ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 квітня 2013 р. Справа № 804/4591/13-а Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого суддіГолобутовського Р.З. при секретаріВербному Д.С. без участі представників сторін розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у Кіровському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області до Закритого акціонерного товариства "Дніпропетровська макаронна фабрика" про стягнення коштів за податковим боргом в сумі 120873,03 грн.
ВСТАНОВИВ:
02.04.2013 р. Державна податкова інспекція у Кіровському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області звернулася до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із адміністративним позовом про стягнення до бюджету коштів з рахунків у банках обслуговуючих Закритого акціонерного товариства «Дніпропетровська макаронна фабрика» у розмірі податкового боргу на загальну суму 120873,03 грн. (по земельному податку - 119342,03 грн., по податку на додану вартість 1020,00 грн., по податку на прибуток підприємств - 511,00 грн.).
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач має податковий борг, який утворився внаслідок несплати у встановлений законодавством строк узгодженого податкового зобов'язання, у зв'язку з чим позивач просить стягнути вищезазначену заборгованість.
Представник позивача в судове засідання не з'явився, але надав клопотання про розгляд справи без його участі та просив задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.
Представник відповідача в судове засідання також не з'явився. Відповідач був повідомлений про дату, час та місце розгляду справи згідно норм ст. ст 35, 40 КАС України.
Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що адміністративний позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що Закрите акціонерне товариство «Дніпропетровська макаронна фабрика» (далі - ЗАТ «Дніпропетровська макаронна фабрика») зареєстровано як суб'єкт підприємницької діяльності Виконавчим комітетом Дніпропетровської міської ради 14.06.1996 р. та взято на облік платників податків.
Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до ст. 15 Податкового кодексу України (далі - ПК України) платниками податків визнаються фізичні особи, юридичні особи та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або проводять діяльність, що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Згідно п.п.16.1.3 п.16.1 ст.16 ПК України платник податків зобов'язаний: подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
У відповідності до п.п.16.1.4 п.16.1 ст.16 ПК України платник податків зобов'язаний: сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно ст. ст. 269, 270 ПК України платниками податку за землю є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі; об'єктами оподаткування є: земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні; земельні частки (паї), які перебувають у власності.
Відповідно до п. 287.1 ст. 287 ПК України власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.
Статтею 285 ПК України визначено, що базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.
Згідно п. 286.2 ст. 286 ПК України, платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Відповідно до п. 287.3 ст. 287 ПК України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Згідно з п.п. 271.1.1. п. 271.1. ст. 271 цього ж Кодексу, базою оподаткування є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим же розділом.
Відповідно до п. 274.1. ст. 274 ПК України, ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки, за винятком земельних ділянок, зазначених у статтях 272,273,276 і 278 цього ж Кодексу.
З матеріалів справи вбачається, що відповідачем подано до податкового органу податковий розрахунок земельного податку №2177 від 29.01.2010 р., в якому відповідач самостійно визначив податкове зобов'язання зі сплати земельного податку за 2010 рік у розмірі 178273,44 грн. з помісячною сплатою у сумі 14856,12 грн.
Відповідно до п. 56.11 ст. 56 ПК України податкове зобов'язання, яке самостійно визначене платником податків, оскарженню не підлягає.
Згідно п. 57.1 ст. 57 ПК України платник податку зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, визначену у поданій ним податковій декларації протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків встановлених цим Кодексом.
Судом встановлено, що відповідач не сплатив самостійно визначену суму податкового зобов'язання з земельного податку за період травень - грудень 2010 року, у зв'язку з чим у нього виникла заборгованість в розмірі 119342,03 грн.
25.03.2011 р. та 09.11.2011 р. працівниками ДПІ у Кіровському районі м. Дніпропетровська були проведені невиїзні документальні перевірки ЗАТ «Дніпропетровська макаронна фабрика» з питань неподання податкової звітності по податку на додану вартість, під час яких встановлено неподання податкової декларації з податку на додану вартість за вересень 2010 року, жовтень-грудень 2010 року та січень-лютий 2011 року.
За результатами перевірок були складені акти №515/152/00384555 від 25.03.2011 р., №3925/152/00384555 від 09.11.2011 р. та прийняті податкові повідомлення - рішення №0000921502 від 25.03.2011 р. на суму 850,00 грн., №0021061502/0 від 09.11.2011 р. на суму 170,00 грн. Зазначені податкові повідомлення - рішення у зв'язку із неможливістю вручення повернулись на адресу податкового органу, про що складено відповідні акти та рішення розміщені на дошці оголошень 25.03.2011 р. та 30.09.2011 р. відповідно.
Також 30.09.2011 р. ДПІ у Кіровському районі м. Дніпропетровська була проведена невиїзна документальна перевірка ЗАТ «Дніпропетровська макаронна фабрика» з питань неподання податкової звітності з податку на прибуток, під час якої встановлено неподання звітності за 9 місяців 2010 року, 2010 рік, 1 квартал 2011 року, 2 квартал 2011 року.
За результатами перевірки податковим органом складено акт №2604 від 30.09.2011 р. та прийнято податкове повідомлення - рішення №0005401501 від 30.09.2011 р. на суму 511,00 грн. У зв'язку із неможливістю вручення податкового повідомлення - рішення на адресу ДПІ у Кіровському районі м. Дніпропетровська повернулось поштове відправлення, про що був складений відповідний акт та розміщено рішення на дошці оголошень 10.11.2011 р.
У відповідності до п.57.3 ст.57 зазначеного Кодексу, у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Податкові повідомлення - рішення №0000921502 від 25.03.2011 р. на суму 850,00 грн., №0021061502/0 від 09.11.2011 р. на суму 170,00 грн. та №0005401501 від 30.09.2011 р. на суму 511,00 грн. в адміністративному порядку не оскаржувались та у встановлені податковим законодавством України строки, визначене контролюючим органом податкове зобов'язання з податку на додану вартість та податку на прибуток на загальну суму 1531,00 грн., не сплачене ЗАТ «Дніпропетровська макаронна фабрика».
Згідно п.14.1.175. ст.14 Податкового кодексу України, податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Отже, вищезазначена заборгованість відповідача становить узгоджене грошове зобов'язання та, внаслідок його несплати - податковий борг.
Пунктом 59.1. ст.59 Податкового кодексу України, передбачено, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
У разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.
На час виникнення попереднього податкового боргу у ЗАТ «Дніпропетровська макаронна фабрика», діяв Закон України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», яким було визначено порядок адміністрування податків, зборів (обов'язкових платежів) під час виникнення податкового боргу.
Відповідно до п.п.6.2.3 п.6.2 ст.6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», податкові вимоги надсилаються: а) перша податкова вимога - не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання; б) друга податкова вимога - не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового зобов'язання.
У зв'язку з виникненням податкового боргу, на підставі Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», відповідачу були направлені перша податкова вимога №1/375 від 31.03.2010 р. на суму 12365,59 грн. та друга податкова вимога №2/657 від 16.05.2010 р. на суму 27221,71 грн., які у зв'язку із неможливістю вручення повернулись на адресу податкового органу про що складено відповідні акти та розміщено на дошці оголошень 14.04.2010 р. та 26.05.2010 р. відповідно.
Оскільки у відповідача податковий борг не був погашений в повному обсязі та збільшився на суму 120873,03 грн., податкова вимога ДПІ у Кіровському районі м. Дніпропетровська на новостворений податковий борг не направлялась.
Не зважаючи на вжиті заходи, податковий борг відповідачем сплачений не був.
Отже за відповідачем рахується податковий борг на загальну суму 120873,03 грн.
Так, згідно ст. 95 ПК України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Продаж майна платника податків здійснюється на публічних торгах та/або через торгівельні організації.
Орган державної податкової служби звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.
Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття органом державної податкової служби рішення про погашення усієї суми податкового боргу.
Орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
З урахуванням викладеного, позовні вимоги є обґрунтованими, а тому підлягають задоволенню.
Керуючись ст. ст.ст. 11, 14, 70, 71, 86, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Кіровському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області до Закритого акціонерного товариства «Дніпропетровська макаронна фабрика» про стягнення коштів за податковим боргом в сумі 120873.03 грн. - задовольнити.
Стягнути з рахунків у банках, обслуговуючих Закрите акціонерне товариство «Дніпропетровська макаронна фабрика» (ЄДРПОУ 00384555) на користь Державного бюджету (ЄДРПОУ 20288948) податковий борг в розмірі 120873,03 грн.
Постанова суду набирає законної сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена відповідно до ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Р.З. Голобутовський
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.04.2013 |
Оприлюднено | 29.05.2013 |
Номер документу | 31425956 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Голобутовський Роман Зіновійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Голобутовський Роман Зіновійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні