Постанова
від 27.05.2013 по справі 805/5719/13-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 травня 2013 р. Справа №805/5719/13-а

Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови:

Донецький окружний адміністративний суд в складі:

головуючого - судді Бойка М.І.,

при секретарі Кусти Ю.Ф.,

за участі

представника позивача Романіка О.О.,

представника відповідача Перця В.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі судового засідання в м. Донецьку адміністративну справу за позовом Шахтарської об'єднаної державної податкової інспекції Донецької області Державної податкової служби до Комунального підприємства «Шахтарськрайкомунсервіс» про стягнення заборгованості з податку на доходи фізичних осіб у сумі 5057,40 грн., -

В С Т А Н О В И В:

Шахтарська об'єднана державна податкова інспекція Донецької області Державної податкової служби звернулась до суду з позовом до Комунального підприємства «Шахтарськрайкомунсервіс» про стягнення заборгованості з податку на доходи фізичних осіб у сумі 5057,40 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідач має заборгованість у сумі 5057,40 грн., яка виникла з несплати відповідачем узгодженої суми по податку з доходів фізичних осіб згідно податкових декларацій від 21.03.2011 року № 11960 в розмірі 2625,55 грн., з урахуванням пені на суму 1118,72 грн. по терміну сплати 01.03.2011 року, від 21.03.2011 року № 6834 в розмірі 1267,44 грн. по терміну сплати 01.03.2011 року, від 21.03.2011 № 6835 в розмірі 1164,41 грн., по терміну сплати 01.03.2011 року. Приймаючи до уваги факт несплати відповідачем суми заборгованості у строк, встановлений чинним законодавством України, позивач просить стягнути наведені суми у судовому порядку.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, надав пояснення, аналогічні обставинам, викладеним в позовній заяві. Просив суд задовольнити позов в повному обсязі.

Представник відповідача в судовому засіданні надав заяву в якій позовні вимоги визнав у повному обсязі.

Відповідно до ч. 1 ст. 136 КАС України, позивач може відмовитися від адміністративного позову, а відповідач - визнати адміністративний позов протягом всього часу судового розгляду, зробивши усну заяву. Якщо відмову від адміністративного позову чи визнання адміністративного позову викладено в адресованій суду письмовій заяві, ця заява приєднується до справи.

Частиною 3 ст. 136 КАС України передбачено, що судове рішення у зв'язку з визнанням адміністративного позову ухвалюється за правилами, встановленими ст. 112 КАС України.

Згідно вимог ст. 112 КАС України, зокрема, у разі повного визнання відповідачем адміністративного позову і прийняття його судом приймається постанова суду про задоволення адміністративного позову. Крім того, суд не приймає визнання адміністративного позову і продовжує розгляд адміністративної справи, якщо ці дії відповідача суперечать закону чи порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси.

Суд приймає визнання відповідачем адміністративного позову, оскільки визнання адміністративного позову відповідачем не суперечить закону та не порушує чиї-небудь права, свободи або інтереси.

Перевіривши матеріали справи, вирішивши питання чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд приходить до висновку про те, що адміністративний позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до пункту 20.1.28 статті 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби, окрім іншого, мають право стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.

Таким чином, Шахтарська об'єднана державна податкова інспекція Донецької області Державної податкової служби є органом державної влади, уповноваженим здійснювати функцію контролю за визначенням та сплатою платником податків, повноваження якого на звернення до суду із позовом про стягнення податкового боргу прямо визначені законодавством України.

Відповідач, Комунальне підприємство «Шахтарськрайкомунсервіс» (ідентифікаційний номер 32814003) є юридичною особою, зареєстрований 21.10.2004 року Виконавчим комітетом Шахтарської районної ради, що підтверджено витягом з єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (арк. справи 4). Як платник податків позивач перебуває на обліку у Шахтарській об'єднаній державній податковій інспекції Донецької області Державної податкової служби з 21.10.2004 року.

Облік платників податків і зборів (обов'язкових платежів) здійснюється органами державної податкової служби та іншими державними органами відповідно до законодавства.

Підпунктом 16.1.4. пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до статті 54 зазначеного Кодексу крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.

Статтею 49 Податкового кодексу України передбачено, що податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків.

Порядок нарахування, утримання та сплати (перерахування) податку на доходи до бюджету встановлений статтею 168 Податкового кодексу України.

Відповідно до пункту 168.1. цієї статті податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов'язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену в статті 167 цього Кодексу.

Податок сплачується (перераховується) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. У разі, якщо оподатковуваний дохід нараховується податковим агентом, але не виплачується (не надається) платнику податку, то податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає перерахуванню до бюджету податковим агентом у строки, встановлені цим Кодексом для місячного податкового періоду.

Пунктом «д» статті пункту 176.2. статті 176 Податкового кодексу України, який був чинним на день подання відповідачем декларацій з податку на доходи фізичних осіб, передбачався обов'язок податкового агенту подавати до органу державної податкової служби за місцем його реєстрації податкову декларацію з податку на доходи фізичних осіб за базовий податковий період, що дорівнює календарному місяцю, за формою, встановленою центральним податковим органом, про загальні суми доходів, що нараховані (виплачені, надані) на користь платників податку, і загальні суми податку на доходи фізичних осіб, що утримані з цих доходів, а також обсяги перерахованого податку до бюджету.

Відповідно до пункту 57.1. статті 57 Кодексу платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

21 березня 2011 року відповідачем надано до податкової інспекції податкові декларації з податку на доходи фізичних осіб за січень-березень 2011 року (арк. справи 11-15), із визначенням суми податку з доходів фізичних осіб, що підлягає перерахуванню до бюджету в загальній сумі 5057,40 грн., а саме:

- податкова декларація від 21.03.2011 року № 11960 в розмірі 2625,55 грн., з урахуванням пені на суму 1118,72 грн. по терміну сплати 01.03.2011 року;

- податкова декларація від 21.03.2011 року № 6834 в розмірі 1267,44 грн. по терміну сплати 01.03.2011 року;

- податкова декларація від 21.03.2011 № 6835 в розмірі 1164,41 грн., по терміну сплати 01.03.2011 року.

Залишок несплачених відповідачем зобов'язань за цими деклараціями станом на 18.04.2013 року складає 5057,40 грн.

Відповідно до підпункту 14.1.175. пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу податковим боргом є сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Відповідно до пункту 95.2. статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

Згідно з пунктом 59.1. статті 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Пунктом 95.3. статті 95 Податкового кодексу України передбачено, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Враховуючи вищезазначене, адміністративний позов Шахтарської об'єднаної державної податкової інспекції Донецької області Державної податкової служби до Комунального підприємства «Шахтарськрайкомунсервіс» про стягнення коштів з рахунків у банках, обслуговуючих платника податків, в рахунок погашення заборгованості у розмірі 5057,40 грн. є обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до частини 4 статті 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 7-12, 69-72, 87-98, 122-163, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

п о с т а н о в и в :

Адміністративний позов Шахтарської об'єднаної державної податкової інспекції Донецької області Державної податкової служби до Комунального підприємства «Шахтарськрайкомунсервіс» про стягнення коштів з рахунків у банках, обслуговуючих платника податків, в рахунок погашення заборгованості у розмірі 5057,40 грн., - задовольнити повністю.

Стягнути з рахунків Комунального підприємства «Шахтарськрайкомунсервіс» (код ЄДРПОУ 32814003, адреса: 86253, Донецька обл., Шахтарський район, с. Велика Шишівка, вул. Дениченка, буд. 48) у банках, обслуговуючих платника податків, в рахунок погашення податкового боргу з податку з доходів фізичних осіб кошти в сумі 5057,40 грн. (п'ять тисяч п'ятдесят сім гривень 40 коп.) та зарахувати їх до Державного бюджету України, код платежу 5211010131 на р/р 33215800700388 в УДК в Донецькій області ВДК в м. Шахтарськ та Шахтарському районі, МФО 834016, ЄДРПОУ 34687038.

Вступна та резолютивна частини постанови прийняті у нарадчій кімнаті та проголошені у судовому засіданні 27 травня 2013 року у присутності представника позивача та представника відповідача.

Постанова у повному обсязі складена 1 червня 2013 року.

Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Бойко М.І.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.05.2013
Оприлюднено05.06.2013
Номер документу31619427
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/5719/13-а

Ухвала від 29.04.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бойко М.І.

Постанова від 27.05.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бойко М.І.

Постанова від 27.05.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бойко М.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні