А8/120
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
04.12.06р.
Справа № А8/120
За позовом Державної інспекції з контролю за цінами у Дніпропетровській області (м.Дніпропетровськ)
до Комунального підприємства житлово-комунального господарства "Раївське" (с. Раївка Дніпропетровської області)
про стягнення 14 919,00 грн.
Суддя Дубінін І.Ю.
Представники:
від позивача: Рівна В.В. –гол. спец./юр. (дов. № 305 від 17.02.06 р.)
від відповідача: Хромих І.Г. –бухгалтер (дов. № 1 від 06.03.06 р.)
Суть спору:
Позивач звернувся з позовом до відповідача про стягнення з останнього 14 919,00 грн. економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін при наданні житлово-комунальних послуг споживачам.
Позовні вимоги обгрунтовані тим, що за результатами перевірки відповідача з питання додержання державної дисципліни цін було встановленою, що останнім були завищені тарифи на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій. Внаслідок цього порушення відповідачем необгрунтовано отримано виручку в сумі 4 973,00 грн. Інспекцією з контролю за цінами, згідно зі ст. 14 Закону України "Про ціни та ціноутворення", "Інструкцією про порядок застосування економічних та фінансових санкцій органами державного контролю за цінами", було прийнято рішення № 361 від 07.12.05 р. про вилучення в доход бюджету суми економічних санкцій –14 919,00 грн., які відповідачем у встановленому законом порядку не сплачені.
Відповідач відзив на позов не надав.
Ухвалою господарського суду від 13.04.06 р. провадження у справі було зупинене по 30.05.06 р.
Ухвалою господарського суду від 30.05.06 р. провадження у справі було зупинене.
Ухвалою господарського суду від 17.10.06 р. провадження у справі було поновлене, розгляд справи призначено на 04.12.06 р.
Дослідивши матеріали справи, вислухавши представників сторін, господарський суд, -
В С Т А Н О В И В:
Відповідно до п. 3 ст. 116 Конституції України, забезпечення проведення цінової політики в державі становить компетенцію Кабінету Міністрів України.
Законодавство України про ціноутворення складається з Закону України “Про ціни і ціноутворення” (далі –Закон), інших актів законодавства України, що видаються відповідно до нього (ст. 1 Закону).
Стаття 4 Закону визначає повноваження Кабінету Міністрів України в галузі ціноутворення, зокрема, Кабінет Міністрів України: забезпечує здійснення в республіці державної політики цін; визначає перелік продукції, товарів і послуг, державні фіксовані та регульовані ціни і тарифи на які затверджуються відповідними органами державного управління; визначає повноваження органів державного управління в галузі встановлення і застосування цін (тарифів), а також по контролю за цінами (тарифами).
Державне регулювання цін і тарифів здійснюється шляхом встановлення державних фіксованих цін (тарифів); граничних рівнів цін (тарифів) або граничних відхилень від державних фіксованих цін і тарифів. В разі надмірного зростання цін, раніше виведених з-під контролю за рішенням Кабінету Міністрів України, виконавчих комітетів обласних, міських (міст республіканського підпорядкування) Рад, допускається тимчасове повернення до державного регулювання цін і тарифів (ч.ч. 1, 2 ст. 8 Закону).
Таким чином, тільки Кабінет Міністрів України (компетенцію якого становить забезпечення проведення цінової політики в державі), в межах повноважень, наданих ст. 4 Закону, здійснює державне регулювання цін і тарифів методами, передбаченими ст. 8 Закону.
Частина 3 ст. 8 Закону зазначає: Урядом України можуть вводитись інші методи державного регулювання цін і тарифів. Вказана норма також підкреслює повноваження саме Уряду України щодо здійснення державного регулювання цін і тарифів.
Постановою КМ України від 22.06.98 р. № 939 (яка діяла до 12.07.05 р.) "Про вдосконалення системи державного регулювання розмiру квартирної плати та плати за утримання будинкiв i прибудинкових територiй" Радi мiнiстрiв Автономної Республiки Крим, обласним, Київськiй та Севастопольськiй мiським державним адмiнiстрацiям було надане право встановлювати плату за користування житлом (квартирну плату) та за утримання житла, а також затверджено склад витрат пiдприємств житлового господарства, пов'язаних з утриманням будинкiв i прибудинкових територiй, що входять до квартирної плати (плати за утримання житла).
Згідно п.п "б" п. 1 вказаної постанови, до складу витрат пiдприємств житлового господарства на утримання будинкiв i прибудинкових територiй належать зокрема витрати на експлуатацiю будинкового господарства, які враховують витрати на прибирання прибудинкової територiї, прибирання, вивезення i знешкодження вiдходiв та смiття, чищення димоходiв, освiтлення i утримання мiсць загального користування, здiйснення протипожежних заходiв, дезiнфекцiю і дератизацiю, озеленення та iншi витрати на утримання будинкового господарства.
На виконання вищевказаної постанови КМ України Дніпропетровською обласною державною адміністрацією (далі-ОДА) було прийняте розпорядження від 04.05.00 р. № 149/3-р "Про розмiр плати за утримання житла та прибудинкових територiй" (яке діяло до 06.09.05 р.).
Пунктом 1 вказаного розпорядження було встановлено граничну плату за користування житлом (квартирна плата) та за утримання житла для житлових будинкiв при обладнаннi газовими або електро-плитами, водопроводом, каналiзацiєю, центральним опаленням, гарячим водопостачанням або газовими колонками у розмірі 0,29 грн./м2 загальної площi (з ПДВ).
Таким чином, вказаний граничний розмір плати за користування житлом (квартирна плата) та за утримання житла включає в себе послуги з вивезення сміття.
Постановою КМ України від 12.07.05 р. № 560 "Про затвердження Порядку формування тарифiв на послуги з утримання будинкiв i споруд та прибудинкових територiй i типового договору про надання послуг з утримання будинкiв i споруд та прибудинкових територiй" постанову КМУ вiд 22.06.98 р. № 939 було визнано такою, що втратила чинність та встановлено новий Порядок формування тарифiв на послуги з утримання будинкiв i споруд та прибудинкових територій.
Згідно названого нового Порядку, витрати на вивезення та утилiзацiю твердих побутових i негабаритних вiдходiв також включені до складу витрат на утримання будинкiв i споруд та прибудинкових територій.
Державною інспекцією з контролю за цінами у Дніпропетровській області (далі-відповідач) було здійснено перевірку Комунального підприємства житлово-комунального господарства "Раївське" (далі-позивач) з питання додержання державної дисципліни цін за період з 01.01.03 р. по 30.09.05 року.
В ході вказаної перевірки відповідачем було встановлено завищення позивачем граничного розміру квартирної плати для населення, що є порушенням вимог постанови КМУ від 22.06.98 р. № 939, розпорядження Дніпропетровської ОДА від 04.05.00 р. № 149/3-р та вимог постанови КМУ від 12.07.05 р. № 560.
Зокрема, позивачем крім квартирної плати додатково стягувалась плата за вивіз твердих побутових i негабаритних вiдходiв в сумі 27 332,00 грн., з яких населенням фактично було сплачено 4 973,00 грн., які складають суму необгрунтовано отриманої позивачем виручки.
Вказаний факт також підтвердив позивач у позовній заяві.
Згідно ст. 14 Закону України “Про ціни і ціноутворення”, вся необгрунтовано одержана пiдприємством, органiзацiєю сума виручки в результатi порушення державної дисциплiни цiн та дiючого порядку визначення вартостi будiвництва, що здiйснюється iз залученням коштiв Державного бюджету України, бюджету Автономної Республiки Крим, мiсцевих бюджетiв, а також коштiв державних пiдприємств, установ та органiзацiй пiдлягає вилученню в доход вiдповiдного бюджету залежно вiд пiдпорядкованостi пiдприємства, органiзацiї. Крiм того, в позабюджетнi фонди мiсцевих Рад стягується штраф у двократному розмiрi необгрунтовано одержаної суми виручки. Вказанi суми списуються з рахункiв пiдприємств i органiзацiй в банкiвських установах за рiшенням суду.
07.12.05 р., у зв'язку з вищевказаними порушеннями чинного законодавства в сфері ціноутворення, відповідачем було прийняте рішення № 361 про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін, відповідно до якого вирішено вилучити у позивача в доход державного бюджету 14 919,00 грн., з яких 4 973,00 грн. –сума неогрунтовано отриманої виручки та 9 946,00 грн. - подвійна сума вказаної виручки у вигляді економічних санкцій.
Вказані факти встановлені постановою господарського суду Дніпропетровської області від 14.08.06 р. по справі А8/200, яка набрала законної сили, і не підлягають доведенню в силу ч. 1 ст. 72 КАС України, оскільки в цій справі приймають участь тіж самі сторони, що і у справі № А8/200.
Вищевказане рішення позивача від 07.12.05 р. № 361 було оскаржене відповідачем у встановленому законом порядку до суду, але в позові відповідачу було відмовлено.
У зв'язку з не оплатою зазначеної в рішенні суми санкцій позивач направив відповідачу претензію від 21.12.05 р. про добровільну сплату економічної санкції, яку відповідач залишив без відповіді та задоволення.
При викладених обставинах господарський суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Керуючись Конституцією України, Законом України “Про ціни і ціноутворення”, ст.ст. 9, 17, 87, 89, 94, 98, 158, 160-163, 186, 264 КАС України, господарський суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов задовольнити.
Стягнути з Комунального підприємства житлово-комунального господарства "Раївське" (52523, с. Раївка Синельниківського району Дніпропетровської області, вул. Горького, 11; п/р № 12161200000000113 у відділенні Ощадбанку № 2993 м. Синельникове, МФО 306362, код 32087119) в доход державного бюджету, код 23030300, Відділення держказначейства Синельниківського р-ну Дніпропетровської обл., на рахунок № 31114106600281 в УДКУ у Дніпропетровській області, МФО 805012, код 24232330 –14 919,00 грн. економічних санкцій.
Постанова може бути оскаржена в порядку та в строки, передбачені ст. 186 КАС України.
Постанова набирає законної сили в порядку, передбаченому ст. 254 КАС України.
Суддя І.Ю.Дубінін
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 19.12.2006 |
Оприлюднено | 21.08.2007 |
Номер документу | 315004 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Дубінін І.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні