ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
20 травня 2013 року № 826/4589/13-а
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Гарник К.Ю., розглянувши адміністративну справу відповідно до статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства в порядку скороченого провадження
за позовом Департамент контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби України в м.Києві до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фьорст Трейд Компані" про стягнення фінансових санкцій у сумі 6800,00 грн
ВСТАНОВИВ:
Регіональне управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПА України в м. Києві (далі по тексту - позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Фьорст Трейд Компані» (далі по тексту - відповідач) про стягнення фінансових санкцій в сумі 6800,00 грн.
В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач зазначив, що відповідачем порушено норми статті 15 3 Закону України від 19 грудня 1995 року за № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» (далі по тексту - Закон України № 481/95-ВР), а саме: продаж тютюнових виробів особі, що не досягла 18-річного віку.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 02 квітня 2013 року відкрито скорочене провадження в адміністративній справі № 826/4589/13-а.
У строк, встановлений судом, відповідач не скористався своїми правами та не подав до канцелярії суду заперечення проти позову або заяву про визнання позову.
Згідно з частиною 4 статті 183 2 Кодексу адміністративного судочинства України справа в порядку скороченого провадження розглядається суддею одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.
З огляду на викладене, справа розглядається в порядку скороченого провадження без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі, на підставі наявних у справі доказів.
Розглянувши подані позивачем документи і матеріали, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд прийшов до висновку, що надані позивачем докази та повідомлені ним обставини є достатніми для розгляду справи в порядку скороченого провадження та прийняття рішення по справі, позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі з огляду на наступне.
Рішенням Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України у м. Києві № 260414/21-129/0320 від 27 червня 2012 року застосовано до ТОВ «Фьорст Трейд Компані» фінансові санкції у вигляді штрафу в розмірі 6800,00 грн., на підставі адміністративного протоколу про адміністративне правопорушення КИ № 0057768 від 19 лютого 2012 року, складеного інспектором БСП Дніпровського РУ в м. Києві відносно гр. ОСОБА_1, яка продала пачку цигарок неповнолітній особі, чим порушила правила торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами.
Матеріали правоохоронних, податкових та інших органів виконавчої влади щодо недотримання суб'єктами підприємницької діяльності вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів про виробництво та обіг спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів згідно абзацу 3 п. 5 Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України № 481/95-ВР, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 червня 2003 року № 790 «Про затвердження Порядку застосування фінансових санкцій», передбачених статтею 17 Закону України 481 є підставою для прийняття рішення про застосування фінансових санкцій.
Статтею 15 3 Закону України № 481/95-ВР встановлено обмеження щодо продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів, зокрема, особам, які не досягли 18 років. Відповідно до цієї ж статті та згідно п. 11 Правил роздрібної торгівлі тютюновими виробами, затверджених наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 24. липня 2002 року № 218 (зареєстрованого в Мін'юсті України від 20 серпня 2002 року № 679/6967) продавець тютюнових виробів має право вимагати у покупця, який купує тютюнові вироби, документ, що засвідчує його вік, якщо у продавця виникли сумніви щодо досягнення покупцем 18-річного віку.
Відповідальність за вказане порушення передбачена абзацом дев'ятим частини другої статті 17 Закону України № 481/95-ВР, яким визначено, що у разі порушення статті 15 3 цього закону до суб'єкта господарювання застосовується фінансова санкція у вигляді штрафу - 6800,00 грн.
Відповідно до статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Згідно Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 червня 2003 року № 790 підставою для прийняття рішення про застосування фінансових санкцій є акт перевірки додержання суб'єктом підприємницької діяльності встановлених законодавством вимог, обов'язкових для виконання під час здійснення оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами, складений органом, що видав ліцензію, у якому зазначається зміст порушення і конкретні порушені норми законодавства.
Рішення про застосування фінансових санкцій, передбачених пунктом 2 цього Порядку, приймаються керівником, а у разі його відсутності - заступником керівника органу, який видав ліцензію на право виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями і тютюновими виробами (Департамент контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПС, його регіональні управління та їх територіальні підрозділи, Мінекономрозвитку), чи керівником (його заступником) органів МВС, МОЗ, ДПС, Держстату, Держспоживінспекції відповідно до їх компетенції, визначеної законодавством.
Згідно статті 17 Закону № 481 за порушення норм цього Закону щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством.
До суб'єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі порушення вимог статті 15-3 цього Закону в розмірі 6800 гривень (абзац дев'ятий частини другої статті 17 Закону України № 481).
Відповідно до статті 17 Закону України № 481 рішення про стягнення штрафів, передбачених частиною другою цієї статті, приймаються органами державної податкової служби та/або органом, який видав ліцензію на право виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями і тютюновими виробами, та іншими органами виконавчої влади у межах їх компетенції, визначеної законами України.
У разі невиконання суб'єктом господарювання рішення органів, зазначених у частині третій цієї статті, сума штрафу стягується на підставі рішення суду.
Беручи до уваги те, що суму штрафних санкцій до Державного бюджету у розмірі 6800,00 грн. відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив, а матеріали справи не містять доказів оскарження зазначеного рішення в судовому або адміністративному порядку (лист Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПА України в м. Києві від 09 квітня 2013 року № 1137/10/21-121), суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до частини 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Враховуючи викладене, керуючись ст.ст. 15 3 , 17 Закону України від 19 грудня 1995 року за № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», ст. ст. 69, 70 71, 158-163,167 КАС України, Окружний адміністративний суд м. Києва, -
П О С Т А Н О В И В:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Фьорст Трейд Компані» (код ЄДРПОУ 37402304) до Державного бюджету (код платежу: 21081100, назва одержувача: УДКСУ у м. Києві, р/р 31110106700007 МФО 820019, Отримувач: УДКСУ у Печерському районі м. Києва, код ЄДРПОУ 38004897) фінансові санкції в сумі 6800,00 грн. (шість тисяч вісімсот гривень).
3. Допустити негайне виконання постанови.
Постанова набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187, з врахуванням положень пунктів 8-10 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя К.Ю. Гарник
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 20.05.2013 |
Оприлюднено | 31.05.2013 |
Номер документу | 31519777 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Гарник К.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні