Постанова
від 31.05.2013 по справі 807/1387/13-а
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

31 травня 2013 рокум. Ужгород№ 807/1387/13-а

Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Дору Ю.Ю.

при секретарі: Сабадаш В.І.,

за участю:

позивача: Управління Пенсійного фонду України в м. Ужгороді Закарпатської області , - представник не з'явився,

відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю "Товмет" , - представник не з'явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовною заявою Управління Пенсійного фонду України в м. Ужгороді Закарпатської області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Товмет" про стягнення заборгованості, -

В С Т А Н О В И В:

Управління Пенсійного фонду України в м. Ужгороді Закарпатської області звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю "Товмет" про стягнення заборгованості з відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку пенсій у розмірі 685,35 грн.

Представник позивача в судове засідання не з'явився, проте подав суду заяву про розгляд справи за його відсутності. У своїй заяві від 14 травня 2013 року позовні вимоги підтримав в повному обсязі з мотивів, наведених у позовній заяві(а.с.17).

Відповідач письмове заперечення проти позову не подав, свого представника в судові засідання не направив, не повідомив суд про причини не прибуття, хоча повідомлявся належним чином про відкриття провадження в адміністративній справі, про дату, час і місце розгляду даної справи(а.с.23-29, 30-31), за адресою, внесеною до ЄДРПОУ. Отже, судом вжито достатньо заходів щодо належного повідомлення відповідача про відкриття провадження, про дату, час і місце судового розгляду даної адміністративної справи, та справа вирішується за відсутності представника відповідача на підставі доказів, наявних в матеріалах.

Розглянувши подані сторонами документи та матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Товмет» зареєстроване в управлінні Пенсійного фонду України у м.Ужгород Закарпатської області і згідно з ст. 1 Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування»№ 400/97 - ВР від 26.09.1997 року є платником збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, а з 01.01.2004 року є платником страхових внесків відповідно до ст.15 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування»№ 1058 від 09.07.2003 року.

Згідно з абзацом 4 пункту 1 статті 2 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування", для платників збору, визначених пунктом 1 статті 1 цього Закону, об'єктом оподаткування є фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів "б" - "з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 12 Закону України "Про пенсійне забезпечення", за ставкою 100 відсотків від об'єкта оподаткування.

Відповідно до ч. 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" (1058-15) (далі - Закон) пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком N 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком N 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди. До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди, особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, пенсії призначаються за нормами цього Закону (1058-15) в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Законом України "Про пенсійне забезпечення" (1788-12),

При цьому зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом (1058-15).

Порядок відшкодування підприємствами витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах регламентується Інструкцією про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, яка затверджена постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 N 21-1 та зареєстрована в Міністерстві юстиції України 16.01.2004 за N 64/8663. Визначення сум до відшкодування, формування розрахунків фактичних витрат здійснюється органами Фонду. Встановлено єдиний порядок як для відшкодування пенсій призначених відповідно до пункту "а" статті 13: Закону України "Про пенсійне забезпечення" (1788-12) (по Списку 1) так і для пенсій: призначених відповідно до пункту "б" зазначеної статті (по Списку 2) та інших видів пільгових пенсій. При цьому не відбувається щомісячного узгодження сум до відшкодування. Розрахунок надсилається підприємству (платнику збору) раз на рік, до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених пенсій. Якщо ж настають обставини, що впливають на суму відшкодування підприємство повідомляється про такі зміни не пізніше ніж у місячний термін з моменту їх настання.

Підприємства вносять плату щомісяця до 25-го числа. Отже, відповідний обов'язок підприємств не ставиться в залежність від наявності або відсутності коштів на підприємстві, фактичної діяльності або інших чинників.

Ці витрати відшкодовують підприємства незалежно від форм власності та господарювання. Якщо особа має пільговий стаж на кількох підприємствах, витрати покриваються цими підприємствами пропорційно до такого набутого у них стажу роботи.

Так, виходячи з вищенаведених положень, у 2011 році відповідачем підлягало від шкодуванню Пенсійному фонду 90 відсотків фактичних витрат на виплату та доставку пе нсій особам, які були зайняті повний робочий день у нього на роботах з особливо важкими умовами праці за списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердже них Кабінетом Міністрів України, а у 2012 році - вже 100 відсотків таких витрат.

Згідно з Тарифами на оплату послуг, пов'язаних з виплатою і доставкою державних пенсій та грошової допомоги, затверджених Наказом Держкомзв'язку та інформатизації України № 166 від 22.07.2004 року (діючими у спірному періоді), розмір плати за виплату та доставку відповідних сум пенсій та грошової допомоги становлять для міста 0,79 %, для села 1,56 %.

Постановою Закарпатського окружного адміністративного суду від 21 лютого 2013 року в адміністративній справі № 807/11413-а, яка набула законної сили (а.с.6-7) встановлено, що громадянин ОСОБА_1 працював на Товаристві з обмеженою відповідальністю «Товмет» " в особливо шкідливих умовах праці повний робочий день на атестованих робочих місцях. Вказані обставини дали йому право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах по списку №1 відповідно до пункту "а" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" від 05.11.1991 р.(з подальшими змінами та доповненнями).

Відповідно до ст..72 частини 1 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

В порушення наведених вище вимог чинного законодавства, Товариство з обмеженою відповідальністю «Товмет» не відшкодовує виплачені громадянину пільгові пенсії та витрати на їх доставку.

Відповідно до розділу 6 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої Постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 року № 21-1 та зареєстрованої в Мін'юсті 16.01.2004 року за № 64/8663 (далі - Інструкція № 21-1) відповідачу надсилались відповідні повідомлення в яких вказувалась підстава для нарахування зобов'язання, сума нарахованого органом Пенсійного фонду зобов'язання та окремо його розрахунок, а також порядок сплати виставлених сум збору.(а.с.5)

За спірний період січень 2013 року, згідно розрахунку суми фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, які надсилаються щомісяця на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю «Товмет» підлягає відшкодуванню Пенсійному фонду 685,35 грн.(а.с.5, 19) Станом на день подання цього позову відповідач не сплатив суму нарахованого зобов'язання, не оскаржив його у встановленому порядку, в результаті чого станом на день розгляду справи заборгованість Відповідача є непогашеною.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про обґрунтованість позову та необхідність його задоволення.

Судові витрати по справі згідно ч. 4 ст. 94 КАС України з відповідача не стягуються.

Виходячи з вищенаведеного та керуючись статтями 6, 9-11, 70, 71, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України в м. Ужгороді Закарпатської області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Товмет» про стягнення заборгованості в сумі 685,35 грн., - задовольнити повністю.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Товмет» (88000, м. Ужгород, вул. Лавріщева, 54, код ЄДРПОУ 19107901) на користь Управління Пенсійного фонду України в м. Ужгороді Закарпатської області заборгованість з відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку пенсій за спірний період в сумі 685,35 грн. (шістсот вісімдесят п'ять гривень 35 копійок).

3. Судові витрати на підставі ч.4 ст. 94 КАС України із відповідача не стягуються.

4. Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Апеляційна скарга подається через Закарпатський окружний адміністративний суд з одночасним надсиланням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя Дору Ю.Ю.

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.05.2013
Оприлюднено05.06.2013
Номер документу31608394
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —807/1387/13-а

Ухвала від 27.04.2013

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Дору Ю.Ю.

Постанова від 31.05.2013

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Дору Ю.Ю.

Ухвала від 27.04.2013

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Дору Ю.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні