Ухвала
від 27.05.2013 по справі 817/61/13-а
ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



Головуючий у 1-й інстанції: Жуковська Л.А.

Суддя-доповідач:Бучик А.Ю.

ПОСТАНОВА

іменем України

"27" травня 2013 р. Справа № 817/61/13-а

Житомирський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді Бучик А.Ю.

суддів: Одемчука Є.В.

Шевчук С.М.,

розглянувши в письмовому провадженні апеляційну скаргу Громадської організації "Рівненська громадська ініціатива в сфері психічного здоров'я" на постанову Рівненського окружного адміністративного суду від "25" січня 2013 р. у справі за позовом Державної податкової інспекції у м.Рівному Рівненської області Державної податкової служби до Громадської організації "Рівненська громадська ініціатива в сфері психічного здоров'я" про припинення юридичної особи ,

ВСТАНОВИВ:

У січні 2013 року Державна податкова інспекція у м.Рівному Рівненської області Державної податкової служби звернулась до суду з адміністративним позовом про припинення юридичної особи Громадської організації "Рівненська громадська ініціатива в сфері психічного здоров'я" з підстав наявності в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.

Постановою Рівненського окружного адміністративного суду від 25 січня 2013 року припинено юридичну особу Громадську організацію "Рівненська громадська ініціатива в сфері психічного здоров'я" (код 33910593).

В апеляційній скарзі Громадська організація "Рівненська громадська ініціатива в сфері психічного здоров'я" порушує питання про скасування постанови з прийняттям нової про відмову у позові з підстав порушення судом норм матеріального права, невідповідності висновків суду фактичним обставинам справи.

Апеляційна скарга підлягає задоволенню.

Відповідно до положень ст.1 Закону України "Про громадські об'єднання" громадське об'єднання за організаційно-правовою формою утворюється, як громадська організація або громадська спілка. Громадська організація - це громадське об'єднання, засновниками та членами (учасниками) якого є фізичні особи. Громадське об'єднання може здійснювати діяльність зі статусом юридичної особи або без такого статусу.

Відповідно до ст. 12 вказаного Закону громадське об'єднання, яке має намір здійснювати діяльність зі статусом юридичної особи, підлягає реєстрації в порядку, визначеному Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" з урахуванням особливостей, установлених цим Законом.

Дані реєстрації включаються до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців шляхом внесення відповідного запису в порядку, встановленому законом для державної реєстрації юридичних осіб.

З огляду на викладене, норми Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» є загальними відносно спеціальних норм Закону України "Про громадські об'єднання", які регулюють питання реєстрації об'єднання громадян, їх ліквідації і не суперечать загальним нормам.

У зв'язку з цим, залежно від підстав припинення громадського об'єднання застосуванню підлягають, відповідно, норми Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» чи Закону України "Про громадські об'єднання".

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Так, згідно пп. 12 п. 1 ст. 20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право у випадках, встановлених законом, звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця.

Згідно із ч.1,2 ст. 25 Закону України "Про громадські об'єднання" припинення діяльності громадського об'єднання здійснюється:

1) за рішенням громадського об'єднання, прийнятим вищим органом управління громадського об'єднання, шляхом саморозпуску або реорганізації шляхом приєднання до іншого громадського об'єднання такого самого статусу;

2) за рішенням суду про заборону (примусовий розпуск) громадського об'єднання.

Припинення діяльності громадського об'єднання зі статусом юридичної особи має наслідком припинення цієї юридичної особи у порядку, встановленому Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом.

Відповідно до ч.2 ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема, є: визнання судом недійсною державної реєстрації юридичної особи через допущені при її створенні порушення, які не можна усунути, а також в інших випадках, встановлених законом; провадження нею діяльності, що суперечить установчим документам, або такої, що заборонена законом; невідповідність мінімального розміру статутного капіталу юридичної особи вимогам закону; неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону; наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням; визнання судом юридичної особи - емітента такою, що відповідає ознакам фіктивності; неподання акціонерним товариством протягом двох років поспіль Національній комісії з цінних паперів та фондового ринку інформації, передбаченої законом; нескликання акціонерним товариством загальних зборів акціонерів протягом двох років поспіль; неутворення органів акціонерного товариства протягом року з дня реєстрації Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку звіту про результати приватного розміщення акцій серед засновників акціонерного товариства.

Зазначений вище перелік підстав для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, є вичерпним.

Таким чином, аналіз переліку підстав для звернення суб'єкта владних повноважень до суду дає можливість дійти висновку, що він повинен мати достатні адміністративні можливості для здійснення визначених йому законом завдань й функцій, визначених законом України.

Такі звернення мають бути обумовлені необхідністю виконання покладених на них завдань та функцій, а використовувати свої повноваження вони можуть лише з метою, з якою ці повноваження надані.

Завданнями органів державної податкової служби є, зокрема, здійснення контролю за додержанням податкового законодавства.

Звернення до суду з позовом про припинення юридичної особи є одним із заходів, спрямованих на запобігання порушенню податкового законодавства або його припиненню, а не засобом забезпечення обліку платників податків.

Суб'єкт владних повноважень має діяти виключно в межах та у спосіб, що встановлені законом, оскільки він виконує державні функції, і лише держава, шляхом законодавчого регулювання, визначає його завдання, межі його повноважень та спосіб, у який він здійснює ці повноваження. Розширене тлумачення суб'єктом владних повноважень способів здійснення своїх повноважень не допускається. У зв'язку з цим визначений законом предмет позову, з яким суб'єкт владних повноважень може звернутися до суду при здійсненні ним владних управлінських функцій, не підлягає розширеному тлумаченню.

Таким чином, органи державної податкової служби мають право звертатися до суду з позовною заявою про скасування державної реєстрації юридичної особи виключно у випадках, прямо передбачених законом, з метою виконання покладених на них завдань і функцій.

Крім того, поза увагою суду першої інстанції залишилась та обставина, що відповідно до наявних в матеріалах справи довідок відповідача відсутня заборгованість перед бюджетом по сплаті податків та зборів (обов'язкових платежів)

Отже, правовий аналіз наведених законодавчих положень у їх сукупності свідчить на користь висновку, що органи податкової служби наділені правом звернення до суду з позовом про припинення громадської організації лише за неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону та одночасно наявності в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.

Встановлено, що громадська організація "Рівненська громадська ініціатива в сфері психічного здоров'я" зареєстрована як юридична особа у встановленому законом порядку виконкомом Рівненської міськради 21 вересня 2005 року.

Згідно реєстраційних документів місцезнаходженням Громадської організації "Рівненська громадська ініціатива в сфері психічного здоров'я" є: 33001, Рівненська область, місто Рівне, вулиця Соборна, будинок 189.

Як платник податків Громадська організація "Рівненська громадська ініціатива в сфері психічного здоров'я" знаходиться на обліку в Державній податковій інспекції у м.Рівному Рівненської області Державної податкової служби.

Державним реєстратором у встановленому порядку 03.07.2009 року внесено запис № 16081430003002673 до Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб-підприємців про відсутність юридичної особи Громадська організація "Рівненська громадська ініціатива в сфері психічного здоров'я" за її місцезнаходженням - 33001, Рівненська область, місто Рівне, вулиця Соборна, будинок 189.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено матеріалами справи, що згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців реквізит "статус відомостей про юридичну особу" містить запис - відсутність юридичної особи за місцезнаходженням.

Задовольняючи позовні вимоги суд першої інстанції виходив з наявності в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність Громадської організації "Рівненська громадська ініціатива в сфері психічного здоров'я" за її місцезнаходженням, що узгоджується з положеннями ч. 2 ст. 38 Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" та ст. 25 Закону України "Про громадські об'єднання". Проте, вказана підстава припинення юридичної особи не узгоджується з нормами ст. 20 Податкового кодексу України.

З урахуванням вищевикладеного, колегія суддів приходить до висновку про безпідставність позовних вимог та помилкове їх задоволення судом першої інстанції.

Отже, постанову суду першої інстанції підлягає скасуванню з ухваленням нового рішення про відмову в задоволенні позову.

Керуючись ст.ст. 195, 197, 198, 201, 202, 205, 207, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Громадської організації "Рівненська громадська ініціатива в сфері психічного здоров'я" задовольнити.

Постанову Рівненського окружного адміністративного суду від "25" січня 2013 р. скасувати та ухвалити нове рішення.

Відмовити Державній податковій інспекції у м.Рівному Рівненської області Державної податкової служби в задоволенні позову.

Постанова набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя (підпис) А.Ю.Бучик

судді: (підпис) (підпис) Є.В.Одемчук С.М. Шевчук

З оригіналом згідно: суддя


А.Ю.Бучик

Роздруковано та надіслано:

1- в справу

2 - позивачу Державна податкова інспекція у м.Рівне Рівненської області Державної податкової служби вул. Відінська, 8,м.Рівне,33023

3- відповідачу Громадська організація"Рівненська громадська ініціатива в сфері психічного здоров'я" вул. Соборна 189,Рівне,33001

СудЖитомирський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.05.2013
Оприлюднено30.05.2013
Номер документу31488744
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —817/61/13-а

Ухвала від 27.05.2013

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Бучик А.Ю.

Ухвала від 23.04.2013

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Бучик А.Ю.

Ухвала від 23.04.2013

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Бучик А.Ю.

Ухвала від 21.03.2013

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Жуковська Л.А.

Постанова від 25.01.2013

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Жуковська Л.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні