Справа № 815/4194/13-а
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 червня 2013 року Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Бжассо Н.В.
при секретарі Музика І.О.
розглянувши в порядку письмового провадження в м. Одеса адміністративний позов Виконавчого комітету Іллічівської міської ради Одеської області до Громадської організації «Об'єднання інвесторів новобудови у м. Іллічівську, вул. Карла Маркса, 4 (будинок 7-11)» про заборону проведення вуличної ходи
В С Т А Н О В И В:
До суду надійшов адміністративний позов Виконавчого комітету Іллічівської міської ради Одеської області, за результатом якого позивач просить, заборонити Громадській організації «Об'єднання інвесторів новобудови у м. Іллічівську, вул. Карла Маркса, 4 (будинок 7-11)» (код ЄДРПОУ 38167393) проведення вуличної ходи демонстрації: 12.06.2013 року з 08:00 години до 18:00 години за маршрутом площа праці (пам'ятник Леніну кут вул. Леніна, буд. 1) надалі по вул. Леніна до буд. 35 (ТЦ «Таврія В»); 14.06.2013 року з 07:00 години до 18:00 години за маршрутом площа праці (пам'ятник Леніну кут вул. Леніна, буд. 1) надалі по вул. Леніна до буд. 35 (ТЦ «Таврія В»); 25.06.2013 року з 08:00 години до 18:00 години за маршрутом площа праці (пам'ятник Леніну кут вул. Леніна, буд. 1) надалі по вул. Леніна до буд. 35 (ТЦ «Таврія В»), обґрунтовуючи заявлені позовні вимоги наступними доводами.
Як зазначає позивач, 28.05.2013 року на адресу Виконавчого комітету Іллічівської міської ради надійшли повідомлення від Громадської організації «Об'єднання інвесторів новобудови у м. Іллічівську, вул. Карла Маркса, 4 (будинок 7-11)» про проведення вуличної ходи демонстрації в вищезазначені дні та місці, передбачуваної кількістю учасників в 300 осіб.
Позивач зазначає, що здійснення ходи 300 осіб можливе виключно колоною пішоходів по проїзній частині в одному напрямку, що є неприпустимим у робочі дні, оскільки негативне вплине на дорожню обстановку в місті та ускладнить мешканцям міста можливість скористатися автотранспортними сполученнями в межах міста, приміським зв'язком та зв'язком з обласним центром м. Одесою.
Позивач вказує, що Іллічівськ є містом з 70 тисячним населенням, в якому наявний лише автомобільний громадський транспорт. Усі автобусні маршрути прокладено по вулиці Леніна, яка є центральною вулицею міста та основною вуличною магістраллю. На зазначеній вулиці розташована найбільша кількість установ та організацій, місць культури та відпочинку населення міста.
Таким чином, проведення ходи по цій вулиці унеможливить функціонування громадського транспорту паралізує нормальну роботу та функціонування органів влади та місцевого самоврядування, установ, підприємств, організацій, розташованих вздовж заявленого маршруту вуличної ходи.
Позивач зазначає, що об'єднання та його активісти фактично реалізують своє право на мирні зібрання, а саме, 29, 30, 31 травня були проведені збори безпосередньо у будівлі Іллічівської міської ради, на яких, на вимогу об'єднання було заслухано першого заступника Іллічівського міського голови.
29 та 30 травня 2013 року при проведенні об'єднанням ходи без повідомлення по вулиці міста в районі «Ранкового ринку» по вул. Перемоги було ускладнено рух громадського транспорту, в зв'язку з чим працівники ДАІ були змушені виставити сигнальні фішки та змінити напрямок маршруту руху громадського транспорту.
Окрім викладеного, позивач зазначає, що, згідно повідомлень, відповідальною особою вказана ОСОБА_1, повідомлення підписані ОСОБА_2, при цьому, згідно бази даних ДП «Інформаційно - ресурсний центр» керівником громадської організації зазначена ОСОБА_3, таким чином, компетенція вказаних у повідомленні осіб не встановлена.
Таким чином, позивач вказує, що реалізацією права на вуличну ходу, громадським об'єднанням будуть порушені права територіальної громади міста Іллічівська, що об'єктивно може призвести до порушень громадського порядку.
В ході розгляду справи представник позивача надав заяву про розгляд справи в письмовому провадженні, заявлені позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив їх задовольнити. До заяви надав та просив врахувати при постановленні рішення: сім повідомлень від організації відповідача про проведення мирного зібрання та встановлення наметового містечка та повідомлення МГО «Спілка студентів міста Іллічівська» про проведення масових заходів з обладнанням агітаційних наметів, а також постанову Одеського окружного адміністративного суду від 05.06.2013 року по справі №815/4193/13-а.
Представники відповідача, до судового засідання не з'явилися, сповіщалися належним чином, що підтверджується існуючою в справі телефонограмою, що відповідає вимогам ч.3 ст.33 КАС України.
Суд, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, приходить до наступного висновку.
Судом встановлено, що 28.05.2013 року, на адресу Виконавчого комітету Іллічівської міської ради надійшли повідомлення від Громадської організації «Об'єднання інвесторів новобудови у м. Іллічівську, вул. Карла Маркса, 4 (будинок 7-11)» про проведення вуличної ходи демонстрації: 12.06.2013 року з 08:00 години до 18:00 години за маршрутом площа праці (пам'ятник Леніну кут вул. Леніна, буд. 1) надалі по вул. Леніна до буд. 35 (ТЦ «Таврія В»); 14.06.2013 року з 07:00 години до 18:00 години за маршрутом площа праці (пам'ятник Леніну кут вул. Леніна, буд. 1) надалі по вул. Леніна до буд. 35 (ТЦ «Таврія В»); 25.06.2013 року з 08:00 години до 18:00 години за маршрутом площа праці (пам'ятник Леніну кут вул. Леніна, буд. 1) надалі по вул. Леніна до буд. 35 (ТЦ «Таврія В»), передбачуваної кількістю учасників в 300 осіб.
Повідомлення підписані ОСОБА_2, при цьому, позивач вказує, що згідно бази даних ДП «Інформаційно - ресурсний центр» керівником громадської організації зазначена ОСОБА_3, таким чином, компетенція вказаних у повідомленні осіб не встановлена. Суд не приймає до уваги, викладені доводи, у зв'язку з відсутністю нормативно-правового врегулювання питання повноважень особи, що повідомляє про мирні зібрання.
Статтею 11 Конвенції про захист прав і основних свобод людини, передбачено обов'язок держави забезпечити ефективне використання особою права мирних зборів, допускаючи встановлення законом обмежень, необхідних у демократичному суспільстві в інтересах національної або громадської безпеки, з метою запобігання заворушенням і злочинам, для захисту здоров'я або моралі чи з метою захисту прав і свобод інших людей.
Згідно ч. 2 ст. 10-1 Конвенції про захист прав і основоположних свобод людини, здійснення свободи вираження поглядів, оскільки воно пов'язане з обов'язками і відповідальністю, може підлягати таким формальностям, умовам, обмеженням або санкціям, що встановлені законом в інтересах національної безпеки, територіальної цілісності або громадської безпеки, для охорони порядку або запобігання злочинам, для охорони здоров'я або моралі, для захисту репутації або прав інших осіб, для запобігання розголошенню конфіденційної інформації або для підтримання авторитету і безсторонності суду і є необхідним у демократичному суспільстві.
Відповідно до статті 39 Конституції України громадяни мають право збиратися мирно, без зброї і проводити збори, мітинги, походи і демонстрації, про проведення яких завчасно сповіщаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування.
Обмеження щодо реалізації цього права може встановлюватися судом відповідно до закону і лише в інтересах національної безпеки та громадського порядку - з метою запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров'я населення або захисту прав і свобод інших людей.
Згідно рішення Конституційного Суду України від 19.04.2001 року у справі № 1-30-2001 за конституційним поданням Міністерства внутрішніх справ України щодо офіційного тлумачення положення частини першої статті 39 Конституції України, право мирних зібрань це право громадян є їх невідчужуваним і непорушним правом, гарантованим Основним Законом України. Це право є однією з конституційних гарантій прав громадянина на свободу свого світогляду, віросповідання і поширення інформації усно, письмово або в інший спосіб - на свій вибір, права на вільний розвиток своєї особистості тощо. При цьому, при здійсненні цих прав і свобод не повинно бути посягань на права і свободи, честь і гідність інших людей.
З урахуванням викладеного аналізу чинного законодавства, суд приходить до висновку, що право мирних зібрань не є абсолютним правом та може бути обмеженим з урахуванням балансу інтересів спільноти громадян та суспільства в цілому, з метою недопущення порушення прав та законних інтересів інших людей.
Так, судом було встановлено, що хода передбачає примірну кількість учасників в 300 осіб, які обрали маршрут свого руху по центральній вулиці м. Іллічівська (вул. Леніна).
Згідно довідки начальника юридичного відділу ОСОБА_4 про інтенсивність руху пасажирського міського та приміського транспорту по вул. Леніна м. Іллічівська в період з 08:00 - 18:00 за Київським часом, по вулиці Леніна в м. Іллічівську проходять 7 міських маршрутів та 10 приміських маршрутів.
Крім того, згідно довідки Іллічівського МВ ГУМВС України в Одеській області від 31.05.2013 року № 57/1-6147, вулична хода, яка проводилась 29, 30 травня 2013 року в період з 07:30 години до 10:00 години по вул. Перемоги, викликала ускладнення руху автомобільного транспорту включаючи рух маршрутного транспорту, у зв'язку з чим співробітниками ДАІ було виставлено огороджувальні фішки та змінено рух маршрутного автотранспорту.
Таким чином, суду погоджується з доводами позивача, що вулична хода яка планується громадською організацією 12, 14 та 25 червня (робочі дні) в робочий час ускладнить рух автотранспорту (єдиного виду транспорту міста Іллічівськ), паралізує нормальну роботу та функціонування органів влади та місцевого самоврядування, установ, підприємств, організацій, розташованих вздовж заявленого маршруту вуличної ходи, а також ускладнить мешканцям міста вільно пересуватись.
Судом встановлено, що право громадської організації «Об'єднання інвесторів новобудови у м. Іллічівську, вул. Карла Маркса, 4 (будинок 70-11)», на мирні зібрання, за сприянням органів місцевого самоврядування м. Іллічівська, реалізовується у вигляді зборів та зустріч з посадовими особами Іллічівської міської ради. Так, об'єднання та його активістами 29, 30, 31 травня були проведені збори у будівлі Іллічівської міської ради, на яких на вимогу об'єднання заслухано першого заступника Іллічівського міського голови. Зустріч посадовців Іллічівської міської ради з активістами об'єднання було проведено 01.06.2013 року. Право відповідача на мирні зібрання також реалізується шляхом встановлення «наметового містечка» по вул. Карала Маркса, яке постійно там знаходиться з 12.03.2012 року, в двох кварталах від будівлі Іллічівської міської ради.
Крім викладеного, судом встановлено, що постановою Одеського окружного адміністративного суду по справі №815/4193/13-а, адміністративний позов Виконавчого комітету Іллічівської міської ради Одеської області до Молодіжної громадської організації "Спілка студентів міста Іллічівська", Громадської організації "Об'єднання інвесторів новобудови у м. Іллічівську, вул. Карла Маркса, 4 (будинок 7-11)" про заборону проведення мирних зібрань та встановлення наметового містечка задоволено частково, а саме: обмежив право Громадської організації "Об'єднання інвесторів новобудови у м. Іллічівську вул. Карла Маркса, 4 (будинок 7-11)", в частині встановлення нею наметового містечка під час проведення мирних зібрань, однак проведення самих мирних зібрань не заборонив.
Згідно до ст. 38 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», до відання виконавчого комітету Іллічівської міської ради належать повноваження щодо вирішення відповідно до закону питань про проведення зборів, мітингів, маніфестацій і демонстрацій, видовищних та інших масових заходів; здійснення контролю за забезпеченням при їх проведенні громадського порядку.
У відповідності до ч. 5 ст. 182 КАС України суд задовольняє вимоги позивача в інтересах національної безпеки та громадського порядку в разі, якщо визнає, що проведення зборів, мітингів, походів, демонстрацій чи інших зібрань може створити реальну небезпеку заворушень чи злочинів, загрозу здоров'ю населення або правам і свободам інших людей. У постанові суду зазначається спосіб обмеження щодо реалізації права на мирні зібрання.
З урахуванням викладеного, суд прийшов до висновку, що в інтересах громадської безпеки, з метою забезпечення правопорядку, запобігання вчиненню правопорушень, для захисту прав і свобод мешканців та відвідувачів міста Іллічівська, забезпечення нормального функціонування, автотранспорту, підприємств, установ, організацій у центрі міста, необхідно обмежити реалізацію права громадської організації «Об'єднання інвесторів новобудови у м. Іллічівську, вул. Карла Маркса, 4 (будинок 70-11)» на проведення вуличної ходи демонстрації.
Відповідно до ч.6 ст.182, п.6 ч.1 ст. 256 КАС України постанови суду про обмеження щодо реалізації права на мирні зібрання підлягають негайному виконанню.
Керуючись ст. ст. 8-11, 38, 69-72, 128, 159, 160, 161- 163, 182, 256 КАС України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Задовольнити адміністративний позов Виконавчого комітету Іллічівської міської ради Одеської області до громадської організації «Об'єднання інвесторів новобудови у м. Іллічівську, вул. Карла Маркса, 4 (будинок 7-11)» про заборону проведення вуличної ходи.
Заборонити Громадській організації «Об'єднання інвесторів новобудови у м. Іллічівську, вул. Карла Маркса, 4 (будинок 7-11)» код ЄДРПОУ 38167393 проведення вуличної ходи демонстрації: з 08.00 до 18.00 12.06.2013 року за маршрутом площа праці (пам'ятник Леніну кут вул. Леніна, буд. 1) надалі по вул. Леніна до буд. 35 (ТЦ «Таврія В»); з 07.00 до 18.00 14.06.2-13 року за маршрутом площа праці (пам'ятник Леніну кут вул. Леніна, буд. 1) надалі по вул. Леніна до буд. 35 (ТЦ «Таврія В»); з 08.00 до 18.00 25.06.2013 року за маршрутом площа праці (пам'ятник Леніну кут вул. Леніна, буд. 1) надалі по вул. Леніна до буд. 35 (ТЦ «Таврія В»).
Постанова підлягає негайному виконанню.
Постанова набирає законної сили згідно ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст. ст. 185 -187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Бжассо Н.В.
05 червня 2013 року.
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.06.2013 |
Оприлюднено | 06.06.2013 |
Номер документу | 31647985 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Бжассо Н. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні