У Х В А Л А
31.05.13 Справа № 804/3584/13-а Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Куделько Н.Є. при секретарі - Вітушко Л.Г. за участю: позивача - ОСОБА_2 розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративний позов ОСОБА_2 до державного реєстратора Ленінської районної державної адміністрації Автономної республіки Крим - Кондратьєвої Наталії Миколаївни, третя особа, Виконавчий комітет Семисотської сільської ради про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
11.03.2013р. ОСОБА_2 (далі-позивач) звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до державного реєстратора Ленінської районної державної адміністрації Автономної республіки Крим - Кондратьєвої Н.М. (далі-відповідач), третя особа, Виконавчий комітет Семисотської сільської ради, про (з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог (а.с.17-22)) визнання протиправними дій відповідача щодо включення 26.11.2010р. в Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відомостей про юридичну особу Орган місцевого самоврядування «Виконавчий комітет Семисотської сільської ради» та зобов'язання відповідача скасувати реєстраційну дію №1 129 120 0000 001040, здійснену нею 26.11.2010р. стосовно включення відомостей про юридичну особу виконавчий комітет Семисотської сільської ради, місцезнаходження якої: 98214, АРК, Ленінський район, с. Семисотка, вул. Гагаріна,10.
14.03.2013р. ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду було відкрито провадження та справу призначено до розгляду в судовому засіданні (а.с.1).
В ході судового розгляду, було встановлено, що місце проживання ОСОБА_2 зареєстровано по АДРЕСА_1 (а.с.9 зв.), що також підтвердив і сам позивач в судовому засіданні.
При цьому, позивач зазначає, що фактично він проживає в АДРЕСА_2, за місцем його попередньої реєстрації.
Реєстрацію місця перебування ОСОБА_2 в АДРЕСА_2 позивач не здійснював.
Відповідач - державний реєстратор Ленінської районної державної адміністрації Автономної республіки Крим, Кондратьєва Н.М., та третя особа - виконавчий комітет Семисотської сільської ради знаходяться в Ленінському районі Автономної республіки Крим, що підтверджується письмовими доказами, наявними в матеріалах справи.
За таких обставин, судом було поставлено на обговорення питання щодо передачі справи за територіальною підсудністю до Окружного адміністративного суду Автономної республіки Крим.
В судовому засіданні позивач заперечував проти передачі даної адміністративної справи за територіальною підсудністю до Окружного адміністративного суду Автономної республіки Крим, посилаючись на те, що Законом України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» передбачено право громадян вільно обирати місце проживання, з урахуванням того, що він фактично мешкає в АДРЕСА_2, вважає що справа територіально підсудна Дніпропетровському окружному адміністративному суду.
Відповідач в судове засідання не з'явилась, про дату, час і місце розгляду справи повідомлена належним чином (а.с.91), звернулась до суду з клопотанням про розгляд справи за її відсутності (а.с.54).
Представник третьої особи в судове засідання не з'явився, про дату, час і місце розгляду справи повідомлений належним чином (а.с.92), про причини неприбуття суд не повідомив.
Відповідно до ч.2 ст. 18 Кодексу адміністративного судочинства України, адміністративні справи з приводу оскарження правових актів індивідуальної дії, а також дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, які прийняті (вчинені, допущені) стосовно конкретної фізичної чи юридичної особи (їх об'єднань), вирішується за вибором позивача адміністративним судом за зареєстрованим у встановленому законом порядку місцем проживання (перебування, знаходження) цієї особи -позивача, або адміністративним судом за місцезнаходженням відповідача, крім випадків, передбачених цим Кодексом. Якщо така особа не має місця проживання (перебування, знаходження) в Україні, тоді справу вирішує адміністративний суд за місцезнаходженням відповідача.
Законом України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» у ст. 3 визначені наступні поняття:
- свобода пересування - право громадянина України, а також іноземця та особи без громадянства, які на законних підставах перебувають в Україні, вільно та безперешкодно за своїм бажанням переміщатися по території України у будь-якому напрямку, у будь-який спосіб, у будь-який час, за винятком обмежень, які встановлюються законом;
- вільний вибір місця проживання чи перебування - право громадянина України, а також іноземця та особи без громадянства, які на законних підставах перебувають на території України, на вибір адміністративно-територіальної одиниці, де вони хочуть проживати чи перебувати;
- місце перебування - адміністративно-територіальна одиниця, на території якої особа проживає строком менше шести місяців на рік;
- місце проживання - адміністративно-територіальна одиниця, на території якої особа проживає строком понад шість місяців на рік;
- особа - фізична особа;
- реєстрація - внесення інформації до Єдиного державного демографічного реєстру про місце проживання або місце перебування особи із зазначенням адреси, за якою з особою може вестися офіційне листування або вручення офіційної кореспонденції;
- довідка про реєстрацію місця проживання або місця перебування - документ, який видається органом реєстрації особі за її вимогою та підтверджує реєстрацію місця проживання або місця перебування особи;
- документи, до яких вносяться відомості про місце проживання та місце перебування особи, - паспорт громадянина України, тимчасове посвідчення громадянина України, посвідка на постійне проживання, посвідка на тимчасове проживання, посвідчення біженця, посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту, посвідчення особи, якій надано тимчасовий захист, довідка про звернення за захистом в Україні.
Відповідно до ч.1 ст. 6 даного Закону громадянин України, а також іноземець чи особа без громадянства, які постійно або тимчасово проживають в Україні, зобов'язані протягом десяти днів після прибуття до нового місця проживання зареєструвати місце проживання. Реєстрація місця проживання особи здійснюється в день подання особою документів. Реєстрація місця проживання за заявою особи може бути здійснена з одночасним зняттям з реєстрації попереднього місця проживання.
Згідно ч.1 ст. 11 Закону реєстрація місця проживання та місця перебування осіб здійснюється органом реєстрації.
Аналізуючи вищезазначені норми законодавства, суд приходить до висновку, що право особи на звернення до суду за зареєстрованим у встановленому законом порядку місцем проживання (перебування, знаходження) цієї особи -позивача, реалізується особою при дотриманні правил територіальної підсудності, при цьому, зареєстрованим місцем проживання (перебування, знаходження) особи є внесення, у встановленому Законом порядку, інформації до Єдиного державного демографічного реєстру про місце проживання або місце перебування особи із зазначенням адреси, за якою з особою може вестися офіційне листування або вручення офіційної кореспонденції.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено в ході судового розгляду, місце проживання позивача ОСОБА_2 у встановленому законом порядку, зареєстровано по АДРЕСА_1, в той час, як місце тимчасового перебування ОСОБА_2 у АДРЕСА_2, позивачем, у порядку визначеному Законом України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні», не зареєстровано.
Таким чином, суд приходить до висновку, що дана адміністративна справа територіально підсудна Окружному адміністративному суду Автономної республіки Крим за місцем реєстрації позивача.
Пунктом 3 ч. 1 ст. 22 КАС України передбачено, що суд передає адміністративну справу на розгляд іншого адміністративного суду, якщо після відкриття провадження у справі з'ясувалося, що справа територіально підсудна іншому суду.
Враховуючи вищенаведене, приймаючи до уваги, що місце проживання позивача ОСОБА_2 у встановленому законом порядку, зареєстровано по АДРЕСА_1, з урахуванням положень ст.ст.18,22 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає необхідним адміністративну справу №804/3584/13-а за адміністративним позовом ОСОБА_2 до державного реєстратора Ленінської районної державної адміністрації Автономної республіки Крим - Кондратьєвої Наталії Миколаївни, третя особа, Виконавчий комітет Семисотської сільської ради, про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії, передати за територіальною підсудністю до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим.
Керуючись ст.ст. 18,22,160,165,186,254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Адміністративну справу №804/1422/13-а за адміністративним позовом ОСОБА_2 до державного реєстратора Ленінської районної державної адміністрації Автономної республіки Крим - Кондратьєвої Наталії Миколаївни, третя особа, Виконавчий комітет Семисотської сільської ради, про визнання протиправними дії та зобов'язання вчинити певні дії передати за територіальною підсудністю до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим.
Ухвала суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду в порядку ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України та набирає законної сили відповідно до вимог ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст ухвали складено 03 червня 2013 року.
Суддя Н.Є. Куделько
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.05.2013 |
Оприлюднено | 05.06.2013 |
Номер документу | 31591588 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Куделько Надія Євгенівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Куделько Надія Євгенівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Куделько Надія Євгенівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні