донецький апеляційний господарський суд
Постанова
Іменем України
22.05.2013 р. справа №12/94б/2011
Донецький апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого: суддівМартюхіної Н.О. Азарова З.П., Кододова О.В. За участю представників сторін від скаржникане з'явився від заявникане з'явився від кредиторівне з'явився від боржникане з'явився розглянувши апеляційну скаргу Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції у м. Луганську Луганської області Державної податкової служби на ухвалу господарського суду Луганської області від 01.04.2013 року у справі№12/94б/2011 (суддя Палей О.С.) за заявою Публічного акціонерного товариства «Енергомашспецсталь», м. Краматорськ Донецька область до боржника Товариства з обмеженою відповідальністю «Будтехтранс», м. Луганськ кредитори 1. Управління Пенсійного Фонду України в Ленінському районі м. Луганська; 2. Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Луганську; 3. Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім КМАЗ», м. Київ; 4. Публічне акціонерне товариство «Запорізькій абразивний комбінат», м. Запоріжжя; 5. Луганський міський центр зайнятості, м. Луганськ пробанкрутство ВСТАНОВИВ:
Ініціюючий кредитор - Публічне акціонерне товариство "Енергомашспецсталь", звернувся до суду із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство боржника -Товариства з обмеженою відповідальністю "Будтехтранс", у зв'язку з неспроможністю останнього погасити борг у сумі 407 746 грн. 76 коп.
Господарським судом Луганської області ухвалою від 03.11.2011р. була порушена справа про банкрутство за загальною процедурою.
Постановою від 21.05.2012 судом було припинено процедуру розпорядження майном боржника та звільнено арбітражного керуючого Шалашного Л.О. від виконання обов'язків розпорядника майна Товариства з обмеженою відповідальністю "Будтехтранс"; визнано банкрутом боржника Товариство з обмеженою відповідальністю "Будтехтранс", м. Луганськ, вул. Совєтская, буд. 40, ідентифікаційний код 36409136 та відкрито ліквідаційну процедуру строком на 6 місяців, тобто до 21.11.2012; ліквідатором банкрута призначено арбітражного керуючого Шалашного Леоніда Олександровича, ідентифікаційний номер 3082907837, ліцензія АВ №482083 від 16.09.2009, який мешкає за адресою: Луганська обл., м. Лисичанськ, м. Новодружеськ, вул. Миру, буд. 4 кв. 6 та якого зобов'язано здійснити публікацію оголошення про визнання боржника банкрутом у офіційних друкованих органах Верховної Ради України чи Кабінету Міністрів України (газети "Голос України" або "Урядовий Кур'єр") в порядку, передбаченому п.п. 3, 5 ст. 23 Закону, провести ліквідаційну процедуру та у строк до 6 місяців з дня винесення даної постанови подати до суду звіт про роботу та ліквідаційний баланс банкрута.
Ухвалою господарського суду Луганської області від 01.04.2013р. затверджено звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута, ліквідовано банкрута - Товариства з обмеженою відповідальністю «Будтехтранс», м. Луганськ, провадження у справі №12/94б/2012 припинено.
Ухвала господарського суду Луганської області від 01.04.2013 року мотивована тим, що ліквідатор вжив усіх передбачених законом заходів до виявлення можливих майнових активів банкрута та належним чином провів ліквідаційну процедуру.
Не погоджуючись з вказаною ухвалою господарського суду Луганської області від 01.04.2013р. до Донецького апеляційного господарського суду звернулась Ленінська міжрайонна державна податкова інспекція у м. Луганську з апеляційною скаргою, якою просить суд ухвалу господарського суду Луганської області від 01.04.2013р. скасувати, провадження у справі припинити.
В обґрунтування доводів апеляційної скарги, скаржник посилався на те, що ліквідація ТОВ «Будтехтранс» сприяє підприємству ухиленню від проведення перевірки фінансово-господарської діяльності, згідно з вимогами чинного законодавства України, та уникнення від відповідальності за господарську діяльність підприємства.
В судове засідання представники сторін не з'явились. Відповідно до статті 98 Господарського процесуального кодексу України про час і місце проведення судового засідання були повідомлено належним чином. Про наявність поважних причин неявки представників у судове засідання апеляційної інстанції не повідомили.
Особливості меж перегляду справи в апеляційній інстанції, передбачені нормами ст. 101 ГПК України, які полягають у тому, що у процесі перегляду справи апеляційний господарський суд за наявними у справі і додатково поданими доказами повторно розглядає справу. Додаткові докази приймаються судом, якщо заявник обґрунтував неможливість їх подання суду першої інстанції з причин, що не залежали від нього. Нормами частини 2 цієї статті передбачено, що апеляційний господарський суд не зв'язаний доводами апеляційної скарги і перевіряє законність і обґрунтованість рішення місцевого господарського суду у повному обсязі.
Дослідивши докази матеріалів справи та правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, судова колегія апеляційної інстанції встановила наступне.
Провадження у даній справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю «Будтехтранс» здійснюється за загальною процедурою.
Ухвалою господарського суду Луганської області від 03.11.2012р. за заявою ініціюючого кредитора Публічного акціонерного товариства «Енергомашспецсталь» порушена справа про банкрутство боржника Товариства з обмеженою відповідальністю «Будтехтранс», м. Луганськ відповідно до ст. ст. 1, 8, 11, 12 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Ухвалою господарського суду Луганської області від 19.12.2011р. за результатами підготовчого засідання, визнано грошові вимоги ініціюючого кредитора ПАТ «Енергомашспецсталь» до боржника - Товариства з обмеженою відповідальністю «Будтехтранс» в сумі 407746,76грн.; введено процедуру розпорядження майном боржника та призначено розпорядником майна боржника арбітражного керуючого Шалашного Леоніда Олександровича; зобов'язано кредитора - ПАТ «Енергомашспецсталь» у 10-денний строк, за свій рахунок, опублікувати в газеті «Голос України» або «Урядовий Кур'єр» оголошення про порушення справи про банкрутство боржника - Товариство з обмеженою відповідальністю «Будтехтранс».
05.01.2012р. у газеті «Урядовий Кур'єр» №2 опубліковано оголошення про порушення справи про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю «Будтехтранс».
13.02.2012р. розпорядником майна був складений реєстр вимог кредиторів, до якого входять вимоги: Відділення Фонду соціального захисту від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Луганську у сумі 86,00грн. (2 черга задоволення), Управління пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Луганська в сумі 13094,04грн. (2 черга задоволення), Ленінської МДПІ у сумі 37739,05грн., в тому числі: 36358,97грн. - недоїмка (3 черга) та 1380,08грн. - пеня та штрафні санкції (6 черга), ТОВ «ТД «КАМАЗ» у сумі 170040,00грн. (4 черга задоволення), КП «Алчевське управління механізації» у сумі 904000,00грн. (4 черга задоволення), ПАТ «Енергомашспецсталь» в сумі 407746,76грн., в тому числі: 397886,21грн. - основний борг (2 черга) та 9860,55грн. - пеня та штрафні санкції (6 черга) та ПАТ «Запорізький абразивний комбінат» в сумі 5580,00грн. (4 черга задоволення).
Ухвалою господарського суду Луганської області від 19.03.2012р. були визнані грошові вимоги Луганського міського центру зайнятості в сумі 315,02грн. (2 черга задоволення) та грошові вимоги КП «Алчевське управління механізації» у сумі 904000,00грн. відхилені.
Станом на 26.03.2012р. розпорядником майна був наданий реєстр вимог кредиторів, до якого входять вимоги: Відділення Фонду соціального захисту від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Луганську у сумі 86,00грн. (2 черга задоволення), Управління пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Луганська в сумі 13094,04грн. (2 черга задоволення), Ленінської МДПІ у сумі 37739,05грн., в тому числі: 36358,97грн. - недоїмка (3 черга) та 1380,08грн. - пеня та штрафні санкції (6 черга), ТОВ «ТД «КАМАЗ» у сумі 170040,00грн. (4 черга задоволення), Луганського міського центру зайнятості в сумі 315,02грн. (2 черга задоволення), ПАТ «Енергомашспецсталь» в сумі 407746,76грн., в тому числі: 397886,21грн. - основний борг (2 черга) та 9860,55грн. - пеня та штрафні санкції (6 черга) та ПАТ «Запорізький абразивний комбінат» в сумі 5580,00грн. (4 черга задоволення).
Ухвалою господарського суду Луганської області від 02.04.2012р. реєстр вимог кредиторів Товариства з обмеженою відповідальністю «Будтехтранс» був затверджений.
Як видно із матеріалів справи, рішенням загальних зборів комітету кредиторів, було обрано комітет кредиторів у складі: УПФУ в Ленінському районі м. Луганську, ДПІ в Ленінському районі м. Луганська, ПАТ «Енергомашспецсталь» (протокол №1 від 17.05.2012р.)
Зокрема, комітет кредиторів прийняв рішення про ізбрання голови комітетів кредиторів ТОВ «Будтехтранс» - ПАТ «Енергомашспецсталь» та вирішено клопотати перед господарським судом про припинення процедури розпорядження майном, визнання ТОВ «Будтехтранс» банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури та призначення арбітражного керуючого Шалашного Л.А. ліквідатором ТОВ «Будтехтранс» (протокол №1 від 17.05.2012р.)
Також, відповідно до вимог законодавства, на підставі наявних документів, арбітражний керуючий надав звіт про діяльність розпорядника майна та фінансовий стан боржника - ТОВ «Будтехтранс».
За результатами якого було встановлено, що з ціллю проведення аналізу фінансово-господарської діяльності ТОВ «Будтехтранс» на ім'я керівника направлений відповідний лист для надання всіх необхідних документів, та відповідно до отриманої відповіді документи ТОВ «Будтехтранс» були вкрадені невстановленими особами 26.12.2011р. З ціллю розшуку документації директором написана відповідна заява в Ленінському РВ ЛМУ УМВС України в Луганській області та винесена постанова про відмову в порушенні кримінальної справи. У відповідності з інформацією вказаній в постанові - встановити свідків, очевидців, а також місцезнаходження майна не вбачається можливим. Також, з ціллю самостійного розшуку документації розпорядником майна направлено заяву в Ленінському РВ ЛМУ УМВС України в Луганській області, на яку відповідь так і не поступила. Крім того, зазначено, що ТОВ «Будтехтранс» не має на балансі будь-якої техніки, не здійснює виробничу діяльність, замовлень на роботу та послуги на даний момент немає, на ім'я розпорядника майна будь-яких заяв фізичних чи юридичних осіб про бажання прийняти участь в санації боржника в якості інвесторів не надійшло.
Постановою господарського суду Луганської області від 21.05.2012р. визнано банкрутом Товариство з обмеженою відповідальністю «Будтехтранс», м. Луганськ, відкрито ліквідаційну процедуру строком на 6 місяця до 21.11.2012р., призначено ліквідатором арбітражного керуючого Шалашного Л.А.
Ухвалою господарського суду Луганської області від 17.01.2013 судом було продовжено строк ліквідаційної процедури та повноваження арбітражного керуючого Шалашного Леоніда Олександровича, як ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю "Будтехтранс", до 21.05.2013 р.; зобов'язано Ленінську МДПІ у м. Луганську Луганської області ДПС провести перевірку повноти та достовірності ліквідаційного балансу Товариства з обмеженою відповідальністю "Будтехтранс" у встановленому законом порядку, про результати якої повідомити суд до 28.02.2013; зобов'язано ліквідатора Шалашного Л.О. надіслати на адресу Ленінської МДПІ у м. Луганську Луганської області ДПС звіт про проведену роботу та ліквідаційний баланс банкрута - Товариства з обмеженою відповідальністю "Будтехтранс".
У судове засідання 28.02.2013 ліквідатор надав суду докази звернення до Ленінської МДПІ у м. Луганську з метою проведення перевірки повноти та достовірності ліквідаційного балансу. А в судове засідання 01.04.2013 ліквідатором наданий акт від 29.03.2013 № 103 Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції у м. Луганську Луганської області Державної податкової служби про неможливість проведення перевірки банкрута з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2010 по 04.04.2013, оскільки первинна документація ТОВ "Будтехтранс" не передавалася ліквідатору у зв'язку з викраденням її у директора підприємства невстановленими особами, що підтверджується постановою СУР Ленінського РО ЛМУ УМВС України у Луганській області про відмову в порушенні кримінальної справи від 05.01.2012.
01.06.2012 року в офіційному друкованому виданні "Голос України" № 100 (5350) опублікована інформація про визнання ТОВ "Будтехтранс" банкрутом і початок ліквідаційної процедури.
Протягом строку проведення ліквідаційної процедури на адресу ліквідатора не надходило заяв про визнання кредиторських вимог до банкрута.
Як видно із матеріалів справи та звіту ліквідатора, в ході ліквідаційної процедури ліквідатором були виконані наступні дії.
Наказом № 1 особовий склад ТОВ "Будтехтранс" попереджений про скорочення протягом 2-х місяців; наказом № 2 припинена діяльність ТОВ "Будтехтранс"; наказом № 3 керівництву ТОВ "Будтехтранс" заборонені дії з відчуження майна банкрута; наказом № 4 створена постійно діюча інвентаризаційна комісія у складі ліквідатора ТОВ "Будтехтранс"; наказом № 5 призначена інвентаризація; наказом № 6 зобов'язане керівництво ТОВ "Будтехтранс" протягом 15 днів після проведення інвентаризації передати на адресу ліквідатора документацію та майнові активи банкрута; наказом № 7 підтверджені повноваження ліквідатора ТОВ "Будтехтранс" Шалашного Л. О.
31.05.2012 року звіт про заплановане звільнення направлений в Луганський міський центр зайнятості.
31.07.2012 року наказом № 8 керівник ТОВ "Будтехтранс" скорочений з займаної посади у зв'язку зі скороченням штатів.
31.07.2012 року звіт про фактичне звільнення направлений в Луганський міський центр зайнятості.
Спрямовані наступні запити у відповідні інстанції для отримання інформації в відношенні ТОВ "Будтехтранс":
- ВДВС у Ленінському районі міста Луганська - з метою закінчення виконавчого провадження стосовно ТОВ "Будтехтранс". Згідно отриманої відповіді в ВДВС у Ленінському районі міста Луганська перебували накази господарського суду Луганської області про стягнення на адресу ПАТ "Енергомашспецсталь", ТОВ "Катрін", ТОВ "Зевс", УПФУ в Ленінському районі міста Луганська. Додатково на адресу ліквідатора спрямовані постанови про закінчення виконавчого провадження.
- Луганське "БТІ" з метою отримання інформації про наявність нерухомого майна зареєстрованого за ТОВ "Будтехтранс". Згідно отриманої відповіді за ТОВ "Будтехтранс" нерухомого майна не зареєстровано.
- Державну інспекцію сільського господарства в Луганській області з метою отримання інформації про наявність спеціальної техніки зареєстрованої за ТОВ "Будтехтранс". Згідно отриманої відповіді за ТОВ "Будтехтранс" сільськогосподарської та тракторної техніки не зареєстровано.
- Відділ державного комітету України по земельних ресурсах головного управління Держкомзему в місті Луганську Луганської області з метою отримання інформації про наявність земельних ділянок зареєстрованих за ТОВ "Будтехтранс". Згідно отриманої відповіді за ТОВ "Будтехтранс" земельних ділянок не зареєстровано.
- Головне управління статистики в Луганській області з метою отримання інформації про філії ТОВ "Будтехтранс". Згідно отриманої відповіді ТОВ "Будтехтранс" філій не має.
- ВРЕР міста Луганська з метою отримання інформації про наявність транспортних засобів зареєстрованих за ТОВ "Будтехтранс". Згідно отриманої відповіді за ТОВ "Будтехтранс" транспортних засобів не зареєстровано.
- ДПІ у Ленінському районі міста Луганська з метою отримання інформації про розрахункові рахунки зареєстрованих у ТОВ "Будтехтранс". Згідно отриманої відповіді ТОВ "Будтехтранс" в даний час має розрахунковий рахунок № 2600005003 (валюта українська гривня і російський рубль) в ПАТ "СП Банк" міста Луганська (МФО 304706).
- ПАТ "СП Банк" міста Луганська з метою отримання інформації про залишок грошових коштів на розрахунковому рахунку № 2600005003, що належить ТОВ "Будтехтранс". Згідно отриманої відповіді залишок грошових коштів на розрахунковому рахунку № 2600005003 в ПАТ "СП Банк" міста Луганська складає 523,58 грн.
- ПАТ "СП Банк" міста Луганська з метою отримання інформації про арешти та інші обмеження накладені на розрахунковий рахунок № 2600005003, що належить ТОВ "Будтехтранс". Згідно отриманої відповіді на розрахунковий рахунок банкрута накладено арешти згідно постанови Ленінського районного суду міста Луганська б/н від 20.06.2011 року та постанови Ленінського ВДВС Луганського ГУЮ № 6-323 від 04.10.2011 року.
В період з 01.10.2012 року по 01.10.2012 року проведена інвентаризація, на якій були перевірені: основні засоби та нематеріальні активи, виробничі запаси, малоцінні та швидкозношувальні предмети, готова продукція, товари, товарно-матеріальні цінності, грошові кошти та грошові документи, кредиторська та дебіторська заборгованість.
За результатами інвентаризації встановлено наступне.
Основні засоби та нематеріальні активи складають 0 грн.; Виробничі запаси - 0 грн.; Малоцінні та швидкозношувальні предмети - 0 грн.; Готова продукція, товари - 0 грн.; Товарно-матеріальні цінності - 0 грн.; Грошові кошти - 523,28 грн.; Грошові документи - 0 грн.; Кредиторська заборгованість - 634 560,87 грн.; Дебіторська заборгованість - 0 грн.
У ході провадження справи про банкрутство ТОВ "Будтехтранс" ліквідатором направлено клопотання до господарського суду Луганської області з метою зняття всіх арештів і обмежень накладених на розрахунковий рахунок № 2600005003, що належить ТОВ "Будтехтранс".
Своєю ухвалою від 10.09.2012 року господарський суд Луганської області зняв усі арешти і обмеження накладені на розрахунковий рахунок.
На виконання вимог комітету кредиторів (протокол № 5 від 26.09.2012 року) грошові кошти в сумі 523,66 грн. (за вирахуванням комісії банку) перераховано ліквідатору підприємства в рахунок оплати його послуг.
Таким чином, в ході проведення ліквідаційної процедури виявленні грошові кошти банкрута ТОВ "Будтехтранс" розподілені в повному обсязі.
З огляду на викладене ліквідатором та комітетом кредиторів подане клопотання про дострокове припинення процедури ліквідації ТОВ "Будтехтранс", ліквідацію підприємства як юридичної особи та припинення провадження у справі.
На засіданні комітету кредиторів (протокол від 03.12.2012 № 7) були прийняті наступні рішення: вважати ліквідаційну процедуру проведеною у повному обсязі і завершеною; затвердити звіт ліквідатора про проведену ліквідаційну процедуру; затвердити ліквідаційний баланс; клопотати перед Господарським судом Луганської області про дострокове припинення процедури ліквідації ТОВ "Будтехтранс", винесення ухвали про ліквідацію ТОВ "Будтехтранс" як юридичної особи і завершення ліквідаційної процедури банкрута.
Відповідно ч. 1 ст. 32 Закону після завершення усіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються: показники виявленої ліквідаційної маси (дані її інвентаризації); відомості про реалізацію об'єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу; копії договорів купівлі-продажу та акти приймання - передачі майна; реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів.
Ліквідатором за результатами проведеної роботи господарському суду Луганської області надано звіт та ліквідаційний баланс для затвердження, за результатами розгляду звіту та ліквідаційного балансу, судом першої інстанції винесена ухвала від 01.04.2013р., яка оскаржується.
Враховуючи викладене суд апеляційної вважає, що процесi поглибленого вивчення звiту лiквiдатора суд першої iнстанцiї належним чином встановив, що при здiйсненнi лiквiдацiйних заходiв пiдприємства-банкрута лiквiдатором була проведена робота щодо виявлення товарно-матерiальних цiнностей та iнших активiв, якi належать банкруту на правi власностi чи повного господарського володiння, розрахункових рахунків боржника та грошових коштiв на них, проведена iнвентаризацiя.
Отже, за результатами повного та поглибленого дослiдження звiту лiквiдатора Господарський суд Луганської область законно та обгрунтовано визнав його такими, що вiдповiдає вимогам Закону про банкрутство та пiдлягає затвердженню.
При зверненні з апеляційною скаргою основними підставами для скасування ухвали господарського суду апелянт вважає неможливість проведення перевірки фінансово-господарської діяльності та уникнення від відповідальності за господарську діяльність підприємства банкрута - ТОВ «Будтехтранс».
Доводи скаржника про не проведення органами Державної податкової служби перевірки боржника, не приймаються колегією суддів до уваги як обґрунтовані, оскільки проведення процедури банкрутства суб'єкта підприємницької діяльності згідно приписів чинного законодавства не залежить від факту можливості або неможливості провести перевірку банкрута посадовими особами податкового органу. Причини неможливості провести податкову перевірку у встановлений законом строк можуть мати як об'єктивний, так і суб'єктивний характер. Взаємовідносини між податковим органом як органом державного контролю та платником податків урегульовані спеціальними нормами Податкового кодексу України, які не залежать від норм Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", якщо інше прямо не зазначено у самому законі. Ані норми Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ані норми Податкового кодексу України не містять положень про те, що підприємство - банкрут не може бути ліквідоване за рішенням суду та ліквідаційна процедура має бути продовжена у зв'язку з неможливістю проведення перевірки банкрута податковим органом.
Також, суд апеляційної інстанції зазначає, що Ленінська міжрайонна державна податкова інспекція у м. Луганську була обізнана про рух справи про банкрутство, що видно із наявних матеріалів справи, а саме ухвали по порушення справи про банкрутство, постанови про визнання боржника банкрутом та інших процесуальних документів, які були направлені на їх адресу.
Спеціальні норми податкового законодавства щодо проведення позапланової перевірки боржника у разі його банкрутства передбачають здійснення певних дій у встановлені законом строки:
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 10 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані спеціалізовані державні податкові інспекції виконують такі функції, зокрема, здійснюють контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів.
Згідно пп. 20.1.4. п. 20.1. ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право: проводити перевірки платників податків (крім Національного банку України) в порядку, встановленому цим Кодексом.
Позапланова виїзна перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин: розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця , порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків (пп. 78.1.7 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України).
Відповідно до п. 11.3 Наказу Міністерства фінансів України від 09.12.2011р. № 1588 "Про затвердження Порядку обліку платників податків і зборів" у разі отримання документів згідно з пунктом 11.2 цього розділу та/або якщо розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків, органом державної податкової служби приймається рішення про проведення (не проведення за підставами, встановленими підпунктами 11.3.2 та 11.3.3 цього пункту) документальної позапланової перевірки платника податків, який перебуває на обліку в такому органі.
Згідно ст. 82 Податкового Кодексу України, тривалість строків, що стосується виїзних позапланових та планових перевірок, не повинна перевищувати 30 робочих днів за продовженням на 15 днів для великих платників податків. Тривалість документальної позапланової виїзної перевірки не повинна перевищувати 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - 5 робочих днів, інших платників податків - 10 робочих днів. Продовження строків проведення перевірок можливе за рішенням керівника органу державної податкової служби не більш як на 10 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - не більш як на 2 робочих дні, інших платників податків - не більш як на 5 робочих днів.
Не подання та неотримання від боржника первинних документів не позбавляє податковий орган здійснити таку перевірку та оформити її результати належним чином, розрахувати грошові зобов'язання самостійно органом ДПІ за результатами перевірки.
Донецький апеляційний господарський суд виходить з тих обставин, що в разі ненадання та не підтвердження платником податків сум валових доходів та витрат, податкових зобов'язань та податкового кредиту, які були задекларовані боржником в його фінансово-податковій звітності на протязі періоду діяльності боржника, податковий орган за наслідками податкової перевірки робить висновок про непідтвердженість первинними документами валових витрат та податкового кредиту такого боржника, самостійно зменшує суми задекларованих валових витрат та податкового кредиту, та відповідно, самостійно визначає суми податків до сплати.
Проте, як встановлено судом апеляційної інстанції, відповідної перевірки апелянтом не зроблено, свої прямі функції, як контролюючого органу не виконано, у зв'язку з чим посилення на не проведення податкової перевірки не приймається до уваги.
Відповідно до частин 1 та 4 статті 25 Закону, ліквідатор з дня свого призначення виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута. Дії ліквідатора (ліквідаційної комісії) можуть бути оскаржені до господарського суду власником майна (органом, уповноваженим управляти майном) банкрута; особою, яка відповідає за зобов'язаннями банкрута; кожним кредитором окремо або комітетом кредиторів; особою, яка, посилаючись на свої права власника або іншу підставу, передбачену законом чи договором, оспорює правомірність віднесення майнових активів або коштів до ліквідаційної маси.
З огляду на викладене, орган податкової служби вправі звернутися до ліквідатора боржника та провести позапланову перевірку господарської діяльності суб'єкта господарювання згідно наданих ліквідатором документів, а у випадку відмови ліквідатора, як керівника боржника, надати документи для проведення перевірки суб'єкта господарювання, орган податкової служби вправі оскаржити дії ліквідатора (інших посадових осіб боржника) до суду у справі про банкрутство або звернутися до правоохоронних органів з відповідними заявами про розшук, витребування (вилучення документів) від попередніх органів управління боржника, якими не передано ліквідатору всіх документів бухгалтерського обліку боржника.
Отже, в будь-якому випадку, здійснення ліквідаційної процедури ліквідатором не може бути перешкодою податковому органу у виконанні ним його повноважень на предмет позапланової перевірки боржника та не доводить порушення прав податкового органу на проведення податкової перевірки згідно норм податкового законодавства, який був повідомлений про порушення справи про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю «Будтехтранс» судом при порушенні зазначеної справи та хід справи про банкрутство, направленням процесуальних документів на їх адресу.
У зв'язку з чим, судом апеляційної інстанції не приймаються такі доводи скаржника до уваги.
Отже, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції щодо затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу та вважає, що ліквідатором на цій стадії додержані та виконані усі вимоги Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Таким чином, доводи Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції у м. Луганську Луганської області Державної податкової служби, викладені в апеляційній скарзі, не спростовують висновків суду першої інстанції, наведених в ухвалі від 01.04.2013р.
Ухвала суду про затвердження звіту ліквідатора, ліквідаційного балансу є за своєю правовою природою судовим рішенням, яке підсумовує хід ліквідаційної процедури, в якому необхідно повно відобразити обставини, що мають значення для даної справи, висновки суду про встановлені обставини і їх правові наслідки повинні бути вичерпними, відповідати дійсності та підтверджуватись достовірними доказами, дослідженими в судовому засіданні.
Враховуючи викладене, колегія суддів апеляційної інстанції вважає висновки, викладені в оскаржуваній ухвалі господарського суду Луганської області щодо затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу такими, що здійснені із належним з'ясуванням зазначених вище питань, оскільки ліквідатором по даній справі виконані всі необхідні дії в ході ліквідаційної процедури.
Судова колегія Донецького апеляційного господарського суду вважає, що апеляційна скарга Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції у м. Луганську Луганської області Державної податкової служби не підлягають задоволенню, а ухвала господарського суду Луганської області від 01.04.2013 року по справі №12/94б/2012 - залишається без змін.
Керуючись ст.ст. 99, 101, 102, 103, 105, 106 ГПК України, Донецький апеляційний господарський суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційна скарга Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції у м. Луганську Луганської області Державної податкової служби на ухвалу господарського суду Луганської області від 01.04.2013 року по справі №12/94б/2012 - залишити без задоволення.
Ухвалу господарського суду Луганської області від 01.04.2013 року про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу, припинення провадження по справі №12/94б/2012 про банкрутство - залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дня її прийняття. Постанову апеляційної інстанції може бути оскаржено до Вищого господарського суду України протягом двадцяти днів.
Головуючий суддя Н.О. Мартюхіна
Судді: З.П. Азарова
О.В. Кододова
Суд | Донецький апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 28.05.2013 |
Оприлюднено | 28.05.2013 |
Номер документу | 31437296 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні