Рішення
від 07.02.2006 по справі 21/5-06
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

01032, м. Київ, вул. Комінтерну, 16 тел. 235-24-26

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"07" лютого 2006 р. Справа № 21/5-06

Розглянувши справу за позовом Державної податкової інспекції у Вишгородському районі, м. Вишгород

До Товариства з обмеженою відповідальністю „Атлант-Сервіс", м. Вишгород

Про припинення (скасування) державної реєстрації

Третя особа Вишгородська районна державна адміністрація, м. Вишгород

суддя Кошик А.Ю .

за участю представників сторін:

позивача Назарець О.С., дов. №1640 від 06.02.06р.

відповідача не з'явився

третя особа не з"явився

Суть спору:

До господарського суду Київської області надійшла позовна заява Державної податкової інспекції у Вишгородському районі (далі - позивач) до Товариства з обмеженою відповідальністю „Атлант-Сервіс" (далі - відповідач) про скасування (припинення) державної реєстрації.

Позовні вимоги обґрунтовані приписами п.17 ч. 1 ст. 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», ст. 9 Закону України «Про систему оподаткування» від 25.06.1991 року та п. 2 ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» від 15.05.2003 року. Представник позивача в позовній заяві та усних поясненнях, наданих у судовому засіданні в обґрунтування заявлених позовних вимог посилається на Закон України „Про державну податкову службу в Україні" від 04.12.1990 року, ч. 15 ст. 58, ст. 59 Господарського кодексу України від 16.01.2003 року, в зв'язку з тим, що відповідач не подає до державної податкової служби податкових декларацій та документів фінансової звітності згідно з законодавством.

Відповідно до ухвали від 10.01.2006 року про порушення провадження у справі, до участі у справі за ініціативою господарського суду було залучено в якості 3-ї особи Вишгородську районну державну адміністрацію. Розгляд справи було призначено на 07.02.2006 року.

Третя особа - Вишгородська районна державна адміністрація в судове засідання не з'явилась, витребуваних судом документів не надала.

Відповідач, належним чином повідомлений про час і місце судового засідання ухвалою суду від 10.01.2006 року, надісланою йому на адресу, зазначену в позовній заяві та в свідоцтві про державну реєстрацію, в судове засідання 07.02.2006 року не з'явився, вимоги ухвали суду не виконав, відзив на позов не надав.

За таких обставин, господарський суд відповідно до ст. 75 ГПК України вважає за можливе розглянути справи за наявними в ній матеріалами, яких достатньо для вирішення спору по суті, та без участі представників відповідач та третьої особи.

Розглянувши матеріали справи та заслухавши пояснення представника позивача встановлено наступне.

Як вбачається із матеріалів справи, Товариство з обмеженою відповідальністю „Атлант-Сервіс", зареєстроване як суб'єкт підприємницької діяльності Вишгородською районною державною адміністрацією 16.08.1996 року за №160.

Як платник податків та зборів, був зареєстрований Державною податковою інспекцією у Вишгородському районі 16.08.1996 року.

Підпунктом 2 п. 1 ст. 9 Закону України „Про систему оподаткування" від 25.06.1991 р. № 1251-ХІІ на платників податків і зборів (обов'язкових платежів) покладено обов'язок подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів).

В порушення вимог п.п. 2 п. 1 ст. 9 Закону України "Про систему оподаткування", відповідач не звітується до Державної податкової інспекції у Вишгородському районі з I кварталу 1997 року.

Згідно довідки Державної податкової інспекції у Вишгородському районі, яка знаходиться в матеріалах справи, відповідач станом на 15.12.2005 року не має податкової заборгованості по платежам до бюджету.

Згідно з ч. 1 ст. 216 ГК України учасники господарських відносин несуть господарсько-правову відповідальність за правопорушення у сфері господарювання шляхом застосування до правопорушників господарських санкцій на підставах і в порядку, передбачених цим Кодексом, іншими законами та договором.

Відповідно до ст. 218 ГК України підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання. Учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення.

Враховуючи приписи ч. 1 ст. 238 Господарського кодексу України, за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.

Частиною 2 зазначеної статті передбачено, що види адміністративно-господарських санкцій, умови та порядок їх застосування визначаються цим Кодексом.

Відповідно до ст.247 ГК України у разі здійснення суб'єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи установчим документам, до нього може бути застосовано адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної реєстрації цього суб'єкта та його ліквідації. При цьому скасування державної реєстрації суб'єкта господарювання провадиться за рішенням суду, що є підставою для ліквідації даного суб'єкта господарювання відповідно до статті 59 цього Кодексу.

Оскільки, відповідач не спростував зазначені в позові обставини, судом встановлено, що він порушує встановлені законодавчими актами правила здійснення господарської діяльності (підпункт 2 п. 1 ст. 9 Закону України „Про систему оподаткування").

Частиною 15 ст. 58 Господарського кодексу України встановлено, що скасування (припинення) державної реєстрації суб'єкта господарювання здійснюється за його особистою заявою, а також на підставі рішення суду у випадках визнання недійсними або такими, що суперечать законодавству, установчих документів, або здійснення діяльності, що суперечить закону чи установчим документам, або в інших випадках, передбачених законом.

Згідно з ч. 7 ст. 59 ГК України скасування державної реєстрації позбавляє суб'єкта господарювання статусу юридичної особи і є підставою для вилучення його з державного реєстру. Суб'єкт господарювання вважається ліквідованим з дня внесення до державного реєстру запису про припинення його діяльності.

Відповідно до ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" державна реєстрація припинення підприємницької діяльності юридичної особи проводиться, зокрема, у разі постановлення судового рішення про припинення підприємницької діяльності, підставами для постановлення такого судового рішення є, зокрема, неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону. З дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи, юридична особа є такою, що припинилась.

Згідно зі ст. 38 Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" державний реєстратор зобов'язаний не пізніше наступного робочого дня з дати надходження судового рішення щодо припинення юридичної особи внести до Єдиного державного реєстру запис про таке судове рішення та повідомити органи статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування та фізичну особу - підприємця, щодо якої було постановлено судове рішення, про внесення такого запису.

Оскільки, відповідач не звітується у встановленому законодавством порядку з I кварталу 1997 року, тобто більше року, станом на день подання позову не скасовано його державну реєстрацію, позовні вимоги підлягають задоволенню на підставі ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", який набрав чинності з 01.07.2004 року, а позов подано до суду 27.12.2005 року.

Таким чином, скасування державної реєстрації в разі неподання протягом року до органів державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності, відбувається в порядку ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", а саме на підставі рішення суду про припинення юридичної особи, орган реєстрації реєструє припинення юридичної особи, після чого державна реєстрація суб'єкта підприємницької діяльності вважається скасованою.

Повідомлення відповідних органів статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності відповідно до ст. 40 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" здійснює державний реєстратор не пізніше наступного робочого дня від дати державної реєстрації припинення підприємницької діяльності.

Відповідно до п. 17 ст. 11 Закону України „Про державну податкову службу в Україні", органам державної податкової служби надано право звертатися у передбачених законом випадках до суду з заявою про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.

Відповідно до вимог п. 8.6. Інструкції „Про порядок обліку платників податків" затвердженої наказом ДПА України від 19.02.1998 р. № 80 (далі - Інструкція), керівнику органу державної податкової служби надано право у випадку неподання платником податків протягом року в орган державної податкової служби податкових декларацій, документів бухгалтерської звітності, за відсутності у платника податків заборгованості перед бюджетом, звертатися до господарського суду із заявою (позовом) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.

Відповідно до ст. 33 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підстави своїх вимог і заперечень.

Таким чином, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та доведеними, відповідачем не спростованими, тому такі вимоги підлягають задоволенню.

Витрати по сплаті державного мита за розгляд справи та витрати за інформаційно-технічне забезпечення судового процесу судом покладаються на відповідача.

Керуючись ст.ст.33, 44, 47 1 , 49, 75, 82-84 ГПК України, господарський суд

вирішив:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Припинити юридичну особу - Товариство з обмеженою відповідальністю „Атлант-Сервіс", зареєстровану як суб'єкт підприємницької діяльності Вишгородською районною державною адміністрацією 16.08.1996 року за №160 (адреса: 07300, Київська обл., м. Вишгород, вул. Набережна, 4, кв. 159, код 24223489).

3. Скасувати державну реєстрацію юридичної особи - Товариства з обмеженою відповідальністю „Атлант-Сервіс" (адреса: 07300, Київська обл., м. Вишгород, вул. Набережна, 4, кв. 159, код 24223489), для чого зобов'язати державного реєстратора - Вишгородську районну державну адміністрацію в порядку ст. 38 Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" здійснити заходи по скасуванню державної реєстрації, а саме призначити ліквідаційну комісію та визнати порядок її роботи, після чого внести відповідний запис про скасування державної реєстрації.

4. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю „Атлант-Сервіс" (адреса: 07300, Київська обл., м. Вишгород, вул. Набережна, 4, кв. 159, код 24223489) в доход Державного бюджету України (№ рахунку 31114095500001, УДК у Київській області, код ЗКПО 24074109, МФО 821018, символ звітності 095, код бюджетної класифікації 22090200) державне мито в сумі 85 (вісімдесят п'ять) грн.

5. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю „Атлант-Сервіс" (адреса: 07300, Київська обл., м. Вишгород, вул. Набережна, 4, кв. 159, код 24223489) на користь Державного підприємства "Судовий інформаційний центр" (01021, м. Київ, вул. Липська, 18/5; р/рахунок 26002014180001 у ВАТ "Банк "Універсальний", м. Львів, МФО 325707, ЄДРПОУ 30045370) 118 (сто вісімнадцять) грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

Видати накази після набрання рішенням законної сили.

6. Копію рішення надіслати сторонам у справі та державному реєстратору за місцем реєстрації юридичної особи.

Суддя Кошик А.Ю.

СудГосподарський суд Київської області
Дата ухвалення рішення07.02.2006
Оприлюднено01.06.2013
Номер документу31534627
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —21/5-06

Рішення від 07.02.2006

Господарське

Господарський суд Київської області

Кошик А.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні