Постанова
від 28.05.2013 по справі 813/2065/13-а
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 травня 2013 року № 813/2065/13-а

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого - судді Хоми О.П.,

з участю секретаря судового засідання Куч Ю.М.,

з участю представників: позивача Баран Л.М., Харамбури Н.С.,

відповідача Онипко В.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Яворівському районі Львівської області Державної податкової служби до комунального підприємства «Комфорт-Янів», третя особа без самостійних вимог Івано-Франківська селищна рада про стягнення податкового боргу,

в с т а н о в и в :

Державна податкова інспекція у Яворівському районі Львівської області Державної податкової служби (далі - ДПІ у Яворівському районі Львівської області ДПС) звернулася до суду з позовом до Комунального підприємства «Комфорт-Янів» (далі - КП «Комфорт-Янів») в якому, з урахуванням уточнених позовних вимог, просить стягнути з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника, податковий борг на загальну суму 197 385 грн. 46 коп., який виник внаслідок несплати відповідачем податкових зобов'язань по податку на додану вартість та по збору за забруднення навколишнього середовища, визначених як самостійно, так і податковим органом.

Представники позивача Баран Л.М. та Харамбура Н.С. в судовому засіданні позовні вимоги підтримали в повному обсязі з підстав, викладених у позовній заяві. Просили позов задовольнити.

Представник відповідача Онипко В.І. в судовому засіданні позову не визнав з підстав, викладених у письмовому запереченні, суть яких полягає в наступному. Згідно Статуту, КП «Комфорт-Янів» є унітарним, планово-дотаційним підприємством. Засновником (власником) підприємства є Івано-Франківська селищна Рада, від рішень якої повністю залежить фінансовий стан підприємства. Підприємство на час створення займалось наданням послуг по благоустрою і наданням послуг по водопостачанню та водовідведенню. 30 березня 2011 року рішенням Івано-Франківської селищної Ради №62 були затверджені збиткові ціни на водопостачання і водовідведення без надання дотації на покриття різниці. Кошти, які підприємство отримує від надання послуг з водопостачання і водовідведення, вистачає тільки на покриття соціально-захищених статей витрат - це оплата за використану електроенергію та виплату заробітної плати. Зазначив, що на підприємстві виникла критична фінансова ситуація та просив в задоволенні позову відмовити.

Третя особа без самостійних вимог Івано-Франківська селищна рада надіслала клопотання про розгляд справи за відсутністю її представника.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін, з'ясувавши обставини, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог та заперечень, дослідивши докази, якими вони обґрунтовуються, дійшов висновку, що позов підлягає до задоволення, мотивуючи це наступним.

Відповідач - КП «Комфорт-Янів», зареєстрований як суб'єкт підприємницької діяльності - юридична особа 30.09.2008 року Яворівською РДА Львівської області та включене до ЄДРПОУ з присвоєнням ідентифікаційного коду 36170603.

Згідно Статуту, засновником КП «Комфорт-Янів» є Івано-Франківська селищна Рада.

Як вбачається з позовної заяви ДПІ у Яворівському районі Львівської області ДПС, податковий борг КП «Комфорт-Янів» за платежами податок на додану вартість та по збору за забруднення навколишнього середовища становить 197 385 грн. 46 коп., з яких:

- 196 504 грн. 33 коп. - податок на додану вартість (самостійно задекларовані податкові зобов'язання, штрафні санкції та пеня);

- 881 грн. 13 коп. - збір за забруднення навколишнього середовища (штрафні санкції та пеня).

З 01 січня 2011 року відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулюються Податковим кодексом України (далі - Податковий кодекс).

Згідно статті 16 Податкового кодексу платники податків зобов'язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до статті 41 Податкового кодексу контролюючими органами щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, є органи державної податкової служби.

Згідно пункту 14.1.156. статті 14 Податкового кодексу податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

Відповідно до пункту 14.1.175. статті 14 Податкового кодексу податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

З наявних в матеріалах справи податкових декларацій по податку на додану вартість вбачається, що КП «Комфорт-Янів» самостійно визначило розмір вказаного виду платежу, який підлягав сплаті до бюджету:

- податкова декларація з податку на додану вартість за серпень 2011 року, в якій визначено податкове зобов'язання по ПДВ у сумі 14144.00 грн.;

- податкова декларація з податку на додану вартість за вересень 2011 року, в якій визначено податкове зобов'язання по ПДВ у сумі 16813,00 грн.;

- податкова декларація з податку на додану вартість за жовтень 2011 року, в якій визначено податкове зобов'язання по ПДВ у сумі 10375,00 грн.;

- податкова декларація з податку на додану вартість за листопад 2011 року, в якій визначено податкове зобов'язання по ПДВ у сумі 16681,00 грн.;

- податкова декларація з податку на додану вартість за грудень 2011 року, в якій визначено податкове зобов'язання по ПДВ у сумі 18391,00 грн.;

- податкова декларація з податку на додану вартість за січень 2012 року, в якій визначено податкове зобов'язання по ПДВ у сумі 3164.00 грн.;

- податкова декларація з податку на додану вартість за лютий 2012 року, в якій визначено податкове зобов'язання по ПДВ у сумі 12046,00 грн.;

- податкова декларація з податку на додану вартість за березень 2012 року, в якій визначено податкове зобов'язання по ПДВ у сумі 8791,00 грн.;

- податкова декларація з податку на додану вартість за квітень 2012 року, в якій визначено податкове зобов'язання по ПДВ у сумі 7612,00 грн.;

- податкова декларація з податку на додану вартість за травень 2012 року, в якій визначено податкове зобов'язання по ПДВ у сумі 9089,00 грн.;

- податкова декларація з податку на додану вартість за червень 2012 року, в якій визначено податкове зобов'язання по ПДВ у сумі 9950,00 грн.;

- податкова декларація з податку на додану вартість за липень 2012 року, в якій визначено податкове зобов'язання по ПДВ у сумі 9134,00 грн.;

- податкова декларація з податку на додану вартість за серпень 2012 року, в якій визначено податкове зобов'язання по ПДВ у сумі 3579,00 грн.;

- уточнена податкова декларація з податку на додану вартість за липень 2012 року, в якій визначено податкове зобов'язання по ПДВ у сумі 3027.00 грн. та самостійно нараховано суму штрафу 91.00 грн.;

- податкова декларація з податку на додану вартість за вересень 2012 року, в якій визначено податкове зобов'язання по ПДВ у сумі 5841,00 грн.;

- уточнена податкова декларація з податку на додану вартість за вересень 2012 року, в якій визначено податкове зобов'язання по ПДВ у сумі 757.00 грн. та самостійно нараховано суму штрафу 23.00 грн.;

- податкова декларація з податку на додану вартість за жовтень 2012 року, в якій визначено податкове зобов'язання по ПДВ у сумі 7891.00 грн.;

- податкова декларація з податку на додану вартість за листопад 2012 року, в якій визначено податкове зобов'язання по ПДВ у сумі 7489.00 грн.;

- податкова декларація з податку на додану вартість за грудень 2012 року, в якій визначено податкове зобов'язання по ПДВ у сумі 9748.00 грн.;

- податкова декларація з податку на додану вартість за січень 2013 року, в якій визначено податкове зобов'язання по ПДВ у сумі 4651.00 грн.

Відповідно до пункту 126.1 статті 126 Податкового кодексу у разі коли платник податків не сплачує суму самостійно визначеного грошового зобов'язання протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податку притягується до відповідальності у вигляді штрафу.

У зв'язку із несплатою узгоджених сум податкових зобов'язань протягом граничних строків податковим органом винесено податкові повідомлення-рішення по податку на додану вартість та по збору за забруднення навколишнього середовища, згідно якого до відповідача застосовано штрафні санкції, а саме:

а) по податку на додану вартість за податковими повідомленнями-рішеннями форми «Ш»:

- від 17.10.2011 року №0000931600 у розмірі 2221,20 грн.;

- від 21.12.2011 року №0001171600 у розмірі 2829,65 грн.;

- від 12.01.2012 року №0000011600 у розмірі 2100,48 грн.;

- від 27.01.2012 року №0000301600 у розмірі 1130,65 грн.;

- від 14.11.2012 року №0001391600 у розмірі 2418,37 грн.

б) по збору за забруднення навколишнього середовища за податковими повідомленнями-рішеннями форми «Ш»:

- від 29.09.2011 року №0003411510 у розмірі 331,82 грн.;

- від 29.09.2011 року №0003421510 у розмірі 497,15 грн.;

- від 23.01.2012 року №0000311510 у розмірі 24,52 грн.

Строки сплати податкового зобов'язання визначені статтею 57 Податкового кодексу, відповідно до пункту 57.3. цієї статті 57 у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження контролюючого органу.

Вказані податкові повідомлення - рішення відповідач в адміністративному та судовому порядку не оскаржував.

Отже, сума податкового зобов'язання КП "Комфорт-Янів", визначена відповідачем як самостійно, так і податковим органом, є узгодженою та у встановлені строки до бюджету не сплачена.

Відповідно до підпункту 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 Податкового кодексу, після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженої суми грошових зобов'язань нараховується пеня.

За несвоєчасне погашення відповідачем самостійно задекларованих у попередніх звітних періодах та визначених податковим органом податкових зобов'язань здійснено нарахування пені у порядку, визначеному пунктом 129.4 статті 129 Податкового кодексу, відповідно до якого пеня нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікованої ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.

У зв'язку із несплатою узгодженої суми податкового зобов'язання протягом граничних строків податковим органом нарахована пеня:

- по податку на додану вартість за період з 15.09.2011 року по 08.02.2013 року у розмірі 6 516 грн. 98 коп.;

- по збору за забруднення навколишнього середовища у розмірі 27 грн. 64 коп.

Погашення податкового боргу платників податків на час розгляду справи регулюється главою 9 Податкового кодексу.

Згідно пункту 95.1. статті 95 Податкового кодексу орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги (пункт 95.1. статті 95).

У відповідності до пункту 95.3. цієї ж статті стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Згідно пункту 95.4. статті 95 орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків.

Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Матеріалами справи підтверджується наявність податкового боргу КП «Комфорт-Янів», розмір якого становить 197 385 грн. 46 коп.

Доводи відповідача про складне фінансове становище підприємства та збитковість тарифів на водопостачання і водовідведення, на які він посилається як на причину виникнення заборгованості, не спростовують фактичних обставин справи щодо наявності податкового боргу.

З урахуванням викладеного, суд прийшов до переконання, що позовні вимоги ДПІ у Яворівському районі Львівської області ДПС є обґрунтованими, підтверджуються наявними у справі доказами та підлягають до задоволення шляхом стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків.

Відповідно до частин четвертої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст.7-14, 69-71, 86, 87, 94, 159, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

п о с т а н о в и в :

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з рахунків комунального підприємства «Комфорт-Янів» (місцезнаходження: вул. Яворівська, 46, смт. Івано-Франкове Яворівського району Львівської області, 81070, код ЄДРПОУ 36170603) у банках, обслуговуючих цього платника податків, до Державного бюджету України 197 385 (сто дев'яносто сім тисяч триста вісімдесят п'ять) грн. 46 коп. податкового боргу.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд з одночасним надсиланням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня її проголошення.

У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили в строк та в порядку, передбаченому статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Хома О.П.

Повний текст постанови виготовлений 31 травня 2013 року

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.05.2013
Оприлюднено01.06.2013
Номер документу31535052
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/2065/13-а

Постанова від 28.05.2013

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Хома Олена Петрівна

Ухвала від 21.03.2013

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Хома Олена Петрівна

Ухвала від 21.03.2013

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Хома Олена Петрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні