Постанова
від 16.05.2013 по справі 826/5733/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

16 травня 2013 року 10:52 № 826/5733/13

Окружний адміністративний суд міста Києва, у складі: судді Добрянської Я.І., секретаря судового засідання Корніюк А.В., розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ТРЕВЕЛ-ОНЛАЙН» до відповідача Державної податкової інспекції у Голосіївському районі м. Києва ДПС провизнання протиправними дій щодо проведення документальної невиїзної перевірки, за результатами якої складений Акт перевірки № 717/3-22-30-36885214 від 19.10.2012 р. за участю представників сторін:

від позивача: Павликівський В.І. (довіреність № 11.12 від 11.10.2012 р.)

від відповідача: Угольков Є.О. (довіреність № 32/10-015 від 14.05.2013 р.)

На підставі ч. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України, в судовому засіданні 16.05.2013 р. проголошено вступну та резолютивну частини постанови.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

До Окружного адміністративного суду м. Києва звернувся позивач Товариство з обмеженою відповідальністю «ТРЕВЕЛ-ОНЛАЙН» з позовом до відповідача Державної податкової інспекції у Голосіївському районі м. Києва ДПС про визнання протиправними дій щодо проведення документальної невиїзної перевірки, за результатами якої складений Акт перевірки № 717/3-22-30-36885214 від 19.10.2012 р.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 22.04.2013 р. суддею Добрянською Я.І. було відкрито провадження у справі № 826/5733/13-а та призначено справу до судового розгляду на 16.05.2013 р.

В судовому засіданні 16.05.2013 р. представник позивача позовні вимоги підтримав та в судових дебатах просив суд:

- визнати протиправними дії ДПІ у Голосіївському районі м. Києва щодо проведення документальної невиїзної перевірки ТОВ «ТРЕВЕЛ-ОНЛАЙН» за результатами якої складено Акт перевірки № 717/3-22-30-36885214 від 19 жовтня 2012 року.

В обґрунтування заявлених позовних вимог представник позивача зазначив, що Акт № 717/3-22-30-36885214 від 19 жовтня 2012 року «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «ТРЕВЕЛ-ОНЛАЙН» щодо підтвердження господарських відносин із ПП «Авто-Інвест», ТОВ «Магірус», ТОВ «Дельта-принт» за листопад 2011 р. - квітень 2012 р.», в дійсності є Актом документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «ТРЕВЕЛ-ОНЛАЙН», що фактично не проводилася податковим органом, та жодних документів (обов'язкового письмового запиту щодо надання пояснень та підтверджень реальності господарських операцій із контрагентами ПП «Авто-Інвест», ТОВ «Магірус», ТОВ «Дельта-принт», а також наказу про проведення перевірки) відповідачем не приймалося та позивачу не скеровувалося.

Таким чином, на думку позивача, зазначений Акт відповідача № 717/3-22-30-36885214 від 19 жовтня 2012 року. - є протиправним оскільки останній по своїй формі та суті відповідає саме Акту проведеної документальної позапланової невиїзної перевірки, яка фактично не проводилася, та документів щодо проведення якої (обов'язкового письмового запиту щодо надання пояснень та підтверджень реальності господарських операцій із контрагентами ПП «Авто-Інвест», ТОВ «Магірус», ТОВ «Дельта-принт», а також наказу про проведення перевірки відповідачем не приймалося та позивачу не скеровувалося.

Крім того, як зазначив представник позивача, є незрозумілим, яким чином в документі який називається Акт про неможливість проведення зустрічної звірки викладено інформацію про те, що податковим органом все ж таки була проведена перевірка ТОВ «ТРЕВЕЛ-ОНЛАЙН» з питань підтвердження господарських відносин із ПП «Авто-Інвест», ТОВ «Магірус», ТОВ «Дельта-принт» за листопад 2011 р. - квітень 2012 р.», та зроблені відповідні висновки.

Також, представник позивача послався на те, що по-перше, згідно вимог п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України, у разі проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання податковий орган направляє такому платнику податків письмовий запит про подання інформації та підтверджуючих документів щодо правовідносин із тим чи іншим контрагентом, якого відповідачем в даному випадку направлено позивачу не було, та по друге, згідно п. 4.6 Наказу Державної податкової адміністрації України від 22 квітня 2011 року № 236 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок», за результатами проведення зустрічної звірки складається Довідка про результати проведення зустрічної звірки, а не Акт, як у даному випадку, проте як Акт складається виключно у разі відмови суб'єкта господарювання (законного чи уповноваженого представника) від підписання Довідки (неявки для підписання), чого в даному випадку також не відбулося.

Отже, як наголосив представник позивача, в даному випадку відповідачем не було дотримано вимог ні щодо проведення документальної позапланової невиїзної перевірки, ні вимог щодо проведення зустрічної звірки, внаслідок чого такий документ як Акт № 717/3-22-30-36885214 від 19 жовтня 2012 року - є протиправним та підлягає скасуванню.

Представник відповідача проти позову заперечив та просив суд у задоволенні позовних вимог відмовити повністю, зважаючи на те, що податковим органом у повній відповідності до вимог чинного законодавства України була проведена зустрічна звірка позивача, за наслідками якої складений оскаржуваний Акт.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення їх представників, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ВСТАНОВИВ:

Як вбачається з наявних матеріалів справи, позивач Товариство з обмеженою відповідальністю «ТРЕВЕЛ-ОНЛАЙН» в ході здійснення своєї господарської діяльності мав правовідносини із контрагентами: ПП «Авто-Інвест», ТОВ «Магірус», ТОВ «Дельта-принт».

Так, в ході здійснення господарської діяльності Товариством з обмеженою відповідальністю «ТРЕВЕЛ-ОНЛАЙН» було з'ясовано завдяки його контрагенту ТОВ «Паперовий змій - опт», що в жовтні 2012 року ДПІ у Голосіївському районі м. Києва ДПС стосовно позивача було проведено перевірку щодо підтвердження господарських відносин із контрагентами ПП «Авто-Інвест», ТОВ «Магірус», ТОВ «Дельта-принт» за листопад 2011 р. -квітень 2012 р., за результатами якої було складено Акт № 717/3-22-30-36885214 від 19.10.2012 року.

Зазначена інформація містилась в Акті перевірки ДПІ у Печерському районі м. Києва ДПС контрагента позивача ТОВ «Паперовий змій - опт» № 1231/22-2/32982646 від 26 грудня 2012 року.

З приводу зазначеного Акта перевірки позивача № 717/3-22-30-36885214 від 19.10.2012 року, з матеріалів справи вбачається, що наказу про проведення такої перевірки а також повідомлення про проведення перевірки відповідачем не приймалося (не складалося) та позивачу не скеровувалося, а самого Акта перевірки позивачу також не було направлено.

Крім того, згідно наявних матеріалів справи, відповідач також не скеровувував позивачу обов'язкового письмового запиту щодо підтвердження правовідносин із контрагентами ПП «Авто-Інвест», ТОВ «Магірус», ТОВ «Дельта-принт».

Таким чином, вважаючи такі дії відповідача ДПІ у Голосіївському районі м. Києва щодо проведення документальної невиїзної перевірки ТОВ «ТРЕВЕЛ-ОНЛАЙН» за результатами якої складено Акт перевірки № 717/3-22-30-36885214 від 19 жовтня 2012 року - протиправними (а саме без прийняття відповідних документів, що передують проведенню такої перевірки та їх належного скерування платнику податків (обов'язкового письмового запиту, наказу, повідомлення), позивач звернувся за захистом своїх порушених прав до Окружного адміністративного суду м. Києва.

Дослідивши наявні у справі докази, проаналізувавши матеріали справи та заслухавши пояснення представників сторін, Окружний адміністративний суд м. Києва дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог позивача, зважаючи зокрема на наступне.

Як вбачається з оскаржуваного Акта перевірки позивача № 717/3-22-30-36885214 від 19.10.2012 р., при проведенні перевірки контролюючим органом було використано:

- Акт від 06.07.2012 р. № 1833/22-3/37122550/111 Білоцерківської ОДПІ Київської області ДПС Про результати проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Магірус», код за ЄДРПОУ 37122550 з питань повноти обчислення та своєчасності сплати до бюджету податку на додану вартість за період листопад 2011 року, січень-лютий 2012 року;

- Акт ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова від 27.04.2012 р. № 316/2204/32948301 Про результати проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Дельта- Прінт», код за ЄДРПОУ 37122550 з питань повноти обчислення та своєчасності сплати до бюджету податку на додану вартість за період листопад 2011 року, січень-лютий 2012 року;

- Акт ДПІ у Шевченківському районі м. Києва ДПС від 07.07.2012 р. № 729/22-40/36798394 Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ПП «Авто-Інвест» (код за ЄДРПОУ 36798394) щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків за березень, квітень 2012 року.

Таким чином, зазначена перевірка позивача стосувалася саме підтвердження господарських відносин позивача із контрагентами ПП «Авто-Інвест», ТОВ «Магірус», ТОВ «Дельта-принт», та була проведена на підставі встановлення порушення такими контрагентами позивача вимог чинного законодавства при здійснені правовідносин із позивачем.

Зважаючи на таке, відповідач, як контролюючий орган, при проведенні такої перевірки позивача мав чітко дотримуватися вимог Податкового кодексу України, що регулюють порядок проведення документальних, планових та позапланових, виїзних і не виїзних перевірок.

Відповідно до ст. 10 Закону України від 04 грудня 1990 року № 509-ХІІ «Про державну податкову службу в Україні» із змінами і доповненнями, державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані спеціалізовані державні податкові інспекції виконують такі функції:

- здійснюють контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів;

- забезпечують облік платників податків, інших платежів, правильність обчислення і своєчасність надходження цих податків, платежів, а також здійснюють реєстрацію фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів;

- контролюють своєчасність подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів, а також перевіряють достовірність цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів;

- здійснюють у межах своїх повноважень контроль за законністю валютних операцій, додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку, за наявністю документа, що підтверджує державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців відповідно до закону, за наявністю ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, з наступною передачею матеріалів про виявлені порушення органам, що видають ці документи, за наявністю торгових патентів.

Згідно вимог п.п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-VІ, органи державної податкової служби мають право проводити перевірки платників податків (крім Національного банку України) в порядку, встановленому цим Кодексом.

Відповідно до п.п. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України, документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, а також отриманих в установленому законодавством порядку органом державної податкової служби документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи органу державної податкової служби і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом.

Документальною невиїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться в приміщенні органу державної податкової служби.

Згідно вимог п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України (Порядок проведення документальних позапланових перевірок), документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин:

- за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту;

- платником податків не подано в установлений законом строк податкову декларацію або розрахунки, якщо їх подання передбачено законом;

- платником податків подано органу державної податкової служби уточнюючий розрахунок з відповідного податку за період, який перевірявся органом державної податкової служби;

- виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту;

- платником податків подано в установленому порядку органу державної податкової служби заперечення до акта перевірки або скаргу на прийняте за її результатами податкове повідомлення-рішення, в яких вимагається повний або частковий перегляд результатів відповідної перевірки або скасування прийнятого за її результатами податкового повідомлення-рішення у разі, коли платник податків у своїй скарзі (запереченнях) посилається на обставини, що не були досліджені під час перевірки, та об'єктивний їх розгляд неможливий без проведення перевірки. Така перевірка проводиться виключно з питань, що стали предметом оскарження;

- розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків;

- платником подано декларацію, в якій заявлено до відшкодування з бюджету податок на додану вартість, за наявності підстав для перевірки, визначених у розділі V цього Кодексу, та/або з від'ємним значенням з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. гривень;

- щодо платника податку подано скаргу про ненадання таким платником податків податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної у разі ненадання таким платником податків пояснень та документального підтвердження на письмовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робочих днів з дня його отримання;

- отримано постанову суду (ухвалу суду) про призначення перевірки або постанову органу дізнання, слідчого, прокурора, винесену ними відповідно до закону у кримінальних справах, що перебувають у їх провадженні;

- органом державної податкової служби вищого рівня в порядку контролю за діями або бездіяльністю посадових осіб органу державної податкової служби нижчого рівня здійснено перевірку документів обов'язкової звітності платника податків або матеріалів документальної перевірки, проведеної контролюючим органом нижчого рівня, і виявлено невідповідність висновків акта перевірки вимогам законодавства або неповне з'ясування під час перевірки питань, що повинні бути з'ясовані під час перевірки для винесення об'єктивного висновку щодо дотримання платником податків вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби.

- у разі отримання інформації про ухилення податковим агентом від оподаткування виплаченої (нарахованої) найманим особам (у тому числі без документального оформлення) заробітної плати, пасивних доходів, додаткових благ, інших виплат та відшкодувань, що підлягають оподаткуванню, у тому числі внаслідок неукладення платником податків трудових договорів з найманими особами згідно із законом, а також здійснення особою господарської діяльності без державної реєстрації. Така перевірка проводиться виключно з питань, що стали підставою для проведення такої перевірки.

Відповідно до п. 78.4 ст. 78 Податкового кодексу України, про проведення документальної позапланової перевірки керівник органу державної податкової служби приймає рішення, яке оформлюється наказом.

Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.

Згідно вимог п.п. 79.1, 79.2 ст. 79 Податкового кодексу України, документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником органу державної податкової служби рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом. Документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби виключно на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.

Відповідно до п. 2 Порядку оформлення результатів невиїзних, виїзних планових та позапланових перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства, затвердженого Наказом ДПА України від 10.08.2005 року № 327 (із змінами та доповненнями, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених Кодексом податків і зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), статистичної та іншої звітності, даних обліку, ведення якого передбачено законом, первинних документів, які використовуються в обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, а також отриманих в установленому законодавством порядку органом державної податкової служби документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Результати документальних перевірок оформляються у формі акта або довідки. У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт, а у разі відсутності порушень - довідка.

Акт - службовий документ, який підтверджує факт проведення документальної перевірки фінансово-господарської діяльності платника податків і є носієм доказової інформації про виявлені порушення вимог податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби.

За результатами документальної перевірки в акті викладаються всі суттєві обставини діяльності платника податків, які мають відношення до фактів виявлених порушень податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби.

Факти виявлених порушень податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, викладаються в акті документальної перевірки чітко, об'єктивно та у повній мірі, з посиланнями на первинні або інші документи, які зафіксовані за обліком та підтверджують наявність зазначених фактів.

Так, як вбачається з наявних матеріалів справи, відповідачем відносно позивача було складено Акт № 717/3-22-30-36885214 від 19.10.2012 р., в якому викладені обставини щодо здійснених позивачем правовідносин із контрагентами ПП «Авто-Інвест», ТОВ «Магірус», ТОВ «Дельта-принт», зроблені висновки щодо можливості чи не можливості зазначених контрагентів надавати послуги на користь ТОВ «ТРЕВЕЛ-ОНЛАЙН», та інше, а відповідно такий Акт відповідача по своїй суті та змісту відповідає саме Акту документальної перевірки позивача.

Проте, як підтверджується наявними у справі доказами, та не було жодним чином заперечено представником відповідача, такої перевірки позивача (документальної позапланової невиїзної), податковим органом фактично не проводилася, та документів щодо проведення зазначеної перевірки (обов'язкового письмового запиту щодо надання пояснень та підтверджень реальності господарських операцій із контрагентами ПП «Авто-Інвест», ТОВ «Магірус», ТОВ «Дельта-принт», а також наказу про проведення перевірки відповідачем не приймалося та позивачу не скеровувалося, що не заперечувалося представником відповідача в судовому засіданні, та зазначене відповідно є порушенням ст. 77, ст. 78 Податкового кодексу України, а також п.79.1 ст.79 Податкового кодексу України.

Отже, як вбачається з наявних матеріалів справи, про проведення такої перевірки позивача повідомлено не було і наказу (рішення) про проведення відповідної перевірки позивачем ні поштою, ні наручно отримано не було.

Також Позивачем не було отримано жодних документів, що б підтверджували, що така перевірка буде здійснена, а також документів, що стосуються результатів відповідної перевірки, як і податкових повідомлень чи повідомлень-рішень щодо сплати штрафних санкцій за результатами відповідної перевірки.

Тобто, фактично позивач не мав жодної можливості дізнатись про проведення такої перевірки.

Крім того позивачем не було отримано жодних запитів від відповідача з вимогою про надання необхідних документів з метою проведення такої перевірки.

Так, звернувшись до відповідача з офіційним запитом від 08 січня 2013 року стосовно зазначеної перевірки та оскаржуваного Акта, відповіді позивачем отримано не було.

Також, суд не може взяти до уваги посилання відповідача на те, що оскаржуваний Акт, який складений відповідачем щодо позивача після проведеної перевірки контрагентів позивача, є саме Актом про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «ТРЕВЕЛ-ОНЛАЙН», зважаючи на таке.

Відповідно до вимог п. 73.5 ст. 73 Податкового кодексу України, з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків.

Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.

Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.

Відповідно до вимог п. 5 п.п. п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України, письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав:

- у разі проведення зустрічної звірки.

Згідно розділу 4 Наказу Державної податкової адміністрації України від 22 квітня 2011 року № 236 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок»:

Зустрічні звірки проводяться органом ДПС - виконавцем або органом ДПС - ініціатором - у випадках, встановлених пунктом 3.1 Методичних рекомендацій.

У разі необхідності до проведення зустрічних звірок органом ДПС - виконавцем можуть залучатися працівники інших органів ДПС (у тому числі органу ДПС - ініціатора) за погодженням з керівниками цих органів, про що видається відповідний наказ.

При отриманні запиту про проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання структурний підрозділ органу ДПС, визначений керівником (заступником керівника) органу ДПС, відповідальним за її проведення (далі - відповідальний підрозділ), у той самий день проводить аналіз інформації та документального її підтвердження, які містяться в інформаційних базах органу ДПС та справі суб'єкта господарювання.

У разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема у зв'язку із зняттям з обліку, встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), відповідальний підрозділ не пізніше двох робочих днів від дати надходження запиту складає Акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання (далі - Акт) (додаток 3), реєструє його у Журналі реєстрації довідок про результати проведення зустрічної звірки (актів про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, неявки для підписання, відмови від писання Довідки про результати проведення зустрічної звірки) (далі - Журнал реєстрації довідок/актів) (додаток 4) та вживає відповідних заходів, передбачених актами ДПС України.

При подальшому залученні суб'єкта господарювання (посадових осіб суб'єкта господарювання) до проведення зустрічної звірки відповідальний підрозділ органу ДПС забезпечує проведення такої звірки.

При отриманні від суб'єкта господарювання (у встановлений статтею 73 Кодексу термін) інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження відповідальний підрозділ проводить зустрічну звірку суб'єкта господарювання протягом 3 робочих днів з дня, наступного за днем отримання такої інформації та її документального підтвердження.

За результатами проведення зустрічної звірки складається Довідка про результати проведення зустрічної звірки (далі - Довідка) (додаток 5) у двох примірниках та реєструється в Журналі реєстрації довідок/актів не пізніше останнього робочого дня терміну, відведеного для проведення зустрічної звірки відповідно до пункту 3.2 або 4.5 Методичних рекомендацій.

Довідка підписується та вручається суб'єкту господарювання у порядку, передбаченому пунктом 7 постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 р. N 1232 "Про затвердження Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок", не пізніше наступного робочого дня від дати її складання.

У разі відмови суб'єкта господарювання (законного чи уповноваженого представника) від підписання Довідки (неявки для підписання) посадовими особами органу ДПС складається відповідний акт в довільній формі, що засвідчує факт такої відмови (неявки), та реєструється в Журналі реєстрації довідок/актів.

Проте, як підтверджується наявними матеріалами справи, та не було жодними допустимими доказами спростовано відповідачем, письмового запиту про подання інформації та підтверджуючих документів щодо правовідносин із тим чи іншим контрагентом (що відповідно є передумовою проведення зустрічної звірки) податковим органом на адресу позивача не скеровувалося, та позивач, відносно якого було складено Акт про неможливість проведення зустрічної звірки, не відмовлявся від підписання Довідки, складеної за результатам проведеної зустрічної звірки.

Зважаючи на викладене, наявні в матеріалах справи докази та норми наведеного вище законодавства, судом не вбачається дотримання відповідачем законодавчо визначених підстав для складення відносно позивача Акта про неможливість проведення зустрічної звірки, який по своїй суті та змісту відповідає Акту документальної позапланової невиїзної перевірки.

Крім того, відповідно до п.п. 4.4 Наказу Державної податкової адміністрації України від 22 квітня 2011 року № 236 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок», у разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема у зв'язку із зняттям з обліку, встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), відповідальний підрозділ не пізніше двох робочих днів від дати надходження запиту складає Акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання (далі - Акт) (додаток 3), реєструє його у Журналі реєстрації довідок про результати проведення зустрічної звірки (актів про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, неявки для підписання, відмови від писання Довідки про результати проведення зустрічної звірки) (далі - Журнал реєстрації довідок/актів) (додаток 4) та вживає відповідних заходів, передбачених актами ДПС України.

Проте, як вбачається з наявних матеріалів справи та не було жодними допустимими доказами спростовано відповідачем, позивач ТОВ «ТРЕВЕЛ-ОНЛАЙН» з податкового обліку у ДПІ у Голосіївському районі м. Києва не знімався, та постійно знаходився (перебував) за місцем його державної реєстрації (адресою реєстрації), відповідно до чого у відповідача також не було законодавчо визначених підстав для складення Акта про неможливість проведення зустрічної звірки.

Таким чином, з наявних у справ доказів вбачається допущення відповідачем чисельних порушень під час прийняття відносно позивача Акта № 717/3-22-30-36885214 від 19 жовтня 2012 року «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «ТРЕВЕЛ-ОНЛАЙН» щодо підтвердження господарських відносин із ПП «Авто-Інвест», ТОВ «Магірус», ТОВ «Дельта-принт» за листопад 2011 р. - квітень 2012 р.», відповідно до чого такий Акт був прийнятий не у відповідності до вимог чинного законодавства, є протиправним та підлягає скасуванню.

Згідно ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Зважаючи на викладене, та враховуючи наведені норми податкового законодавства, суд погоджується із позицією позивача, викладеною в позовній заяві.

Враховуючи, що обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними конкретними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування, суд прийшов до висновку, що в позовній заяві позивачем наведені обставини, які підтверджуються достатніми доказами, що свідчать про обґрунтованість позовних вимог. Докази, подані позивачем підтверджують обставини, на які він посилається.

Відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 11 Кодексу адміністративного судочинства України, суд може вийти за межі позовних вимог тільки в разі, якщо це необхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів сторін чи третіх осіб, про захист яких вони просять.

Так, оскільки в позовній заяві позивач просить суд визнати протиправними дії ДПІ у Голосіївському районі м. Києва щодо проведення документальної невиїзної перевірки ТОВ «ТРЕВЕЛ-ОНЛАЙН» за результатами якої складено Акт перевірки № 717/3-22-30-36885214 від 19 жовтня 2012 року, а при розгляді зазначеної адміністративної справи судом було встановлено, що відповідачем фактично не проводилося документальної невиїзної перевірки позивача, не зважаючи на складення оскаржуваного Акта № 717/3-22-30-36885214 від 19 жовтня 2012 року, суд, з метою повного захисту прав, свобод та інтересів позивача вважає за необхідне вийти за межі позовних вимог, та з огляду на вказані вище обставини у сукупності задовольнити позовні вимоги позивача у наступній редакції:

- визнати протиправним дії Державної податкової інспекції у Голосіївському районі м. Києва ДПС щодо складення Акта перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «ТРЕВЕЛ-ОНЛАЙН» № 717/3-22-30-36885214 від 19 жовтня 2012 року, на основі висновків Актів перевірок контрагентів ТОВ «ТРЕВЕЛ-ОНЛАЙН», а саме: ПП «Авто-Інвест», ТОВ «Магірус», ТОВ «Дельта-принт».

Згідно ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Згідно з ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:

1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України;

2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;

3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);

4) безсторонньо (неупереджено);

5) добросовісно;

6) розсудливо;

7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації;

8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);

9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;

10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідач, як суб'єкт владних повноважень, не довів суду правомірності вчинених ним дій щодо складення Акта перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «ТРЕВЕЛ-ОНЛАЙН» № 717/3-22-30-36885214 від 19 жовтня 2012 року, на основі висновків Актів перевірок контрагентів ТОВ «ТРЕВЕЛ-ОНЛАЙН», а саме: ПП «Авто-Інвест», ТОВ «Магірус», ТОВ «Дельта-принт».

Натомість представник позивача надав суду обґрунтовані пояснення, що підтверджені допустимими доказами, щодо протиправності дій відповідача щодо складення Акта перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «ТРЕВЕЛ-ОНЛАЙН» № 717/3-22-30-36885214 від 19 жовтня 2012 року, на основі висновків Актів перевірок контрагентів ТОВ «ТРЕВЕЛ-ОНЛАЙН», а саме: ПП «Авто-Інвест», ТОВ «Магірус», ТОВ «Дельта-принт».

В позовній заяві позивач не заявляв вимоги щодо відшкодування йому судових витрат із сплати судового збору. Тому суд не вирішував питання, в порядку ст. 94 КАС України, щодо розподілу між сторонами судових витрат.

Враховуючи вищенаведене в сукупності, та керуючись ст.ст. 2, 71, 86, 94, 158-163 КАС України, Окружний адміністративний суд м. Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Визнати протиправним дії Державної податкової інспекції у Голосіївському районі м. Києва ДПС щодо складення Акта перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «ТРЕВЕЛ-ОНЛАЙН» № 717/3-22-30-36885214 від 19 жовтня 2012 року, на основі висновків Актів перевірок контрагентів ТОВ «ТРЕВЕЛ-ОНЛАЙН», а саме: ПП «Авто-Інвест», ТОВ «Магірус», ТОВ «Дельта-принт».

Строк і порядок набрання судовим рішенням законної сили встановлені у статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо інше не встановлено цим Кодексом.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України.

Суддя: Я.І. Добрянська

Дата складання та підписання в повному обсязі постанови 20.05.2013 р.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення16.05.2013
Оприлюднено28.05.2013
Номер документу31440754
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/5733/13-а

Ухвала від 18.09.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Усенко Є.А.

Ухвала від 02.08.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Усенко Є.А.

Ухвала від 16.07.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Грищенко Т.М.

Постанова від 16.05.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

Ухвала від 22.04.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні