ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 травня 2013 року м. ПолтаваСправа № 816/2186/13-а
Полтавський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Молодецького Р.І.,
при секретарі - Лі Н.А.,
за участю:
представника позивача - Столович В.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Товариства з обмеженою відповідальністю " Авальфінтрейд " про стягнення штрафних санкцій, -
В С Т А Н О В И В:
19 квітня 2013 року Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку звернулась до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю " Авальфінтрейд " про стягнення штрафних санкцій.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідачем допущено порушення законодавства у сфері діяльності на ринку цінних паперів, внаслідок чого до нього було застосовано санкцію у вигляді штрафу в розмірі 17 000 грн. за невиконання розпорядження уповноваженої особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень на ринку цінних паперів. ТОВ "Авальфінтрейд" штрафні санкції в установленому законом порядку не сплатило, що є підставою для звернення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до суду про стягнення зазначених коштів у примусовому порядку.
Представник позивача у судовому засіданні вимоги позовної заяви підтримав, просив суд їх задовольнити.
Відповідач явку свого уповноваженого представника у судове засідання не забезпечив, про дату, час та місце судового розгляду справи був повідомлений належним чином.
Суд, вивчивши та дослідивши матеріали справи, заслухавши представника позивача, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, приходить до наступних висновків.
Згідно зі статтею 5 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" (в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин) державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до положень статті 2 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" метою державного регулювання ринку цінних паперів є дотримання учасниками ринку цінних паперів вимог актів законодавства.
Діяльність на ринку цінних паперів підлягає державному регулюванню і контролю, що регламентований Законом України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні".
Відповідно до абзацу 3 статті 3 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" державне регулювання ринку цінних паперів здійснюється, зокрема, у такій формі як видача ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів та забезпечення контролю за такою діяльністю.
Згідно з вимогами пункту 3 глави 2 Ліцензійних умов провадження професійної діяльності на фондовому ринку - діяльності з торгівлі цінними паперами, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 26 травня 2006 року за № 346, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 04 серпня 2006 року за № 938/12812, сертифіковані фахівці ліцензіата (у тому числі керівні посадові особи), його відокремлених підрозділів або спеціалізованих структурних підрозділів при провадженні діяльності з торгівлі цінними паперами повинні відповідати кваліфікаційним вимогам, установленим при отриманні ліцензії.
У разі виникнення у ліцензіата (у тому числі у відокремлених або спеціалізованих структурних підрозділах) при провадженні діяльності з торгівлі цінними паперами за її окремими видами факту зменшення встановленої кількості сертифікованих фахівців (у тому числі керівних посадових осіб), установленої при отриманні ліцензії (копії ліцензії або створенні спеціалізованого структурного підрозділу), але не менше ніж до одного фахівця, йому необхідно протягом трьох місяців відновити потрібну кількість та повідомити про це Комісію в установленому порядку.
Керівник торговця цінними паперами (його відокремлених та/або спеціалізованих структурних підрозділів) при здійсненні діяльності з торгівлі цінними паперами не може одночасно працювати в інших професійних учасниках фондового ринку.
Керівник торговця цінними паперами (крім банку) повинен мати стаж роботи на фондовому ринку не менше трьох років, а за останні два роки цієї діяльності не повинен мати факту анулювання сертифіката на право здійснювати професійну діяльність з цінними паперами в Україні - діяльність з торгівлі цінними паперами; бути керівником професійного учасника фондового ринку, якого ліквідовано за рішенням суду або до якого застосовувалась санкція у вигляді анулювання ліцензії на види професійної діяльності на фондовому ринку.
Крім того, у разі призначення на посаду нового керівника ліцензіат (крім банку) повинен перевірити його бездоганну ділову репутацію згідно з вимогами законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму.
Сертифіковані фахівці торговця цінними паперами (його відокремлених або спеціалізованих структурних підрозділів) при провадженні діяльності з торгівлі цінними паперами не можуть одночасно працювати в інших професійних учасниках фондового ринку.
Розпорядженням Комісії від 17 травня 2012 року про усунення порушень законодавства про цінні папери № 105-ЦА-ДТ-Т було встановлено порушення відповідачем вимог пункту 3 глави 2 Ліцензійних умов провадження професійної діяльності на фондовому ринку - діяльності з торгівлі цінними паперами в частині виникнення факту зменшення встановленої кількості сертифікованих фахівців установленої при отриманні ліцензії, але не менше ніж до одного фахівця та не відновлення протягом трьох місяців потрібної кількості сертифікованих фахівців та не відновлення протягом трьох місяців керівника ліцензіата, що має стаж роботи на фондовому ринку не менше трьох років. Враховуючи викладене, Комісія видала розпорядження щодо усунення порушень законодавства про цінні папери у термін до 17 серпня 2012 року.
Відповідно до пункту 10 частини 1 статті 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства.
16 жовтня 2012 року уповноваженою особою Комісії порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів та складено Акт № 95-ЦА-УП-Т про правопорушення на ринку цінних паперів, яким встановлено невиконання вимог розпорядження Комісії від 17 травня 2012 року про усунення порушень законодавства про цінні папери № 105-ЦА-ДТ-Т.
Відповідно до пункту 8 частини 1 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" (в редакції, що діяла на момент виникнення спірних відносин) Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
В матеріалах справи міститься копія постанови Комісії № 1064-ПО-1-Т про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 20 грудня 2012 року, яка позивачем надана в якості доказу повторності вчинення відповідачем протягом року правопорушення на ринку цінних паперів та, відповідно, правомірності застосування Комісією санкції у розмірі десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
З матеріалів адміністративної справи судом встановлено, що постановою Комісії про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 25 жовтня 2012 року № 816-ЦА-УП-Т за порушення законодавства у сфері діяльності на ринку цінних паперів до ТОВ "Авальфінтрейд" застосовано санкцію у вигляді штрафу в розмірі 17 000 грн.
Відповідно до додаткових пояснень позивача від 22 травня 2013 року розпорядження Комісії від 17 травня 2012 року про усунення порушень законодавства про цінні папери № 105-ЦА-ДТ-Т, Акт № 95-ЦА-УП-Т про правопорушення на ринку цінних паперів від 16 жовтня 2012 року та постанова Комісії про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 25 жовтня 2012 року № 816-ЦА-УП-Т надсилались відповідачу - ТОВ "Авальфінтрейд" рекомендованими листами на адресу відповідача, зазначену в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців: 36014, м. Полтава, вул. Нечуй-Левицького, 5.
Відповідно до вимог пункту 14 розділу І Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 N 1470, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України від 05 листопада 2012 р. за N 1855/22167, постанова про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, акт про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про зупинення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про відновлення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів (постанова по справі про адміністративне правопорушення), постанова про закриття справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про закриття провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про виправлення описок, розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери, розпорядження про скасування розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери вважаються надісланими (врученими) юридичній особі (посадовій особі чи громадянину), яка притягується до відповідальності, якщо їх вручено керівнику чи представнику юридичної особи (посадовій особі чи громадянину) під розписку або надіслано поштою рекомендованим листом.
Доказом надіслання вищезазначених документів є реєстр (список) поштових відправлень рекомендованих листів, на якому працівником об'єкта поштового зв'язку проставлено відбиток календарного штемпеля, та касовий чек.
Позивачем на підтвердження надсилання вказаних рішень та акту надані копії реєстрів поштових відправлень рекомендованих листів та касових чеків, які містяться в матеріалах справи /а. с. 11,14, 17, 32, 35, 38/.
Сторонами до суду не надано доказів оскарження постанови Комісії про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 25 жовтня 2012 року № 816-ЦА-УП-Т.
За приписами статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до частини першої статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Відтак, враховуючи наявність у відповідача обов'язку зі сплати штрафних санкцій та боргу по їх сплаті, а у позивача - прав на надсилання емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери, суд дійшов висновку про наявність законних підстав для задоволення позову.
На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Товариства з обмеженою відповідальністю "Авальфінтрейд" про стягнення штрафних санкцій, задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Авальфінтрейд" (код ЄДРПОУ 37862931) штраф у розмірі 17 000 (сімнадцять тисяч) гривень до Державного бюджету України, шляхом зарахування на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету", по коду бюджетної класифікації 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності 106.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення постанови з одночасним поданням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Повний текст постанови виготовлено 27 травня 2013 року.
Суддя Р.І. Молодецький
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.05.2013 |
Оприлюднено | 29.05.2013 |
Номер документу | 31448198 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
Р.І. Молодецький
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні