12/121
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул.Шевченка 16, м.Івано-Франківськ, 76000, тел. 2-57-62
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 березня 2009 р. Справа № 12/121
за позовом приватного підприємства "Толочко" вул.Глібова, 24-а,кв.59,м.Івано-Франківськ,76000
до відповідача 1 Івано-Франківська міська рада вул.Грушевського,21,м.Івано-Франківськ,76000
до відповідача 2 Фондкомунальної власності територіальної громади міста Івано-Франківська вул. Л.Курбаса, 2, м. Івано-Франківськ, 76018
про немайнові спори (позадоговірні)
Cуддя Матуляк Петро Ярославович
При секретарі Михалевич Андрій Дмитрович
Представники:
Від позивача: Мануляк Є.С., (довіреність б/н від 04.03.09р. - представник)
Від відповідача 1: Кедик Н.С., (довіреність №1085/05-17/07в від 24.07.06р. - спеціаліст юридичного відділу)
Від відповідача 2: Гриб С.В., (довіреність №ФКВ-01/475 від 04.03.09р. - начальник відділу приватизації)
СУТЬ СПОРУ: заявлено позов про зобов"язання Фонду комунальної власності територіальної громади м.Івано-Франківська у п"ятнадцятиденний термін з моменту набрання рішенням суду законної сили подати на розгляд Івано-Франківської міської ради проект рішення про включення орендованих приватним підприємством"Толочко" за договором оренди №ДО -3265/т нежитлових приміщень загальною площею 72 кв. м , розташованих на четвертому поверсі в буд.№56 по вул.С.Стрільців у м.Івано-Франківську , до переліку об"єктів комунальної власності територіальної громади м.Івано-Франківська , що підлягають приватизації шляхом викупу ; зобов"язання Івано-Франківської міської ради у п"ятнадцятиденний термін з моменту набрання рішенням суду законної сили прийняти рішення , яким включити орендованих приватним підприємством"Толочко" за договором оренди №ДО -3265/т нежитлові приміщення загальною площею 72 кв. м , розташовані на четвертому поверсі в буд.№56 по вул.С.Стрільців у м.Івано-Франківську , до переліку об"єктів комунальної власності територіальної громади м.Івано-Франківська , що підлягають приватизації шляхом викупу .
Позовні вимоги грунтуються на Законі України "Про приватизацію невеликих державних підприємств(малу приватизацію)" та "Законі України "Про державну програму приватизації " , відповідно до якого у разі прийняття рішення про приватизацію орендованого державного майна (будівлі, споруди, приміщення) орендар одержує право на викуп цього майна, якщо орендарем за згодою орендодавця здійснено за рахунок власних коштів поліпшення орендованого майна,яке неможливо відокремити від відповідного об'єкта без завдання йому шкоди, вартістю не менш як 25 відсотків залишкової (відновної за вирахуванням зносу) вартості майна (будівлі, споруди, приміщення).
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав .
Представник відповідача 1 в судовому засіданні проти позову заперечив , зазначивши , що відповідно відповідно до п.51 Державної програми приватизації на 2000-2002 роки , затвердженої Законом України "Про державну програму приватизації" , орендар одержує право на викуп цього майна, якщо орендарем за згодою орендодавця здійснено за рахунок власних коштів поліпшення орендованого майна, яке неможливо відокремити від відповідного об'єкта без завдання йому шкоди, вартістю не менш як 25 відсотків залишкової (відновної за вирахуванням зносу) вартості майна (будівлі, споруди, приміщення) , а такої згоди виконавчий комітет як орендодавець не надавав. З посиланням на Закон України "Про приватизацію невеликих державних підприємств(малу приватизацію)" та Порядок оцінки орендованого нерухомого майна, що містить невід'ємні поліпшення, здійснені за час його оренди, під час приватизації , затверджений Наказом Фонду державного майна України від 27.02.2004 N 377 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 18 березня 2004 р. за N 343/8942 , вказав на те , що позивачем не подано до органу приватизації підтверджуючих документів про здійснення орендарем невід"ємних поліпшень орендованого майна .
Представник відповідача 2 проти позову не заперечив .
Розглянувши матеріали справи , вислухавши представників сторін , оцінивши зібрані в справі докази та надавши їм належної правової оцінки , суд встановив наступне .
Між позивачем - приватним підприємством "Толочко" (орендар) та Виконавчим комітетом Івано-Франківської міської ради (орендодавець) укладено договір оренди №ДО - 3265/т нежитлових приміщень загальною площею 72 кв. м , розташованих на четвертому поверсі в буд.№56 по вул.С.Стрільців у м.Івано-Франківську . Даний факт підтверджується оглядом в судовому засіданні фотокопії вказаного договору .
В судовому засіданні представник позивача пояснив , що використання орендованих приміщень за цільовим призначенням - під офіс - було неможливим у зв"язку із перебуванням цих приміщень у занедбаному стані , тому позивач листом звернувся до міського голови з проханням надати дозвіл на проведення ремонтних робіт . Листом від 11.09.08 №1718 Фонд комунальної власності територіальної громади м.Івано-Франківська повідомив позивача про те, що на засіданні комісії виконавчого комітету міської ради з питань оренди та приватизації об"єктів територіальної громади міста прийняте рішення (п.4.56.1 протоколу №10/08 від 08.09.08) дати дозвіл приватному підприємству "Толочко" на проведення ремонту орендованих приміщень , в тому числі проведення ремонту підлоги , відновлення електропроводки , заміна столярних виробів , шпаклювання та пофарбування стін .
Зазначений факт представником відповідача 1 не спростовано .
Матеріалами справи(зокрема , договорами , актами приймання виконаних робіт , квитанціями ) підтверджується , що позивачем здійснено ремонтні роботи , вартість яких складає 21212 грн. , залишкова вартість орендовних приміщень згідно довідки ЖЕО №9 від 12.02.08 №856 становить 5039грн. , тобто вартість поліпшень становить понад 25 % .
З метою реалізації права на приватизацію орендованого майна позивач звернувся до міського голови про надання дозволу на приватизацію орендованих приміщень шляхом викупу.
Листом №ФКВ-03/2482 від 19.12.08 відповідач-2 повідомив позивача про неможливість приватизації спірного приміщення у зв"язку з тим , що розгляд даного питання відкладено до створення орендарями обслуговуючого кооперативу будівлі по вул.С.Стрільців , 56 .
Суд вважає позовні вимоги обгрунтованими , а позов таким , що підлягає до задоволення , з огляду на наступне .
Відповідно до ст.7 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств(малу приватизацію)" місцеві ради затверджують за поданням органів приватизації, перелік об"єктів, які перебувають у комунальній власності та підлягають продажу на аукціоні, за конкурсом, шляхом викупу. Включення об"єктів малої приватизації до вищезазначених переліків, здійснюється відповідно до Державної та місцевих програм приватизації чи з ініціативи відповідних органів приватизації або покупців. Вищезазначеним законом передбачено порядок включення об"єктів малої приватизації до одного з переліків, що передбачені ст.7 Закону. Зокрема, покупці зобов"язані подати до органу приватизації заяву про включення підприємства до одного із переліків. Матеріалами справи підтверджується , що позивачем дотримано вимог вказаної правової норми .
Крім того , відповідно до розділу 5 Концепції приватизації комунального майна в м.Івано-Франківську, що затверджена рішенням Івано-Франківської міської ради від 29.08.06, приватизації шляхом викупу підлягають нежитлові приміщення, орендарями яких за згодою орендодавця та на підставі проектно-кошторисної документації, погодженої орендодавцем, здійснено за рахунок власних коштів поліпшення приміщень, які неможливо відокремити від орендованих приміщень без завдання їм шкоди, вартістю не менше 25% від вартості орендованих приміщень, визначених експертним шляхом.
Аналізуючи вищевикладені положення Концепції, затвердженої рішенням Івано-Франківської міської ради 29 серпня 2006 року, суд вважає , що в даному випадку має місце зобов'язальний характер для суб'єкта владних повноважень норма щодо включення в Програму приватизації об'єктів, щодо яких орендарем зроблено поліпшення вартістю не менше 25% від вартості орендованих приміщень.
В підтвердження проведених робіт вартістю не менше 25% від вартості орендованих приміщень, позивачем подано кошторисну документацію, яка долучена до матеріалів справи .
Щодо твердження представника відповідача-1 стосовно відсутності згоди на проведення покращень орендованого майна , суд вважає за необхідне зазначити , що на засіданні комісії виконавчого комітету міської ради з питань оренди та привтаизації об"єктів територіальної громади міста прийняте рішення (п.4.56.1 протоколу №10/08 від 08.09.08) дати дозвіл приатному підприємству "Толочко" на проведення ремонту орендованих приміщень . Зазначені обставини розцінюються судом як згода відповідача-1 на проведення позивачем покращень орендованого майна.
З огляду на викладене та приймаючи до уваги норми Закону України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)», положень Концепції приватизації комунального майна в місті Івано-Франківську, суд дійшов висновку про обгрунтованість вимог позивача .
При цьому судом враховано вимоги ст. 7 Закону України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)», відповідно до якої орган приватизації розглядає подану заяву і в разі відсутності підстав для відмови у приватизації включає підприємство до переліків, зазначених у частині першій цієї статті. Результати розгляду не пізніш як через місяць з дня подання заяви доводяться до заявника у письмовій формі.
Відмова у приватизації можлива тільки у випадках, коли : особа, яка подала заяву, не може бути визнана покупцем підприємства згідно з цим Законом; є законодавчо встановлене обмеження на приватизацію цього підприємства; не затверджено переліків, передбачених частиною першою цієї статті.
Згідно п. 5 рішення Конституційного суду України від 13 грудня 2000 року по справі № 14-рп/2000, положення ч. 5 ст. 7 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" слід розуміти так, що органи приватизації зобов'язані розглянути подані покупцями заяви та, у разі відсутності встановлених цим Законом підстав для відмови у приватизації, включити конкретне підприємство до переліку об'єктів, що підлягають приватизації у встановлений спосіб, або прийняти рішення про відмову в приватизації.
Конституційний суд України в даному рішенні зазначив, що перелік підстав для відмови у приватизації , наведений у ст. 7 Закону України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)»є вичерпним.
В контексті викладеного , позов підлягає до задоволення .
Судові витрати по справі слід стягнути з відповідачів 1 та 2 в рівних частках на користь позивача .
Керуючись ст. 124 Конституції України, Законом України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)",Законом України ""Про державну програму приватизації ", ст.ст. 49 , 82-84 Господарського процесуального кодексу України , суд
ВИРІШИВ:
позов задоволити .
Зобов"язати Фонд комунальної власності територіальної громади м.Івано-Франківська у п"ятнадцятиденний термін з моменту набрання рішенням суду законної сили подати на розгляд Івано-Франківської міської ради проект рішення про включення орендованих приватним підприємством"Толочко" за договором оренди №ДО -3265/т нежитлових приміщень загальною площею 72 кв. м , розташованих на четвертому поверсі в буд.№56 по вул.С.Стрільців у м.Івано-Франківську , до переліку об"єктів комунальної власності територіальної громади м.Івано-Франківська , що підлягають приватизації шляхом викупу .
Зобов"язати Івано-Франківську міську раду у п"ятнадцятиденний термін з моменту набрання рішенням суду законної сили прийняти рішення , яким включити орендовані приватним підприємством"Толочко" за договором оренди №ДО -3265/т нежитлові приміщення загальною площею 72 кв. м , розташовані на четвертому поверсі в буд.№56 по вул.С.Стрільців у м.Івано-Франківську , до переліку об"єктів комунальної власності територіальної громади м.Івано-Франківська , що підлягають приватизації шляхом викупу .
Стягнути з Івано-Франківської міської ради (м.Івано-Франківськ , вул.Грушевського , 21) 85 грн. державного мита та 59 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу на користь приватного підприємства "Толочко" (м.Івано-Франківськ , вул.Глібова , 24-а , кв.59 , код ЄДРПОУ 35765415).
Стягнути з Фонду комунальної власності територіальної громади м.Івано-Франківська (м.Івано-Франківськ , вул. Л.Курбаса , 2) 85 грн. державного мита та 59 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу на користь приватного підприємства "Толочко" (м.Івано-Франківськ , вул.Глібова , 24-а , кв.59 , код ЄДРПОУ 35765415).
Накази видати після набрання рішенням законної сили .
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його прийняття, у разі, якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення, воно набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня підписання повного рішення, оформленого відповідно до статті 84 Господарського процесуального кодексу України.
Суддя Матуляк Петро Ярославович
рішення підписано :
Виготовлено в АС "Діловодство суду"
Суд | Господарський суд Івано-Франківської області |
Дата ухвалення рішення | 05.03.2009 |
Оприлюднено | 19.03.2009 |
Номер документу | 3143598 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні