Рішення
від 05.02.2009 по справі 6/62
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

6/62

 

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б     тел.230-31-34

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа №  6/62

05.02.09

За позовом                               Товариства з обмеженою відповідальністю "Фоліантс"

До відповідача-1                    Шевченківської районної у місті Києві ради

До відповідача-2                    Управління з питань комунальної майна, приватизації та підприємництва Шевченківської районної у місті Києві ради

Про                                         зобов'язання вчинити дії

За зустрічним позовом  Шевченківської районної у місті Києві ради

До                                       Товариства з обмеженою відповідальністю "Фоліантс"

Про                                          визнання права комунальної власності

Суддя Ковтун С.А.

Представники сторін:

від позивача за первісним позовом Сиротюк С.В. (за дов.)

від відповідача-1                                    Куценко О.О. (за дов.)

від відповідача-2                                       Марусиченко В.В. (за дов.)

ОБСТАВИНИ  СПРАВИ:

До Господарського суду міста звернулося з позовом товариство з обмеженою відповідальністю "Фоліантс" до Шевченківської районної у місті Києві ради (відповідача-1) та Управління з питань комунального майна, приватизації та підприємництва Шевченківської районної у місті Києві ради (відповідача-2) про зобов'язання відповідача-1 в особі відповідача-2 провести приватизацію нежилого приміщення загальною площею 60,2 кв. м., що знаходиться за адресою: м. Київ, проспект Перемоги, 60, з укладанням договору купівлі-продажу та акту передачі зазначеного об'єкта з позивачем.

Ухвалою суду від 26.01.2009 р. було порушено провадження у справі № 6/62.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідно до рішення про приватизацію об'єктів комунальної власності Шевченківського району міста Києва, прийнятого Шевченківською районною у місті Києві радою 02.10.2008 р., спірне приміщення  підлягає приватизації шляхом викупу позивачем.

Проте, до цього часу Шевченківська районна у місті Києві рада не уклала з позивачем договір купівлі-продажу зазначеного приміщення.

Відповідачі позовні вимоги відхилили, зазначивши, що права позивача не порушені.

Шевченківська районна у місті Києві рада подала зустрічний позов, у якому просить визнати право власності територіальної громади Шевченківського району міста Києва на згадане вище приміщення.

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 02.02.2009 р. зустрічну позовну заяву  було прийнято для спільного  розгляду з первісним позовом на підставі ст. 60 ГПК України.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Фоліантс" вимоги зустрічного позову відхилило, оскільки Шевченківською районною у  місті Києві радою прийнято рішення від 02.10.2008  р. про приватизацію позивачем  нежитлового приміщення, а тому останнє належить на праві власності  відповідачу за зустрічним позовом.

Розглянувши надані учасниками судового процесу документи і матеріали, заслухавши пояснення представника відповідача, всебічно та повно з'ясувавши обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги і заперечення, об'єктивно оцінивши в сукупності докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив:

20.08.2008 р. між Шевченківською районною у м. Києві радою, в особі начальника Управління з питань комунального майна, приватизації та підприємництва Шевченківської районної у м. Києві ради, та товариством з обмеженою відповідальністю "Фоліантс" (далі –ТОВ "Фоліантс") було укладено договір № 1166/5 оренди нежилих приміщень територіальної громади Шевченківського району м. Києва (далі - Договір).

Згідно з Договором Шевченківська районна у м. Києві рада передала, а ТОВ "Фоліантс" прийняло у строкове платне користування (оренду) нежиле приміщення площею 60,2 кв. м., за адресою: м. Київ, пр-т Перемоги, 60.

Строк дії договору встановлено з 20.08.2008 р. по 15.08.2009 р. (п. 8.2 Договору).

Відповідно до ч. 3 ст. 7 Закону України "Про приватизацію майна невеликих державних підприємств (малу приватизацію) " включення об'єктів малої приватизації до переліків, зазначених у частині першій цієї статті, здійснюється відповідно до Державної та місцевих програм приватизації або з ініціативи відповідних органів приватизації чи покупців.

Включення об'єктів малої приватизації до відповідних переліків з ініціативи покупців, відповідно до ч. 4 ст. 7 Закону України "Про приватизацію майна невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" здійснюється шляхом подання покупцями до відповідного органу)- приватизації заяви про включення підприємства до одного із зазначених у цій статті переліків об'єктів, що підлягають приватизації. Крім заяви покупцями також подаються інші документи, перелік яких визначений ч. 4 ст. 7 Закону України "Про приватизацію майна невеликих державних підприємств (малу приватизацію) ".

11.09.2008 р. ТОВ "Фоліантс" подало до Шевченківської районної у місті Києві ради заяву про включення до переліку об'єктів, що підлягають приватизації шляхом викупу нежилого приміщення за адресою: м. Київ, пр-т Перемоги, 60.

Відповідно до ч. 5 ст. 7 Закону України "Про приватизацію майна невеликих державних підприємств (малу приватизацію) " орган приватизації розглядає подану заяву і в разі відсутності підстав для відмови у приватизації включає підприємство до переліків, зазначених у частині першій цієї статті. Результати розгляду не пізніш як через місяць з дня подання заяви доводяться до заявника у письмовій формі.

02.10.2008 р. Шевченківською районною у місті Києві радою було прийнято рішення про приватизацію об'єктів комунальної власності Шевченківського району місті Києва.

Відповідно до вказаного рішення Шевченківська районна у місті Києві рада вирішила, що приміщення за адресою: м. Київ, проспект Перемоги, 60, загальною  площею 60,2 кв. м., підлягає приватизації шляхом викупу ТОВ "Фоліантс".

Відповідно до  ч. 1 ст. 8 Закону України "Про приватизацію майна невеликих державних підприємств (малу приватизацію) " з моменту прийняття рішення про приватизацію підприємства здійснюється його підготовка до приватизації. При чому, строк підготовки не повинен перевищувати двох місяців з дня прийняття рішення про включення його до відповідного переліку об'єктів приватизації.

У даному випадку, підготовка об'єкту до приватизації мала бути здійсненна протягом двох місяців з дня винесення рішення Шевченківською районною у місті Києві радою № 500 від 02.10.2008 р. - до 02.12.2008 р..

Підготовка об'єкту до продажу включає в себе визначення ціни продажу об'єкта або його початкової вартості (в разі продажу об'єкта на аукціоні, за конкурсом), підготовку та опублікування інформації про об'єкту у відповідних інформаційних бюлетенях та місцевій пресі, інших друкованих виданнях, визначених органами приватизації; проведення у разі необхідності реорганізації або ліквідації державного підприємства, замовлення у разі потреби екологічного аудиту.

На момент виникнення спору, підготовка об'єкта приватизації до продажу відповідачем-2 не проводилась, зокрема не була проведена оцінка з метою визначення ціни продажу об'єкта.

Згідно зі статтею 5 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від імені та в інтересах територіальних громад права суб'єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради.

Статтею 6 Закону України "Про столицю України –місто-герой Київ" визначено, що місцеве самоврядування у місті Києві здійснюється територіальною громадою міста, як безпосередньо, так і через Київську міську раду, районні в місті ради та їх виконавчі органи.

Відповідно до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", Шевченківська районна у місті Києві рада є органом місцевого самоврядування, що представляє інтереси територіальної громади Шевченківського району м. Києва і виступає суб‘єктом права власності комунального майна, що перебуває у власності територіальної громади Шевченківського району.  

Відповідно до положень статті 143 Конституції України та статті 60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" територіальним громадам районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежилі приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров‘я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону, як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.

Підставою для набуття права комунальної власності є передача майна територіальним громадам безоплатно державою та іншими суб'єктами права власності в порядку, встановленому законом.

Згідно з ч. 2 ст. 11 Закону України "Про столицю України –місто герой Київ" Київська міська рада може передавати районним у містах радам у власність або в управління об'єкти комунальної власності міста Києва в порядку, передбаченому законами України.   

Як було встановлено судом, Київська міська рада своїм рішенням від 27.12.2001 р. за № 208/1642 "Про формування комунальної власності територіальних громад районів міста Києва" (додаток 11) передала житловий будинок по проспекту Перемоги, 60 в м. Києві до комунальної власності Шевченківської районної у місті Києві ради, а остання своїм рішенням № 40 від 18.06.2002 р. прийняла зазначений вище будинок до комунальної власності Шевченківського району міста Києва (п. 1310 таблиці 7 додатку 1 до рішення).

Жодних інших рішень, які б визначали правовий статус вказаних будинків, не приймалося.

За таких обставин, суд дійшов висновку, що власником усіх приміщень, розташованих за адресою: м. Київ, проспект Перемоги, 60, у тому числі нежилого приміщення загальною площею 60,2 кв. м., є Шевченківська районна у місті Києві рада, яка має право на власний розсуд володіти, користуватись та розпоряджатись зазначеними приміщеннями, а Управління з питань комунального майна, приватизації та підприємництва Шевченківської районної у місті Києві ради уповноважено здійснювати управління спірним майном.

Відповідач-1 за первісним позовом звернувся до суду з позовом про визнання права комунальної власності на спірне майно.

Згідно статті 392 Цивільного кодекс України власник майна може пред'явити позов про визнання його права власності, якщо це право оспорюється або не визнається іншою особою, а також у разі втрати ним документа, який засвідчує його право власності.

Враховуючи викладене, суд вважає за можливе задовольнити вимоги зустрічного позову.

Вирішуючи спір в частині вимог за первісним позовом щодо зобов'язання Шевченківської районної у місті Києві ради в особі Управління з питань комунального майна, приватизації та підприємництва Шевченківської районної у місті Києві ради укласти договір купівлі-продажу з позивачем за первісним позовом, суд виходив з наступного.

Частиною 1 статті 648 Цивільного кодексу України визначено, що зміст договору, укладеного на підставі правового акта органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування, обов'язкового для сторін (сторони) договору має відповідати цьому акту.

Частина 1 ст. 649 Цивільного кодексу України визначає, що розбіжності, що виникли між сторонами при укладенні договору на підставі правового акта органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування та в інших випадках встановлених законом, вирішуються судом.

Згідно ч. 1 ст. 187 Господарського кодексу України спори, що виникають при укладанні господарських договорів за державним замовленням, або договорів, укладення яких є обов'язковим на підставі закону та в інших випадках, встановлених законом, розглядаються судом.

Частиною 1 ст. 328 Цивільного кодексу України визначено, що право власності набувається на підставах, що не заборонені законом, зокрема із правочинів.

Відповідно ч. 1 ст. 4 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" продавцями об'єктів малої приватизації, що перебувають у державній та комунальній власності, є органи приватизації, створені місцевими Радами. Тобто Управління з питань комунального майна, приватизації та підприємництва Шевченківської районної у м. Києві ради є продавцем об'єктів малої приватизації, що належать на праві власності територіальній громаді Шевченківського району м. Києва.

Статтею 10 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" встановлено, що відповідний орган приватизації публікує в інформаційному бюлетені та місцевій пресі, інших друкованих виданнях, визначених органами приватизації, перелік об'єктів, що підлягають приватизації шляхом викупу, який містить назву об'єкта приватизації та його місцезнаходження. Зазначений перелік публікується не пізніш як за 15 днів з дня прийняття рішення про затвердження переліку об'єктів, що підлягають приватизації шляхом викупу.

Відповідно до ч. 1 ст. 12 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" ціна продажу об'єкта, що підлягає приватизації шляхом викупу, визначається шляхом проведення незалежної оцінки.

Наказом Фонду державного майна України № 2411 від 22.08.2005 р. затверджено примірний договорів купівлі-продажу окремого індивідуально визначеного майна, у тому числі будівлі (споруди, приміщення), що підлягає продажу шляхом викупу.

Право володіння, користування і розпорядження об'єктом приватизації переходить до покупця з моменту сплати повної вартості придбаного об'єкта приватизації, як встановлено в ч. 1 ст. 22 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)".

Частиною 1 статті 23 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" встановлено, що право власності на державне майно підтверджується договором купівлі-продажу, який укладається між покупцем та уповноваженим представником відповідного органу приватизації, а також актом приймання-передачі зазначеного майна. Договір купівлі-продажу державного майна підлягає нотаріальному посвідченню та у випадках, передбачених законом, державній реєстрації.

Таким чином, суд дійшов висновку про необхідність задоволення первісного позову частково з огляду на те, що відповідач-1 виконав дії, покладені на нього законом, а саме: 02.10.2008 р. прийняв рішення про приватизацію об'єктів комунальної власності Шевченківського району м. Києва, відповідно до якого  приміщення за адресою м. Київ, проспект Перемоги, 60 площею 60,2 квадратних метра, підлягає приватизації шляхом викупу товариством з обмеженою відповідальністю "Фоліантс", а органом, який уповноважений укладати договори купівлі-продажу майна, яке перебуває у комунальній власності, є відповідач-2.

Таким чином, відповідачем-1 не порушено права та охоронювані законом інтереси щодо приватизації майна, яке перебуває у комунальній власності, а отже, відсутні підстави для зобов'язання відповідача-1 проводити приватизацію.

Враховуючи вищевикладене, первісний позов підлягає задоволенню частково, а  зустрічний позов - задоволенню повністю.

Державне мито з позовної заяви про визнання права власності визначається з урахуванням вартості спірного майна з огляду на приписи пунктів 29 і 30 Інструкції про порядок обчислення та справляння державного мита, затвердженої наказом Головної державної податкової інспекції України № 15 від 22.04.1993 р..

Відповідно до розрахунку орендної плати за нежиле приміщення станом на 31.07.2008 р. вартість орендованого приміщення становить 372600 грн., отже, розмір державного мита  за зустрічною позовною заявою  про встановлення права власності  повинен становити 3726 грн.

Оскільки, позивач при поданні позову сплатив державне мито у розмірі 102 грн., то з відповідача за первісним позовом підлягає стягненню 3624 грн. в доход Державного бюджету України.

Відповідно до ст. 49 ГПК України судові витрати за зустрічним позовами покладаються на товариство з обмеженою відповідальністю "Фоліантс".

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 33, 49, 82-87 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

Первісний позов задовольнити частково.

Зобов'язати Управління з питань комунального майна, приватизації та підприємництва Шевченківської районної у м. Києві ради (01030, м. Київ, б-р Шевченка, 26/4, код 21532540) провести приватизацію нежилого приміщення загальною площею 60,2 кв. м., що знаходиться за адресою: м. Київ, проспект Перемоги, 60, з укладанням договору купівлі-продажу та акту передачі зазначеного об'єкта з товариством з обмеженою відповідальністю "Фоліантс" (юридична адреса: 01010, м. Київ, вул. І. Мазепи, 26, поштова адреса: м. Київ, вул. Ломоносова, 5, корп. 2, кв. 69, код 35850725).

В іншій частині первісного позову відмовити.

Зустрічний позов задовольнити повністю.

Визнати право власності територіальної громади Шевченківського району міста Києва на нежитлове приміщення першого поверху загальною площею 60,2 квадратних метри за адресою: проспект Перемоги, 60 в місті Києві.

Стягнути з Шевченківської районної у місті Києві ради (01030, вул. Богдана Хмельницького, 24, рахунок 35416001002447 в УДК у м. Києві м. Київ, МФО 820019, код 26077632) до Державного бюджету України 3624 грн. державного мита.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Фоліантс" (01030, вул. Богдана Хмельницького, 24, рахунок 35416001002447 в УДК у м. Києві м. Київ, МФО 820019, рахунок 2600594195 у ВАТ "Райффайзен Банк Аваль", МФО 380805, код 35850725) на користь Шевченківської районної у місті Києві ради (01030, вул. Богдана Хмельницького, 24, рахунок 35416001002447 в УДК у м. Києві м. Київ, МФО 820019, код 26077632) 3624 грн. державного мита та 118 грн. витрат по сплаті інформаційно-технічного забезпечення судового процесу.

Суддя                                                                                     С.А. Ковтун

            Дата підписання 17.02.2009 р.

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення05.02.2009
Оприлюднено20.03.2009
Номер документу3161144
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —6/62

Ухвала від 28.12.2020

Господарське

Господарський суд Сумської області

Котельницька Вікторія Леонідівна

Ухвала від 23.12.2020

Господарське

Господарський суд Сумської області

Котельницька Вікторія Леонідівна

Ухвала від 28.09.2015

Господарське

Господарський суд Донецької області

Л.Д. Подколзіна

Рішення від 04.04.2005

Господарське

Господарський суд Донецької області

Л.Д. Подколзіна

Ухвала від 17.03.2005

Господарське

Господарський суд Донецької області

Л.Д. Подколзіна

Ухвала від 27.02.2004

Господарське

Господарський суд Донецької області

Л.Д. Подколзіна

Ухвала від 27.02.2004

Господарське

Господарський суд Донецької області

Л.Д. Подколзіна

Ухвала від 19.02.2016

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Івашкович І.В.

Ухвала від 26.10.2015

Господарське

Господарський суд Донецької області

Л.Д. Подколзіна

Ухвала від 21.12.2015

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Івашкович І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні