cpg1251
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"20" травня 2013 р. Справа № 809/1374/13-a
16 год. 42 хв.
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
Судді Тимощука О.Л.
при секретарі Маковійчук С.М.
за участю:
представника позивача - Кічури Г.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу
за позовом: Державної податкової інспекції у м. Івано-Франківську
до відповідача: Кредитної спілки "Галицький господар"
про стягнення заборгованості в сумі 4758,34 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інспекція у м. Івано-Франківську (надалі також - позивач) звернулася в суд з адміністративним позовом до Кредитної спілки "Галицький господар" (надалі також - відповідач) про стягнення заборгованості в сумі 4758,34 грн.
Позовна заява мотивована тим, що на момент звернення до суду у відповідача обліковується податкова заборгованість, що виникла у зв'язку із нарахуванням штрафних (фінансових) санкцій за неподання звітності про використання коштів неприбутковими організаціями в загальній сумі 4758,34 грн., відповідно до податкових повідомлень-рішень №0005631501 від 23.05.2011 року та №0002051591 від 16.03.2012 року. Враховуючи, що відповідач суму податкового боргу в добровільному порядку не сплатив, позивач просить стягнути заборгованість в судовому порядку.
Представник позивача вимоги викладені в позовній заяві підтримала в повному обсязі, просила позов задовольнити повністю. Додатково вказала, що за 2009 рік на відповідача також накладались штрафні (фінансові) санкції в сумі 170 грн., але у зв'язку із пропущенням строку звернення до суду з відповідним стягненням, даний борг визнано безнадійним. Оскільки відповідачем не подано заяви про списання боргу в сумі 170 грн., він продовжує обліковуватись за відповідачем.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, хоча про дату, час та місце судового розгляду адміністративної справи повідомлявся належним чином, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення з відміткою про отримання 10.05.2013 року.
Частиною 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
За наведених підстав, суд вважає за можливе розглянути справу без участі представника відповідача.
Розглянувши адміністративний позов, вислухавши пояснення представника позивача, дослідивши письмові докази та інші матеріали справи в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, а позов підлягає до задоволення з наступних підстав.
Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 06.06.2012 року, юридична особа - кредитна спілка "Галицький господар" зареєстрована виконавчим комітетом Івано-Франківської міської ради 23.06.2005 року (а.с.7-8). За змістом статті 15 Податкового кодексу України №2755-VI, від 02.12.2010 р., із змінами та доповненнями (надалі також - ПК України) відповідач є платником податків та зборів.
Згідно з довідкою про борг від 08 травня 2013 року за відповідачем обліковується податковий борг в сумі 4758,34 грн. (а.с.34), що підтверджується також випискою із облікової картки платника щодо відповідача станом на 31.12.2012 року (а.с.30-31).
Судом встановлено, що у зв'язку із неподанням відповідачем податкової звітності про використання коштів неприбутковими організаціями, позивачем проведено три перевірки, результати якої відображені в актах перевірки.
В судовому засіданні представник позивача вказала, що податковий борг на підставі першого акту перевірки №4922/15-1/33427828 від 13.03.2010 року згідно з податковим повідомленням-рішенням за №0006161501/0 від 18.03.2010 року в сумі 170 грн., вважається безнадійним, враховуючи, що строк позовної давності щодо стягнення цієї суми заборгованості вже минув, позивач в даній позовній заяві вимоги щодо стягнення цього боргу не пред'являв. Дані обставини підтверджуються довідкою позивача від 20.05.2013 року (а.с.32).
З метою стягнення узгодженої суми податкового зобов'язання, відповідно до положень підпункту 6.2.1 пункту 6.2 статті 6 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000 року №2181, чинного на момент виникнення спірних правовідносин (надалі Закон №2181), відповідачу надсилалися податкові вимоги (а.с.20), які також не оскаржувались та не сплачені. Оскільки процедура винесення та направлення податкових вимог за приписами пункту 6.2 статті 6 Закону № 2181 та статті 59 Податкового кодексу України ідентична, керуючись тим, що у разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається), податковим органом на адресу відповідача податкові вимоги більше не надсилалися.
Актом про результати камеральної перевірки №3372/15-1/33427828 від 20.05.2011 року виявлено порушення відповідачем пп.4.1.4 п.4.1 ст. 4 Закону №2181, та п.16.4 ст.16 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" №334/94 від 28.12.1994 року, чинного на момент виникнення спірних правовідносин, а саме неподання звітів про використання коштів неприбутковими установами та організаціями за: 1 квартал 2010 року; півріччя 2010 року; 3 квартал 2010 року та за 2010 рік, а тому відповідно до пункту 120.1 статті 120 ПК України на відповідача накладено штрафні (фінансові) санкції за неподання звітності (а.с.16).
На підставі вищевказаного акту, позивачем винесено податкове повідомлення-рішення №0005631501 від 23.05.2011 року, яким відповідачу збільшено грошове зобов'язання з податку на прибуток за штрафними (фінансовими) санкціями в сумі 680,00 грн. (а.с.15). Дане податкове повідомлення-рішення отримане відповідачем у відповідності до повідомлення про вручення 24.05.2011 року (зворотна сторона а.с.15).
За результатами камеральної перевірки 15.03.2012 року складено акт за №321/15-1/33427828 встановлено порушення пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України, а саме: неподання звітів використання коштів неприбутковими установами й організаціями за І квартал 2011 року, ІІ квартал 2011 року, ІІ-ІІІ квартал 2011 року, ІІ-ІV квартал 2011 року, та згідно з абзацом 3 пункту 120.1 статті 120 Податкового кодексу України накладено штрафні (фінансові) санкції.
На підставі акту від 15.03.2012 винесено податкове повідомлення-рішення за №0002051591 від 16.03.2012 року яким збільшено грошове зобов'язання з податку на прибуток за штрафними (фінансовими) санкціями в сумі 4080 грн. Податкове повідомлення рішення від 16.03.2012 року відповідачем не отримано з незалежних від податкового органу причин, відповідно до копії конверту із зазначенням причини невручення (а.с.12).
У відповідності до абзацу 3 пункту 58.3 статті 58 Податкового кодексу України, у разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.
Відповідно до статті 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки та збори в порядку та в розмірах встановлених законом. Згідно із статтею 68 Конституції України, кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України.
Судом досліджено, що актами перевірки встановлено порушення, які охоплюють період дії як Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» за № 2181-III від 21.12.2000 року, Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» за № 334/94-ВР від 28.12.1994 року так і період чинності діючого Податкового кодексу України № 2755-VI від 02.12.2010 року. Досліджуючи дані правові норми, судом виявлено, що порядок подання, обліку, та застосування санкцій за неподання звітності неприбуткових організацій регулювався в період, до і після набрання чинності ПК України у ідентичний спосіб.
В підпункті 14.1.121., пункту 14.1., статті 14 ПК України, визначено, що неприбуткові підприємства, установи та організації - це підприємства, установи та організації, основною метою діяльності яких є не одержання прибутку, а провадження благодійної діяльності та меценатства і іншої діяльності, передбаченої законодавством. Схоже визначення неприбутковим організаціям дає також п. п. 7.11.1 п. 7.11 ст. 7 Закону №334/94.
Згідно з підпунктом "в" пункту 157.1 статті 157 ПК України до неприбуткових установ та організацій, зареєстрованих згідно з вимогами законодавства та внесених органами державної податкової служби в установленому порядку до Реєстру неприбуткових організацій та установ відносяться, також, кредитні спілки. До набрання чинності ПК України, згідно п.п. 7.11.10 п. 7.11 ст.7 Закону № 334/94, з метою оподаткування центральний податковий орган вів реєстр всіх неприбуткових організацій, які звільнялися від оподаткування згідно з положеннями цієї статті.
Пунктом 157.14., статті 157 ПК України передбачено, що центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики встановлює порядок обліку і подання податкової звітності про використання коштів неприбуткових організацій, а центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, вирішує питання про виключення організацій із Реєстру неприбуткових організацій та установ і оподаткування їх доходів у разі порушення ними положень цього Кодексу та інших законодавчих актів про неприбуткові організації. Аналогічна норма закріплена в п.п. 7.11.12 п. 7.11 ст.7 Закону № 334/94.
Так, наказом Державної податкової адміністрації України №56 від 31.01.2011 року, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 14 лютого 2011 р., за №192/18930 затверджено форми та Порядок складання Податкового звіту про використання коштів неприбуткових установ та організацій (надалі - Порядок). До набрання чинності ПК України, діяв наказ Державної податкової адміністрації України за № 233 від 11.07.97 року "Про затвердження форми Звіту про використання коштів неприбуткових організацій і установ та порядку її заповнення" (надалі також - Наказ №233).
Згідно з пунктом 1.7. Порядку неприбуткові організації мають право не пізніше ніж за десять днів до закінчення граничного строку подання Податкового звіту надіслати його на адресу відповідного органу державної податкової служби поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення. До набрання чинності ПК України, аналогічна норма встановлена пунктом 1.6 Наказу №233
Частиною 3 Порядку передбачено, що подання звіту та сплата податку здійснюються у строки, встановлені Кодексом. До набрання чинності ПК України, пунктом 4 Наказу № 233 встановлювалось, що Звіт подається неприбутковою установою до податкового органу протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) періоду. Сплата податку здійснюється у строки, визначені у п. 5.3 статті 5 Закону № 2181.
В підпункті 49.18.12 пункту 49.18 статті 49 ПК України, вказано, що податкові декларації подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).
Пунктом 120.1 статті 120 ПК України передбачено, що неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Відповідно до пункту 58.1. статті 58 ПК України, у разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.
Відповідно до пункту 57.3. статті 57 ПК України, у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 ПК України визначено, що платник податків зобов'язаний, зокрема сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно з підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України, податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Статтею 87 ПК України визначено, що джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.
Джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
Згідно із п. 95.3. ст. 95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Пунктом 95.4 ст.95 ПК України встановлено, що орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
З огляду на вищенаведене, відповідачем допущені порушення строків подання податкових декларацій за 1 квартал 2010 року; півріччя 2010 року; 3 квартал 2010 року, 2010 рік, І квартал 2011 року, ІІ квартал 2011 року, ІІ-ІІІ квартал 2011 року та ІІ-ІV квартал 2011 року у зв'язку з чим на відповідача правомірно накладено штрафні (фінансові) санкції в сумі 4758,34 грн., з врахуванням часткового погашення заборгованості за рахунок переплати за попередні періоди в сумі 1,66 грн., та безнадійного боргу в сумі 170 грн.
Враховуючи, що на момент судового розгляду даної справи суду не надано підтвердження сплати відповідачем податкового боргу в розмірі 4758,34 грн., вказана сума підлягає стягненню в судовому порядку.
Таким чином, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення в повному обсязі.
На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з розрахункових рахунків у банках, що обслуговують Кредитну спілку "Галицький господар" (ідентифікаційний код 33427828) та за рахунок готівки, що належить Кредитній спілці "Галицький господар" (ідентифікаційний код 33427828) в дохід бюджету податковий борг в сумі 4758 (Чотири тисячі сімсот п'ятдесят вісім) гривень 34 коп.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.
Суддя: /підпис/ Тимощук О.Л.
Постанова складена в повному обсязі 24.05.2013 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.05.2013 |
Оприлюднено | 01.06.2013 |
Номер документу | 31530305 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Тимощук О.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні