Ухвала
від 22.05.2013 по справі 2а-1279/10/0970
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 травня 2013 року Справа № 9104/26977/10

Львівський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді - Рибачука А.І.,

суддів - Дяковича В.П., Носа С.П.,

за участю секретаря - Драбчук М.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу управління Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду по Івано-Франківській області на постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 07.05.2010 року по справі № 2а-1279/10/0970 за позовом управління Пенсійного фонду України в Галицькому районі Івано-Франківської області до управління Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду по Івано-Франківській області про стягнення завданої шкоди,

ВСТАНОВИВ:

Управління Пенсійного фонду України в Галицькому районі Івано-Франківської області 31.03.2010 року звернулось до суду з адміністративним позовом до управління Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду по Івано-Франківській області, у якому просило стягнути з відповідача заборгованість в сумі 13379.53 грн.

В обґрунтування позовних вимог вказувало на те, що відповідачем видано недостовірну довідку від 02.08.2005 року № 04-17/792, на підставі якої ОСОБА_1 призначено пенсію державного службовця, що призвело до переплати йому пенсії за період з 04.08.2005 року по 31.08.2009 року в сумі 13379.53 грн.

Постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 07.05.2010 року позов задоволено повністю. Стягнено з управління Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду по Івано-Франківській області на користь управління Пенсійного фонду України в Галицькому районі Івано-Франківської області заборгованість в сумі 13379.53 грн.

Не погоджуючись із зазначеним судовим рішенням відповідач подав апеляційну скаргу, у якій, з посиланням на порушення судом першої інстанції норм матеріального права, просить його скасувати та закрити провадження у вказаній справі.

Вимоги апеляційної скарги обґрунтовує посиланням те, що судом першої інстанції при ухваленні рішення не враховано, що позивач з 2002 року знав про зміни в обчисленні стажу державної служби, однак призначив ОСОБА_1 пенсію на підставі вказаної вище довідки, хоча відповідно до частини 1 статті 101 Закону України «Про пенсійне забезпечення» мав право перевірити достовірність поданої довідки.

Представник апелянта в судове засідання не з'явився, хоча апелянта належним чином було повідомлено про дату, час та місце апеляційного розгляду, що відповідно до частини 4 статті 196 Кодексу адміністративного судочинства України не перешкоджає розгляду справи у його відсутності.

Представник позивача в судовому засіданні заперечив проти вимог апеляційної скарги, посилаючись на те, що оскаржувана постанова прийнята з дотриманням норм матеріального та процесуального права, просив відмовити в її задоволенні.

Заслухавши суддю-доповідача, представника позивача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, суд приходить до висновку, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджується матеріалами справи, що на підставі довідки від 02.08.2005 року № 04-17/792, виданої Територіальним управлінням Держнаглядохоронпраці України по Івано-Франківській області, в серпні 2005 року ОСОБА_1 призначена пенсія як державному службовцю. Відповідно до вказаної довідки його загальний трудовий стаж станом на 02.08.2005 року складає 39 років 10 місяців 22 дні, в тому числі стаж державної служби складає 28 років 01 місяць 09 днів.

Працівниками Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області встановлено, що довідка, якою вони керувались при призначенні пенсії, є недостовірною, так як період роботи ОСОБА_1 за період з 16.01.1980 року по 31.12.1993 року не зараховується в стаж державної служби, а тому стаж державної служби становить 14 років 01 місяць 28 днів.

Розглядаючи спір по суті заявлених вимог суд першої інстанції виходив з того, що він є публічно-правовим та належить до юрисдикції адміністративного суду.

Суд апеляційної інстанції не погоджується з таким висновком суду першої інстанції виходячи з наступного.

Згідно з частиною 1 статті 50 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» суми пенсій, виплачені надміру внаслідок зловживань з боку пенсіонера або подання страхувальником недостовірних даних, можуть бути повернуті пенсіонером добровільно або стягуються на підставі рішень територіальних органів Пенсійного фонду чи в судовому порядку.

Згідно з частиною 2 статті 101 Закону України «Про пенсійне забезпечення» підприємства та організації несуть матеріальну відповідальність за шкоду, заподіяну громадянам або державі внаслідок несвоєчасного оформлення або подання пенсійних документів, а також за видачу недостовірних документів, і відшкодовують її.

Аналіз зазначених норм права дає підстави для висновку, що саме територіальним органам Пенсійного фонду України надано право звертатись до суду з позовами про стягнення шкоди, заподіяної внаслідок видачі недостовірної довідки.

Відповідно до пункту 4 частини 1 статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції чинній на момент звернення позивача до суду) компетенція адміністративного суду поширювалась на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом.

Однак, згідно з вимогами частини 2 статті 21 Кодексу адміністративного судочинства України вимоги про відшкодування шкоди, заподіяної протиправними рішеннями, діями чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень або іншим порушенням прав, свобод та інтересів суб'єктів публічно-правових відносин, розглядаються адміністративним судом, якщо вони заявлені в одному провадженні з вимогою вирішити публічно-правовий спір. Інакше вимоги про відшкодування шкоди вирішуються судами в порядку цивільного або господарського судочинства.

Поза увагою суду першої інстанції залишився той факт, що позивачем заявлено лише одну вимогу про відшкодування шкоди, яка згідно з нормою частини 2 статті 21 Кодексу адміністративного судочинства України підлягала розгляду адміністративним судом лише за умови, якщо вона заявлена в одному провадженні з вимогою вирішити публічно-правовий спір.

За наведених обставин суд апеляційної інстанції приходить до висновку, що відповідно до частини 1 статті 203 Кодексу адміністративного судочинства України оскаржуване рішення необхідно скасувати та провадження у справі закрити, оскільки справу не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.

Керуючись статтями 160, 195, 198, 203, 205, 206, 254, 256 КАС України,

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу управління Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду по Івано-Франківській області задовольнити.

Постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 07.05.2010 року по справі № 1279/10/0970 - скасувати та закрити провадження у справі за позовом управління Пенсійного фонду України в Галицькому районі Івано-Франківської області до управління Державного комітету з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду по Івано-Франківській області про стягнення завданої шкоди.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів після набрання нею законної сили, а у випадку складання ухвали в повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України - з дня складання ухвали в повному обсязі, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

ГОЛОВУЮЧИЙ: А.І. РИБАЧУК

СУДДІ В.П. ДЯКОВИЧ

С.П. НОС

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.05.2013
Оприлюднено31.05.2013
Номер документу31509205
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1279/10/0970

Постанова від 07.05.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитюк Р.В.

Ухвала від 01.04.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитюк Р.В.

Ухвала від 18.06.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Тракало В.В.

Ухвала від 22.05.2013

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Рибачук А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні