ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 травня 2013 року 10:10Справа № 808/4415/13-а м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Чернової Ж.М.
при секретарі Батигіні О.В.
за участю представників:
позивача: не з'явився
відповідач 1 та 2 : не з'явилися
третя особа: не з'явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом: Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Запоріжжя Запорізької області Державної податкової служби
до відповідача1: Державного реєстратора Запорізької міської ради Сергеєвої Тетяни Іванівни
до відповідача2: Вишгородської районної Державної адміністрації Київської області
третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю «Ліас-Сервіс»
про: скасування державної реєстрації змін до установчих документів,
ВСТАНОВИВ:
До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Запоріжжя Запорізької області Державної податкової служби до відповідача1- Державного реєстратора Запорізької міської ради Сергеєвої Тетяни Іванівни, до відповідача2 - Вишгородської районної Державної адміністрації Київської області, третя особа Товариство з обмеженою відповідальністю «Ліас-Сервіс», в якому позивач просить зобов'язати відповідача1 направити реєстраційну справу ТОВ «Ліас-сервіс» до Вишгородської РДА для взяття його на облік за попередньою адресою та зобов'язати відповідача2 скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів стосовно міста знаходження юридичної особи.
Представник позивача у судове засідання не прибув, однак від нього надійшло клопотання про розгляд справи без його участі. Позов підтримує у повному обсязі, обґрунтовує свої вимоги Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» та п.67.2 ст.67 Податкового кодексу України. Зазначає, що згідно відомостей із Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, шляхом внесення змін до установчих документів, відповідачем змінено місцезнаходження з адреси: 07300, м.Вишгород, вул. Шолуденко, буд.1 на адресу: 69021, м.Запоріжжя, вул. Жуковського, буд.85. Державним реєстратором Виконавчого комітету Запорізької міської ради внесено запис №10 про взяття ТОВ «Ліас-Сервіс» на облік у зв'язку із зміною місцезнаходження відповідача, пов'язаного зі зміною адміністративного району. Проте, відповідач не звертався до позивача із заявою про взяття на облік, а проведеними заходами встановлено, що відповідач не знаходиться за новим місцезнаходженням. З урахуванням вищевикладеного просить позов задовольнити.
Відповідач1- Державний реєстратор Запорізької міської ради - у судове засідання не прибув, направив до суду клопотання, в якому просить розглянути справу без його участі. Раніше до суду надійшло письмове заперечення, в якому відповідач1 просить в задоволенні позову відмовити у повному обсязі. Повідомляє, що при проведенні державної реєстрації змін до установчих документів ТОВ «Ліас-Сервіс» державний реєстратор діяв у відповідності до вимог чинного законодавства.
Відповідач2 у судове засідання не прибув, про причини неявки суд не повідомив. Про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.
Третя особа у судове засідання не з'явилася, про час, місце та дату розгляду справи була повідомлена належним чином, однак до суду повернулась поштова кореспонденція із відміткою «не значиться».
Частиною 4 ст. 128 КАС України встановлено, що у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
За таких обставин, суд вважає за можливе розглянути справу по суті без участі сторін, за наявними у справі матеріалами.
Відповідно до ч.1 ст.41 КАС України, у разі неявки в судове засідання всіх осіб, які беруть участь в справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши норми законодавства, оцінивши надані докази, суд вважає позовні вимоги такими, що не підлягають задоволенню з наступних підстав.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Ліас-Сервіс» (код ЄДРПОУ 37256906) зареєстроване 19.08.2010 як суб'єкт підприємницької діяльності - юридична особа. До ЄДР включено відомості про юридичну особу, згідно із якими підприємство зареєстроване Вишгородською державною адміністрацією Київської області за адресою: 07300, Київська область, Вишгородський район, м.Вишгород, вул. Шолуденка, буд.1.
Як свідчать матеріали справи, 22.07.2011 державним реєстратором Вишгородської державнї адміністрації Київської області внесено запис про внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, а саме що пов'язані зі зміною місцезнаходження юридичної особи з адреси: 07300, м.Вишгород, вул. Шолуденко, буд.1 на адресу: 69021, м.Запоріжжя, вул. Жуковського, буд.85.
22.07.2011 відповідачем2 внесено запис №9 про зняття з обліку ТОВ «Ліас-Сервіс» та направлено реєстраційну справу юридичної особи до Виконавчого комітету Запорізької міської ради.
03.10.2011 відповідачем1 зроблений запис №10 про взяття на облік ТОВ «Ліас-Сервіс» за місцезнаходженням: 69021, м.Запоріжжя, вул. Жуковського, буд. 85.
Позивач наголошує, що ТОВ «Ліас-Сервіс» не зверталося до ДПІ у Жовтневому районі м.Запоріжжя ані з заявою про взяття на облік (за формою №1-ОПП), ані за отриманням довідки про взяття на облік платника податків (форма №4-ОПП).
Відділом податкової міліції ДПІ у Жовтневому районі м.Запоріжжя здійснена перевірка фактичного місця ведення діяльності ТОВ «Ліас-Сервіс» про що складений рапорт від 15.02.2013 відповідно до якого, місцезнаходження цього підприємства за вказаною вище адресою не встановлено.
На думку позивача, на підставі неправдивих даних, щодо місцезнаходження відповідача проведено внесення змін до установчих документів та державна реєстрація відповідача за вказаною вище адресою, а тому просить скасувати відповідні записи.
Оглянувши наявні в матеріалах справи докази, суд приходить до наступного висновку
Пунктом 1 частини першої статті 3 КАС України справу адміністративної юрисдикції визначено як переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, втому числі на виконання делегованих повноважень.
Держава делегувала державному реєстратору Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців» здійснювати від імені Держави державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців.
Відповідно до ст.6 Закону України №755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», державний реєстратор на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці:
- проводить державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;
- проводить резервування найменувань юридичних осіб;
- передає органам державної статистики (далі органи статистики), державної податкової служби, Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування повідомлення та відомості з реєстраційних карток про вчинення реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, у тому числі щодо створення або ліквідації відокремлених підрозділів юридичних осіб;
- формує, веде та забезпечує зберігання реєстраційних справ (крім реєстраційних справ юридичних осіб, зареєстрованих відповідно до частини четвертої статті 3 цього Закону). Якщо кількість державних реєстраторів у виконавчому комітеті міської ради міста обласного значення або районної, районної в містах Києві та Севастополі державної адміністрації становить три і більше осіб, зберігання реєстраційних справ забезпечує відповідна посадова особа структурного підрозділу (відділу, управління), який створюється для організаційного та матеріально-технічного забезпечення роботи державних реєстраторів;
- здійснює оформлення та видачу свідоцтв про державну реєстрацію (крім видачі свідоцтв юридичним особам, зареєстрованим відповідно до частини четвертої статті 3 цього Закону), а також їх заміну;
- оформлює та видає виписки, довідки з Єдиного державного реєстру;
- проводить державну реєстрацію змін до установчих документів юридичних осіб та державну реєстрацію зміни імені або місця проживання фізичних осіб - підприємців;
- проводить державну реєстрацію припинення юридичних осіб та державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичними особами - підприємцями;
- звертається до суду із заявою про зміну мети установи у встановленому законом порядку;
- здійснює оформлення, видачу та засвідчення юридичним особам дублікатів оригіналів їх установчих документів та змін до них;
- вносить до Єдиного державного реєстру відомості про державну реєстрацію особи на підставі рішення суду;
- здійснює інші дії, передбачені цим Законом.
Як свідчать викладені повноваження державного реєстратора, ним не здійснюється під час проведення реєстрації перевірка документів на відповідність вимогам чинного законодавства, а лише перевіряється комплектність документів. Також він не зобов'язаний перевіряти мету суб'єкта господарювання спрямовану або не спрямовану на здійснення підприємницької діяльності, та в подальшому ведення фінансово-господарської діяльності.
Згідно ч.1 ст.19 Закону №755-ІV у разі, якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами до установчих документів юридичної особи або не підлягає державній реєстрації, виконавчий орган юридичної особи або уповноважена ним особа зобов'язаний подати (надіслати рекомендованим листом) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі. У разі, якщо подається (надсилається) реєстраційна картка про внесення змін до відомостей про місцезнаходження юридичної особи, до неї додається свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи.
Відповідно до ч.2 ст.19 зазначеного Закону державному реєстратору забороняється вимагати додаткові документи для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, якщо вони не передбачені частиною першою цієї статті.
Як було встановлено із матеріалів справи, 22.07.2011 державним реєстратором Вишгородської державної адміністрації Київської області внесено запис про проведення реєстраційної дії, про внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, а саме що пов'язані зі зміною місцезнаходження юридичної особи з адреси: 07300, м.Вишгород, вул. Шолуденко, буд.1 на адресу: 69021, м.Запоріжжя, вул. Жуковського, буд.85.
Згідно ч.5 ст.19 Закону №755-ІV, державний реєстратор має право залишити без розгляду реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, якщо реєстраційна картка оформлена з порушенням вимог, які встановлені частинами першою та другою статті 8 цього Закону, або якщо до реєстраційної картки не додано документи, передбачені частиною першою цієї статті, або якщо до державного реєстратора надійшло рішення суду щодо заборони у проведенні реєстраційних дій.
Із матеріалів справи з'ясовано, що державним реєстратором Вишгородської державної адміністрації Київської області запис був внесений у зв'язку з тим, що відповідачем був поданий повний пакет необхідних для цього документів передбачений Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців». Підстави для повернення поданих документів були відсутні.
Таким чином запис №9 про проведення реєстраційної дії, про внесення змін до відомостей про юридичну особу до ЄДР внесено правомірно.
Відповідно до статті 14 Закону №755-ІV, ТОВ «Ліас-Сервіс» 27.12.2011 знято з обліку Державним реєстратором Вишгородської державної адміністрації Київської області у зв'язку зі зміною місцезнаходження юридичної особи. Реєстраційну справу передано до виконавчого комітету Запорізької міської ради, де 03.10.2011 юридичну особу взято на облік.
Приймаючи дане рішення, суд також враховує наступне.
Відповідно до ст.9 КАС України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно до ст.19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
Державна податкова служба України, до складу якого входить ДПІ у Жовтневому районі м. Запоріжжя Запорізької області ДПС, є одним із органів державної виконавчої влади. Відповідно, її діяльність має підпорядковуватись вимогам наведеної норми Конституції України та аналогічним вимогам Податкового Кодексу України.
Відповідно п.20.1.12. ст.20 ПК України, органи державної податкової служби України у випадках, встановлених законом, мають право звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.
За приписами п.67.2. ст.67 ПК України, органи державної податкової служби України в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо: припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
На підставі вищевикладеного, суд приходить до висновку, що державна реєстрація змін до установчих документів ТОВ «Ліас-Сервіс» у зв'язку зі зміною юридичної адреси підприємства не мала місця, а інформація про зміну місцезнаходження відповідача внесена лише до відомостей про юридичну особу та не пов'язана зі змінами в установчих документах відповідача.
Отже, позивачем не надано доказів щодо недотримання відповідачами вимог законодавства.
Суд звертає увагу позивача на те, що оскільки державна реєстрація змін до установчих документів ТОВ «Ліас-Сервіс» не відбулася, підстав для звернення податкового органу до суду про скасування державної реєстрації змін юридичною адреси відповідача відповідно до п.67.2. ст.67 Податкового кодексу України не вбачається, а тому суд дійшов висновку, що у позивача відсутні повноваження щодо звернення до суду з таким позовом.
Відповідно до п.1 ст.11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно з п.1 ст.71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
У зв'язку із вищенаведеним суд дійшов висновку про необґрунтованість позовних вимог, а відтак, про необхідність відмовити у задоволенні вимог позивача.
Керуючись ст. ст. 158, 160, 162, 167 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні адміністративного позову відмовити у повному обсязі.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України -з дня складення її в повному обсязі, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя Ж.М.Чернова
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.05.2013 |
Оприлюднено | 07.06.2013 |
Номер документу | 31661098 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Чернова Жанна Миколаївна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Чернова Жанна Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні