Постанова
від 29.04.2013 по справі 2а-13190/11/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

29 квітня 2013 року № 2а-13190/11/2670

Окружний адміністративний суд м. Києва у складі судді Каракашьяна С.К., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю «Енергопромсоюз» до відповідача 1: відповідача 2: Державної податкової інспекції у Святошинському районі м. Києва Головного управління Державного казначейства у м. Києві простягнення бюджетної заборгованості О Б С Т А В И Н И С П Р А В И :

Товариство з обмеженою відповідальністю "Енергопромсоюз" звернулося до суду з позовом до Державної податкової інспекції у Святошинському районі Києва, Головного управління Державного казначейства України в м.Києві про визнання бездіяльності протиправною та стягнення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість в розмірі 6 634 212,00 грн. зокрема, по періодах: листопад 2009 року 155384грн., січень 2010 року - 325790грн., лютий 2010 року - 3648401грн., березень 2010 року - 561683грн., квітень 2010 року - 1752631грн., травень 2010 року - 190323грн.

Відповідачем позовні вимоги заперечуються з огляду на те, що суму бюджетного відшкодування позивачу було зменшено у відповідності до податкового повідомлення -рішення.

Провадження у справі зупинялося до набрання законної сили рішеннями Окружного адміністративного суду міста Києва про скасування податкових повідомлень - рішень.

В судове засідання представники відповідачів не з'явилися, у зв'язку з чим справа слухається в порядку письмового провадження.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд м. Києва, -

В С Т А Н О В И В :

Товариство з обмеженою відповідальністю «Енергопромсоюз» подало до Державної податкової інспекції у Святошинському районі міста Києва наступні податкові декларації з податку на додану вартість :

- за листопад 2009 p. (отримано ДПІ 21.12.2009р.), з визначеною сумою бюджетного відшкодування 589664 грн.;

- за січень 2010 р. (отримано ДПІ 19.02.2010 р.) , з визначеною сумою бюджетного відшкодування 325790 грн.;

- за лютий 2010 р. (отримано ДПІ 17.03.2010 р.) , з визначеною сумою бюджетного відшкодування 3648401 грн.;

- за березень 2010 р. (отримано ДПІ 26.05.2010 р.) , з визначеною сумою бюджетного відшкодування 561683 грн.;

- за квітень 2010 р. (отримано ДПІ 26.05.2010 р.) , з визначеною сумою бюджетного відшкодування 1752631 грн.;

- за травень 2010 р. (отримано ДПІ 11.06.2010 р.) , з визначеною сумою бюджетного відшкодування 256990 грн.

Державною податковою інспекцією у Святошинському районі м. Києва проведено позапланову невиїзну перевірку ТОВ "Енергопромсоюз" (код ЄДРПОУ 33238155) з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість на рахунок платника у банку за листопад 2009 року, січень, лютий, березень, квітень, травень 2010року, які виникли за рахунок від'ємного значення, що декларувалось за період з червня 2009 року по квітень 2010 року. За наслідками проведеного контрольного заходу суб'єктом владних повноважень - відповідачем по справі, винесено податкове повідомлення-рішення від 01.07.2011р. №0000590700, яким позивачу зменшено бюджетне відшкодування з податку на додану вартість в розмірі 6 445 235,00 грн., зокрема, по періодам - листопад 2009 року - 123667грн.; січень 2010 року - 321175грн. ; лютий 2010 року - 3565392грн.; березень 2010 року - 493536грн.; квітень 2010 року - 1750507грн.;, травень 2010 року - 190323грн..

ДПІ у Святошинському районі м. Києва було проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ "Енергопромсоюз" з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість на розрахунковий рахунок за січень, лютий, березень, квітень 2010 року, які виникли за рахунок від'ємного значення, що декларувалось за період липень, жовтень, листопад 2009 року, січень, лютий, березень 2010 року.

За результатами проведеної перевірки було складено Акт № 76/07-207/33238155 від 13.12.2011 року. 21 грудня 2011 року на підставі вказаного Акту перевірки ДПІ у Святошинському районі м. Києва було прийнято податкове повідомлення -рішення форми "В1" № 0001250700/0, яким позивачу за порушення п. 1.8 ст.1, пп. 7.7.2, п. 7.7 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" було зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість у розмірі 157 260, 00 грн., зокрема, по періодам - за січень 2010 року - 4040,00 грн., за лютий 2010 року - 83009,00 грн., за березень 2010 року - 68087,00 грн., за квітень 2010 року - 2124,00 грн.

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 травня 2012 року у справі № 2а-15342/11/2670 було визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення - рішення Державної податкової інспекції у Святошинському районі м. Києва №0000590700 від 01.07.2011 року.

Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 22.12.2012р. вищезазначене рішення суду першої інстанції скасоване, прийнято рішення про відмову у позові.

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 13 квітня 2012 року у справі № 2а-175/12/2670, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 24.01.2013р. було визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Святошинському районі міста Києва № 0001250700 від 21 грудня 2011 року.

Проаналізувавши матеріали справи та пояснення представників сторін, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги підлягають задоволенню частково з таких підстав.

Порядок визначення суми податку, що підлягає відшкодуванню з Державного бюджету України (бюджетному відшкодуванню), та строки проведення розрахунків, станом на дату подання декларації, були визначені у п. 7.7 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" (далі -Закон).

Відповідно до п.п. 7.7.1 п. 7.7 ст. 7 Закону, сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного податкового періоду та сумою податкового кредиту такого звітного податкового періоду. При позитивному значенні суми, розрахованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені законом для відповідного податкового періоду.

При від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з цього податку, що виник за попередні податкові періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до закону), а при його відсутності - зараховується до складу податкового кредиту наступного податкового періоду. Якщо у наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, має від'ємне значення, то бюджетному відшкодуванню підлягає, зокрема, частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів (послуг) у попередніх податкових періодах постачальникам таких товарів (послуг) (п.п. 7.7.2 п. 7.7 ст. 7 Закону).

Платник податку, який має право на одержання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення повної суми бюджетного відшкодування, подає відповідному податковому органу податкову декларацію та заяву про повернення такої повної суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації. При цьому, платник податку в п'ятиденний термін після подання декларації податковому органу подає органу Державного казначейства України копію декларації, з відміткою податкового органу про її прийняття, для ведення реєстру податкових декларацій у розрізі платників (п.п. 7.7.4).

Як свідчать матеріали справи, разом з податковими деклараціями за листопад 2009 року, січень - травень 2010 року позивачем були подані до податкового органу заяви про повернення суми бюджетного відшкодування.

Відповідно до п. 7.7.5. Закону, протягом 30 днів, наступних за днем отримання податкової декларації, податковий орган проводить документальну невиїзну (камеральну) перевірку заявлених у ній даних.

Податковий орган зобов'язаний у п'ятиденний термін після закінчення перевірки надати органу державного казначейства висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету.

На підставі отриманого висновку відповідного податкового органу, орган державного казначейства надає платнику податку зазначену у ньому суму бюджетного відшкодування шляхом перерахування коштів з бюджетного рахунку на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку протягом п'яти операційних днів після отримання висновку податкового органу (п 7.7.6.)

Відповідно до статті 200.1 Податкового кодексу України, сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

Згідно зі статтею 200.4 Податкового кодексу України, якщо в наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з пунктом 200.1 цієї статті, має від'ємне значення, то: а) бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, а в разі отримання від нерезидента послуг на митній території України - сумі податкового зобов'язання, включеного до податкової декларації за попередній період за отримані від нерезидента послуги отримувачем товарів/послуг; б) залишок від'ємного значення попередніх податкових періодів після бюджетного відшкодування включається до складу сум, що відносяться до податкового кредиту наступного податкового періоду.

Статтею 200.6 ПК України визначено, що платник податку може прийняти самостійно рішення про зарахування в повному обсязі належної йому суми бюджетного відшкодування або її частини у зменшення податкових зобов'язань з цього податку, що виникли протягом наступних звітних (податкових) періодів, за наявності умов, передбачених пунктом 200.4 цієї статті. Зазначене рішення відображається платником податку у податковій декларації, яку він подає за результатами звітного (податкового) періоду, в якому виникає право на подання заяви про отримання бюджетного відшкодування згідно з нормами цієї статті. У разі прийняття такого рішення зазначена сума не враховується при розрахунку сум бюджетного відшкодування наступних звітних (податкових) періодів.

Таким чином, Законом України «Про податок на додану вартість», який був чинним на дату подання декларацій, та чинним Податковим кодексом України встановлено ідентичний порядок відшкодування сум податку на додану вартість.

У відповідності до положень п. 200.10 - 200.13 Податкового кодексу України (№ 2755-VI від 02.12.2010), протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном отримання податкової декларації, податковий орган проводить камеральну перевірку заявлених у ній даних. За наявності достатніх підстав, які свідчать, що розрахунок суми бюджетного відшкодування було зроблено з порушенням норм податкового законодавства, податковий орган має право провести документальну позапланову виїзну перевірку платника для визначення достовірності нарахування такого бюджетного відшкодування протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном проведення камеральної перевірки. Орган державної податкової служби зобов'язаний у п'ятиденний строк після закінчення перевірки подати органу Державного казначейства України висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету. На підставі отриманого висновку відповідного органу державної податкової служби орган Державного казначейства України видає платнику податку зазначену в ньому суму бюджетного відшкодування шляхом перерахування коштів з бюджетного рахунка на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку протягом п'яти операційних днів після отримання висновку органу державної податкової служби.

Як вбачається судом з матеріалів справи, за вказаними періодами податковим органом була проведена виїзна позапланова перевірка, за результатами якої було зроблено висновок щодо порушення товариством положень Закону України «Про податок на додану вартість» та винесено податкові повідомлення - рішення, якими було зменшено бюджетне відшкодування з податку на додану вартість за вказані періоди.

Відповідно до статті 200.15 Податкового кодексу України, у разі якщо за результатами перевірки сум податку, заявлених до відшкодування, платник податку або орган державної податкової служби розпочинає процедуру адміністративного або судового оскарження, орган державної податкової служби не пізніше наступного робочого дня після отримання відповідного повідомлення від платника або ухвали суду про порушення провадження у справі зобов'язаний повідомити про це орган Державного казначейства України. Орган Державного казначейства України тимчасово припиняє процедуру відшкодування в частині оскаржуваної суми до набрання законної сили судовим рішенням.

Враховуючи вищенаведене, обставина правомірності включення до податкового кредиту суми ПДВ, які були сплачені позивачем, була досліджена судом в інших справах, про що було постановлено рішення, які набрали законної сили.

Зазначені рішення є обов'язковими для суду, як в силу положень норм матеріального права, зокрема Закону України «Про податок на додану вартість» та Податкового кодексу України, так і в силу приписів частини першої статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України.

Згідно з частиною другою статті 200.15 Податкового кодексу України, у разі якщо за результатами перевірки сум податку, заявлених до відшкодування, платник податку або орган державної податкової служби розпочинає процедуру адміністративного або судового оскарження, орган державної податкової служби не пізніше наступного робочого дня після отримання відповідного повідомлення від платника або ухвали суду про порушення провадження у справі зобов'язаний повідомити про це орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів. Орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, тимчасово припиняє процедуру відшкодування в частині оскаржуваної суми до набрання законної сили судовим рішенням.

Після закінчення процедури адміністративного або судового оскарження, орган державної податкової служби протягом п'яти робочих днів, що настали за днем отримання відповідного рішення, зобов'язаний подати органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, висновок із зазначенням суми податку, що підлягає відшкодуванню з бюджету.

З огляду на викладене, позовні вимоги підлягають задоволенню частково. При цьому, суд виходить з того, що за результатами судового оскарження податкове повідомлення - рішення Державної податкової інспекції у Святошинському районі міста Києва № 0001250700 від 21 грудня 2011 року скасовано, натомість, в задоволенні позову про скасування податкового повідомлення - рішення від 01.07.2011р. №0000590700 відмовлено.

Судові рішення відносно вищезазначених повідомлень - рішень, відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України набули законної сили, що є підставою для розгляду позовних вимог по суті.

Суд не задовольнив клопотання позивача про зупинення провадження у справі, виходячи з того, що статтею 200.15 Податкового кодексу України, тобто спеціальною нормою матеріального права, яка підлягає застосуванню до даних правовідносин, підставою для відшкодування податку визначено саме набрання судовим рішенням законної сили.

Натомість, обставина можливого скасування чи зміни судового рішення після набрання ним законної сили може бути підставою для перегляду даної постанови за ново виявленими обставинами.

Згідно зі статтею 200.23 Податкового кодексу України, суми податку, не відшкодовані платникам протягом визначеного цією статтею строку, вважаються заборгованістю бюджету з відшкодування податку на додану вартість. На суму такої заборгованості нараховується пеня на рівні 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, встановленої на момент виникнення пені, протягом строку її дії, включаючи день погашення.

У зв'язку з тим, що вищезазначеною нормою Податкового кодексу України суми податку, не відшкодовані своєчасно визначаються заборгованістю, належним засобом захисту судом вбачається саме стягнення сум заборгованості з Державного бюджету України.

При цьому, суд враховує винесене податкове повідомлення-рішення від 01.07.2001р. №0000590700, яким позивачу зменшено бюджетне відшкодування з податку на додану вартість в розмірі 6 445 235,00 грн., зокрема, по періодам - листопад 2009 року - 123667грн.; січень 2010 року - 321175грн. ; лютий 2010 року - 3565392грн.; березень 2010 року - 493536грн.; квітень 2010 року - 1750507грн.; травень 2010 року - 190323грн., у зв'язку з чим позовні вимоги підлягають задоволенню частково, з вирахуванням від заявлених у даному позові сум, сум зменшення бюджетного відшкодування, відповідно до вищезазначеного податкового повідомлення - рішення.

Судові витрати підлягають відшкодуванню позивачу пропорційно до задоволених позовних вимог.

Керуючись ст. ст. 69-71, 94, 160-165, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

П О С Т А Н О В И В:

1.Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Енергопромсоюз" задовольнити частково.

2. Визнати протиправною бездіяльність Державної податкової інспекції у Святошинському районі м. Києва щодо надання висновків Головному управлінню Державного казначейства у м. Києві про відшкодування товариству з обмеженою відповідальністю "Енергопромсоюз» податку на додану вартість.

3.Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Енергопромсоюз» (м.Київ, пр-т Леся Курбаса, 2-Б, код ідент. код 33238155 п/р 26005115051 в АТ «Артем- Банк», МФО 300885 бюджетну заборгованість з податку на додану вартість в сумі 189612 (сто вісімдесят дев'ять тисяч шістсот дванадцять) грн., зокрема, за листопад 2009 року - 31717грн., за січень 2010 року - 4615грн., за лютий 2010 року 83009грн., за березень 2010 року - 68147грн., за квітень 2010 року - 2124грн.

4.В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Судові витрати в сумі 48,67грн. присудити на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Енергопромсоюз" за рахунок Державного бюджету України.

Покласти на відповідний підрозділ Державної казначейської служби України виконання постанови суду в частині стягнення судових витрат за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової інспекції у Святошинському районі м.Києва Державної податкової служби.

Постанова набирає законної сили в порядку, передбаченому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

Суддя С.К. Каракашьян

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення29.04.2013
Оприлюднено28.05.2013
Номер документу31442989
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-13190/11/2670

Ухвала від 21.09.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Каракашьян С.К.

Ухвала від 22.10.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Моторний О.А.

Ухвала від 30.09.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Моторний О.А.

Ухвала від 05.09.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шурко О.І.

Постанова від 29.04.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Каракашьян С.К.

Ухвала від 10.04.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Каракашьян С.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні