Постанова
від 22.05.2013 по справі 805/5358/13-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна  Донецький окружний адміністративний суд П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И              22 травня 2013 р.                                                      Справа №805/5358/13-а Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17         час прийняття постанови:  10:20 Донецький окружний адміністративний суд в складі: головуючого судді                                 Шинкарьової І.В. при секретарі                                                    Заднепровської В.О. розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Маріупольської об'єднаної державної податкової інспекції Донецької області Державної податкової служби до Приватного підприємства «Азов-Алтай» про стягнення заборгованості по орендній платі з юридичних осіб у розмірі 16460,76 грн., -                                                      В С Т А Н О В И В: Позивач, Маріупольська об'єднана державна податкова інспекція Донецької області Державної податкової служби, звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Приватного підприємства «Азов-Алтай» про стягнення заборгованості по орендній платі з юридичних осіб у розмірі 16460,76грн. В обґрунтування позову посилається на те, що у зв'язку з несвоєчасною сплатою узгодженого податкового зобов'язання по податковим повідомленням-рішенням, і суми пені у відповідача виникла податкова заборгованість на загальну суму 16460,76грн. Податкові зобов'язання виникли відповідно до податкових повідомлень-рішень, які є узгодженими на дату подання позову до суду і пені нарахованої на суму боргу. Працівниками ДПІ здійснювались заходи з питань погашення податкового боргу. Проте до теперішнього часу податковий борг у добровільному порядку підприємством не погашено, що є підставою для стягнення заборгованості у судовому порядку. Просить суд стягнути кошти з рахунків Приватного підприємства «Азов-Алтай» (ЄДРПОУ 24467599), суму податкового боргу з орендної плати з юридичних осіб в сумі 16460,76 грн. на користь місцевого бюджету (одержувач – Маріупольський УК /Іллічів. р-н/ 13050200, код ОКПО – 37989721, банк – ГУДКСУ у Донецькій області, МФО – 834016, р/р №33215812700053). Представник позивача в судове засідання не з'явився, про час і місце судового розгляду повідомлявся належним чином. Надав до суду клопотання про розгляд справи без участі представника інспекції. Представник відповідача в судове засідання не з'явились, про час і місце судового розгляду повідомлялися належним чином. Заяв про відкладення розгляду справи або про розгляд справи за їх відсутності суду не надавалось. За таких обставин суд вважає за можливе розглянути справу на підставі наявних у справі доказів. Відповідно до ст. 86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності. Дослідивши письмові докази, суд встановив наступне. Приватне підприємство «Азов-Алтай» є юридичною особою, зареєстроване Виконавчим комітетом Маріупольської міської ради народних депутатів 25 жовтня 1996 року, ідентифікаційний код юридичної особи 24467599, про що свідчить свідоцтво про державну реєстрацію (перереєстрацію) суб'єкта підприємницької діяльності, довідка про включення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (а.с.5,6), перебуває на податкову обліку в Маріупольській об'єднаній державній податковій інспекції Донецької області Державної податкової служби з 05 листопада 1996 року за №1224, що підтверджено довідкою про взяття на облік платника податків за формою 4-ОПП від 22 січня 2013 року №1224/10/18-014-14. (а.с.8) Між позивачем та Маріупольською міською радою укладено договір оренди земельної ділянки від 26 листопада 2001 року, який зареєстрований в реєстрі за №3262 (а.с.19). Позивачем 16 вересня 2011 року була проведена невиїзна документальна перевірка своєчасності сплати орендної плати за землю. Перевіркою встановлено порушення п.287.3 ст.287 ПКУ України – порушення термінів сплати самостійно визначеного грошового зобов'язання. За результатами перевірки складено Акт №417/188/15-1/24467599 від 16 вересня 2011 року. На підставі Акту позивачем прийняте податкове повідомлення-рішення від 16 вересня 2011 року №0002141502, яким на підставі статті 126 Податкового кодексу України нараховані штрафні санкції у розмірі 801,38грн., яке було отримане представником відповідача 16 вересня 2011 року. (а.с.15,16). Позивачем були проведені камеральні перевірки податкової звітності підприємства. Перевірками встановлено порушення п.287.3 ст.287 ПКУ України – порушення термінів сплати самостійно визначеного грошового зобов'язання. За результатами перевірки складені: Акт №846/485/15-1/24467599 від 13 грудня 2011 року. На підставі Акту позивачем прийняте податкове повідомлення-рішення від 20 грудня 2011 року №0005301502, яким на підставі статті 126 Податкового кодексу України нараховані штрафні санкції у розмірі 1997,09грн. (а.с.17,18). Акт №6/11/15-1/24467599 від 12 січня 2012 року. На підставі Акту позивачем прийняте податкове повідомлення-рішення від 13 січня 2012 року №0000061502, яким на підставі статті 126 Податкового кодексу України нараховані штрафні санкції у розмірі 400,00грн. (а.с.19,20). Акт №68/24/15-1/24467599 від 13 лютого 2012 року. На підставі Акту позивачем прийняте податкове повідомлення-рішення від 14 лютого 2012 року №0000271502, яким на підставі статті 126 Податкового кодексу України нараховані штрафні санкції у розмірі 365,31грн. (а.с.21,22). Акт №19/53/15-1/24467599 від 16 березня 2012 року. На підставі Акту позивачем прийняте податкове повідомлення-рішення від 19 березня 2012 року №0000531502, яким на підставі статті 126 Податкового кодексу України нараховані штрафні санкції у розмірі 523,44грн. (а.с.23,24). Акт №104/82/15-1/24467599 від 05 червня 2012 року. На підставі Акту позивачем прийняте податкове повідомлення-рішення від 07 червня 2012 року №0000871502, яким на підставі статті 126 Податкового кодексу України нараховані штрафні санкції у розмірі 760,00грн. (а.с.25,26). Акт №144/94/15-1/24467599 від 23 липня 2012 року. На підставі Акту позивачем прийняте податкове повідомлення-рішення від 10 серпня 2012 року №0001071502, яким на підставі статті 126 Податкового кодексу України нараховані штрафні санкції у розмірі 778,23грн. (а.с.27,29). Акт №208/104/15-1/24467599 від 23 серпня 2012 року. На підставі Акту позивачем прийняте податкове повідомлення-рішення від 06 вересня 2012 року №0001211502, яким на підставі статті 126 Податкового кодексу України нараховані штрафні санкції у розмірі 390,00грн. (а.с.31,33). Акт №320/138/15-1/24467599 від 07 листопада 2012 року. На підставі Акту позивачем прийняте податкове повідомлення-рішення від 30 листопада 2012 року №0001491502, яким на підставі статті 126 Податкового кодексу України нараховані штрафні санкції у розмірі 730,19грн. (а.с.35,36). Податкові повідомлення-рішення були отримані представником відповідача та надіслані рекомендованими листами з повідомленнями про вручення. (а.с.27,30,32,34,36,39-41). Відповідачем, сума податкового зобов'язання відповідно до зазначених податкових повідомлень-рішень не сплачена, у зв'язку з чим виник податковий борг у сумі 6745,64грн. Також згідно зворотного боку облікової картки платника податків по орендній платі з юридичних осіб рахується сума пені у розмірі 10093,48грн. Розрахунок ціни позову наданий позивачем до матеріалів справи. (а.с.4) Але відповідачем зазначені суми штрафних санкцій і пені самостійно не сплачені, у зв'язку з чим на суму 16460,76грн. виник податковий борг, про що свідчить зворотній бік облікової картки платника податків по орендній платі з юридичних осіб. Відповідно до ст.67 Конституції України зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом. Відповідно до пп.16.1.3 та пп.16.1.4 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи. Відповідно до ст.285 Податкового кодексу України базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік. В п.285.2 ст.285 кодексу базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв'язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців). Відповідачем до податкової інспекції була подана декларація орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2010 рік, якою нараховано орендної плати на 2010 рік у загальній сумі 21124,35грн., у тому числі щомісячно починаючи з січня по лютий у сумі 1760,37грн., з березня по грудень у сумі 1760,36грн. (а.с.11); Згідно ст.288 Податкового кодексу України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний орган державної податкової служби про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни. Згідно п.288.2 ст.288 кодексу платником орендної плати є орендар земельної ділянки. В п.288.3 ст.288 цього ж кодексу зазначено, що об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду. П.288.4 ст.288 Податкового кодексу України передбачає розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем. Податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285 - 287 цього розділу. Для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок. Статтею 290 кодексу визначено порядок зарахування до бюджетів плати за землю. Плата за землю зараховується до відповідних місцевих бюджетів у порядку, визначеному Бюджетним кодексом України для плати за землю. Відповідно до п.58.1 ст.58 Податкового кодексу України, у разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення. Згідно п.58.2 ст.58 цього кодексу, податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями, передбаченими цим Кодексом, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності. Пунктом 58.3 сти.58 кодексу передбачено, що податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) юридичній особі, якщо його передано посадовій особі такої юридичної особи під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення. Пунктом 56.18 статті 56 Податкового кодексу України передбачено, що з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу, платник податків має право оскаржити в суді податкове повідомлення-рішення або інше рішення контролюючого органу про нарахування грошового зобов'язання у будь-який момент після отримання такого рішення. При зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання недійсним рішення контролюючого органу грошове зобов'язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили. У судовому засіданні встановлено, що податкові повідомлення-рішення відповідачем в адміністративному чи в судовому порядку не оскаржувалися. В п.57.3 ст.57 кодексу вказано, у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. Згідно п.п.129.1.1 п.129.1 ст.129 Податкового кодексу України, після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня. Нарахування пені розпочинається: а) при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом; б) при нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні-рішенні згідно із цим Кодексом. Підпунктом 129.1.2 пункту 129.1 статті 129 кодексу передбачено, у день настання строку погашення податкового зобов'язання, нарахованого контролюючим органом або платником податків у разі виявлення його заниження на суму такого заниження та за весь період заниження (в тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження). В п.п.129.1.3 п.129.1 ст.129 Податкового кодексу зазначено, у день настання строку погашення податкового зобов'язання, визначеного податковим агентом при виплаті (нарахуванні) доходів на користь платників податків - фізичних осіб, та/або контролюючим органом під час перевірки такого податкового агента. Матеріалами справи підтверджено, що на час розгляду справи відповідачем податковий борг на загальну суму 16460,76 грн. не сплачений. Відповідно до ст.59 Податкового кодексу України, у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги. З метою погашення податкового боргу відповідачу була відправлена перша податкова вимога від 01 квітня 2005 року №1/76 та друга податкова вимога від 26 вересня 2005 року №2/640, які були отримані представником відповідача 26 серпня 2005 року та 04 листопада 2005 року відповідно, про що є відповідні відмітки на поштових повідомленнях. (а.с.37,38) Таким чином, заходи, прийняті податковим органом щодо стягнення податкового боргу, не призвели до їх погашення, строки їх добровільної сплати вийшли, про що свідчать матеріали справи. Згідно п.п.31.1 ст.31 кодексу строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно. Згідно із п.54.1 ст.54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Підпунктом 14.1.175 п.14.1 ст.14 Кодексу встановлено, що суми грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання вважаються податковим боргом. Пунктом 38.1 ст.38 Податкового кодексу України встановлено, що виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк. В порушення вищевказаних вимог Податкового кодексу України відповідач, у строки визначені законодавством, не сплатив в повному обсязі узгоджену суму податкового зобов'язання по орендній платі за землю з юридичних осіб. Відповідно до ст.50 Бюджетного кодексу України податки, збори (обов'язкові платежі) та інші доходи до державного бюджету визнаються зарахованими в доход державного бюджету з моменту зарахування на єдиний казначейський рахунок державного бюджету. Згідно п.95 ст.95 Податкового кодексу України, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків, зокрема, шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності. Пунктом 95.3 статті 95 Податкового кодексу України передбачено, що стягнення коштів з рахунків платника податків, здійснюється за рішенням суду. Матеріалами справи підтверджено, що у відповідача відкриті рахунки у банках. (а.с.7) Відповідно до п.102.4 ст.102 Податкового кодексу України, у разі якщо грошове зобов'язання нараховане контролюючим органом до закінчення строку давності, визначеного у пункті 102.1 цієї статті, податковий борг, що виник у зв'язку з відмовою у самостійному погашені такого грошового зобов'язання, може бути стягнутий протягом наступних 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу. Якщо платіж стягується за рішенням суду, строки стягнення встановлюються до повного погашення такого платежу або визначення боргу безнадійним. Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги податкового органу підлягають задоволенню в повному обсязі. Відповідно до частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем –фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.     Керуючись ст.ст.2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110-111, 121, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,                                                ПОСТАНОВИВ: Позов Маріупольської об'єднаної державної податкової інспекції Донецької області Державної податкової служби до Приватного підприємства «Азов-Алтай» про стягнення заборгованості по орендній платі з юридичних осіб у розмірі 16460,76 грн. – задовольнити. Стягнути кошти з рахунків Приватного підприємства «Азов-Алтай» (ЄДРПОУ 24467599), суму податкового боргу з орендної плати з юридичних осіб в сумі 16460,76 грн. на користь місцевого бюджету (одержувач – Маріупольський УК /Іллічів. р-н/ 13050200, код ОКПО – 37989721, банк – ГУДКСУ у Донецькій області, МФО – 834016, р/р №33215812700053). Постанову ухвалено у нарадчій кімнаті та проголошено її вступну та резолютивну  частину 22 травня 2013 року. Постанову у повному обсязі  складено 27 травня 2013 року. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі відкладення складання постанови у повному обсязі апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.              Суддя                                                                  Шинкарьова І.В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.05.2013
Оприлюднено29.05.2013
Номер документу31463455
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/5358/13-а

Постанова від 22.05.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Шинкарьова І.В.

Постанова від 22.05.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Шинкарьова І.В.

Ухвала від 22.04.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Шинкарьова І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні