ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 травня 2013 року Справа № 9104/26977/10
Львівський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді - Рибачука А.І.,
суддів - Дяковича В.П., Носа С.П.,
за участю секретаря - Драбчук М.С.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу управління Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду по Івано-Франківській області на постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 07.05.2010 року по справі № 2а-1279/10/0970 за позовом управління Пенсійного фонду України в Галицькому районі Івано-Франківської області до управління Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду по Івано-Франківській області про стягнення завданої шкоди,
ВСТАНОВИВ:
Управління Пенсійного фонду України в Галицькому районі Івано-Франківської області 31.03.2010 року звернулось до суду з адміністративним позовом до управління Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду по Івано-Франківській області, у якому просило стягнути з відповідача заборгованість в сумі 13379.53 грн.
В обґрунтування позовних вимог вказувало на те, що відповідачем видано недостовірну довідку від 02.08.2005 року № 04-17/792, на підставі якої ОСОБА_1 призначено пенсію державного службовця, що призвело до переплати йому пенсії за період з 04.08.2005 року по 31.08.2009 року в сумі 13379.53 грн.
Постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 07.05.2010 року позов задоволено повністю. Стягнено з управління Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду по Івано-Франківській області на користь управління Пенсійного фонду України в Галицькому районі Івано-Франківської області заборгованість в сумі 13379.53 грн.
Не погоджуючись із зазначеним судовим рішенням відповідач подав апеляційну скаргу, у якій, з посиланням на порушення судом першої інстанції норм матеріального права, просить його скасувати та закрити провадження у вказаній справі.
Вимоги апеляційної скарги обґрунтовує посиланням те, що судом першої інстанції при ухваленні рішення не враховано, що позивач з 2002 року знав про зміни в обчисленні стажу державної служби, однак призначив ОСОБА_1 пенсію на підставі вказаної вище довідки, хоча відповідно до частини 1 статті 101 Закону України «Про пенсійне забезпечення» мав право перевірити достовірність поданої довідки.
Представник апелянта в судове засідання не з'явився, хоча апелянта належним чином було повідомлено про дату, час та місце апеляційного розгляду, що відповідно до частини 4 статті 196 Кодексу адміністративного судочинства України не перешкоджає розгляду справи у його відсутності.
Представник позивача в судовому засіданні заперечив проти вимог апеляційної скарги, посилаючись на те, що оскаржувана постанова прийнята з дотриманням норм матеріального та процесуального права, просив відмовити в її задоволенні.
Заслухавши суддю-доповідача, представника позивача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, суд приходить до висновку, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджується матеріалами справи, що на підставі довідки від 02.08.2005 року № 04-17/792, виданої Територіальним управлінням Держнаглядохоронпраці України по Івано-Франківській області, в серпні 2005 року ОСОБА_1 призначена пенсія як державному службовцю. Відповідно до вказаної довідки його загальний трудовий стаж станом на 02.08.2005 року складає 39 років 10 місяців 22 дні, в тому числі стаж державної служби складає 28 років 01 місяць 09 днів.
Працівниками Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області встановлено, що довідка, якою вони керувались при призначенні пенсії, є недостовірною, так як період роботи ОСОБА_1 за період з 16.01.1980 року по 31.12.1993 року не зараховується в стаж державної служби, а тому стаж державної служби становить 14 років 01 місяць 28 днів.
Розглядаючи спір по суті заявлених вимог суд першої інстанції виходив з того, що він є публічно-правовим та належить до юрисдикції адміністративного суду.
Суд апеляційної інстанції не погоджується з таким висновком суду першої інстанції виходячи з наступного.
Згідно з частиною 1 статті 50 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» суми пенсій, виплачені надміру внаслідок зловживань з боку пенсіонера або подання страхувальником недостовірних даних, можуть бути повернуті пенсіонером добровільно або стягуються на підставі рішень територіальних органів Пенсійного фонду чи в судовому порядку.
Згідно з частиною 2 статті 101 Закону України «Про пенсійне забезпечення» підприємства та організації несуть матеріальну відповідальність за шкоду, заподіяну громадянам або державі внаслідок несвоєчасного оформлення або подання пенсійних документів, а також за видачу недостовірних документів, і відшкодовують її.
Аналіз зазначених норм права дає підстави для висновку, що саме територіальним органам Пенсійного фонду України надано право звертатись до суду з позовами про стягнення шкоди, заподіяної внаслідок видачі недостовірної довідки.
Відповідно до пункту 4 частини 1 статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції чинній на момент звернення позивача до суду) компетенція адміністративного суду поширювалась на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом.
Однак, згідно з вимогами частини 2 статті 21 Кодексу адміністративного судочинства України вимоги про відшкодування шкоди, заподіяної протиправними рішеннями, діями чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень або іншим порушенням прав, свобод та інтересів суб'єктів публічно-правових відносин, розглядаються адміністративним судом, якщо вони заявлені в одному провадженні з вимогою вирішити публічно-правовий спір. Інакше вимоги про відшкодування шкоди вирішуються судами в порядку цивільного або господарського судочинства.
Поза увагою суду першої інстанції залишився той факт, що позивачем заявлено лише одну вимогу про відшкодування шкоди, яка згідно з нормою частини 2 статті 21 Кодексу адміністративного судочинства України підлягала розгляду адміністративним судом лише за умови, якщо вона заявлена в одному провадженні з вимогою вирішити публічно-правовий спір.
За наведених обставин суд апеляційної інстанції приходить до висновку, що відповідно до частини 1 статті 203 Кодексу адміністративного судочинства України оскаржуване рішення необхідно скасувати та провадження у справі закрити, оскільки справу не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.
Керуючись статтями 160, 195, 198, 203, 205, 206, 254, 256 КАС України,
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу управління Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду по Івано-Франківській області задовольнити.
Постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 07.05.2010 року по справі № 1279/10/0970 - скасувати та закрити провадження у справі за позовом управління Пенсійного фонду України в Галицькому районі Івано-Франківської області до управління Державного комітету з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду по Івано-Франківській області про стягнення завданої шкоди.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів після набрання нею законної сили, а у випадку складання ухвали в повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України - з дня складання ухвали в повному обсязі, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
ГОЛОВУЮЧИЙ: А.І. РИБАЧУК
СУДДІ В.П. ДЯКОВИЧ
С.П. НОС
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.05.2013 |
Оприлюднено | 31.05.2013 |
Номер документу | 31509205 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Рибачук А.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні