Постанова
від 30.05.2013 по справі 803/1106/13-а
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 травня 2013 року Справа № 803/1106/13-a

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Мачульського В.В.,

розглянувши у порядку письмового провадження в місті Луцьку адміністративну справу за позовом управління Пенсійного фонду України в Турійському районі Волинської області до Сільськогосподарського виробничого кооперативу «Кульчинський» про стягнення заборгованості по відшкодуванню витрат на виплату і доставку пільгових пенсій,

ВСТАНОВИВ:

Управління Пенсійного фонду України в Турійському районі Волинської області (далі - УПФ України в Турійському р-ні., позивач) звернулося з позовом до Сільськогосподарського виробничого кооперативу «Кульчинський» (далі - СВК «Кульчинський», відповідач) про стягнення заборгованості по відшкодуванню витрат на виплату і доставку пільгових пенсій за квітень 2013 року в сумі 2191,16 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що СВК «Кульчинський» відповідно до ст. 1 Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування» є платником страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування і зобов'язано відшкодовувати Пенсійному фонду України до 25 числа кожного місяця фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до пунктів «б»-«з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення». Відповідно до розрахунку фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, проведеного УПФУ в Турійському р-ні., заборгованість СВК «Кульчинський» за квітень 2013 року становить 2191,16 грн. На підставі вищевикладеного, позивач просить стягнути з відповідача заборгованість, яка виникла в результаті недотримання порядку відшкодування витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за квітень 2013 року в сумі 2191,16 грн.

Позивач у судове засідання не прибув, свого представника не направив, про те 28.05.2013 року надіслав на адресу суду клопотання про розгляд справи за відсутності представника управління.

Відповідно до частини четвертої статті 122 КАС України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності.

Відповідач на розгляд справи призначеної на 20 та 30 травня 2013 року не прибув, свого представника в судове засідання не направив, хоча належним чином був повідомлений про дату, час та місце розгляду справи. Причини неявки суду не повідомив, з клопотанням про відкладення розгляду справи до суду не звертався. До суду повернулось поштове рекомендоване відправлення з поміткою причини повернення «за відмовою адресата від одержання».

Відповідно до частини одинадцятої статті 35 КАС України розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Згідно з частиною шостою статті 128 КАС України, якщо не має перешкод для розгляду справи в судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Оскільки від представника позивача надійшло клопотання про розгляд справи у його відсутності, відповідач належним чином повідомлений про розгляд справи, дану справу можливо розглянути і вирішити на основі наявних матеріалів, тому суд приходить до висновку, що судовий розгляд даної справи необхідно здійснювати в порядку письмового провадження, без фіксування адміністративного процесу технічними засобами.

Суд проводить розгляд справи у порядку письмового провадження.

Дослідивши наявні у матеріалах справи докази в їх сукупності, проаналізувавши матеріали справи, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, суд вважає, що позовні вимоги є підставними та підлягають до задоволення, з наступних підстав.

Відповідно до частини першої статті 6 КАС України кожному гарантується право на захист його прав, свобод та інтересів.

Згідно з пунктом 5 частини другої статті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюються на публічно-правові спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках встановлених Конституцією та законами України.

Таким чином, даний публічно-правовий спір підпадає під юрисдикцію адміністративного суду.

З наявної в матеріалах справи довідки Волинського обласного управління статистики № 610 від 28.03.2000 року вбачається, що СВК «Кульчинський» являється юридичною особою та включене до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України. (а.с. 22-23)

Разом з тим, відповідач зареєстрований в УПФ України в Турійському районі як платник збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, а відтак зобов'язане сплачувати пенсійні страхові внески в порядку та розмірах, визначених законодавством України.

Як встановлено судом, на СВК «Кульчинський» працювали працівники (пенсіонери) ОСОБА_1 та ОСОБА_2, що підтверджується довідками № 458 від 25.10.2003 року та № 376 від 25.10.2004 року, виданими СВК «Кульчинський» вищевказаним громадянам, а також актами зустрічної перевірки достовірності видачі довідки про факт роботи для призначення пенсії від 16.07.2008 року та від 23.07.2008 року та яким, УПФ України в Турійському районі призначена і проводиться виплата пенсії відповідно до пункту «б»-«з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення». (а.с. 18-21)

Відповідно до пункту «б»-«з» частини 1 статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» на пільгових умовах мають право на пенсію за віком, незалежно від місця останньої роботи працівники, зайняті повний робочий день на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці, - за списком №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених постановою Кабінету міністрів України, і за результатами атестації робочих місць, трактористи-машиністи, безпосередньо зайняті у виробництві сільськогосподарської продукції в колгоспах, радгоспах, інших підприємствах сільського господарства, - чоловіки після досягнення 55 років і при загальному стажі роботи не менше 25 років, з них не менше 20 років на зазначеній роботі та інші.

Отже, стаття 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» визначає категорії працівників, які мають право на пенсію за віком на пільгових умовах.

Згідно з частиною 2 розділу XV Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» підприємства та організації з коштів, призначених на оплату праці, вносять до Пенсійного фонду плату, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком N 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, крім тих, що були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України, починаючи з дня набрання чинності цим Законом, у розмірі 20 відсотків з наступним збільшенням її щороку на 10 відсотків до 100-відсоткового розміру відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій до набуття права на пенсію за віком відповідно до цього Закону.

До внесення змін в Закон України «Про пенсійне забезпечення» згідно із Законом України «Про внесення змін до деяких законів України» від 17.02.2000 року статтею 13 регулювався порядок внесення підприємствами та організаціями плати до Пенсійного фонду, що покривала витрати на виплату і доставку пенсій, призначений відповідно до пунктів «б»-«з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення», однак згаданим Законом від 17.02.2000 року дану норму було виключено та врегульовано порядок покриття витрат на виплату та доставку пільгових пенсій шляхом введення окремого виду збору на обов'язкове державне пенсійне страхування у Законі України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування». Так, статтею 1 Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування» встановлено, що платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування є суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників.

Відповідно до абзацу 4 пункту 1 статті 2 Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування» об'єктом оподаткування є фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів «б»-«з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 12 Закону України «Про пенсійне забезпечення». Зокрема, суб'єкти підприємницької діяльності, незалежно від форми власності, повинні сплачувати збір на обов'язкове державне пенсійне страхування у 100% розмірі від об'єкта оподаткування, яким є фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів «б»-«з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення», до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 12 Закону України «Про пенсійне забезпечення».

У частині 2 розділу XV Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» також передбачено, що пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком N 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком N 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди. До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди зазначеним особам пенсії призначаються за нормами цього Закону в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Законом України «Про пенсійне забезпечення».

Судом встановлено, що громадянам ОСОБА_1 та ОСОБА_2, УПФ України в Турійському районі проведена виплата пенсій відповідно до пункту «б»-«з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» за квітень 2013 року на загальну суму 2191,16 грн., що підтверджується розрахунком фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» в частині пенсій, призначених відповідно до пункту «б»-«з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення», проведеним УПФ України в Турійському районі Волинської області та довідкою-розрахунком заборгованості по фактичних витратах на виплату і доставку пільгової пенсії (а.с. 8, 10)

Крім того, суми виплачених пенсій також підтверджуються карткою особового рахунку СВК «Кульчинський» по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за Списком № 2 та довідками УПФ України в Турійському районі № 385/0216 та № 386/0216 від 08 травня 2013 року, долученими до матеріалів справи (а.с. 9, 24-25).

Отже, заборгованість відповідача по відшкодуванню витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за квітень 2013 року становить 1291,16 грн.

Відповідно до статті 3 Закону України «Про збір на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» збір на обов'язкове державне пенсійне страхування платники збору сплачують до Пенсійного фонду у порядку, визначеному законодавством України.

Згідно із пунктом 6.4 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного Фонду України, прийнятою постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 року № 21-1, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 16.01.2004 за № 64/8663 (далі - Інструкція), розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається відділами надходження доходів органів Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону (згідно з додатками 6 та 7), які надсилаються підприємствам до 20 січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених (перерахованих) пенсій.

Як встановлено судом, УПФ України в Турійському районі Волинської області направлялись на адресу СВК «Кульчинський» розрахунки фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за квітня 2013 року.

У підпункті 6.8 пункту 6 вищезгаданої Інструкції передбачено, що підприємства щомісяця до 25 числа вносять до Пенсійного Фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.

Таким чином, на відповідача - СВК «Кульчинський» покладено обов'язок на перерахування фактичних витрат на виплату і доставку пільгової пенсії щодо вищезгаданих пенсіонерів, яким пенсія призначена і виплачується відповідно до пунктів «б»-«з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення».

З огляду на викладені норми законодавчих актів, відповідач зобов'язаний сплатити Пенсійному фонду збір у 100-відсотковому розмірі сум фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій працівникам, тобто у повному розмірі відшкодувати Пенсійному фонду фактичні витрати на виплату та доставку пільгових пенсій.

На день розгляду справи - 20 травня 2013 року відповідач доказів погашення заборгованості суду не надав. Отже, сума витрат на виплату і доставку пенсії, призначених на пільгових умовах за квітень 2013 року, яка відповідачем не погашена становить 2191,16 грн.

Частиною 3 статті 159 КАС України встановлено, що обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

Враховуючи вищенаведене, суд вважає, що позовні вимоги УПФ України в Турійському районі Волинської області про стягнення з СВК «Кульчинський» заборгованості по відшкодуванню витрат на виплату і доставку пільгових пенсій в сумі 2191,16 грн. підтверджуються належними та допустимими доказами, які досліджені судом, а відтак, підлягають до повного задоволення.

Керуючись статтями 2,17,35,122,128,160,162,163,186 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі статей 1, 2 Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування», статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення», частини 2 розділу XV Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Стягнути з Сільськогосподарського виробничого кооперативу «Кульчинський» (код ЄДРПОУ 03736339) на користь управління Пенсійного фонду України в Турійському районі Волинської області заборгованість по відшкодуванню витрат на виплату і доставку пільгових пенсій за квітень 2013 року в розмірі 2191 (дві тисячі сто дев'яносто одну) гривню 16 копійки.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Головуючий

Суддя В.В.Мачульський

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.05.2013
Оприлюднено31.05.2013
Номер документу31507764
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —803/1106/13-а

Ухвала від 25.11.2019

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Мачульський Віктор Володимирович

Ухвала від 20.06.2017

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Мачульський Віктор Володимирович

Ухвала від 14.06.2017

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Мачульський Віктор Володимирович

Ухвала від 30.05.2013

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Мачульський Віктор Володимирович

Ухвала від 14.05.2013

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Мачульський Віктор Володимирович

Ухвала від 30.05.2013

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Мачульський Віктор Володимирович

Постанова від 30.05.2013

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Мачульський Віктор Володимирович

Ухвала від 14.05.2013

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Мачульський Віктор Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні