ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И 23 травня 2013 року № 826/5453/13-а В приміщенні Окружного адміністративного суду міста Києва за адресою у м. Києві по вул. Хрещатик, 10, Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого Бояринцевої М.А., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фондова компанія "Моноліт Капітал" про стягнення штрафу, ВСТАНОВИВ: Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку звернулася до суду з позовом про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "Фондова компанія "Моноліт Капітал" штрафу в розмірі 1 700 грн. Ухвалою суду від 17 квітня 2013 року відкрито скорочене провадження у справі та зобов'язано відповідача у десятиденний строк з дня одержання копії цієї ухвали, але не пізніше 15 травня 2013 року подати до суду заперечення проти позову та всі докази на їх підтвердження. Відповідач у визначений судом строк заперечення на позовну заяву не надав, заяву про визнання позову також суду не надіслав. Відповідачу була надіслана ухвала про відкриття скороченого провадження у справі за адресою, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, проте кореспонденція суду повернулася з відміткою працівника пошти "за закінченням встановленого строку зберігання". За правилами, встановленими пунктом 4 статті 33 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються юридичним особам та фізичним особам-підприємцям – за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином. В обґрунтування наведених вимог позивач посилається на Закон України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", Положення про порядок складання та надання адміністративних даних щодо діяльності торговців цінними паперами, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 8 червня 2004 року № 279, Правила розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджені рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16 жовтня 2012 року № 1470, та зазначає, що Товариством з обмеженою відповідальністю "Фондова компанія "Моноліт Капітал" не подано до Комісії квартальні адміністративні дані за ІV квартал 2011 року, в зв'язку з чим до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фондова компанія "Моноліт Капітал" застосовано штрафні санкції в розмірі 1 700 грн. Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків. Постановою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 820-ЦА-ДТ-Т від 25 жовтня 2012 року про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів за неподання інформації до Комісії застосовано до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фондова компанія "Моноліт Капітал" санкцію у вигляді штрафу у розмірі 1 700 грн. Зазначена постанова направлена на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю "Фондова компанія "Моноліт Капітал" 30 жовтня 2012 року, що підтверджується реєстром Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку та копією фіскального чеку УДПЗ "Укрпошта". Постанову винесено на підставі акту про правопорушення на ринку цінних паперів № 56-ЦА-ДТ-Т від 23 квітня 2012 року, яким встановлено порушення Товариством з обмеженою відповідальністю "Фондова компанія "Моноліт Капітал" вимог пункту 9 розділу І Положення про порядок складання та подання адміністративних даних щодо діяльності торговців цінними паперами, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 8 червня 2004 року № 279, в частині неподання електронної форми адміністративних даних за ІV квартал 2011 року, на доступному носії інформації. В акті зазначено, що до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фондова компанія "Моноліт Капітал" направлено лист Комісії від 6 березня 2012 року № 11/04/2405/НК з проханням у термін до 16 березня 2012 року надати до загального відділу центрального апарату Комісії електронну форму адміністративних даних щодо діяльності торговця цінними паперами за ІV квартал 2011 року, на доступному носії інформації, проте станом на момент підписання акта про правопорушення на ринку цінних паперів інформація щодо надходження від Товариства з обмеженою відповідальністю "Фондова компанія "Моноліт Капітал" електронної форми адміністративних даних щодо діяльності торговця цінними паперами за ІV квартал 2011 року на доступному носії інформації відсутня. Закон України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні. Відповідно до частини першої статті 1 Закону України від 30.10.1996 № 448/96-ВР "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" (в редакції, яка діяла на час виникнення спірних правовідносин, далі – Закон № 448/96-ВР) державне регулювання ринку цінних паперів – це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері. Водночас, статтею 2 цього Закону передбачено, що проведення державного регулювання цінних паперів здійснюється, втому числі, і з метою дотримання учасниками ринку цінних паперів вимог актів законодавства. Згідно із положеннями статті 5 Закону № 448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Як встановлено під час розгляду справи, Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку винесено постанову про накладення санкції на Товариства з обмеженою відповідальністю "Фондова компанія "Моноліт Капітал" за неподання до Комісії електронної форми адміністративних даних за ІV квартал 2011 року, на доступному носії інформації. Відповідно до пункту 8 розділу І Положення про порядок складання та подання адміністративних даних щодо діяльності торговців цінними паперами, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 8 червня 2004 року № 279 (яке було чинним на час виникнення спірних правовідносин), дані подаються (надсилаються) до Комісії у формах, у строки та в обсязі, що встановлені цим Положенням. Дані повинні містити всі визначені цим Положенням довідки, усі довідки Даних мають бути заповнені, містити достовірну та повну інформацію. Підпунктом 1.1 пункту 1 розділу ІІІ Положення про порядок складання та подання адміністративних даних щодо діяльності торговців цінними паперами встановлено, що торговець цінними паперами подає (надсилає) квартальні Дані до центрального апарату Комісії не пізніше останнього дня місяця, наступного за звітним. Згідно пункту 8 розділу І Положення про порядок складання та подання адміністративних даних щодо діяльності торговців цінними паперами у разі надходження електронної форми Даних на пошкодженому електронному носії інформації (дискеті, диску тощо) або носії, який не містить електронної форми, Комісія листом (факсограмою) або засобами електронного зв'язку (електронною поштою) повідомляє про це торговця цінними паперами. Протягом 10 днів з дати відправлення повідомлення торговець цінними паперами подає (надсилає) поштою (кур'єром) або засобами електронного зв'язку (електронною поштою) до Комісії електронну форму Даних на доступному носії інформації (дискеті, диску тощо). Проте, Товариством з обмеженою відповідальністю "Фондова компанія "Моноліт Капітал" не подано до Комісії електронної форми адміністративних даних за ІV квартал 2011 року на доступному носії інформації. Доказів зворотнього суду не пред'явлено. Господарським кодексом України передбачено притягнення до господарсько-правової відповідальності учасників господарських відносин за правопорушення у сфері господарювання. Зокрема, статтею 217 Господарського кодексу України до виду господарсько-правової відповідальності законодавцем віднесено застосування адміністративно-господарських санкцій відповідно до встановленого законом порядку уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування. Стаття 218 Господарського кодексу України встановлює підстави господарсько-правової відповідальності. Так, підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання. Учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення. За порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків (стаття 238 Господарського кодексу України). Відповідно до пункту 7 частини першої статті 11 Закону № 448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Згідно статті 12 Закону № 448/96-ВР штрафи, передбачені статтею 11 цього Закону, накладаються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Комісії та уповноваженими Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадовими особами після розгляду матеріалів, які засвідчують факт правопорушення. Таким чином, Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку правомірно та в межах повноважень винесено постанову № 820-ЦА-ДТ-Т від 25 жовтня 2012 року про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, якою накладено на Товариство з обмеженою відповідальністю "Фондова компанія "Моноліт Капітал" штраф у розмірі 1 700 грн. за неподання інформації до Комісії. Згідно статті 11 Закону № 448/96-ВР у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. На момент звернення до суду зазначена сума штрафу товариством не сплачена, постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів відповідачем не оскаржена. Доказів зворотнього суду не пред'явлено. Беручи до уваги те, що суму штрафних санкцій до Державного бюджету у розмірі 1 700 грн. відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив, доказів погашення відповідачем зазначеної заборгованості станом на день розгляду цього спору не надано, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі. Керуючись статтями 98, 160-163, 1832, 254, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, - ПОСТАНОВИВ: 1. Позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку задовольнити повністю. 2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Фондова компанія "Моноліт Капітал" (юридична адреса: 01103, м. Київ, вул. Кіквідзе, 14-в, код ЄДРПОУ 36180243) до Державного бюджету України штраф у розмірі 1 700 (одна тисяча сімсот) грн., який слід перерахувати на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету", по коду бюджетної класифікації 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності 106. Постанова набирає законної сили в порядку, встановленим статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги. Відповідно до пунктів 9, 10 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною. У разі оскарження в апеляційному порядку постанови, прийнятої у скороченому провадженні, ухвала суду апеляційної інстанції по такій справі є остаточною і оскарженню не підлягає. Суддя М.А.Бояринцева
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 23.05.2013 |
Оприлюднено | 27.05.2013 |
Номер документу | 31412242 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Бояринцева М.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні