Постанова
від 31.05.2013 по справі 813/3202/13-а
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

31 травня 2013 року № 813/3202/13-а

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Кравчука В.М.,

за участі секретаря судового засідання Степанюка Т.В.,

представника позивача Звіра Р.П.,

розглянувши адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Жовківському районі Львівської області Державної податкової служби до Приватного підприємства "Галрекордс" про припинення юридичної особи, -

ВСТАНОВИВ:

ДПІ у Жовківському районі Львівської області Державної податкової служби звернулась до суду з позовом, в якому просить припинити юридичну особу - Приватного підприємства "Галрекордс".

ДПІ посилається на те, що юридична особа - ПП "Галрекордс" відсутнє за зареєстрованим місцезнаходженням, що відповідно до п.п.20.1.12 ст.20 Податкового кодексу України та ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" є підставою для припинення юридичної особи. Відповідно державним реєстратором внесено запис до ЄДР.

З цих підстав представник позивача просив позов задовольнити.

Відповідач- ПП "Галрекордс" в судове засідання не з'явився у зв'язку з неотриманням повідомлення про розгляд справи по причині його відсутності за зареєстрованою адресою «м. Жовква, вул. Львівська, 1»; поштовим відділенням зв»язку складено довідку про те, що таке підприємство знаходиться за адресою «м. Львів, вул. Стороженка, 32».

Також Судм залучав до участі у справі директора ПП "Галрекордс" Пісько Степана Петровича, як третю особу, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, який в судове засідання не з'явився, хоча був повідомлений про розгляд справи.

Дослідивши надані докази в межах заявлених вимог, Суд встановив наступні факти та відповідні їм правовідносини:

Приватне підприємство "Галрекордс" зареєстроване як юридична особа 17.01.1997 р. Виконавчим комітетом Львівської міської ради, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію.

В Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців зроблено запис про місцезнаходження ПП "Галрекордс" за адресою Львівська область, м. Жовква, вул. Львівська, 1, а 28.02.2012 р. державним реєстратором Жовківської районної державної адміністрації Львівської області внесено запис про відсутність юридичної особи ПП "Галрекордс" за вказаною адресою.

Як платник податків ПП "Галрекордс" перебуває на обліку в ДПІ у Жовківському районі Львівської області з 28.10.1997 р.

Станом на 08.04.2013 р. ПП "Галрекордс" заборгованості по податках та платежах перед бюджетом немає і немає відкритих розрахункових рахунків, що підтверджується довідкою ДПІ.

Факт відсутності заборгованості відповідача перед бюджетом на час розгляду справи представник позивача визнав в судовому засіданні.

Відповідно до ст. 33 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців" від 15.05.2003 р. юридична особа припиняється, зокрема, в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням органу державної влади, прийнятим у випадках, передбачених законом.

Відповідно до ч. 2 ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців"підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з її банкрутством, зокрема, є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону, наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.

Факт відсутності ПП "Галрекордс" за юридичною адресою підтверджується записом державного реєстратора в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних-осіб підприємців.

Надані Суду і досліджені в судовому засіданні докази засвідчують наявність між сторонами правовідносин та фактичних обставин, передбачених ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців", що є підставою для задоволення позову.

Відповідно до ст. 105 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 р. учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані негайно письмово повідомити про це орган, що здійснює державну реєстрацію, який вносить до єдиного державного реєстру відомості про те, що юридична особа перебуває у процесі припинення.

Учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, призначають комісію з припинення юридичної особи (ліквідаційну комісію, ліквідатора тощо) та встановлюють порядок і строки припинення юридичної особи відповідно до цього Кодексу. Аналогічну за змістом норму наведено у ч. 5 ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців".

Представник ДПІ запропонував призначити ліквідаційну комісію юридичної особи - ПП "Галрекордс" у складі Піська Степана Петровича.

Визначаючи склад комісії з припинення юридичної особи, суд виходить з наступного. Відповідно абз. 2 ч. 2 ст. 105 ЦК України, за якою виконання функцій комісії з припинення юридичної особи може бути покладено на орган управління юридичної особи.

Відповідно до ч. 2 ст. 110 ЦК України рішенням суду про ліквідацію юридичної особи на його учасників або орган, уповноважений установчими документами приймати рішення про ліквідацію юридичної особи, можуть бути покладені обов'язки щодо проведення ліквідації юридичної особи.

Відповідно до ч. 1 ст. 60 Господарського кодексу України ліквідацію суб'єкта господарювання може бути також покладено на орган управління суб'єкта, що ліквідується.

Зазначені правові норми є підставою для покладення функцій комісії з припинення (ліквідації комісії) як на орган управління юридичної особи, так і на її учасників (засновників).

Відповідно до ст. 18 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців" зазначені відомості вважаються публічно достовірними, тому додаткового доказування не потребують.

Відповідно до ст. 97 ЦК України управління товариством здійснюють його органи. Органами управління товариством є загальні збори його учасників і виконавчий орган, якщо інше не встановлено законом.

Відповідно до ст. 65 ГК України управління підприємством здійснюється відповідно до його установчих документів на основі поєднання прав власника щодо господарського використання свого майна і участі в управлінні трудового колективу. Власник здійснює свої права щодо управління підприємством безпосередньо або через уповноважені ним органи відповідно до статуту підприємства чи інших установчих документів.

Відповідно до ст. 92 ЦК України юридична особа набуває цивільних прав та обов'язків і здійснює їх через свої органи, які діють відповідно до установчих документів та закону. Зазначені органи повинні були забезпечити й виконання юридичною особою обов'язків, передбачених ст. 49 Податкового кодексу України, однак не зробили цього. Таким чином, дії осіб, які входять до складу вищого та виконавчого органу, призвели до порушення відповідачем законодавства та виникнення підстав для припинення юридичної особи за судовим рішенням. Тому саме на них і слід покласти обов'язки щодо проведення ліквідації відповідача.

Відтак, Суд вважає, що функції комісії з припинення юридичної особи (відповідача) слід покласти на Піська Степана Петровича.

Позивач не надав пропозицій щодо строку та порядку ліквідації відповідача. Відповідно до ст. 111 ЦК України у разі ліквідації юридичної особи за рішенням суду комісія з припинення юридичної особи поміщає в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення юридичної особи та про порядок і строк заявлення кредиторами вимог до неї. Цей строк не може становити менше двох місяців з дня публікації повідомлення про припинення юридичної особи. Комісія вживає усіх можливих заходів щодо виявлення кредиторів, а також письмово повідомляє їх про припинення юридичної особи.

Ліквідаційна комісія після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, який містить відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог, а також про результати їх розгляду. Проміжний ліквідаційний баланс затверджується органом, який прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.

Виплата грошових сум кредиторам юридичної особи, що ліквідується, провадиться у порядку черговості, встановленої ст. 112 ЦК України, відповідно до проміжного ліквідаційного балансу, починаючи від дня його затвердження, за винятком кредиторів четвертої черги, виплати яким провадяться зі спливом місяця від дня затвердження проміжного ліквідаційного балансу. В разі недостатності у юридичної особи, що ліквідується, грошових коштів для задоволення вимог кредиторів ліквідаційна комісія здійснює продаж майна юридичної особи.

Після завершення розрахунків з кредиторами ліквідаційна комісія складає ліквідаційний баланс, який затверджується органом, що прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.

Майно юридичної особи, що залишилося після задоволення вимог кредиторів, передається її учасникам, якщо інше не встановлено установчими документами юридичної особи або законом.

Судові витрати у справі відсутні.

Керуючись ст.ст. 17-19, 94, 160-163 КАС України, Суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Припинити юридичну особу - Приватне підприємство "Галрекордс" (ідентифікаційний код 22412430), зареєстроване за адресою: 80300, Львівська область, Жовківський район, м. Жовква, вул. Львівська, буд. 1.

3. Призначити ліквідатором Приватного підприємство "Галрекордс" Піська Степана Петровича (ідентифікаційний номер НОМЕР_1).

4. Копію постанови суду, після набрання нею законної сили, негайно направити державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи, - державному реєстратору Жовківської районної державної адміністрації Львівської області.

Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

Повний текст постанови складtно 10 червня 2013 року

Суддя Кравчук В.М.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.05.2013
Оприлюднено12.06.2013
Номер документу31708392
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/3202/13-а

Ухвала від 24.04.2013

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравчук Володимир Миколайович

Постанова від 31.05.2013

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравчук Володимир Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні