Рішення
від 30.05.2013 по справі 927/588/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

Україна

Господарський суд Чернігівської області

м.Чернігів,пр.Миру,20 Тел. 67-28-47

Іменем України

Р І Ш Е Н Н Я

30.05.2013р. справа № 927/588/13

Позивач: Чернігівське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України, пр. Миру 49а, м. Чернігів, 14005.

Відповідач: Ніжинська міська державна лікарня ветеринарної медицини,

вул. Шевченка, 57, м. Ніжин, 16600.

Предмет спору: про стягнення 10 000 грн.

Суддя Федоренко Ю.В.

ПРЕДСТАВНИКИ СТОРІН:

Від позивача : Полякова О.П. довіреність № 01-14/1462 від 17.04.2013р.

Від відповідача: не з'явився

СУТЬ СПОРУ:

Подано позов про стягнення з відповідача штрафу в розмірі 5 000 грн. та 5 000 грн. пені за прострочення сплати штрафу за порушення законодавства про захист економічної конкуренції.

Відповідач відзив на позов не надав, повноважного представника до суду не направив. Про час та місце розгляду справи у суді відповідача повідомлено належним чином, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення на а.с.17.

Рішення приймається за наявними у справі матеріалами на підставі ст.75 ГПК України.

Розглянувши подані матеріали справи, дослідивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив:

Статтею1 Закону України „Про Антимонопольний комітет України" встановлено, що Антимонопольний комітет України є державним органом із спеціальним статусом, метою діяльності якого є забезпечення державного захисту конкуренції у підприємницькій діяльності та у сфері державних закупівель.

Згідно із ст.3 цього Закону основним завданням Антимонопольного комітету України є участь у формуванні та реалізації конкурентної політики в частині: здійснення державного контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції на засадах рівності суб'єктів господарювання перед законом та пріоритету прав споживачів, запобігання, виявлення і припинення порушень законодавства про захист економічної конкуренції; контроль за концентрацією, узгодженими діями суб'єктів господарювання та регулюванням цін (тарифів) на товари, що виробляються (реалізуються) суб'єктами природних монополій; сприяння розвитку добросовісної конкуренції.

Відповідно до ст.7 Закону України „Про Антимонопольний комітет України" для реалізації покладених на нього завдань Антимонопольний комітет України, зокрема, має право перевіряти суб'єктів господарювання щодо дотримання ними вимог законодавства про захист економічної конкуренції, розглядати справи про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та проводити розслідування за цими справами, надавати висновки щодо кваліфікації дій відповідно до законодавства про захист економічної конкуренції, приймати з цього приводу передбачені законодавством розпорядження та рішення, проводити дослідження ринку, визначати межі товарного ринку, а також становище, в тому числі монопольне (домінуюче), суб'єктів господарювання на цьому ринку та приймати відповідні рішення (розпорядження) тощо.

Відповідно до ч.1 ст.48 Закону України „Про захист економічної конкуренції" за результатами розгляду справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції органи Антимонопольного комітету України приймають рішення, в тому числі про визнання суб'єкта господарювання таким, що займає монопольне становище, визнання вчинення порушення законодавства про захист економічної конкуренції, припинення порушення та усунення його наслідків, а також про накладення штрафу.

Рішенням Адміністративної колегії Чернігівського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 24.12.2012р. за № 70-рш по справі № 02-05/70-2012 визнано: 1. Ніжинська міська державна лікарня ветеринарної медицини за результатами діяльності в 2011 р. та I півріччі 2012р. займала монопольне (домінуюче) становище на ринку надання послуг з проведення ветеринарної санітарної експертизи усіх видів продукції тваринного та рослинного походження на ринках, які вона обслуговує, в межах м. Ніжина Чернігівської області з часткою 100%; 2. визнано дії Ніжинської міської державної лікарні ветеринарної медицини щодо надання послуг з проведення ветеринарно-санітарної експертизи цитрусових; сиру твердого до 20 кг; зерно продуктів, макаронів, борошна, цукру до 50 кг; проведення ветеринарно-санітарного огляду харчової продукції рослинного і тваринного походження, супровідних документів до 10 найменувань; дублікату продукції рослинного та тваринного походження, які не передбачені Наказом Державного комітету ветеринарної медицини від 26.11.2010 № 524 „Про затвердження Норм часу і чисельності працівників державних установ ветеринарної медицини"; встановлення завищеної вартості послуг з проведення ветеринарної санітарної експертизи: м'ясопродуктів, виробів копчених, (із давальницької сировини); олії рослинної до 50 л; олії рослинної до 10 л; баштанних (кавуни, дині від 100 до 500 кг; баштанних (кавуни, дині ) до 100 кг;овочів, фруктів та ягід до 10 кг; овочів, фруктів та ягід від 50 до 100 кг; овочів, фруктів та ягід від 11 до 50 кг; кисломолочних продуктів (сир, бринза) до 20 кг; меду; риби до 50 кг; яєць курячих, перепелиних від 100 до 360 шт.; м'яса птиці; м'яса свиної туші, шляхом застосування таких норм часу, які перевищують норми, затверджені Наказом Державного комітету ветеринарної медицини від 26.11.2010 № 524 „Про затвердження Норм часу і чисельності працівників державних установ ветеринарної медицини", порушенням передбаченим пунктом 2 статті 50, пунктом 1 частини другої статті 13 Закону України „Про захист економічної конкуренції" у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку надання послуг з проведення ветеринарно-санітарної експертизи усіх видів продукції тваринного та рослинного походження на ринках, шляхом встановлення таких цін реалізації товару (послуг), які неможливо було б встановити за умов існування значної конкуренції на ринку; 3. відповідно до абзацу другого частини другої статті 52 Закону України „Про захист економічної конкуренції" накладено на Ніжинську міську державну лікарню ветеринарної медицини штраф у розмірі 5 000 грн.

Копію рішення від 24.12.2012р. та лист про стягнення штрафу вручено 04.01.2013р. за дорученням уповноваженій особі відповідача Іванчук, що підтверджується копією повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с. 13) та копією листа Чернігівської дирекції Українського державного підприємства поштового зв'язку „Укрпошта" № 07-20-61 від 11.01.2013р. (а.с. 14).

Відповідно до ч.1 ст.60 Закону України „Про захист економічної конкуренції" відповідач має право оскаржити рішення органів Антимонопольного комітету України повністю або частково до господарського суду у двомісячний строк з дня одержання рішення. Цей строк не може бути відновлено.

Доказів оскарження рішення позивача в установленому порядку відповідачем суду не надано, а тому суд приходить до висновку, що на момент розгляду справи рішення позивача є чинним.

Відповідно до ч.2, 3 ст.56 Закону України „Про захист економічної конкуренції" рішення та розпорядження органів Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень є обов'язковими до виконання. Особа, на яку накладено штраф за рішенням органу Антимонопольного комітету України, сплачує його у двомісячний строк з дня одержання рішення про накладення штрафу.

Відповідачем отримано рішення 04.01.2013р., закінчення терміну сплати штрафу -05.03.2013р.

Станом на день розгляду справи доказів оплати відповідачем суми штрафу в розмірі 5 000 грн. суду не надано, а тому позовні вимоги позивача про стягнення штрафу є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Відповідно до ч.5 ст.56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" за кожен день прострочення сплати штрафу стягується пеня у розмірі півтора відсотка від суми штрафу.

Позивач розраховує розмір пені за 68 календарних днів з 06.03.2013р. по 13.05.2013р., що складає 5 100 грн. Враховуючи вимоги ч.5 ст. 56 Закону України „Про захист економічної конкуренції", згідно якої розмір пені не може перевищувати розміру штрафу, накладеного відповідним рішенням органу АМКУ, відповідачем підлягає сплаті пеня в розмірі 5 000 грн.

На підставі викладеного позов підлягає задоволенню з покладенням судових витрат на відповідача з вини якого виник спір.

Керуючись ст. 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд -

В И Р І Ш И В :

Позов задовольнити повністю і стягнути з Ніжинської міської державної лікарні ветеринарної медицини, вул. Шевченка, 57, м. Ніжин, 16600, код 14248212, (р/р 35228001000221 ГУДКСУ в Чернігівській області, МФО 853592) на користь Державного бюджету м. Чернігова (р/р 31118106700002 в ГУДКСУ у Чернігівській області, МФО 853592, код платежу 21081100, код ЄДРПОУ одержувача 38054398) 5 000 грн. штрафу та 5 000 грн. пені.

Стягнути з Ніжинської міської державної лікарні ветеринарної медицини, вул. Шевченка, 57, м. Ніжин, 16600, код 14248212, (р/р 35228001000221 ГУДКСУ в Чернігівській області, МФО 853592) в доход державного бюджету (р/р 31217206783002, отримувач УДКСУ у м. Чернігові Державний бюджет, код ЄДРПОУ 38054398, банк ГУДКСУ у Чернігівській області, МФО 853592, код платежу 22030001) 1 720,50 грн. судового збору.

Накази видати після набрання судовим рішенням законної сили.

Суддя Ю.В. Федоренко

СудГосподарський суд Чернігівської області
Дата ухвалення рішення30.05.2013
Оприлюднено04.06.2013
Номер документу31556256
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —927/588/13

Рішення від 30.05.2013

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Федоренко Ю.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні