Постанова
від 03.06.2013 по справі 811/1280/13-а
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

03 червня 2013 року Справа № 811/1280/13-а

Суддя Кіровоградського окружного адміністративного суду Пасічник Ю.П., розглянув адміністративну справу в порядку скороченого провадження

за позовомУправління Пенсійного фонду України в Петрівському районі Кіровоградської області доФізичної особи - підприємця ОСОБА_1 про стягнення заборгованості, - ВСТАНОВИВ: Управління Пенсійного фонду України в Петрівському районі звернулося до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом до фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 про стягнення заборгованості по єдиному внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в сумі 3455,43 грн.

Позов обґрунтовано тим, що відповідно до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» фізичні особи-підприємці, які працюють на спрощеній системі оподаткування, сплачують єдиний внесок за підсумками кварталу до 20 числа місяця, наступного за цим кварталом в розмірі 34,7% на суми, що визначаються ним самостійно для себе та членів сім'ї, які беруть участь у проваджені ними підприємницької діяльності, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої Законом, при цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску за кожну особу, тому згідно з розрахунком суми заборгованості по сплаті єдиного соціального внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 за квітень - грудень 2012 рік становить 3455,43 грн.

Ухвалою від 15 квітня 2013 року у справі відкрито скорочене провадження, копія якої у встановленому порядку негайно була надіслана відповідачу.

23 квітня 2013 року до канцелярії суду повернулось зворотне поштове повідомлення (а.с.15), з якого вбачається, що 18 квітня 2013 року відповідач особисто отримав копію ухвали про відкриття скороченого провадження, проте на день розгляду справи до суду не надійшло жодних заяв, клопотань чи заперечень на позов, тому суд вважає, що здійснено всі можливі заходи для захисту законних прав, свобод та інтересів відповідача.

Розглянувши долучені до справи документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, адміністративний суд приходить до наступних висновків.

Відповідно до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010р. (далі Закон - 2464-УІ), який набрав чинності з 01.01.2011р., визначено правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати.

Згідно статті 2 Закону - 2464-УІ виключно цим Законом визначаються: принципи збору та ведення обліку єдиного внеску; платники єдиного внеску; порядок нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску; розмір єдиного внеску та пропорції його розподілу за видами загальнообов'язкового державного соціального страхування; орган, що здійснює збір та веде облік єдиного внеску, його повноваження та відповідальність; склад, порядок ведення та використання даних Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування; порядок здійснення державного нагляду за збором та веденням обліку єдиного внеску. Дія цього Закону поширюється на відносини, що виникають під час провадження діяльності, пов'язаної із збором та веденням обліку єдиного внеску. Дія інших нормативно-правових актів може поширюватися на зазначені відносини лише у випадках, передбачених цим Законом, або в частині, що не суперечить цьому Закону.

Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 4 Закону - 2464-УІ платниками єдиного внеску є фізичні особи-підприємці, в тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування. Одночасно згідно ч. 2 ст. 4 Закону-2464-УІ вказані платники є застрахованими особами відповідно до законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

Згідно ч. 2 ст. 6 Закону-2464-УІ платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок; вести облік виплат (доходу) застрахованої особи та нарахування єдиного внеску за кожним календарним місяцем і календарним роком, зберігати такі відомості в порядку, передбаченому законодавством; допускати посадових осіб територіального органу Пенсійного фонду до проведення перевірки правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску за наявності направлення на перевірку та посвідчення осіб, надавати їм передбачені законодавством документи та пояснення з питань, що виникають у процесі перевірки; подавати звітність до територіального органу Пенсійного фонду у строки, в порядку та за формою, встановленими Пенсійним фондом за погодженням з відповідними фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування та центральним органом виконавчої влади у галузі статистики.

Згідно п. 3 ч. 1 ст. 7 Закону-2464-УІ єдиний внесок для платників, які обрали спрощену систему оподаткування, - нараховується на суми, що визначаються такими платниками самостійно для себе та членів сім'ї, які беруть участь у провадженні ними підприємницької діяльності, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої цим Законом. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску за кожну особу.

Відповідно до ст.8 Закону-2464-УІ розмір єдиного внеску для кожної категорії платників, визначених цим Законом, та пропорції його розподілу за видами загальнообов'язкового державного соціального страхування встановлюються з урахуванням того, що вони повинні забезпечувати застрахованим особам страхові виплати і соціальні послуги, передбачені законодавством про загальнообов'язкове державне соціальне страхування; фінансування заходів, спрямованих на профілактику страхових випадків; створення резерву коштів для забезпечення страхових виплат та надання соціальних послуг застрахованим особам; покриття адміністративних витрат із забезпечення функціонування системи загальнообов'язкового державного соціального страхування. Єдиний внесок не входить до системи оподаткування. Податкове законодавство не регулює порядок нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску. Кошти, що надходять від сплати єдиного внеску та застосування фінансових санкцій відповідно до цього Закону, не можуть зараховуватися до Державного бюджету України, бюджетів інших рівнів та використовуватися на цілі, не передбачені законодавством про загальнообов'язкове державне соціальне страхування. Порядок нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску визначається виключно цим Законом та прийнятими відповідно до нього нормативно-правовими актами.

Єдиний внесок для платників, зазначених у пунктах 4 та 5 частини першої статті 4 цього Закону, встановлюється у розмірі 34,7 відсотка визначеної пунктами 2 та 3 частини першої статті 7 цього Закону бази нарахування єдиного внеску (ч. 11 ст. 8 Закону-2464-УІ).

Частина 8 ст. 9 Закону-2464-УІ встановлює, що платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом. Базовим звітним періодом для зазначеної категорії платників є рік.

Єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. За наявності у платника єдиного внеску одночасно із зобов'язаннями із сплати єдиного внеску зобов'язань із сплати податків, інших обов'язкових платежів, передбачених законом, або зобов'язань перед іншими кредиторами зобов'язання із сплати єдиного внеску виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов'язаннями, крім зобов'язань з виплати заробітної плати (доходу).

Відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 1 Закону 2464-УІ мінімальний страховий внесок - сума єдиного внеску, що визначається розрахунком як добуток мінімального розміру заробітної плати на розмір внеску, встановлений законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та підлягає сплаті щомісяця.

Як вбачається з матеріалів справи, згідно повідомлення-розрахунку сума заборгованості фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 за період квітень - грудень 2012 року становить 3455,43 грн. (а.с.8).

Згідно п.4 ст. 25 Закону територіальний орган пенсійного фонду надсилає платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплату. Вимога про сплату недоїмки є виконавчим документом. Платник єдиного внеску зобов'язаний протягом десяти робочих днів з дня надходження вимоги про сплату недоїмки сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею. У разі незгоди з розрахунком суми недоїмки платник єдиного внеску узгоджує її з органом Пенсійного фонду в порядку, встановленому Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення.

У разі незгоди з розрахунком суми недоїмки платник єдиного внеску узгоджує її з органом Пенсійного фонду в порядку, встановленому Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення.

У разі якщо згоди з органом Пенсійного фонду не досягнуто, платник єдиного внеску зобов'язаний сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею протягом десяти робочих днів з дня надходження рішення відповідного органу Пенсійного фонду або оскаржити вимогу до органу Пенсійного фонду вищого рівня чи в судовому порядку.

У разі якщо платник єдиного внеску протягом десяти робочих днів з дня надходження вимоги не сплатив зазначені у вимозі суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею, не узгодив вимогу з органом Пенсійного фонду, не оскаржив вимогу в судовому порядку або не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом десяти робочих днів з дня надходження узгодженої вимоги, територіальний орган Пенсійного фонду надсилає в порядку, встановленому законом, до підрозділу державної виконавчої служби вимогу про сплату недоїмки.

У випадках, зазначених в абзаці шостому цієї частини, територіальний орган Пенсійного фонду також має право звернутися до суду з позовом про стягнення недоїмки. При цьому заходи досудового врегулювання спорів, передбачені законом, не застосовуються.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем сформовано вимогу про сплату боргу від 04.02.2013 року №Ф 7 (а.с.7), яка надсилалася боржнику у встановленому порядку та отримана нею особисто 21 лютого 2013 року, що вбачається з копії зворотного поштового повідомлення (а.с.9).

З обставин викладених в позовній заяві позивачем та з урахуванням того, що відповідачем не надано до суду жодних доказів сплати вказаної суми заборгованості та не надано доказів скасування вимоги або її відкликання, з огляду на вище викладене, повно і всебічно дослідивши матеріали справи, керуючись чинним законодавством, суд приходить до висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 86, 94, 159 -, 167, 183?, 254, 256 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 (код НОМЕР_1) заборгованість по сплаті єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в сумі 3455,43 грн. на користь Управління Пенсійного фонду України в Петрівському районі (рахунок 37195104001122 МФО 823016 код ЄДРПОУ 20650191 в ДКСУ).

Постанова прийнята в порядку скороченого провадження підлягає негайному виконанню.

Постанова відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України набирає законної сили після закінчення строку на апеляційне оскарження.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в 10- денний строк з дня отримання копії постанови.

Суддя Кіровоградського окружного

адміністративного суду Пасічник Ю.П.

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.06.2013
Оприлюднено07.06.2013
Номер документу31664337
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —811/1280/13-а

Постанова від 03.06.2013

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Ю.П. Пасічник

Ухвала від 15.04.2013

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Ю.П. Пасічник

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні