Ухвала
від 23.05.2013 по справі 2а-3665/10/0970
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 травня 2013 року Справа № 37726/10/9104 Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Олендера І.Я.,

суддів: Кузьмича С.М., Матковської З.М.,

розглянувши в порядку письмового провадження в м. Львові апеляційну скаргу Малого підприємства «Люкс» на постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 15 листопада 2010 року за позовом Долинського міжрайонного прокурора Івано-Франківської області в інтересах держави в особі управління Пенсійного фонду України в Долинському районі Івано-Франківської області до Малого підприємства «Люкс» про стягнення фінансових санкцій та пені в розмірі 9313,87 гривень, -

В С Т А Н О В И В:

Долинський міжрайонний прокурор Івано-Франківської області в інтересах держави в особі управління Пенсійного фонду України в Долинському районі Івано-Франківської області звернувся до суду з адміністративним позовом до Малого підприємства «Люкс» про стягнення фінансових санкцій та пені в розмірі 9313,87 гривень.

Позов обґрунтовує тим, що відповідач не сплатив страхові внески в строк передбачений статтею 20 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», в наслідок чого позивач рішенням про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або органом Пенсійного фонду за №1605 від 01.06.2010 у відповідності до статті 106 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» застосував фінансові санкції та нарахував пеню на загальну суму 9806,50 гривень, які відповідач сплатив тільки частково. Вважає, що сума несплачених фінансових санкцій та пені в розмірі 9313,87 гривень підлягають стягненню з відповідача.

Постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 15 листопада 2010 року позов задоволено.

Не погодившись із зазначеним судовим рішенням МП «Люкс» оскаржило його в апеляційному порядку, оскільки вважає, що постанова прийнята з порушенням норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи.

Апеляційну скаргу обґрунтовує тим, що приймаючи оскаржувану постанову, суд першої інстанції не повно з'ясував обставини, що мають значення для справи, а також суд вважає встановленими обставини, які є недоведеними і непідтвердженими належними доказами. Зокрема судом не враховано, що підприємство фактично ні в 2009, ні в 2010 роках діяльності не здійснює, заробітної плати, а відповідно і внесків не нараховує і не сплачує про, що відомо УПФ, оскільки йому подаються звіти. Вказує, що всі належні внески та платежі були сплачені підприємством своєчасно. З огляду на викладене, апелянт просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нову постанову, якою в задоволенні позову відмовити в повному обсязі.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 197 КАС України апеляційний розгляд проведено в порядку письмового провадження.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а оскаржувану постанову без змін. При цьому колегія суддів виходить з наступних міркувань.

Судом встановлено, що 20.10.1992 року Долинською районною державною адміністрацією Івано-Франківської області проведено державну реєстрацію Малого підприємства «Люкс» та 01.03.1996 року відповідач взятий на облік управлінням Пенсійного фонду України в Долинському районі, як платник страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.

З наданих матеріалів справи вбачається, що управлінням Пенсійного Фонду України в Долинському районі Івано-Франківської області рішенням про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або органом Пенсійного фонду, за № 1605 від 01.06.2010 року застосовано до відповідача фінансові санкції в розмірі 3000,02 гривень та нараховано пеню в розмірі 6806,48 гривень, на суму недоїмки страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, несвоєчасна сплата якої допущена за період з 15.01.2007 року до 30.08.2007 року та здійснена в 2010 році і сума застосованих санкцій відповідачем не сплачена.

Однак, відповідач тільки частково сплатив фінансові санкції та пеню в розмірі 492,63 гривень. Загальна сума несплачених відповідачем фінансових санкцій та пені, які підлягають стягненню з нього становлять розмір 9313,87 гривень.

Задовольняючи позовні вимоги суд першої інстанції виходив з того, що відповідач не виконав обов'язків по сплаті страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до управління Пенсійного фонду України в Долинському районі Івано-Франківської області, чим порушив вимоги пункту 6 статті 17 та частини 6 статті 20 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», а тому з нього повинно бути стягнено фінансові санкції та пеня в розмірі 9313,87 гривень.

Колегія суддів апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції виходячи з наступного.

Пунктом 1 статті 14 Закону України від 09.07.2003 року № 1058-IV «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» (надалі Закон №1058-IV) передбачено, що страхувальниками відповідно є роботодавці: підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, об'єднання громадян, профспілки, політичні партії (у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, профспілок, політичних партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами), фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності та інші особи (включаючи юридичних та фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткування (фіксований податок, єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок, придбали спеціальний торговий патент), які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру.

Так, відповідно до п.п. 6 п. 2 ст. 17 та п. 6 ст. 20 Закону №1058-IV МП «Люкс» як платник страхових внесків зобов'язане нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески.

Страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів з дня закінчення цього періоду. Базовий період для відповідача у відповідності з абз. 2 ч. 6 ст. 20 Закон №1058-IV є календарний місяць.

Якщо страхувальники несвоєчасно або не в повному обсязі сплачують страхові внески, до них застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про сплату страхових внесків, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом (ч.10 ст. 20 Закону № 1058-IV).

Відповідно до п. 5 ст. 20 Закон №1058-IV страхові внески підлягають сплаті незалежно від фінансового стану платника страхових внесків.

Відповідно до вимогам ч.2. ст. 106 Закон №1058-IV, суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, визначені статтею 20 цього Закону, в тому числі обчислені територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених частиною третьою статті 20 цього Закону, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків (далі - недоїмка).

Частиною 9 статті 106 Закон №1058-IV визначаються фінансові санкції, які уповноважені застосовувати виконавчі органи Пенсійного фонду до страхувальників, пункт 2 якої передбачає, що за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або територіальними органами Пенсійного фонду, накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум. Одночасно на суми своєчасно не сплачених (не перерахованих) страхових внесків і фінансових санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу.

Здійснення відповідачем несвоєчасної сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, на які нараховано страхові внески, є підставою для нарахування пені та штрафних санкцій у відповідності до вищевказаних норм Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», а сплата нарахованих сум пені та штрафних санкцій є обов'язком відповідача.

У разі, коли страхувальник має несплачену недоїмку, пеню та фінансові санкції і здійснює сплату поточних сум страхових внесків, ці суми зараховуються в рахунок сплати недоїмки, пені та фінансових санкцій (п. 5 ст. 106 розділу XIV Закон №1058-IV).

Відповідно до п. 10.11 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16 січня 2004 року за № 64/8663 у разі, коли страхувальник має несплачені суми недоїмки, пені та фінансових санкцій та здійснює сплату поточних сум страхових внесків, ці суми зараховуються шляхом перерозподілу такої сплаченої суми в рахунок сплати недоїмки, пені та фінансових санкцій у порядку календарної черговості їх виникнення.

З матеріалів справи, а саме з розрахунку боргу зі сплати фінансових санкцій та пені вбачається, що станом на 27.09.2010 року заборгованість МП «Люкс» перед Пенсійним фондом України по фінансових санкція та пені по рішенню №1605 від 01.06.2010 року складає 9313,87 грн.

Доказів сплати заборгованості відповідач не подав. Крім того не подав доказів, оскарження рішення про застосування фінансових санкцій №1605 від 01.06.2010 року.

На день розгляду справи по суті судом першої інстанції, заявлена заборгованість відповідачем не погашена, доказів про протилежне суду не надано, а тому позов заявлений обґрунтовано, підтверджений належними доказами, відповідає чинному законодавству та підлягав задоволенню, що правильно вирішено судом першої інстанції.

З урахуванням вищезгаданого колегія суддів Львівського апеляційного адміністративного суду, погоджується з висновком суду першої інстанції, що управлінням Пенсійного фонду України у Долинському районі Івано-Франківської області правомірно заявлено позов про стягнення з відповідача МП «Люкс» 9313,87 грн. заборгованості.

Апеляційний суд залишає поза увагою твердження відповідача про своєчасність сплати належних внесків і платежів та відсутність будь-якої заборгованості за ним, оскільки відповідач частково сплатив фінансові санкції та пеню в розмірі 492, 63 грн., та в передбаченому законом порядку рішення про застосування фінансових санкцій не оскаржував, тому нараховані суми таких санкцій, у відповідності до статті 106 Закон №1058-IV є узгодженими.

З огляду на викладене, суд першої інстанції правильно і повно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків рішення суду, а тому підстав для скасування постанови колегія суддів не вбачає і вважає, що апеляційну скаргу на неї слід залишити без задоволення.

Керуючись ч. 3 ст. 160, ст. 195, ст. 197, п.1 ст. 198, ст. 200, п.1 ч.1 ст. 205, ст. 206, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу МП «Люкс» залишити без задоволення, а постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 15 листопада 2010 року в справі №2а-3665/10/0970 - без змін.

Ухвала апеляційного суду набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий : Олендер І.Я.

Судді : Кузьмич С.М.

Матковська З.М.

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.05.2013
Оприлюднено05.06.2013
Номер документу31596219
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3665/10/0970

Постанова від 15.11.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Ухвала від 19.10.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Ухвала від 23.05.2013

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Олендер І.Я.

Постанова від 15.11.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні