Ухвала
від 27.05.2013 по справі 804/7173/13-а
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

27 травня 2013 р. Справа № 804/7173/13-а

Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Букіна Л.Є., перевіривши матеріали позовної заяви Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби до Приватного підприємства «Геріон-ВВ» про стягнення заборгованості,-

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інспекція у Жовтневому районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби 24 травня 2013 року звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до Приватного підприємства «Геріон-ВВ», у якому просить:

- стягнути кошти з рахунків у банках, обслуговуючих Приватне підприємство «Геріон-ВВ» (код ЄДРПОУ 35680583), на користь держави;

- надати дозвіл на стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить ПП «Геріон-ВВ»;

- зупинити видаткові операції на рахунках ПП «Геріон-ВВ»;

- заборонити відчудження ПП «Геріон-ВВ»;

- зобов`язати ПП «Геріон-ВВ» допустити податковго керуючого для опису майна у податкову заставу.

Адміністративний позов подано з порушенням вимог, встановлених статтею 106 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).

Згідно із частиною 1 статті 105 КАС України (далі-КАС України), адміністративний позов подається до адміністративного суду у формі письмової позовної заяви особисто позивачем або його представником.

Частиною 7 статті 56 КАС України передбачено, що законним представником органу, підприємства, установи, організації в суді є його керівник чи інша особа, уповноважена законом, положенням, статутом. Згідно частини 2 статті 58 КАС України, повноваження законних представників підтверджуються документами, які стверджують займану ними посаду.

У матеріалах позовної заяви відсутні підтвердження повноважень особи, яка підписала позовну заяву.

Згідно пункту 4 частини 1 статті 106 КАС України, у позовній заяві зазначаються: зміст позовних вимог згідно з частиною третьою статті 105 цього Кодексу і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів, - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів.

Відповідно до частини 5 статті 105 КАС України, адміністративний позов суб'єкта владних повноважень може містити інші вимоги, встановлених законом.

У поданій позовній заяві не викладено обставини, якими позивач обґрунтовує вимоги щодо зупинення видаткових операцій на рахунках ПП «Геріон-ВВ», заборони відчуження ПП «Геріон-ВВ», зобов`язання допустити податкового керуючого для опису майна у податкову заставу.

Відповідно до п.п.20.1.15 - 20.1.16 п.20.1 статті 20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право звертатися до суду:

- щодо зупинення видаткових операцій платника податків на рахунках такого платника податків у банках та інших фінансових установах (крім операцій з видачі заробітної плати та сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, а також визначених контролюючим органом грошових зобов'язань платника податків) за наявності підстав - недопущення посадових осіб органів державної податкової служби до обстеження територій та приміщень, визначених у підпункті 20.1.11 цієї статті (територій, приміщень (крім житла громадян) та іншого майна, що використовується для провадження господарської діяльності, та/або є об'єктами оподаткування або використовується для отримання доходів (прибутку) чи пов'язані з іншими об'єктами оподаткування та/або можуть бути джерелом погашення податкового боргу).

- у разі якщо платник податків перешкоджає виконанню податковим керуючим повноважень, визначених цим Кодексом, щодо зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків шляхом накладення арешту на кошти та інші цінності такого платника податків, що знаходяться в банку, та зобов'язання такого платника податків виконати законні вимоги податкового керуючого, передбачені цим Кодексом;

Згідно статті 89.4 Податкового кодексу України у разі якщо платник податків не допускає податкового керуючого для здійснення опису майна такого платника податків у податкову заставу та/або не подає документів, необхідних для такого опису, податковий керуючий складає акт відмови платника податків від опису майна у податкову заставу.

Орган державної податкової служби звертається до суду щодо зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків, заборону відчуження таким платником податків майна та зобов'язання такого платника податків допустити податкового керуючого для опису майна у податкову заставу.

Згідно ч.2 ст. 106 КАС України на підтвердження обставин, якими обґрунтовуються позовні вимоги, позивач надає докази, а в разі неможливості - зазначає докази, які не може самостійно надати, із зазначенням причин неможливості подання таких доказів.

Позивачем не надано докази недопущення посадових осіб органів державної податкової служби до обстеження територій та приміщень платника податків, та докази, що платник податків перешкоджає виконанню податковим керуючим повноважень, визначених Податковим кодексом України, не надано акту відмови платника податків від опису майна у податкову заставу.

Відповідно до п.п.20.1.18 п.20.1 статті 20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Згідно п.п.95.1-95.3 статті 95 Податкового кодексу України, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків , здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Орган державної податкової служби звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі . Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття органом державної податкової служби рішення про погашення усієї суми податкового боргу. Рішення органу державної податкової служби підписується його керівником та скріплюється гербовою печаткою органу державної податкової служби. Перелік відомостей, які зазначаються у такому рішенні, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.

Пунктом 95.4 статті 95 Податкового кодексу України визначено, що орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки , що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку , визначеному Кабінетом Міністрів України.

Механізм стягнення готівки, яка належить платникові податків, у рахунок погашення його податкового боргу визначає Порядок стягнення готівки, яка належить платникові податків, у рахунок погашення його податкового боргу, затверджений постановою Кабінету Міністрів України 29.12.2010 року №1244.

Таким чином, джерелами погашення податкового боргу платника податків є грошові кошти, які перебувають на розрахункових рахунках у банках, обслуговуючих такого платника, готівка, яка належить платникові податків, у рахунок погашення його податкового боргу, а у разі їх недостатності - майно платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

У позовній заяві позивач не зазначає у якій спосіб просить стягнути податковий борг (шляхом стягнення коштів з рахунків платника податків або за рахунок готівки або шляхом продажу майна) та не надає відповідні докази, на підставі яких судом може бути прийнято рішення про стягнення коштів відповідним шляхом.

Відповідно до ч.1 ст.108 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтею 106 КАС України, постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху, у якій зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб їх усунення і встановлює строк, достатній для усунення недоліків.

За таких обставин, вважаю за необхідне позовну заяву залишити без руху із наданням строку для усунення недоліків.

Керуючись статтями 106, 108 КАС України, суддя,-

УХВАЛИВ:

Позовну заяву Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Дніпропетровська до Приватного підприємства «Геріон-ВВ» про стягнення заборгованості залишити без руху.

Надати строк для усунення недоліків позовної заяви до 25 червня 2013 р.

Недоліки позовної заяви можуть бути усунені шляхом надання доказів на підтвердження повноважень особи, яка підписала позовну заяву; обґрунтування та надання доказів щодо позовних вимог про зупинення видаткових операцій на рахунках ПП «Геріон-ВВ», заборони відчуження ПП «Геріон-ВВ», зобов`язання допустити податкового керуючого для опису майна у податкову заставу; та надання доказів надіслання копій позовної заяви та доданих до неї документів особам, які беруть участь у справі.

Якщо недоліки позовної заяви не будуть усунені у зазначений строк, позовна заява буде вважатися неподаною та повернута. Залишення позовної заяви без руху не позбавляє права повторного звернення до адміністративного суду в порядку, встановленому законом.

Копію ухвали направити особі, що звернулася із позовною заявою.

Ухвала набирає законної сили після закінчення строку на апеляційне оскарження відповідно до статті 254 КАС України та може бути оскаржена особою, яка подала позовну заяву, до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд у п'ятиденний строк з дня отримання копії ухвали.

Суддя Л.Є. Букіна

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.05.2013
Оприлюднено05.06.2013
Номер документу31604872
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/7173/13-а

Ухвала від 26.06.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Букіна Лілія Євгенівна

Ухвала від 27.05.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Букіна Лілія Євгенівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні