 Цивільного кодексу України).

Відповідачем до матеріали справи надані відповідні Статути та Витяги з єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, які свідчать, що Комунальний заклад "Дитяча школа мистецтв м.Красний Луч" Краснолуцької міської ради Луганської області, Комунальний заклад "Дитяча музична школа №1 м.Вахрушеве" Краснолуцької міської ради Луганської області, Комунальний заклад "Дитяча музична школа №1 м.Красний Луч" Краснолуцької міської ради Луганської області, Комунальний заклад "Дитяча музична школа м.Вахрушеве-2" Краснолуцької міської ради Луганської області є самостійними юридичними особами, а її засновником є Краснолуцька міська рада Луганської області.

Відповідно до п.2.1 статутів вказаних об'єктів заклади є юридичними особами, діють на підставі статуту, мають самостійний кошторис, круглу печатку, кутовий та інші штампи. Делегують управлінню культури і туризму Краснолуцької міської ради повноваження по здійсненню фінансування, обліку та звітності.

Враховуючи викладені приписи законодавства та обставини справи, суд дійшов висновку, що відповідач не є безпосереднім споживачем послуг, які має намір надавати позивач за договором №339/3 від 23.01.2013, оскільки вказані послуги будуть надаватися іншим самостійним юридичним особам - Комунальному закладу "Дитяча школа мистецтв м.Красний Луч" Краснолуцької міської ради Луганської області, Комунальному закладу "Дитяча музична школа №1 м.Вахрушеве" Краснолуцької міської ради Луганської області, Комунальному закладу "Дитяча музична школа №1 м.Красний Луч" Краснолуцької міської ради Луганської області, Комунальному закладу "Дитяча музична школа м.Вахрушеве-2" Краснолуцької міської ради Луганської області.

Господарський суд звертає увагу сторін, що при розгляді спорів, які виникають при укладанні договорів, правовій оцінці підлягають не тільки спірні умови договору, а й дотримання сторонами загальних вимог, які пред'являються чинним законодавством до багатосторонніх правочинів (договорів), виходячи зі змісту проектів останніх, які пропонуються сторонами.

Таким чином, суд робить висновок, що при укладанні договору №339/3 на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення за проектом від 23.01.2013 його сторонами - Товариством з обмеженою відповідальністю "Луганськвода" в особі ВП "Краснолуцький департамент" та Управлінням культури і туризму Краснолуцької міської ради Луганської області не було дотримано зазначених вище приписів законодавства, яке регулює правосуб'єктність юридичної особи, тим більше, що відповідач взагалі не є споживачем послуг, які пропонуються позивачем.

Належною стороною за договором по централізованому водопостачанню та водовідведенню замість відповідача мають бути інші юридичні особи - Комунальний заклад "Дитяча школа мистецтв м.Красний Луч" Краснолуцької міської ради Луганської області, Комунальний заклад "Дитяча музична школа №1 м.Вахрушеве" Краснолуцької міської ради Луганської області, Комунальний заклад "Дитяча музична школа №1 м.Красний Луч" Краснолуцької міської ради Луганської області, Комунальний заклад "Дитяча музична школа м.Вахрушеве-2" Краснолуцької міської ради Луганської області.

Щодо особливостей фінансування даних закладів, яке здійснюється через Управлінням культури і туризму Краснолуцької міської ради Луганської області, то при укладанні правочину сторони не обмежені у можливості укласти трьохсторонній договір, надавши відповідачу статус "Платника".

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги про врегулювання розбіжностей, які виникли при укладанні договору на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення за проектом №339/3 від 23.01.2013 щодо п.5.9 є безпідставними, тому у задоволенні позову слід відмовити.

Судовий збір покладається на позивача, згідно ст.44, 49 Господарського процесуального кодексу України.

Керуючись ст.ст.44, 49, 82, 84, 85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

В И Р І Ш И В:

1.В позові Товариства з обмеженою відповідальністю "Луганськвода" до Управлінням культури і туризму Краснолуцької міської ради Луганської області відмовити повністю .

2.Судові витрати зі сплати судового збору віднести на позивача.

Відповідно до статті 85 Господарського процесуального кодексу України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Повне рішення складено 27.05.2013.

Головуючий суддя С.В. Смола

Суддя О.О. Седляр

Суддя А.П. Середа

вих.№

2

27.05.2013

Надр. 3 прим.

1-до справи

2-позивачу: кв.Пролетаріату Донбасу, 166, м.Луганськ, 91047 (простою)

3- відповідачу: вул.Комуністична, 33, м.Красний Луч Луганської області, 94520 (простою)

СудГосподарський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення20.05.2013
Оприлюднено28.05.2013
Номер документу31400103
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —913/490/13-г

Рішення від 20.05.2013

Господарське

Господарський суд Луганської області

Смола С.В.

Ухвала від 19.02.2013

Господарське

Господарський суд Луганської області

Смола С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні