Постанова
від 31.05.2013 по справі 802/2098/13-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

31 травня 2013 р. Справа № 802/2098/13-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Бошкової Юлії Миколаївни, розглянувши в порядку письмового провадження матеріали справи

за позовом: Тростянецького районного центра зайнятості Вінницької області

до: ОСОБА_1

про: стягнення заборгованості

ВСТАНОВИВ :

До Вінницького окружного адміністративного суду звернувся Тростянецький районний центр зайнятості Вінницької області з адміністративним позовом до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості.

Позовні вимоги мотивовані тим, що громадянин ОСОБА_1, перебуваючи на обліку в Тростянецькому районному центрі зайнятості, отримала допомогу по безробіттю в сумі 1 135,08 грн. та одночасно перебувала у трудових відносинах з приватним підприємством виробничо - комерційною фірмою "Будівництво і комплектація", що грубим порушенням вимог чинного законодавства. Однак, протиправно отримані кошти ОСОБА_1 у добровільному порядку не погасила, що стало підставою для звернення з позовом до суду.

Представник позивача в судове засідання не з'явився, на адресу суду надіслав заяву за вх.№12399 від 21.05.2013 року, в якій просить розгляд справи здійснювати без його участі, позовні вимоги підтримує у повному обсязі.

В судові засідання, призначені на 21.05.2013 року та 31.05.2012 року, відповідач не з'явилась. На адресу суду повернулись конверти з судовою кореспонденцією з відміткою відділення поштового зв'язку "за закінченням терміну зберігання" (а.с.25,26).

Статтею 35 Кодексу адміністративного судочинства визначено, що у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Розглянувши матеріали справи, всебічно, повно та об'єктивно дослідивши докази у їх сукупності, суд встановив наступне.

03.10.2011 року ОСОБА_1 звернулась до Тростянецького районного центру зайнятості з заявою про працевлаштування, надання статусу безробітної з виплатою допомоги по безробіттю (а.с. 5).

Відповідно до наказу № НТ130130 від 30.01.2013 року ОСОБА_1 знята з обліку з припиненням виплати допомоги по безробіттю в зв'язку з виявленням факту перебування у трудових відносинах з приватним підприємством виробничо - комерційною фірмою "Будівництво і комплектація" з 18.05.2012 року.

30.01.2013 року наказом №НТ130130 прийнято рішення про повернення коштів у встановленому порядку відповідно до п.6.14 Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності, затвердженого Наказом Мінпраці та соціальної політики України від 20.11.2000 року №307. Сума боргу, яка підлягає поверненню до Тростянецького районного центру зайнятості, становить 1 135,08 грн.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про зайнятість населення" до зайнятого населення належать громадяни , які самостійно забезпечують себе роботою, включаючи підприємців, особи, зайняті індивідуальною трудовою діяльністю, творчою діяльністю та працюючі по найму на умовах повного або неповного робочого дня (тижня) на підприємствах, установах і організаціях, незалежно від форм власності, у міжнародних та іноземних організаціях в Україні і за кордоном, у фізичних осіб.

Згідно зі ст. 2 Закону України "Про зайнятість населення", безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів і зареєстровані у державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, готові та здатні приступити до підходящої роботи. Безробітними визнаються також інваліди, які не досягли пенсійного віку, не працюють та зареєстровані як такі, що шукають роботу. У разі неможливості надати підходящу роботу безробітному може бути запропоновано пройти професійну перепідготовку або підвищити свою кваліфікацію.

Частиною 1 статті 22 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" передбачено, що застраховані особи, визнані у встановленому порядку безробітними, які протягом 12 місяців, що передували початку безробіття, працювали на умовах повного або неповного робочого дня (тижня) не менше 26 календарних тижнів та сплачували страхові внески, мають право на допомогу по безробіттю залежно від страхового стажу.

Окрім цього, розмір зазначеної допомоги визначається ст. 23 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття".

Згідно із ч. 2 ст. 36 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг. У разі виїзду особи, зареєстрованої в установленому порядку як безробітна, за межі України з метою працевлаштування чи здійснення іншої діяльності, спрямованої на отримання прибутку, така особа зобов'язана повідомити про це державну службу зайнятості.

А абз.1 ч. 3 цієї статті Закону передбачено, що сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.

Відповідно до п. 6 Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення безробітним, затвердженого Наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Державної податкової адміністрації України від 11 березня 2008 року №125/116 у разі встановлення центрами зайнятості відповідно до цього Порядку належності безробітної особи до категорії зайнятих така особа знімається з обліку як безробітна в установленому законодавством порядку та повертає суму незаконно отриманого матеріального забезпечення і вартості наданих соціальних послуг з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати матеріального забезпечення та надання соціальних послуг.

За наслідками розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", встановлено, що відповідач з 18.05.2012 року перебувала у трудових відносинах з приватним підприємством виробничо - комерційною фірмою "Будівництво і комплектація".

Дані обставини підтверджуються наказом приватного підприємства виробничо - комерційної фірми "Будівництво і комплектація" №13 від 18.05.2012 року про прийняття на постійну роботу ОСОБА_1 (а.с.8).

Таким чином, на підставі досліджених вище доказів, судом встановлено, що ОСОБА_1 перебувала у трудових відносинах з приватним підприємством виробничо - комерційною фірмою "Будівництво і комплектація" та одночасно знаходилась на обліку в Тростянецькому районному центрі зайнятості як безробітна, отримувала відповідну допомогу.

Як свідчить повідомлення №01-25/236 від 31.01.2013 року Тростянецького районного центру зайнятості, останнім вживалися заходи щодо повернення виплачених ОСОБА_1 коштів на підставі подання недостовірної інформації щодо працевлаштування (а.с.11).

Копія даного повідомлення направлялась відповідачу та запропоновано добровільно повернути кошти, отримані як допомога по безробіттю у розмірі 1 135,08 грн. (а.с.11).

ОСОБА_1 отримала вказане повідомлення 11.03.2013 року (а.с.11), однак протиправно отримані кошти добровільно не сплатила.

У відповідності до пунктів 1, 5, 6, 7, Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України „Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" (затверджено спільним наказом МПСПУ та ДПАУ від 12.02.2009 року №60/62) та затвердженого сторонами протоколу обміну, центром зайнятості у встановлені цим порядком терміни (раз на квартал), направляються запити до ДПА України та Пенсійного Фонду України з метою звірення даних про отримані громадянами доходи у відповідних періодах.

Враховуючи вищезазначене, судом встановлено, що кошти по безробіттю, виплачені ОСОБА_1 центром зайнятості, отримані нею всупереч вимог чинного законодавства, на підставі недостовірних відомостей, а тому вони підлягають стягненню на користь Тростянецького районного центра зайнятості.

Таким чином, вимоги позивача щодо стягнення з ОСОБА_1 допомоги по безробіттю в сумі 1 135,08 грн. є обґрунтованими, відповідають дійсним обставинам та матеріалам справи, а тому підлягають задоволенню.

Відповідно до частини 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Питання щодо відшкодування судових витрат не вирішується, оскільки органи Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття звільнені від їх сплати у встановленому порядку, а стаття 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даному випадку.

Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ :

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з ОСОБА_1 (АДРЕСА_1) кошти в сумі 1 135 (одна тисяча сто тридцять п'ять гривень) 08 коп. допомоги по безробіттю на користь Тростянецького районного центру зайнятості (р/р 37173304900549, банк ГУДКУ у Вінницькій області, код ЄДРПОУ 20088072, МФО 802015).

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.

Відповідно до ст. 186 КАС України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Бошкова Юлія Миколаївна

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.05.2013
Оприлюднено07.06.2013
Номер документу31682096
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —802/2098/13-а

Постанова від 31.05.2013

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Бошкова Юлія Миколаївна

Ухвала від 29.04.2013

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Бошкова Юлія Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні