Постанова
від 22.05.2013 по справі 811/1364/13-а
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 травня 2013 року Справа № 811/1364/13-а

Кіровоградський окружний адміністративний суд

у складі: головуючого - судді Кармазиної Т.М.

за участю секретаря - Сириці І.О.,

за участю прокурора - Угленко О.Ю.,

представників:

позивача - Шевченко Т.В.,

відповідача - Плітко Е.Б.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м.Кіровограді справу за адміністративним позовом Прокурора Ленінського району м.Кіровограда, в інтересах держави в особі Південного територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Приватного акціонерного товариства "Науково-виробнича компанія "Імпульс" про стягнення штрафу, -

ВСТАНОВИВ:

Прокурор Ленінського району м. Кіровограда, який діє в інтересах держави в особі Південного територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернувся до суду з адміністративним позовом до ПрАТ НВК "Імпульс" про стягнення штрафу за правопорушення на ринку цінних паперів в розмірі 5100 грн..

В обґрунтування позовних вимог позивач посилався на те, що ПрАТ НВК "Імпульс" "Імпульс" в порушення вимог п.4 ст. 40 Закону України „Про цінні папери та фондовий ринок" та п.1 глави 7 розділу 5 Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, в частині нерозкриття регулярної (річної) інформації за 2011 рік, шляхом опублікування її у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. У зв'язку з чим, 11.09.2012 р. уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено постанови №136-ПВ, №137-ПВ, №138-ПВ про накладення на відповідача санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів на загальну суму 5100 грн..

В судовому засіданні прокурор та представник позивача підтримали позовні вимоги в повному обсязі із зазначених підстав.

Представник відповідача в судовому засіданні, заперечуючи проти позову, посилався на те, що ним не було отримано постанови Південного територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №136-ПВ, №137-ПВ, №138-ПВ від 11.09.2012 р.. Також посилався на те, що відповідачем на адресу позивача направлялися листи про продовження терміну виконання розпорядження №259-ПВ від 20.11.2012р. про усунення порушень законодавства про цінні папери, та позивачем подовжено термін виконання розпорядження.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши надані докази та матеріали справи, вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

З матеріалів справи вбачається, що підставою звернення прокурора Ленінського району м.Кіровограда до суду з позовом стало порушення інтересів держави в особі Південного територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, які полягають в недоотриманні коштів відповідним бюджетом.

Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначено в Законі України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" від 30.10.1996 року № 448/96-ВР, з змінами і доповненнями (далі - Закон №448/96-ВР).

Відповідно до статей 5, 6 Закону №448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, яка виконує свої повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку згідно з пунктами 8, 14 статті 8 Закону №448/96-ВР, серед іншого, має право здійснювати контроль за достовірністю і розкриттям інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, і саморегулівними організаціями, та її відповідністю встановленим вимогам; накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Згідно пункту 15 частини 2 статті 7 Закону №448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку відповідно до покладених на неї завдань встановлює вимоги, порядок та стандарти щодо обов'язкового розкриття інформації емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, забезпечує створення інформаційної бази даних про ринок цінних паперів відповідно до чинного законодавства.

Відповідно до ст.39 Закону "Про цінні папери та фондовий ринок" від 23.02.2006 року №3480-IV (далі Закон №3480-IV), розкриття інформації на фондовому ринку здійснюється емітентами цінних паперів шляхом:

- розміщення її в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів;

- опублікування її в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку;

- подання її до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Емітенти цінних паперів зобов'язані розкривати інформацію відповідно до вимог, в обсязі та строки, встановлені цим Законом та нормативно-правовими актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до ч.1 ст.40 Закону №3480-IV регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Склад, порядок і строки розкриття на фондовому ринку регулярної, особливої інформації та інформації про іпотечні цінні папери, сертифікати фонду операцій з нерухомістю та інформації в повідомленні про проведення загальних зборів (далі - Інформація) емітентами цінних паперів та подання її до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - Комісія) регулюється Положенням про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженим рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006 року № 1591, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 05.02.2007 року за № 97/13364 (далі Положення №1591)

Відповідно до пункту 3 розділу І Положення №1591 емітенти цінних паперів у випадках, передбачених цим Положенням, зобов'язані розкривати на фондовому ринку у такій послідовності Інформацію шляхом: розміщення на безоплатній основі в загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів або в її інформаційному ресурсі, поновлюваному у режимі реального часу; опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Комісії; подання до Комісії.

Пунктом 1 глави 7 розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів визначено, що розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування у офіційному друкованому виданні, розміщення на сторінці в мережі Інтернет та подання до Комісії. Розкриття річної інформації здійснюється у такі строки: розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; опублікування у офіційному друкованому виданні - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; подання до Комісії - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.

Згідно п.1, розділу IV Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11.12.2007р. №2272 (в редакції чинній на момент виявлення правопорушення), уповноважена особа при виявленні правопорушення виносить постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів. Справа про правопорушення порушується з дати винесення постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів.

Позивачем 10.08.2012 року було прийнято постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, у зв'язку з встановленням порушення відповідачем вимог ст.40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" в частині не розкриття, нерозміщення та неопублікування регулярної (річної) інформації за 2011р. (а.с.5-7).

31.08.2012р. позивачем складено акти про правопорушення на ринку цінних паперів № 163-ПВ, №164-ПВ, №165-ПВ (а.с.10-12) якими було встановлено, що відповідачем не опубліковано, не розміщено та не подано регулярну інформацію (річний звіт) емітента цінних паперів за 2011 рік.

Вищевказані постанови та акти були направлені на адресу відповідача, що підтверджується списком згрупованих рекомендованих листів та фіскальним чеком про оплату вартості послуг поштового зв'язку (а.с.8, 13).

На розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів призначену на 11.09.2012р. відповідач не з'явився.

11.09.2012р. позивачем прийнято постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів №136-ПВ, №137-ПВ, №138-ПВ, на підставі яких до відповідача на підставі ст.11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів Україні" застосовано санкції за порушення вимог ст.40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" на загальну суму 5100 грн. (а.с.15, 17, 18).

Зазначені постанови були направлені на адресу відповідача, що підтверджується списком згрупованих рекомендованих листів та фіскальним чеком про оплату вартості послуг поштового зв'язку (а.с.14).

Доказів оскарження вищезазначених постанов суду не надано.

Відповідно до пункту 14 статті 8, пунктів 5-7 статті 11 Закону №448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб, зокрема, фінансові санкції у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за:

- неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації;

- нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів;

- неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Оскільки доказів погашення штрафної санкції в сумі 5100 грн. за порушення вимог ст.40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок", відповідач суду не надав, дана сума підлягає стягненню за рішенням суду.

Згідно зі статтею 12 Закону №448/96-ВР санкції застосовуються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, уповноваженими Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадовими особами після розгляду документів, що підтверджують факт правопорушення.

За змістом пункту 16 розділу І Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11.12.2007 року № 2272, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12.02.2008 року за № 120/14811 (чинних на момент виникнення спірних правовідносин), постанова про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, акт про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів вважаються надісланими (врученими) юридичній особі (посадовій особі чи громадянину), яка притягується до відповідальності, якщо їх вручено керівнику чи представнику юридичної особи (посадовій особі чи громадянину) під розписку або надіслано поштою рекомендованим листом. Доказом надіслання постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, акта про правопорушення на ринку цінних паперів, постанови про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів є реєстр (список) поштових відправлень рекомендованих листів, на якому працівником об'єкта поштового зв'язку проставлено відбиток календарного штемпелю та касовий чек.

Пунктом 3 розділу XVIII цих же Правил визначено, що юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету.

У матеріалах справи наявні докази про надіслання відповідачеві рекомендованими листами постанов про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, актів про правопорушення на ринку цінних паперів, постанов про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанов про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів.

Частиною 3 статті 11 Закону визначено, що у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Оскільки на час розгляду даної адміністративної справи постанови від 11 вересня 2012 року №136-ПВ, №137-ПВ, №138-ПВ у встановленому законом порядку не скасовані, а відповідач добровільно санкції не сплатив та зазначених постанов не оскаржив, суд дійшов висновку, що позовні вимоги про стягнення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів в розмірі 5100 грн. підлягають задоволенню.

Згідно з ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Зважаючи на викладене, судові витрати підлягають компенсації за рахунок Державного бюджету України.

Керуючись ст.ст. 86, 94, 159-163, 167 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Стягнути з Приватного акціонерного товариства "Науково-виробнича компанія "Імпульс" (код ЄДРПОУ: 13750151) на користь Державного бюджету України в особі Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку штраф у розмірі 5100 (п'ять тисяч сто) грн. на розрахунковий рахунок 31112106700002 до ГУДКСУ у м.Кіровоград, код бюджетної класифікації 21081100, МФО 823016, код ЄДРПОУ: 38037409.

Судові витрати компенсувати за рахунок Державного бюджету України.

Постанова суду набирає законної сили в порядку, встановленому ст.254 КАС України.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подання в 10-денний строк з дня її проголошення, а у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України - протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, копія якої одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Повний текст постанови складено - 27.05.2013р.

Суддя підпис

З оригіналом згідно:

Суддя Кіровоградського окружного

адміністративного суду Т.М. Кармазина

Дата ухвалення рішення22.05.2013
Оприлюднено01.06.2013
Номер документу31534270
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —811/1364/13-а

Постанова від 22.05.2013

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Т.М. Кармазина

Ухвала від 24.03.2014

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Т.М. Кармазина

Ухвала від 02.04.2014

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Т.М. Кармазина

Ухвала від 22.04.2013

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Т.М. Кармазина

Постанова від 22.05.2013

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Т.М. Кармазина

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні