ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
30 травня 2013 р. 10:13 Справа №801/5186/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Яковлєва С.В.,
при секретарі Проніні Є.С.
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Приватного підприємства «Науково-виробнича фірма «Елкор»
до Державної податкової інспекції у м.Сімферополі АРКрим ДПС
про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень -рішень
за участю представників:
від позивача - Волкова М.І. - пред-к, дов. від 01.02.2013 р.
від відповідача - не з'явився.
Суть спору: Приватне підприємство «Науково-виробнича фірма «Елкор» (далі позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду АРК з адміністративним позовом , в якому просило визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м.Сімферополі АРКрим ДПС (далі відповідач) від 16.11.2012 р.№ 0003061504 та № 0003071504. Вимоги мотивовані тим, що під час проведення відповідачем камеральної перевірки було неправомірно прийнято рішення про зменшення суми бюджетного відшкодування. На думку позивача вказані рішення були прийняти без з'ясування обставин справи, вивчення первинних матеріалів бухгалтерського та податкового обліку .
У судове засідання 30.05.2013 р. відповідач явку свого представника не забезпечив, клопотань про відкладення розгляду справи не надав, про день та час проведення судового засідання був сповіщений належним чином, представник позивача наполягав на задоволенні позову з підстав, визначених у позовній заяві, вважав можливим продовжити розгляд справи на підставі залучених до неї документів.
Суд, вислухавши думку представника позивача, приймаючи до уваги відсутність клопотання про відкладення розгляду справи, керуючись ст. 128 КАС України, ухвалив продовжити розгляд справи на підставі залучених до неї документів.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, заслухавши представника позивача , суд
ВСТАНОВИВ
Працівники відповідача 09.11.2012 р. провели камеральну перевірки позивача з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування ПДВ на рахунок платника податків у сумі 143347 грн. за вересень 2012 р. , за результати якої склали акт №8824/15-4/19003656 . У висновках зазначеного акту зафіксовано, що сума ПДВ , заявлена позивачем до бюджетного відшкодування на рахунок платника податків в установах банку, підлягає зменшенню на 8333 грн.
Після вивчення матеріалів зазначеної перевірки відповідачем 16.11.2012 р. прийняти податкові повідомлення - рішення № 0003071504 , згідно з яким позивачу зменшено розмір від'ємного значення суми ПДВ за серпень -вересень 2012 р. на 29290 грн., та № 0003061504 , відповідно до якого платника податків зменшено суму бюджетного відшкодування з ПДВ за вересень 2012 р. на 8333 грн., застосовані штрафні санкції у розмірі 4166,50 грн.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
З 01.01.2011 р. набрав чинності Податковий Кодекс України (далі ПК України), розділ V якого визначає платників податку на додану вартість, об'єкти, базу та ставки оподаткування.
У п.187.1. ст. 187 ПК України зазначено,що датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до п. 198.1.ст.198 ПК України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з:
а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг;
б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);
в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;
г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.
Датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше:
дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг;
дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною (п. 198.2 ст.198 ПК України).
Згідно з п. 198.3. ПК України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до ст. 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 ст.193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:
придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;
придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Відповідно до п.200.1. ст.200 ПК України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.
У п. 200.2 ст. 200 ПК України встановлено, що при позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені цим розділом.
При від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу), а в разі відсутності податкового боргу - зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (п.200.3. ст.200 ПК України).
У п.200.4. ст.200 ПК України визначено, що якщо в наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з пунктом 200.1 цієї статті, має від'ємне значення, то:
а) бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, а в разі отримання від нерезидента послуг на митній території України - сумі податкового зобов'язання, включеного до податкової декларації за попередній період за отримані від нерезидента послуги отримувачем товарів/послуг;
б) залишок від'ємного значення попередніх податкових періодів після бюджетного відшкодування включається до складу сум, що відносяться до податкового кредиту наступного податкового періоду.
Платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному органу державної податкової служби податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації (п.п.200.7. ст.200 ПК України).
Відповідно до п. 200.11 ст.200 ПК України за наявності достатніх підстав, які свідчать, що розрахунок суми бюджетного відшкодування було зроблено з порушенням норм податкового законодавства, податковий орган має право провести документальну позапланову виїзну перевірку платника для визначення достовірності нарахування такого бюджетного відшкодування протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном проведення камеральної перевірки.
У п.200.14 ст.200 ПК України вказано, що якщо за результатами камеральної або документальної позапланової виїзної перевірки орган державної податкової служби виявляє невідповідність суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, то такий орган:
а) у разі заниження заявленої платником податку суми бюджетного відшкодування щодо суми, визначеної органом державної податкової служби за результатами перевірок, надсилає платнику податку податкове повідомлення, в якому зазначаються сума такого заниження та підстави для її вирахування. У цьому випадку вважається, що платник податку добровільно відмовляється від отримання такої суми заниження як бюджетного відшкодування та враховує її згідно з пунктом 200.6 цієї статті у зменшення податкових зобов'язань з цього податку в наступних податкових періодах;
б) у разі перевищення заявленої платником податку суми бюджетного відшкодування над сумою, визначеною органом державної податкової служби за результатами перевірок, надсилає платнику податку податкове повідомлення, в якому зазначаються сума такого перевищення та підстави для її вирахування;
в) у разі з'ясування за результатами проведення перевірок факту, за яким платник податку не має права на отримання бюджетного відшкодування, надсилає платнику податку податкове повідомлення, в якому зазначаються підстави відмови в наданні бюджетного відшкодування.
Таким чином стає зрозумілим, що згідно з ПК України сума бюджетного відшкодування формується як від'ємне значення різниці між податковими зобов'язаннями та податковим кредитом за відповідний податковий період. У наступному податковому періоді ця сума підлягає бюджетному відшкодуванню платнику податку за умови сплати податку на додану вартість разом з ціною товару постачальникам товарів (послуг). При цьому необхідною умовою є фактичне отримання товару (послуги) для його використання в господарській діяльності платника податків.
Матеріали справи свідчать про те,що податковий орган зробив висновок про завищення платником податків суми бюджетне відшкодування в період часу,що перевірявся, в наслідок безпідставного віднесення до складу податкового кредиту за вересень 2012 р. суми ПДВ у розмірі 20956,67 грн. , сплаченого СФГ «Адоніс» . На думку відповідача позивач не має права на включення ПДВ, сплаченого при проведені розрахунків за придбаний у СФГ «Адоніс» товар, до складу податкового кредиту , подальшого внесення до складу від'ємного значення різниці між податковими зобов'язаннями та податковим кредитом за відповідний податковий період в наслідок того , що за відомостями податкового органу вказаний контрагент не знаходиться за місцем реєстрації.
Судом встановлено,що між позивачем та СФГ «Адоніс» 07.08.2012 р. укладений договір купівлі - продажу №07-08-12 , предметом якого було придбання 3000 кг масло - сирця полині тавричеській .
До матеріалів справи залучені копії оформлених СФГ «Адоніс» видаткових накладних №38 від 11.09.2012 р., №42 від 19.09.2012 р., №43 від 20.09.2012 р., податкових накладних № 18/2 від 14.08.2012 р., №31/2 від 23.08.2012р., №14/2 від 11.09.2012 р., №20/2 від 18.09.2012 р. , №21/2 від 19.09.2012 р., № 22/2 від 20.09.2012р., яки підтверджують придбання позивачем масло - сирця полині тавричеській у кількості 606 кг, вартістю 175740 грн.( в тому числі ПДВ) .
Позивачем надані докази оплати вартості товару, придбаного у СФГ «Адоніс» (в тому числі перерахування ПДВ).
Матеріали справи свідчать про те,що позивач , основним з видів діяльності якого є виробництво ефірних олій, здійснив переробку масло - сирця полині тавричеській , придбаного у СФГ «Адоніс» , готовий продукт в подальшому реалізував своїм контрагентам.
Відповідачем в порядку, передбаченому ст.71 КАС України, не надані докази того, що вказані твердження позивача спростовуються матеріалами його податкового та бухгалтерського обліку.
За таких обставин , беручи до уваги те,що СФГ «Адоніс» було здійснено постачання товару на адресу позивача, який зробив подальшу його переробку , що знайшло відображення в його податковій та бухгалтерській звітності, суд вважає,що висновки податкового органу, викладені у акті перевірки №8824/15-4/19003656 від 19.11.2012 р. не відповідають дійсним обставинам справи , в наслідок чого існують підстави для задоволення позову.
Під час судового засідання, яке відбулось 30.05.2013 р. були оголошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповідно до ст. 163 КАСУ постанову складено 04.06.2013 р.
Керуючись ст.ст.160-163 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити .
2. Визнати протиправним та скасувати податкові повідомлення - рішення Державної податкової інспекції у м.Сімферополі АРКрим ДПС від 16.11.2012 р.№ 0003061504 та № 0003071504 .
3. Стягнути з Державного бюджету України шляхом безспірного списання із рахунку коштів, призначених на утримання Державної податкової інспекції у м.Сімферополі АРКрим Державної податкової служби , на користь Приватного підприємства «Науково-виробнича фірма «Елкор» (м.Сіфмерополь, вул.. Маяковського 5,кв. 8 , код ЄДРПОУ 19003656) 376,24 грн. -судового збору.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Яковлєв С.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 30.05.2013 |
Оприлюднено | 05.06.2013 |
Номер документу | 31602538 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Яковлєв С.В.
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Цикуренко Антон Сергійович
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Цикуренко Антон Сергійович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Яковлєв С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні