Ухвала
від 05.06.2013 по справі 1328/8625/12
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 червня 2013 р. Справа № 876/6295/13

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого судді - Носа С. П.,

суддів - Дяковича В. П., Рибачука А. І.;

розглянувши в порядку письмового провадження у м. Львові апеляційну скаргу державного реєстратора Львівської міської ради Возного Любомира Євгеновича на постанову Шевченківського районного суду м. Львова від 01 березня 2013 року в справі за позовом приватного підприємства «Львівтрейдсервіс» до державного реєстратора управління державної реєстрації Львівської міської ради Возного Любомира Євгеновича про визнання дій незаконними та скасування припису, -

ВСТАНОВИВ:

24 жовтня 2012 року Шевченківським районним судом м. Львова зареєстровано позовну заяву приватного підприємства «Львівтрейдсервіс» до державного реєстратора управління державної реєстрації Львівської міської ради Возного Любомира Євгеновича про визнання незаконними дій відповідача щодо реєстраційної дії - внесення запису № 1 415 144 0008 003460 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про відсутність станом на 28 березня 2012 року підтвердження відомостей про юридичну особу приватне підприємство «Львівтрейдсервіс»; скасування запису № 1 415 144 0008 003460 про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу - приватне підприємство «Львівтрейдсервіс» від 28 березня 2012 року.

В обґрунтування вимог позовної заяви зазначено, що відповідачем порушено вимоги ст. 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців».

Постановою Шевченківського районного суду м. Львова від 01 березня 2013 року позов задоволено повністю. Визнано незаконними дії державного реєстратора управління державної реєстрації Львівської міської ради Возного Любомира Євгеновича щодо реєстраційної дії - внесення запису № 1 415 144 0008 003460 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про відсутність станом на 28 березня 2012 року підтвердження відомостей про юридичну особу приватне підприємство «Львівтрейдсервіс». Скасовано запис № 1 415 144 0008 003460 державного реєстратора Управління державної реєстрації Львівської міської ради Возного Любомира Євгеновича про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу приватне підприємство «Львівтрейдсервіс» від 28 березня 2012 року.

Зазначену постанову мотивовано тим, що державним реєстратором не дотримано порядку та строків направлення повідомлень та вчинення відповідних дій, передбачених ст. 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців».

Не погоджуючись з прийнятою постановою, відповідачем - державним реєстратором управління державної реєстрації Львівської міської ради Возним Любомиром Євгеновичем, подано апеляційну скаргу до Львівського апеляційного адміністративного суду, в якій висловлено прохання скасувати оскаржувану постанову та прийняти нову, якою у позовних вимогах відмовити в повному обсязі.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги вказано, що судом першої інстанції порушено правила територіальної підсудності. Крім того, позивач з 12 березня 2009 року не проводив жодних реєстраційних дій та не подавав документів на щорічне підтвердження про юридичну особу згідно з вимогами ч. 11 ст. 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» до часу внесення запису щодо відсутності підтвердження відомостей про юридичну особу. Також зазначено, що державному реєстратору не подається підтвердження щодо отримання юридичною особою повідомлення про необхідність подання державному реєстратору реєстраційної кратки про підтвердження відомостей про юридичну особу. Разом з тим, відповідач, відповідно до вимог ст. 5 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» не може проводити жодних реєстраційних дій по юридичній особі, яка не знаходиться на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, а також скасовувати записи в реєстрі.

Особи, які беруть участь у справі, в судове засідання не з'явились, про дату, час і місце апеляційного розгляду повідомлені належним чином, а тому, суд, відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 197 КАС України, вважає можливим проведення розгляду справи за їхньої відсутності в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами та на основі наявних у ній доказів.

Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи та проаналізувавши доводи апеляційної скарги, суд апеляційної інстанції не знаходить підстав для задоволення такої.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з частиною першою статті 69 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Відповідно до ст. 70 КАС України належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Докази, одержані з порушенням закону, судом при вирішенні справи не беруться до уваги. Обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору.

Статтею 71 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до ст. 86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Встановлено, що 28 березня 2012 року державним реєстратором управління державної реєстрації Львівської міської ради Возним Любомиром Євгеновичем до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено запис № 1 415 144 0008 003460 щодо відсутності підтвердження відомостей про юридичну особу приватне підприємство «Львівтрейдсервіс» (ідентифікаційний код 33420141).

Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб-підприємців визначаються Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців».

Згідно з частинами 11, 12, 13 та 14 статті 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців», для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі передбачена відповідна процедура:

- юридична особа зобов'язана подавати (надсилати) щороку протягом місяця, що настає за датою державної реєстрації, починаючи з наступного року, державному реєстратору для підтвердження відомостей про юридичну особу реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу;

- у разі ненадходження в установлений частиною одинадцятою цієї статті строк реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор зобов'язаний надіслати рекомендованим листом протягом п'яти робочих днів з дати, встановленої для подання реєстраційної картки, юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору зазначеної реєстраційної картки;

- у разі надходження державному реєстратору від органу державної податкової служби повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати рекомендованим листом протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки;

- державний реєстратор залишає реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу без розгляду, про що повідомляє заявника у випадках, передбачених частиною шостою цієї статті, та у порядку, встановленому частиною сьомою цієї статті;

- у разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу.

Якщо державному реєстратору повернуто рекомендованого листа, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.

З матеріалів справи вбачається, що державним реєстратором повідомлення про надання відомостей про підтвердження відомостей було сформовано 16 лютого 2012 року та направлено позивачу 17 лютого 2012 року, що підтверджується квитанцією ФН №1304009520 та реєстром про відправку рекомендованих листів № 534 від 16 лютого 2012 року.

Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців» передбачено, що у разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу.

Державним реєстратором управління державної реєстрації Львівської міської ради Возним Любомиром Євгеновичем 28 березня 2012 року зроблено запис № 1 415 144 0008 003460 щодо відсутності підтвердження відомостей про юридичну особу приватне підприємство «Львівтрейдсервіс» (ідентифікаційний код 33420141), тобто майже через місяць з дати формування повідомлення, а не як зазначено в законі з дати надходження юридичній особі відповідного повідомлення. Відповідно до квитанції ФН №1304009528, яка міститься у матеріалах реєстраційної справи повідомлення було направлене пізніше, ніж сформоване.

Доказів отримання приватним підприємством «Львівтрейдсервіс» повідомлення, або повернення на адресу реєстратора рекомендованого листа відповідачем не надано.

Твердження апелянта про відсутність необхідності наявності таких доказів суперечить змісту ст. 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців».

Суд апеляційної інстанції також погоджується з висновком суду першої інстанції, що повідомлення про надання відомостей про підтвердження відомостей від 16 лютого 2012 року сформовано з порушенням вимог статті 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців», оскільки відповідно до ч. 11, 12 ст. 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців»:

- юридична особа зобов'язана подавати (надсилати) щороку протягом місяця, що настає за датою державної реєстрації, починаючи з наступного року, державному реєстратору для підтвердження відомостей про юридичну особу реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу

- у разі ненадходження в установлений частиною одинадцятою цієї статті строк реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор зобов'язаний надіслати рекомендованим листом протягом п'яти робочих днів з дати, встановленої для подання реєстраційної картки, юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору зазначеної реєстраційної картки.

Державним реєстратором повідомлення про надання відомостей про підтвердження відомостей було сформовано 16 лютого 2012 року та відправлено рекомендованим листом 17 лютого 2012 року, що, на думку суду апеляційної інстанції, порушує законні права позивача на добровільне подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу у встановлені законодавством строки.

Невиконання позивачем обов'язку щорічного подання державному реєстратору реєстраційної, картки про підтвердження відомостей про юридичну особу протягом місяця, що настає за датою державної реєстрації, зумовлює виникнення у відповідача обов'язку надсилання юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору зазначеної реєстраційної картки.

При цьому, на думку суду апеляційної інстанції, реалізація такого обов'язку відповідачем у календарному році можлива лише один раз - протягом п'яти робочих днів з дати, встановленої для подання реєстраційної картки.

Неподання позивачем реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу у 2010, 2011 роках не може бути підставою зміни моменту реалізації відповідачем обов'язку надсилання юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору зазначеної реєстраційної картки у 2012 році.

Таким чином, правильним є висновок суду першої інстанції, що відповідачем не дотримано порядку та строків направлення повідомлень та вчинення відповідних дій передбачених ст. 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців», а тому запис державного реєстратора управління державної реєстрації Львівської міської ради Возного Любомира Євгеновича №1 415 144 0008 003460 від 28 березня 2012 року щодо відсутності підтвердження відомостей про юридичну особу приватне підприємство «Львівтрейдсервіс» є протиправним та підлягає скасуванню.

Суд апеляційної інстанції також відхиляє доводи апелянта, що порушення судом першої інстанції правил територіальної підсудності - недотримання ч. 1 ст. 19 КАС України, якою встановлено, що адміністративні справи вирішуються адміністративним судом за місцезнаходженням відповідача, крім випадків, передбачених цим Кодексом.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 КАС України адміністративні справи з приводу оскарження правових актів індивідуальної дії, а також дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, які прийняті (вчинені, допущені) стосовно конкретної фізичної чи юридичної особи (їх об'єднань), вирішуються за вибором позивача адміністративним судом за зареєстрованим у встановленому законом порядку місцем проживання (перебування, знаходження) цієї особи-позивача, або адміністративним судом за місцезнаходженням відповідача, крім випадків, передбачених цим Кодексом. Якщо така особа не має місця проживання (перебування, знаходження) в Україні, тоді справу вирішує адміністративний суд за місцезнаходженням відповідача.

Оскільки спір, що виник, стосується конкретної юридичної особи - приватного підприємства «Львівтрейдсервіс», то позивача наділено правом вибору адміністративного суду.

Згідно із довідкою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців місцезнаходження управління державної реєстрації Львівської міської ради наступне: 79019, Львівська область, м. Львів, Шевченківський район, вул. Весняна, будинок 4 (А. с. 28, зворот).

З врахуванням вказаного порушення правил територіальної підсудності відсутні, оскільки справу розглянуто адміністративним судом за місцезнаходженням відповідача.

Узагальнюючи викладене, суд апеляційної інстанції переконаний, що судом першої інстанції надано належну оцінку наявним у справі доказам, а їх достатня кількість та взаємний зв'язок у сукупності дали змогу суду першої інстанції зробити вірний висновок про наявність підстав для задоволення позову.

Враховуючи вищенаведене, суд апеляційної інстанції визнає, що судом першої інстанції, при вирішенні даного публічно-правового спору, правильно встановлено обставини справи та ухвалено законне рішення з дотриманням норм матеріального і процесуального права, постанова суду першої інстанції ґрунтується на повно, об'єктивно і всебічно з'ясованих обставинах, доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують, тому підстав для скасування постанови суду першої інстанції немає.

Керуючись ст. ст. 158-160, 195, 197, п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. ст. 200, 205, 206, 254 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу державного реєстратора виконавчого комітету Львівської міської ради Возного Любомира Євгеновича залишити без задоволення, а постанову Шевченківського районного суду м. Львова від 01 березня 2013 року в справі № 2а-1328/8625/12 - без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі.

Ухвала може бути оскаржена у касаційному порядку, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України, протягом двадцяти днів з дня набрання ухвалою законної сили.

Головуючий суддя: С. П. Нос

Судді: В. П. Дякович

А. І. Рибачук

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.06.2013
Оприлюднено10.06.2013
Номер документу31682659
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1328/8625/12

Ухвала від 05.06.2013

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Нос С.П.

Постанова від 06.03.2013

Адміністративне

Шевченківський районний суд м.Львова

Свірідова В. В.

Постанова від 01.03.2013

Адміністративне

Шевченківський районний суд м.Львова

Свірідова В. В.

Ухвала від 10.12.2012

Адміністративне

Шевченківський районний суд м.Львова

Свірідова В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні