Постанова
від 13.05.2013 по справі 820/3426/13-а
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

13 травня 2013 р. № 820/3426/13-а

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого -Судді Архіпової С.В.

при секретарі - Пєнцові М.В.,

за участю: представника позивача - Золотухіна О.А.,

представника відповідача - Мишко С.В., Макаренко Н.К.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративну справу

за позовом

Харківське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Комунальне підприємство "АКВА" при Мартівській сільській раді про стягнення суми ,

В С Т А Н О В И В:

Харківське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів (надалі по тексту - позивач) звернувся до суду з зазначеною позовною заявою та просив стягнути з Комунального підприємства «АКВА» при Мартовській сільській раді (надалі по тексту - відповідач) адміністративно-господарські санкції в розмірі 6177,78 грн. за не створення робочих місць для працевлаштування інвалідів.

В обґрунтування заявленого позову вказав, що відповідно до ч.1 ст. 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" для підприємств, установ та організацій, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів. Статтею 20 зазначеного Закону передбачено сплату штрафних санкцій тими організаціями, підприємствами та установами, де чисельність працевлаштованих інвалідів менша ніж норматив, встановлений законом. Також позивач вказав, що адміністративно - господарські санкції за не створення робочих місць для інвалідів сплачуються юридичною особою самостійно.

Таким чином позивач зазначає, що за 1 робоче місце, призначене для працевлаштування інвалідів і не зайняте ним, відповідач повинен самостійно сплатити адміністративно-господарські санкції в розмірі 6177,78 грн., що підтверджується розрахунком заборгованості.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити, виходячи з доводів позовної заяви.

Представники відповідача в судовому засіданні проти позову заперечували, вказуючи, що підприємство інформувало районний центр зайнятості про наявні вакантні місця для працевлаштування інвалідів з травня по жовтень 2012 року.

Дослідивши матеріали та заслухавши пояснення учасників процесу, суд доходить висновку про обґрунтованість заявленого позову та необхідність його задовольнити, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що згідно чинних нормативів відповідач, середньооблікова чисельність штатних працівників якого в 2012 році складала 9 осіб, мав створити в 2012 році на підприємстві 1 робоче місце для працевлаштування інвалідів, що ним зроблено не було.

Звіт з зазначенням посади для працевлаштування інваліда та її характеристик позивачем в районний центр зайнятості подавався лише з травня по жовтень 2012 року, тобто подібні звіти протягом всього року до відповідного центру зайнятості не надавались.

В зв'язку з наведеним суд відзначає, що частиною четвертою статті 43 Конституції України проголошено, що кожний має право на належні, безпечні і здорові умови праці.

Статтею 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" для підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності і господарювання встановлюється норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків від загальної чисельності працюючих, а якщо працює від 8 до 25 чоловік -у кількості одного робочого місця. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.

Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цього Закону.

Отже, чинним законодавством України передбачено гарантії соціального захисту інвалідів шляхом встановлення особливих вимог щодо організації робочого місця інваліда та покладення на підприємства обов'язку забезпечувати для інвалідів належні та безпечні умови праці з урахуванням медичних показань, але без встановлення для підприємств жодних обмежень щодо обов'язку працевлаштування інвалідів.

Крім того, згідно з пунктом 10 Положення про робоче місце інваліда і про порядок працевлаштування інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.05.1995 № 314 (далі - Положення), працевлаштування інвалідів здійснюється державною службою зайнятості, органами Мінсоцзахисту, місцевими Радами народних депутатів, громадськими організаціями інвалідів з урахуванням побажань, стану здоров'я інвалідів, їхніх здібностей і професійних навичок відповідно до висновків МСЕК. Разом з тим, згідно з пунктом 5 Положення підприємства розробляють заходи щодо створення робочих місць для інвалідів, включають їх до колективного договору, інформують центри зайнятості, місцеві органи соціального захисту населення та відділення Фонду соціального захисту інвалідів про створення (пристосування) робочих місць для працевлаштування інвалідів. А пунктом 14 Положення визначено, що підприємства, зокрема, у межах доведеного нормативу створюють за власні кошти робочі місця для працевлаштування інвалідів; інформують державну службу зайнятості та місцеві органи соціального захисту населення про вільні робочі місця та вакантні посади, на яких може використовуватися праця інвалідів.

Відповідно до вимог пункту 3 Положення робоче місце інваліда вважається створеним, якщо воно відповідає встановленим вимогам робочого місця для інвалідів відповідної нозології, атестоване спеціальною комісією підприємства за участю представників МСЕК, органів Держнаглядохоронпраці, громадських організацій інвалідів, і введено в дію шляхом працевлаштування на ньому інваліда.

За таких обставин вбачається, що відповідачем не було повністю виконано покладені на нього законодавством обов'язки щодо створення у себе робочих місць для працевлаштування інвалідів, які мають бути зайняті інвалідами постійно протягом року. Відповідач про створення належно атестованого робочого місця для працевлаштування інваліда відповідні органи протягом цілого року не повідомляв, доказів наявності належної кількості робочих місць протягом звітного року, створених та атестованих згідно встановлених вимог, з матеріалів справи не встановлено.

Таким чином суд дійшов висновку, що несплачені відповідачем штрафні санкції, які мали обчислюватися та сплачуватися ним самостійно, підлягають стягненню з відповідача в примусовому порядку.

На підставі викладеного та керуючись ст., ст. 160,161,162,163 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позову задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з Комунального підприємства «АКВА» при Мартовській сільській раді (62820, Харківська область, Печенізький район, с. Мартове, р/р 260023002769 в АКІБ «Меркурій», МФО 351663, код ЄДРПОУ 32845162) на користь Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (61022, м. Харків, м. Свободи,5, Держпром, 1 під., к. 16, р/р 31219230700003, МФО 851011, код одержувача 37999654, УДКСУ у Дзержинському районі м. Харкова) заборгованість зі сплати адміністративно-господарських санкцій за незайняті робочі місця для працевлаштування інвалідів в розмірі 6177,78 грн.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги у десятиденний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України -з дня отримання копії постанови. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання апеляційної скарги обчислюється з дня отримання нею копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не було скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст постанови складено та підписано 16 травня 2013 року.

Головуючий Суддя С.В. Архіпова

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.05.2013
Оприлюднено31.05.2013
Номер документу31513743
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/3426/13-а

Ухвала від 26.04.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Архіпова С.В.

Ухвала від 17.09.2013

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Бондар В.О.

Ухвала від 12.08.2013

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Бондар В.О.

Ухвала від 16.07.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Архіпова С.В.

Постанова від 13.05.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Архіпова С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні