Постанова
від 23.05.2013 по справі 801/4675/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ   вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013          ПОСТАНОВА Іменем України 23 травня 2013 р.  Справа №801/4675/13-а     Окружний  адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі: головуючого судді  Кудряшової А.М., при секретарі           Ждані В.Є., за участю представників сторін: від позивача – не з'явився; від відповідача - не з'явився, розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів                 до Товариства з обмеженою відповідальністю «Енергоспецбуд»                     про спонукання до виконання певних дій,                                                     ВСТАНОВИВ: Кримське республіканське відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом про зобов'язання Товариство з обмеженою відповідальністю «Енергоспецбуд»  надати до Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів документи для реєстрації: заяву про реєстрацію роботодавця у відділенні Фонду соціального захисту інвалідів за формою № 1, що затверджується наказом Мінпраці за № 98 від 14.03.2007 року та виписку або витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців. Позовні вимоги обґрунтовані, тим, що п. 3 "Порядку реєстрації підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, що використовують найману працю", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 року № 70, передбачає, що для реєстрації роботодавці подають до відділення Фонду відповідну заяву за формою, що затверджується Мінпраці, та витяг або довідку з реєстру юридичної особи або фізичної особи-підприємця. У судове засідання представник позивача не з`явився, повідомлений належним чином про час і місце судового засідання, надіслав клопотання про розгляд справи за його відсутності, вказав, що підтримує позов, при цьому вказав, що з урахуванням змін у законодавстві просить зобов'язати позивача надати до фонду заяву про реєстрацію роботодавця у відділенні Фонду соціального захисту інвалідів за формою № 1, що затверджується наказом Мінпраці за № 98 від 14.03.2007 року. Відповідач у судове засідання явку представника не забезпечив, не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином за останньою відомою адресою місцезнаходження, що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відповідно до вимог ст. 33 КАС України, заперечень на адміністративний позов та клопотань щодо неможливості розгляду справи за його відсутністю до суду не надав. Суд, враховуючі клопотання позивача щодо розгляду справи за його відсутністю, приймаючи до уваги ненадання відповідачем доказів неможливості його участі у судовому засіданні з поважних причин, відсутність у матеріалах справи клопотання про неможливість розгляду справи без його участі, керуючись положеннями ч.4 ст.122, ст. 128 КАС України, вважає можливим розглянути справу на підставі наявних доказів. Дослідивши в судовому засіданні всі матеріали справи, оцінив наявні докази в їх сукупності, судом встановлено наступне. Згідно з частиною 1 статтю 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень. Відповідно до частини 2 статті 2 КАС України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією або законами України встановлено інший порядок судового провадження. Відповідно до п. 5 частини 2 статті 17 КАС України компетенція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом. Пунктом 7 частини 1 статті 3 КАС України  дано визначення суб'єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт, який здійснює  владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень. Відповідно до частини 7 статті 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 21.03.1991 року № 875  контроль за виконанням нормативів робочих місць та перевірки підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, щодо їх реєстрації у Фонді соціального захисту інвалідів, його відділеннях, подачі щорічного звіту та сплати ними адміністративно-господарських санкцій, а також надання державній службі зайнятості інформації, необхідної для організації працевлаштування інвалідів, визначаються Кабінетом Міністрів України. Правовий статус, повноваження та умови діяльності зазначеного Фонду визначені Положенням про Фонд соціального захисту інвалідів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2002 року № 1434. Відповідно до пункту 1 Положення про Фонд соціального захисту інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2002 року N 1434, Фонд є урядовим органом державного управління, який діє у складі Міністерства праці та соціальної політики і підпорядковується йому. Пунктом 3 Положення про Фонд соціального захисту інвалідів встановлені  основні  завдання Фонду, до яких відносяться реалізація у межах своєї компетенції державної політики у сфері соціального захисту інвалідів; контроль за виконанням підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами і організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, які використовують найману працю (далі - підприємства), нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, установленого Законом України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні". Правовий статус Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів визначений Положенням про Кримське республіканське відділення Фонду соціального захисту інвалідів, затвердженого Наказом директора Фонду соціального захисту інвалідів № 16 від 01.03.2007 року. Пунктом 1 Положення встановлено, що відділення являється територіальним органом Фонду соціального захисту інвалідів, а відповідно до пункту 12 Положення відділення  має статус юридичної особи,  та реалізує завдання, визначені пусток 3 Положення, до яких належать здійснення контролю за додержанням підприємствами, установами, організаціями, фізичними особами, які використовують найману працю, нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів.   Отже, судом встановлено, що Кримське республіканське відділення Фонду соціального захисту інвалідів  являється територіальним органом  Фонду соціального захисту інвалідів, яке визнано урядовим органом державного управління. Відповідно до частини 8 статті 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 21.03.1991 року № 875 відділення Фонду соціального захисту інвалідів з метою контролю за виконанням нормативу робочих місць, мають право в порядку, передбаченому Кабінетом Міністрів України, здійснювати перевірки підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, щодо реєстрації у Фонді соціального захисту інвалідів, подачі ними звітів про зайнятість та працевлаштування інвалідів, виконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, у тому числі шляхом зарахування, та сплати ними адміністративно-господарських санкцій. З метою реалізації зазначених завдань пунктом 5 Положення про Фонд соціального захисту інвалідів Фонд наділений правами проводити перевірку підприємств щодо реєстрації, подання ними звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів, виконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів та сплати адміністративно-господарських санкцій і пені, цільового використання наданих Фондом коштів. Таким чином, судом встановлено, що Кримське республіканське відділення Фонду соціального захисту інвалідів, реалізуючи свої завдання та функції у відносинах з фізичними та юридичними особами являється органом виконавчої влади та, відповідно, суб'єктом владних повноважень. Відповідно до частини 1 статті 55  Господарського кодексу України суб'єктом господарювання визнаються учасники господарських відносин, які здійснюють господарську діяльність, реалізуючи господарську компетенцію (сукупність господарських прав та обов'язків), мають відокремлене майно і несуть відповідальність за своїми  зобов'язаннями в межах цього майна, крім випадків встановлених законом.  Згідно з п. 1 частини 2 статті 55 ГК України юридичні особи, створені відповідно до Цивільного кодексу України, підприємства, створені відповідно до Господарського кодексу України та зареєстровані в установлено законом порядку визнаються суб'єктами господарювання. Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Енергоспецбуд» являється юридичною особою, зареєстрованою 22.08.2003 року, про що свідчить витяг з Державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців серії АВ № 024878. Таким чином, Товариство з обмеженою відповідальністю «Енергоспецбуд» зобов'язане виконувати обов'язки покладені на нього законами. Основи соціальної захищеності інвалідів в Україні і гарантії їм рівних з усіма іншими громадянами можливостей для участі в економічній, політичній і соціальній сферах життя, суспільства, створення необхідних умов, які дають можливість інвалідам вести повноцінний спосіб життя згідно з індивідуальними здібностями і інтересами визначені в Законі України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" № 875 від 21.03.1991 р. (далі –Закон). Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону інваліди в Україні володіють усією повнотою соціально-економічних, політичних, особистих прав і свобод, закріплених Конституцією України та іншими законодавчими актами. Згідно зі ст. 18 Закону підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів. Відповідно до ст. 19 Закону підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, в яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцем знаходженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів. Процедура реєстрації підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій, громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, що використовують найману працю, в яких за основним місцем роботи працює вісім і більше осіб у відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів визначена у Порядку реєстрації підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, що використовують найману працю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 70 від 10.08.2011 р. (далі –Порядок). Пунктами 2, 3 Порядку передбачено, що роботодавці реєструються у відділеннях Фонду за місцем їх державної реєстрації як юридичних осіб або фізичних осіб - підприємців. Для реєстрації роботодавці подають (надсилають рекомендованим листом) відділенню Фонду відповідну заяву за формою, що затверджується Мінпраці, та  виписку або витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців. Відповідно до п. 3 Порядку реєстрації підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, що використовують найману працю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.08.2011 р. № 70 новостворені роботодавці та підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, що використовують найману працю, в яких кількість працюючих, для яких це місце роботи є основним, збільшилася до восьми і більше осіб, реєструються у відділенні Фонду до 1 лютого, що настає за роком створення або збільшення кількості працюючих. Таким чином, основною ознакою, за якою юридична особа має  зареєструватися у фонді є визнання її роботодавцем, незалежно від її статусу у відносинах з іншими суб'єктами. Відповідно даних Управління Пенсійного фонду України в місті Алушта АР Крим середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу Товариства з обмеженою відповідальністю «Енергоспецбуд» у 2012 році склала - 16 осіб. Отже, відповідач, який є юридичною особою, роботодавцем,  повинен зареєструватися у Кримському республіканському відділенні Фонду соціального захисту інвалідів . Судом встановлено, що Фондом соціального захисту інвалідів АР Крим до відповідача було направлено вимогу №04-4/6074 від 24.12.2012 року про необхідність подання до відділення Фонду в строк до 10.01.2013 року: документи для реєстрації та звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів за формою 10-ПІ, затвердженого КМУ від 31.01.2007 року № 70, та інструкцією по заповненню форми № 10-ПІ, затвердженої наказом Мінпраці від 10.02.2007 року № 42, за 2011 рік. Але відповідачем зазначену вище вимогу виконано не було. Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Відповідач не надав доказів подання ним заяви та  документів для реєстрації у Кримському республіканському відділенні Фонду соціального захисту інвалідів.   В силу викладеного суд вважає, що  позовні вимоги в  частині  зобов'зання  Товариства з обмеженою відповідальністю «Енергоспецбуд» надати до Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів заяви про реєстрацію роботодавця у відділенні фонду підлягають задоволенню. Таким чином, позовні вимоги підлягають  задоволенню. Під час судового засідання, яке відбулось 23.05.2013 року були оголошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповідно до ст. 163 КАСУ  постанову складено 24.05.2013 року. На підставі викладеного, керуючись статтями 122, 158-164, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -                                              ПОСТАНОВИВ 1. Позовні вимоги  задовольнити. 2. Зобов'язати Товариство з обмеженою відповідальністю «Енергоспецбуд» ( код ЄДРПОУ 32499708) зареєструватись та подати до Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів заяву про реєстрацію роботодавця у відділенні Фонду соціального захисту інвалідів за формою № 1, що затверджується наказом Мінпраці за № 98 від 14.03.2007 року. Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.   Суддя                        Кудряшова А.М.                                                                                                                        

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення23.05.2013
Оприлюднено05.06.2013
Номер документу31612131
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/4675/13-а

Постанова від 23.05.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кудряшова А.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні