Постанова
від 13.05.2013 по справі 823/834/13-а
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 травня 2013 року справа № 823/834/13-а

15 год. 25 хв. м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Коваленка В.І.,

за участю секретаря - Хоменка О.О.,

за участю:

представника позивача - не з'явився,

відповідача - не з'явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Христинівської міжрайонної державної податкової інспекції Черкаської області Державної податкової служби до фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 про стягнення 10 941 грн. 76 коп.,

ВСТАНОВИВ:

Христинівська міжрайонна державна податкова інспекція Черкаської області Державної податкової служби звернулась до суду з адміністративним позовом до фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 про стягнення 10 941 грн. 76 коп.

Позивач зазначає, що відповідач має податковий борг з орендної плати за землю в сумі 10 941 грн. 76 коп., який останньою у добровільному порядку не сплачений, а тому позивач просить його стягнути в судовому порядку.

В судове засідання представник позивача не з'явився, проте подав клопотання в якому просив розглянути справу за його відсутності та зазначив, що позовні вимоги підтримує в повному обсязі.

Відповідач в судове засідання не з'явилась, хоча про дату, час та місце розгляду справи повідомлена належним чином.

У зв'язку з неявкою в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, відповідно до статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.

Розглянувши наявні матеріали справи, повно, всебічно, об'єктивно дослідивши надані у справі докази, надавши їм юридичну оцінку, суд прийшов до такого висновку.

Судом встановлено, що фізична особа-підприємець ОСОБА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, зареєстрована 26.02.2002р. державним реєстратором Христинівської районної державної адміністрації Черкаської області, перебуває на обліку в Христинівській міжрайонній державній податковій інспекції Черкаської області.

Як вбачається з матеріалів справи, між Христинівською районною державною адміністрацією Черкаської області та ОСОБА_1 укладено договір оренди земельної ділянки водного фонду від 22.11.2007р. За цим договором сторони домовились, що орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку водного фонду, площею 8,388 га, яка знаходиться в адміністративних межах Вербуватської сільської ради Христинівського району Черкаської області. Договір зареєстровано у Христинівському районному відділі Черкаської регіональної філії ДП «Центрального державного земельного кадастру при Держкомземі України», про що у державному реєстрі земель вчинено запис від 04.12.2007р. за № 040779500011.

Згідно пунктів 9, 10, 11 зазначеного договору орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі в розмірі 3 520 (три тисячі п'ятсот двадцять) грн. 10 коп. на рік. Обчислення розміру орендної плати за земельну ділянку здійснюється з урахуванням її цільового призначення та коефіцієнтів індексації, визначених законодавством, за затвердженими Кабінетом Міністрів України формами, що заповнюються під час укладання або зміни умов договору оренди чи продовження його дії. Орендна плата сплачується орендарем за згодою сторін, щомісячно до 1-го числа наступного місяця.

При вирішенні спору суд враховує, що відповідно до підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Статтею 1 Закону України «Про оренду землі» від 06.10.1998 року №161-XIV (далі - Закон № 161) встановлено, що оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.

Статтею 5 Закону № 161 встановлено, що орендарями земельних ділянок є юридичні або фізичні особи, яким на підставі договору оренди належить право користування земельною ділянкою.

Відповідно до статті 13 Закону № 161 договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Згідно статті 21 Закону № 161 орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).

Справляння орендної плати за землю, а також відповідальність платників та контроль за правильністю її обчислення і справляння здійснюється відповідно до Податкового кодексу України.

Як встановлено судом, контроль за справлянням орендної плати до бюджету покладено на податкові органи.

Пунктами 288.1 - 288.5, 288.7 статті 288 Податкового кодексу України визначено, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.

Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу:

- не може бути меншою: для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом; для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом;

- не може перевищувати: а) для земельних ділянок, наданих для розміщення, будівництва, обслуговування та експлуатації об'єктів енергетики, які виробляють електричну енергію з відновлюваних джерел енергії, включаючи технологічну інфраструктуру таких об'єктів (виробничі приміщення, бази, розподільчі пункти (пристрої), електричні підстанції, електричні мережі), - 3 відсотки нормативної грошової оцінки; б) для земельних ділянок, які перебувають у державній або комунальній власності та надані для будівництва та/або експлуатації аеродромів - чотирикратний розмір земельного податку, що встановлюється цим розділом; в) для інших земельних ділянок, наданих в оренду, - 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

Податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285 - 287 цього розділу.

Податковим боргом в розумінні підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України визнається сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Пунктом 59.1 статті 51 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

В судовому засіданні встановлено, що позивачем сформовано податкову вимогу від 09.04.2012р. за № 93 про необхідність сплати відповідачем узгодженої суми грошових зобов'язань в розмірі 6 527 грн. 11 коп. Зазначена вимога направлялась відповідачу, однак вказана в ній сума узгоджених грошових зобов'язань сплачена не була.

Разом з тим, відповідач не сплатила орендну плату за земельну ділянку за 2012 рік в розмірі 3 520 грн. 10 коп., що з урахуванням коефіцієнтів індексації становить 4 414 грн. 65 коп.

Таким чином, як встановлено судом, у відповідача обліковується податковий борг з орендної плати за землю в розмірі 10 941 грн. 76 коп., що також підтверджується даними зворотнього боку облікової картки відповідача.

Згідно підпункту 20.1.28 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.

За вказаних обставин, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійсненні позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі вищевикладеного та керуючись ст.ст. 11, 14, 70, 71, 159 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з фізичної особи-підприємця ОСОБА_1, яка зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, в дохід бюджету через Христинівську міжрайонну державну податкову інспекцію Черкаської області, що знаходиться за адресою: вул. Гонти, 2, м. Христинівка, Черкаська обл., 20000, ідентифікаційний код 38031229, борг в сумі 10 941 (десять тисяч дев'ятсот сорок одна) грн. 76 коп.

Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд у строки та порядку передбаченому статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя В.І. Коваленко

Повний текст постанови виготовлено 17.05.2013р.

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.05.2013
Оприлюднено29.05.2013
Номер документу31454485
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —823/834/13-а

Ухвала від 24.04.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.І. Коваленко

Постанова від 13.05.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.І. Коваленко

Ухвала від 12.04.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.І. Коваленко

Ухвала від 25.03.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.І. Коваленко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні