Ухвала
від 31.05.2013 по справі 2а-8790/11/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

31 травня 2013 р. Справа № 122687/12/9104

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів :

головуючого судді: Запотічного І.І.,

суддів: Довгої О.І., Костіва М.В.,

при секретарі судового засідання: Нефедовій А.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Агрофірма Угринів" на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 15.03.2012р. по справі № 2а-8790/11/1370 за позовом Державної фінансової інспекції у Львівській області в особі Державної фінансової інспекції в Сокальському районі та м. Червонограді до Товариства з обмеженою відповідальністю "Агрофірма Угринів", за участі третьої особи Управління агропромислового розвитку Сокальської районної державної адміністрації про стягнення незаконно отриманих коштів,

ВСТАНОВИВ:

04.08.2011 року позивач звернувся в суд з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Агрофірма Угринів" про стягнення до Державного бюджету України незаконно одержаної протягом 2007-2008 років тваринницької та рослинницької дотації, а також фінансової підтримки підприємств агропромислового комплексу через механізм здешевлення кредитів в сумі 777 387,303 грн.

Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 15.03.2012 року позовні вимоги Державної фінансової інспекції у Львівській області в особі Державної фінансової інспекції в Сокальському районі та м. Червонограді задоволено, стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю «Агрофірма Угринів» в дохід Державного бюджету України незаконно отриману протягом 2007-2008 років тваринницьку та рослинницьку дотацію, а також фінансову підтримку підприємств агропромислового комплексу через механізм здешевлення кредитів, в розмірі 777 387 (сімсот сімдесят сім тисяч триста вісімдесят сім) грн..03 коп.

Не погоджуючись з постановою суду першої інстанції, ТзОВ "Агрофірма Угринів" оскаржило її, подавши до Львівського апеляційного адміністративного суду апеляційну скаргу, в якій покликаючись на порушення судом першої інстанції при вирішенні справи норм матеріального та процесуального права, просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нову постанову, якою в задоволенні позовних вимог Державної фінансової інспекції у Львівській області в особі Державної фінансової інспекції в Сокальському районі та м. Червонограді відмовити в повному обсязі.

Представник апелянта в судовому засіданні надав пояснення аналогічні викладеним в апеляційній скарзі, просив постанову суду першої інстанції скасувати та прийняти нову постанову, якою відмовити позивачу в задоволенні позовних вимог.

Представник позивача в судовому засіданні проти вимог апеляційної скарги заперечила, просила залишити апеляційну скаргу без задоволення, а оскаржуване рішення суду першої інстанції - без змін.

Представник третьої особи в судовому засіданні просив задовольнити апеляційну скаргу, скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нову постанову про відмову в задоволенні позову.

Судова колегія перевіривши матеріали справи і обговоривши підстави апеляційної скарги, вважає за необхідне її відхилити виходячи з наступного.

Як встановлено судом першої інстанції та підтверджується матеріалами справи, контрольно-ревізійним відділом у Сокальському районі та в м.Червонограді проведена ревізія Управління агропромислового розвитку Сокальської районної державної адміністрації щодо окремих питань її фінансово - господарської діяльності за період з 01 грудня 2006 року по 30 квітня 2010 року.

За результатами проведеної ревізії контрольно-ревізійним органом складено Акт №23-38/16 від 21.07.2010 року, яким встановлено, зокрема, що за рахунок коштів державного бюджету України Управлінням агропромислового розвитку Сокальської районної державної адміністрації у Львівській області надано Товариству з обмеженою відповідальністю «Агрофірма Угринів» спеціальну бюджетну тваринницьку дотацію та державну підтримку виробництва продукції рослинництва на загальну суму 679326,85 грн., з яких 380470,55 грн. отримано в 2007 році, а 298856,30 грн. - у 2008 році.

Крім того, ревізією встановлено, що у зв'язку із недотримання підприємством вимог п. 4 Порядку використання у 2007р. коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення фінансової підтримки підприємств агропромислового комплексу через механізм здешевлення кредитів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2007р. №259, а також Порядку використання у 2008р. коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення фінансової підтримки підприємств агропромислового комплексу через механізм здешевлення кредитів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.02.2008р. №126, а саме при існуючій понад 6 місяців простроченій заборгованості по сплаті податку з доходів фізичних осіб, відповідачем отримано бюджетних коштів за вказаною програмою в сумі 98060,18 грн. з яких у 2007р. отримано 54142,06грн. та у 2008р.-43918,12грн.

Також, як свідчать матеріали справи працівниками Контрольно-ревізійного відділу у Сокальському районі та в м.Червонограді було проведено зустрічну звірку ТзОВ «Агрофірма Угринів» з метою підтвердження факту одержання підприємством державних коштів та стану розрахунків із Управлінням агропромислового розвитку Сокальської районної державної адміністрації у Львівській області, за результатами якої складено Довідку №23- 01/33 від 31.05. 2010 року, в якій зазначено, що протягом 2007-2008 років (на момент подання заяв для отримання дотацій) у ТзОВ «Агрофірма Угринів» існувала заборгованість перед місцевим бюджетом по сплаті податку з доходів фізичних осіб, а саме станом на 01 січня 2007 року в сумі 82290,01грн., станом на 01 січня 2008 року в сумі 149609,43 грн., а, відтак, контролюючий орган вважав, що вказане товариство не мало права подавати заявку на отримання спеціальної бюджетної тваринницької дотації та державної підтримки виробництва продукції рослинництва, та отримало таку з бюджету незаконно.

Після цього, на підставі вищезазначених Акту ревізії та Довідки звірки позивачем надіслано Управлінню агропромислового розвитку Сокальської районної державної адміністрації у Львівській області лист від 26 липня 2010 року №23-15/732 з вимогою вжити заходів щодо повернення незаконно отриманих відповідачем коштів з державного бюджету України шляхом проведення претензійної роботи, а у випадку необхідності звернення у судові органи.

Проте, як вбачається з матеріалів справи, вимоги контролюючого органу відповідачем не виконанні в повному обсязі, а кошти отриманні протягом 2007-2008 років ТзОВ «Агрофірма Угринів» в якості тваринницької дотації та державної підтримки виробництва продукції рослинництва не повернуті до Державного бюджету України.

Згідно п.п. 1, 10 ст.10 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні», головному контрольно-ревізійному управлінню України, контрольно-ревізійним управлінням в Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі, контрольно-ревізійним підрозділам (відділам, групам) у районах, містах і районах у містах надається право: перевіряти у підконтрольних установах грошові та бухгалтерські документи, звіти, кошториси й інші документи, що підтверджують надходження і витрачання коштів та матеріальних цінностей, проводити перевірки фактичної наявності цінностей (грошових сум, цінних паперів, сировини, матеріалів, готової продукції, устаткування тощо); звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства з питань збереження і використання активів.

Крім цього, пунктом 1 Порядку використання у 2007 році коштів, передбачених у державному бюджеті для державної підтримки виробництва продукції рослинництва, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2007 року N256, визначено сферу його застосування, зокрема передбачено, що таким визначається механізм використання у 2007 році коштів, передбачених у державному бюджеті за програмою "Бюджетна тваринницька дотація та державна підтримка виробництва продукції рослинництва".

Пункт 1 Порядку зазначає, що сільськогосподарські підприємства мали право у 2007 році отримати тваринницьку та рослинницьку дотацію лише за умови відсутності у таких прострочення щодо сплати заборгованості перед державним і місцевими бюджетами, Пенсійним фондом України протягом більш як півроку.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 22 лютого 2008 року N86 «Про порядок використання у 2008 році коштів, передбачених у державному бюджеті для державної підтримки виробництва продукції рослинництва», встановлено, що використання у 2008 році коштів, передбачених у державному бюджеті для державної підтримки виробництва продукції рослинництва за програмою "Бюджетна тваринницька дотація та державна підтримка продукції рослинництва", здійснюється відповідно до Порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2007 року N 256.

Як вбачається з матеріалів справи, у письмовому зобов'язанні підписаному директором та головним бухгалтером ТзОВ «Агрофірма «Угринів», останні зобов'язалися, у разі встановлення незаконного отримання дотації, повернути бюджетні кошти.

Крім цього з наявного в матеріалах справи вироку Сокальського районного суду Львівської області від 21.07.2010р. по кримінальній справі №1-237/10, вбачається, що директора ТзОВ «Агрофірма «Угринів» ОСОБА_1 визнано винним у наданні як службовою особою суб'єкта господарської діяльності завідомо неправдивою інформації органам державної влади з метою одержання дотацій, що завдали великої матеріальної шкоди.

Таким чином, колегія суддів апеляційного суду вважає, що суд першої інстанції правомірно при вирішенні спору, взяв до уваги вирок по кримінальній справі відносно директора ТзОВ «Агрофірма «Угринів» та погоджується із висновком суду першої інстанції про безпідставність отримання відповідачем протягом 2007-2008 років тваринницької дотації та державної підтримки виробництва продукції рослинництва.

Щодо покликання апелянта на пропуск строку звернення до суду то ст. 99 КАС України передбачає, що для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Як вбачається з матеріалів справи, Державна фінансова інспекція у Львівській області в особі Державної фінансової інспекції в Сокальському районі та м. Червонограді фактично дізналася про порушення своїх прав та інтересів після отримання листа Управління агропромислового розвитку від 16.06.2011 року № 01-08/558, а позов поданий до суду 04.08.2011 року, а тому строк звернення до суду ним не було пропущено.

Відповідно до ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Враховуючи викладене, колегія суддів апеляційного суду погоджується з висновками суду першої інстанції про обґрунтованість позовних вимог та вважає, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права і підстав для його скасування не вбачається.

Керуючись ч. 3 ст. 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 254КАС України, суд -

У Х В А Л И В :

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Агрофірма Угринів" залишити без задоволення, а постанову Львівського окружного адміністративного суду від 15.03.2012р. по справі № 2а-8790/11/1370 - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Повний текст ухвали складений 01.06.2013 року

Головуючий суддя І.І. Запотічний

Судді О.І.Довга

М.В.Костів

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.05.2013
Оприлюднено05.06.2013
Номер документу31592385
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-8790/11/1370

Ухвала від 15.02.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Костецький Назар Володимирович

Ухвала від 31.05.2013

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Запотічний І.І.

Ухвала від 10.02.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Костецький Назар Володимирович

Ухвала від 21.12.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Костецький Назар Володимирович

Ухвала від 04.08.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Костецький Назар Володимирович

Ухвала від 04.08.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Костецький Назар Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні