Ухвала
від 04.06.2013 по справі 2а/2570/3785/2012
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 2а/2570/3785/2012 Головуючий у 1-й інстанції: Баргаміна Н.М. Суддя-доповідач: Пилипенко О.Є.

У Х В А Л А

Іменем України

04 червня 2013 року м. Київ

Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду в складі:

головуючого судді: Пилипенко О.Є.,

суддів: Глущенко Я.Б. та Шелест С.Б.,

при секретарі: Грабовській Т.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за апеляційною скаргою Повного товариства "АлАн Губаревих" Ломбард" на постанову Чернігівського окружного адміністративного суду від 26 грудня 2012 року у справі за адміністративним позовом Чернігівського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів у Чернігівський області до Повного товариства "АлАн Губаревих" Ломбард" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені, -

В С Т А Н О В И Л А:

В грудні 2012 року позивач - Чернігівське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів у Черкаській області звернувся до Чернігівського окружного адміністративного суду з позовом до Повного товариства "АлАн Губаревих" Ломбард" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені, в якому просив стягнути з Повного товариства "АлАн Губаревих" Ломбард" (р/р: 26502037507, Політкомбанк, МФО: 353100, код ЄДРПОУ: 14236054) в дохід державного бюджету України у розмірі 11 727,28 грн. адміністративного -господарських санкцій та 542,85 грн. пені.

Постановою Чернігівського окружного адміністративного суду від 26 грудня 2012 року позов задоволено повністю.

Не погоджуючись із судовим рішенням, відповідач звернувся із апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Чернігівського окружного адміністративного суду від 26 грудня 2012 року та прийняти нову, якою у задоволенні позовних вимог відмовити в повному обсязі. Свої вимоги апелянт обґрунтовує тим, що при ухваленні постанови суду першої інстанції були порушені норми матеріального права.

У судове засідання сторони та їх представники не з'явилися, причини неявки суду невідомі, про розгляд справи були повідомлені належним чином.

Враховуючи, що в матеріалах справи достатньо письмових доказів для правильного вирішення апеляційної скарги, а особиста участь сторін в судовому засіданні - не обов'язкова, колегія суддів у відповідності до ч. 4 ст. 196 КАС України визнала можливим проводити апеляційний розгляд справи за відсутності представників сторін.

Згідно ст. 41 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає за необхідне апеляційну скаргу Повного товариства "АлАн Губаревих" Ломбард" - залишити без задоволення, а постанову Чернігівського окружного адміністративного суду від 26 грудня 2012 року - залишити без змін, виходячи із наступного.

Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 198 та ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Відповідно до ст. 159 КАС України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин у адміністративній справі, підтверджених такими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

Приймаючи рішення про задоволення позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того що, відповідно до Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів , у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку , встановленому Кабінетом Міністрів України; - відповідачем натомість, за 2011 рік, не вжито усіх вищезазначених заходів для працевлаштування інвалідів, а отже застосування до нього адміністративно-господарських санкцій є обгрунтованим та такими, що ґрунтуються на нормах чинного законодавства.

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції з огляду на наступне.

Як вбачається з матеріалів справи та було встановлено колегією суддів, 23.02.2012 року Повним товариством "АлАн" Губаревих "Ломбард" було подано звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2011 рік.

Згідно даного звіту на підприємстві протягом 2011 року: середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу становила - 11 осіб, з них середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність - 1 особа; кількість інвалідів - штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» (осіб) - 1 особа.

Разом з тим, на підставі направлення на перевірку, виданого Чернігівським обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів від 21.11.2012 року № 000280 було проведено планову виїзну перевірку щодо дотримання Повним товариством "АлАн" Губаревих "Ломбард" вимог статті 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності", за наслідками якої складено акт перевірки щодо дотримання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, вимог статей 19 і 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності" від 21.11.2012 року (а.с. 6-8).

Вказаною перевіркою встановлено, що згідно наданих документів на підприємстві у 2011 році працювала одна особа з обмеженими фізичними властивостями, а саме ОСОБА_3, 1955 року народження, інвалід ІІ групи (довідка МСЕ-ЧНВ № 031097 від 17.11.2011 року - безтерміново), прийнята на посаду головного бухгалтера наказом № 13а від 02.08.1999 року. Запис № 25 у трудовій книжці б/н. Зараховано один місяць.

Вищевказаний акт підписаний представником Чернігівського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів у Чернігівській області Фітебською А.Г. та керівником Повного товариства "АлАн" Губаревих "Ломбард" Чепурним О.Г.

Відповідно до зазначеного акту, інвалідом відпрацьовано 1 місяць, що відповідає середньообліковій кількості штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність - 0 осіб.

Тобто, середньооблікова кількість штатних працівників, яким встановлена інвалідність, визначена відповідачем з порушенням вимог Інструкції щодо заповнення звітності форми 10-ПІ "Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів", затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 10.02.2007 року № 42.

Таким чином, судом встановлено, що відповідач не виконав нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів в кількості 1 робочого місця.

Сума адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2011 році, що підлягає стягненню з відповідача, складає 11727,28 грн.

У зв'язку з не сплатою відповідачем адміністративно-господарських санкцій в розмірі 11727,28 грн. позивачем нарахована пеня в розмірі 542,85 грн.

Відповідач вважає такий висновок контролюючого органу неправомірним, а нарахування останньому адміністративного - господарських санкцій та пені - протиправним.

Обговорюючи правомірність заявлених вимог, колегія суддів приходить до наступного.

Відповідно до ч.3 ст. 18 Закону України «Про основи захищеності інвалідів в Україні» підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 року N 70 "Про реалізацію статей 19 та 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" затверджено «Порядок зарахування кількості робочих місць для працевлаштування інвалідів до нормативу таких робочих місць у господарських об'єднаннях, до складу яких входять підприємства громадських організацій інвалідів» відповідно до якого зарахування кількості робочих місць для працевлаштування інвалідів до нормативу таких робочих місць у господарському об'єднанні та підприємствах, що входять до його складу, здійснюється відповідно до Інструкції щодо заповнення форми N 10-ПІ (річна) "Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів", затвердженої наказом Мінпраці від 10 лютого 2007 р. N 42.

Відповідно до п. 1.1 Інструкції щодо заповнення форми N 10-ПІ (річна) "Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів" форма N 10-ПІ (річна) "Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів" (далі - звіт), що заповнюється за рік, поширюється на всі підприємства, установи і організації, у тому числі підприємства громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, у яких працює за основним місцем роботи від 8 і більше осіб.

Звіт складається роботодавцями щороку і до 1 березня, наступного після звітного періоду, подається або надсилається рекомендованим листом за місцем їх державної реєстрації відділенню Фонду соціального захисту інвалідів.

У відповідності до п. 3.1., 3.2. Інструкції у рядку 01 відображається середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу за рік, яка визначається відповідно до пункту 3.2 Інструкції зі статистики кількості працівників, затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 28.09.2005 N 286 та зареєстрованої Міністерством юстиції України 30.11.2005 за N 1442/11722 (із змінами).

У рядку 02 відображається середньооблікова кількість штатних працівників за рік, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність.

У рядку 03 відображається кількість інвалідів - штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених роботодавцем, відповідно до нормативу робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів, установленого статтею 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні".

Згідно ч. 1 ст. 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, встановлено норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

В силу частини 4 статті 18 Закону підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до абзаців 1, 2 Інструкції щодо заповнення форми звітності № 3-ПН "Звіт про наявність вакансій", затвердженої Наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 19.12.2005 № 420, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 21 грудня 2005 р. за № 1534/11814, підприємства, установи й організації, їх структурні підрозділи та філії незалежно від форми власності та господарювання повинні за наявності вакансій у повному обсязі подавати інформацію про наявність вільних робочих місць (вакансій) центрам зайнятості за місцем їх реєстрації як платника страхових внесків.

Звіт за формою 3-ПН є актом інформування органів працевлаштування про створені на підприємстві робочі місця для працевлаштування інвалідів і, водночас, запитом про направлення на підприємство інвалідів із встановленим рівнем нозології для працевлаштування.

Отже, звіти за формою державної статистичної звітності № 3-ПН містять вичерпну інформацію про наявність на підприємстві вільних робочих місць для працевлаштування інвалідів протягом звітного періоду та є єдиним документом, передбаченим чинним законодавством, що підтверджує відповідну інформацію.

Цей звіт є водночас і запитом про направлення до роботодавця інвалідів для працевлаштування, оскільки центр зайнятості, отримавши інформацію від інвалідів, насамперед, про їх бажання працювати, а від роботодавця - про намір та можливості працевлаштувати інвалідів, не тільки має змогу, а й зобов'язаний відреагувати на можливості конкретного роботодавця забезпечити інвалідів певною працею та бажання конкретних інвалідів реалізувати своє право на працевлаштування з врахуванням індивідуальних функціональних можливостей, обумовлених інвалідністю, наявних у них кваліфікації та знань. До такого висновку можна дійти, виходячи зі змісту норм статті 18-1 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" та пункту 2 статті 19 Закону України "Про зайнятість населення".

Як зазначалося раніше 23.02.2012 року Повним товариством "АлАн" Губаревих "Ломбард" було подано звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2011 рік. Згідно даного звіту на підприємстві протягом 2011 року: середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу становила - 11 осіб, з них середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність - 1 особа; кількість інвалідів - штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» (осіб) - 1 особа.

Разом з тим, перевіркою встановлено, що ОСОБА_3 пропрацювала на даній посаді - 1 місяць.

Відповідно до Листа Чернігівського міського центру зайнятості від 20.12.2012 року № 07/6381 відповідачем протягом 2011 року звіти за формою 3-ПН «Про наявність вакансій» не подавалась.

Не заслуговують на увагу доводи відповідача щодо того, що останнім такі запити подавались (копії містяться в матеріалах справи), адже ПТ «АлАн» Губаревих «Ломбард» не надало суду доказів направлення даних звітів до центру зайнятості (відсутні зворотні поштові відправлення, чеки з «Укрпошти» тощо).

Відповідно до ч.8 ст. 69 Господарського кодексу України підприємство з правом найму робочої сили забезпечує визначену відповідно до Закону кількість робочих місць для працевлаштування, зокрема інвалідів.

Відповідальність підприємства за невиконання даної норми встановлюється законом.

Так, статтею 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів» встановлено, що підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.

Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Окрім того, колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду звертає увагу на те, що в обов'язок суб'єктів підприємницької діяльності входить не лише виділення та створення робочих місць для працевлаштування інвалідів, а й обов'язок по надаванню державній службі зайнятості інформації, необхідної для організації працевлаштування інвалідів, і звітів до Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Враховуючи вищевказане, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що відповідачем не надано суду доказів щодо вжиття всіх залежних від нього заходів для недопущення невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів та сплати заборгованості по адміністративно-господарських санкціях в розмірі 11727,28 грн. та пені в сумі 542,85 грн.

За таких обставин, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції було вірно встановлено фактичні обставини справи, надано належну оцінку дослідженим доказам. В зв'язку з цим колегія суддів вважає необхідним апеляційну скаргу Повного товариства "АлАн Губаревих" Ломбард" залишити без задоволення, а постанову Чернігівського окружного адміністративного суду від 26 грудня 2012 року - без змін.

Керуючись ст. ст. 41, 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Повного товариства "АлАн Губаревих" Ломбард" - залишити без задоволення.

Постанову Чернігівського окружного адміністративного суду від 26 грудня 2012 року - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів в касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий: О.Є. Пилипенко

Судді: Я.Б. Глущенко

С.Б. Шелест

Головуючий суддя Пилипенко О.Є.

Судді: Глущенко Я.Б.

Шелест С.Б.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.06.2013
Оприлюднено10.06.2013
Номер документу31705463
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/2570/3785/2012

Ухвала від 04.06.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Пилипенко О.Є.

Постанова від 27.12.2012

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Баргаміна Н.М.

Ухвала від 05.12.2012

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Баргаміна Н.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні