Постанова
від 17.05.2013 по справі 801/4216/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013 ПОСТАНОВА Іменем України   17 травня 2013 р.  Справа №801/4216/13-а Окружний  адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Суворової С.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом   Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів           до   Товариства з обмеженою відповідальністю "Капріз"               про стягнення Суть спору: Суть спору: Кримське республіканське відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим до Товариства з обмеженою відповідальністю «Капріз» про стягнення адміністративно-господарських санкцій за незайняті інвалідами робочі місця у 2011 році у сумі 5 781,25 грн.      Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем несплачені адміністративно-господарські санкції за незабезпечення працевлаштування на одне робоче місце інваліда у 2011 році. Позивач також посилається на те, що відповідачем не було подано до Феодосійського міського центру зайнятості звіти форми №3-ПН у 2011 році, у зв'язку з чим останнім порушені вимоги законодавства про захист інвалідів.   Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 18.04.2013 р. відкрито провадження по адміністративній справі та призначено попереднє судове засідання на 26.04.2013 року. Позивач явку свого представника у судове засідання 26.04.2013 року не забезпечив, про час, день та місце його проведення був повідомлений належним чином, надав суду клопотання про розгляд справи за відсутності свого представника. Представник відповідача у судове засідання 26.04.2013 року не прибув, надав клопотання про відкладення розгляду справи. Судом відкладено розгляд справи до 17.05.2013 року. Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 17.05.2013 року закінчено підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду. Представник позивача у судове засідання 17.05.2013 року не прибув, надав клопотання про розгляд справи за його відсутності, позовні вимоги підтримав у повному обсязі. Представник відповідача у судове засідання 17.05.2013 року не з'явився, просив розглянути справу за його відсутності. 16.05.2013 року до канцелярії Окружного адміністративного суду АР Крим надійшли заперечення відповідача проти позову. З урахуванням неявки сторін, відповідно до вимог статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось. Згідно з ч.6 ст.128 КАС України, якщо  немає  перешкод  для  розгляду  справи  у  судовому засіданні,  визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату,  час і місце судового розгляду,  суд  має  право розглянути справу   у  письмовому  провадженні  у  разі  відсутності  потреби заслухати свідка чи експерта. Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, суд, - ВСТАНОВИВ: Товариство з обмеженою відповідальністю «Капріз»  (ідентифікаційний код 32511494), зареєстроване юридичною особою Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АР Крим, про що свідчить Витяг з Єдиного держаного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с.6). Відповідачем було подано до відділення Фонду соціального захисту інвалідів звіт форми №10-ПІ «Про зайнятість та працевлаштування інвалідів» за 2011 рік, в якому вказано, що фактично працевлаштовано осіб інвалідів – 0 (а.с.8). У зв'язку із тим, що ТОВ «Капріз» до 18.04.2012 року самостійно не сплачені адміністративно-господарські санкції у розмірі 5 781,25 грн., позивачем здійснений розрахунок адміністративно-господарських санкцій ТОВ «Капріз» за невиконання нормативу по працевлаштуванню інвалідів на робочих місцях, призначених для працевлаштування інвалідів у 2011 році на суму 5 781,25 грн. (а.с.5). Суд встановив фактичні обставини та відповідні цим обставинам правовідносини, дослідив матеріали справи та надав їм оцінку, вважає позовні вимоги необґрунтованими виходячи з наступного. Порядок, підстави та умови  участі суб'єктів господарювання  в реалізації державний гарантій  для забезпечення інвалідів рівними правами з іншими громадянами регулюється Законом України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 21.03.1991 року № 875. Відповідно до статті 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 21.03.1991 року № 875 (далі –Закон) для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цього Закону. Виконанням нормативу робочих місць у кількості, визначеній згідно з частиною першою цієї статті, вважається працевлаштування підприємством, установою, організацією, у тому числі підприємством, організацією громадських організацій інвалідів, фізичною особою, яка використовує найману працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним. Відповідно до частини 9  статті 19 Закону підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, в яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів. Згідно з ч.1 ст.20 Закону роботодавці, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі чи організації, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте ним. Відповідно до ч.4 ст.20 Закону та Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів (далі Порядок), затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.07р. №70 адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються роботодавцями самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого ч.1 ст.19 Закону. На підприємствах, де працює більш як 15 чоловік, суми штрафних санкцій визначаються у розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом, а на підприємствах, де працює від 8 до 15 чоловік, - у розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному  підприємстві за  кожне робоче місце, не зайняте інвалідом. Відповідно до  п.4 ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення» підприємства, установи і організації незалежно від форми власності реєструються у місцевих центрах зайнятості за їх місцезнаходженням як платники збору до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, щомісяця подають цим центрам адміністративні дані у повному обсязі про наявність вільних робочих місць (вакансій), у тому числі призначених для працевлаштування інвалідів, та про працівників, які працюють неповний робочий день (тиждень), якщо це не передбачено трудовим договором, або не працюють у зв'язку з простоєм виробництва з не залежних від них причин, і в десятиденний строк - про всіх прийнятих працівників у порядку, встановленому законодавством. Несвоєчасна реєстрація або відмова від неї, порушення порядку подання адміністративних даних тягне за собою відповідальність, передбачену законом. Відповідно до абз. 1 п.2 «Порядку подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 р. № 70,  звіт   про   зайнятість   і   працевлаштування   інвалідів роботодавці подають  (надсилають  рекомендованим листом) щороку до 1 березня відділенням Фонду, в яких вони зареєстровані, за формою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкомстатом. Відповідно до Порядку реєстрації підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, що використовують найману працю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 р. № 70, роботодавці  реєструються у відділеннях Фонду за місцем їх державної  реєстрації  як  юридичних  осіб  або  фізичних  осіб  - підприємців. Для    реєстрації   роботодавці   подають   (надсилають рекомендованим   листом)  відділенню  Фонду  відповідну  заяву  за формою,  що  затверджується  Мінпраці. Згідно з п.4 Порядку реєстрації підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, що використовують найману працю, датою реєстрації роботодавця у відділенні Фонду вважається дата подання ним документів,  зазначених у пункті 3 цього Порядку, а у разі надсилання їх поштою - дата на поштовому штемпелі. Таким чином, вказані порядки визначають процедуру подання звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів за умови реєстрації підприємства, установи, організації у відділеннях Фонду. Судом встановлено, що відповідач 01.01.2013 року надіслав листом документи, що необхідні для реєстрації у відділенні Фонду соціального захисту інвалідів та звіт без нарахування адміністративно-господарських санкцій за 2011 рік. Згідно до п. 5 Порядку реєстрації підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, що використовують найману працю, відділення Фонду надсилає  роботодавцю  протягом  10  робочих днів  після реєстрації рекомендованим листом повідомлення про його реєстрацію за формою, затвердженою Мінпраці.           Станом на час розгляду справи, позивачем не надано жодних документів про здійснення реєстрації ТОВ «Капріз».           Таким чином, у 2011 році ТОВ «Капріз» не був зареєстрований у Фонді соціального захисту інвалідів.           З огляду на вищевикладене, відповідач не має обов'язку щодо надання звіту зайнятість і працевлаштування інвалідів та нарахування адміністративно-господарських санкцій за 2011 рік за невиконання нормативу по працевлаштуванню інвалідів на робочих місцях, призначених для працевлаштування інвалідів, у зв'язку із відсутністю реєстрації відповідача у відділені Фонду.           Стосовно строків стягнення адміністративно-господарських санкцій з відповідача, суд зазначає наступне.           Відповідно до ч.1 ст.250 Господарського кодексу України, адміністративно-господарські санкції можуть бути застосовані до суб'єкта господарювання протягом шести місяців з дня виявлення порушення, але не пізніш як через 1 рік з дня порушення цим суб'єктом встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності, крім випадків, передбачених законом.           Згідно ч.4 ст. 20 Закону України « Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами,  установами,  організаціями,  у  тому числі  підприємствами,   організаціями   громадських   організацій інвалідів,  фізичними  особами,  зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в  якому відбулося  порушення  нормативу,  встановленого частиною першою статті 19 цього  Закону. При  цьому до правовідносин  із стягнення адміністративно-господарських санкцій,  передбачених цим Законом,  не  застосовуються   строки,  визначені   статтею   250 Господарського кодексу України.           Таким чином, з 16 квітня відповідного року у контролюючого органу виникає право на стягнення несплачених підприємством самостійно сум санкцій у судовому порядку. При цьому на дані правовідносини поширюється строк звернення до суду встановлений ст. 99 КАС України.           Згідно до абз. 2 п.2 ст.99 КАС України, для  звернення  до  адміністративного  суду  суб'єкта владних повноважень  встановлюється  шестимісячний  строк,  який,  якщо не встановлено інше,  обчислюється з дня виникнення підстав, що дають суб'єкту  владних  повноважень  право на пред'явлення передбачених законом вимог.           Враховуючи, що з 16 квітня 2012 року у Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів виникло право на пред'явлення передбачених законом вимог, а позивач звернувся із позовом до суду 16.04.2013 року, ним пропущений строк звернення до суду. Одним з принципів адміністративного судочинства, передбачених ст.7 КАС України, є принцип законності, який відповідно до ст.9 КАС України, полягає в наступному: суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу, а суд згідно ст.86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Таким чином, позовні вимоги Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів    до Товариства з обмеженою відповідальністю «Капріз»  про стягнення адміністративно-господарських санкцій є такими, що не підлягають задоволенню. Керуючись ст.ст. 158-163, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, - ПОСТАНОВИВ: У задоволенні адміністративного позову відмовити. Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частини постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частин постанови або розгляду справи у порядку письмового  провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів від дня отримання постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення строку, з якого суб'єкт владних повноважень може отримати копію постанови суду.   Суддя                        Суворова С.В.                                                                                                           

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення17.05.2013
Оприлюднено31.05.2013
Номер документу31498013
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/4216/13-а

Ухвала від 28.08.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Олексієнко М.М.

Ухвала від 05.08.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Кобаль Михайло Іванович

Ухвала від 10.07.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Кобаль Михайло Іванович

Ухвала від 18.04.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Суворова С.В.

Постанова від 17.05.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Суворова С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні