Ухвала
від 23.05.2013 по справі 2а-176/10/1970
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 травня 2013 року Справа № 30165/10/9104

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Большакової О.О.,

суддів Глушка І.В., Макарика В.Я.,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу приватного малого підприємства "Стар" на постанову Тернопільського окружного адміністративного суду від 24 лютого 2010 року у справі за позовом Кременецької міжрайонної державної податкової інспекції до приватного малого підприємства "Стар" про стягнення заборгованості,

В С Т А Н О В И В :

Кременецька міжрайонна державна податкова інспекція звернулася до суду з адміністративним позовом до приватного малого підприємства «Стар» про стягнення боргу в сумі 4 188, 45 грн. за рахунок активів суб'єкта підприємницької діяльності юридичної особи в рахунок погашення заборгованості перед державним бюджетом. Вимоги обґрунтовані тим, що у відповідача була проведена перевірка магазину «Перлина», що належить ПМП «Стар», щодо дотримання суб'єктом господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій. В результаті даної перевірки було виявлено порушення п.п. 1, 2, 12, 13 ст.3, ст. 6 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг. За вищевказані порушення рішенням Кременецької МДПІ від 8 жовтня 2009 року до відповідача було застосовано штрафні (фінансові) санкції в сумі 4 188, 45 грн. Вказана заборгованість в добровільному порядку відповідачем не погашена.

Постановою Тернопільського окружного адміністративного суду від 24 лютого 2010 року позов задоволено, вирішено стягнути з приватного малого підприємства «Стар» (47 000, с. Діброва, Кременецького району, Тернопільської області, і.к. 21149255) заборгованість перед бюджетами та державними цільовими фондами в сумі 4 188 грн. 45 коп, які перерахувати на рахунок № 31118104700316, код платежу 3021080900, одержувач УДК в Кременецькому районі, МФО 838012.

Не погоджуючись із судовим рішенням, приватне мале підприємство "Стар" подало апеляційну скаргу на вище вказану постанову суду, вважає, що вона прийнята з порушенням норм матеріального і процесуального права, просить скасувати судове рішення і ухвалити нове рішення, яким залишити позовну заяву без задоволення. У апеляційній скарзі вказує, що повідомлення-рішення Кременецької МДПІ №0001772301 від 08.10.09р. про застосування фінансових санкцій було отримано ПМП «Стар» 27.10.09р. і у встановлений термін було оскаржено в адміністративному порядку до ОДПА в Тернопільській області, однак відповіді за результатом розгляду даної скарги не отримано. Відповідно до п.11 «Положення про порядок подання та розгляду скарг платників податків органами державної податкової служби» затвердженого наказом ДПА України від 03.03.1998р. №93 (у редакції наказу ДПА України від 02.03.2001р. №82) зареєстрованого в Мін'юсті України 15.03.2001р. за N2238/5429, «Якщо мотивоване рішення за скаргою (заявою) платника податків не надсилається платнику податків протягом двадцятиденного строку або протягом строку продовженого за рішенням керівника органу державної податкової служби (або його заступника), така скарга (заява) вважається повністю задоволеною на користь платника податків з дня, наступного за останнім днем зазначених строків. Скарга (заява) вважається також повністю задоволеною на користь платника податків, якщо рішення керівника органу державної податкової служби (або його заступника) про продовження строків розгляду не було надіслано платнику податків до закінчення двадцятиденного строку». На підставі наведеного вище ПМП «Стар» вважає свою скаргу в адміністративному порядку до ОДА в Тернопільській області задоволеною, а позов Кременецької МРДПІ безпідставним і таким що не підлягає задоволенню.

Також зазначає, що позивачем не було зазначено і судом не розглянуто, яку саме перевірку було проведено податковими органами в ПМП «Стар». Позивач посилається на порушення підприємством закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг» від 06.12.1995р. №265/95 - ВР. Однак, ч.7 ст.11-1 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» №509-ХІІ від 04.12.1990р. відносить перевірки в межах повноважень податкових органів, визначених Законом України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг» до позапланових. Частиною 8 ст.11-1 закону №509 визначено, що «позапланова виїзна перевірка може здійснюватися лише на підставі рішення суду. Органами державного податкового суду, який ініціює позапланової виїзної перевірки подає до суду письмове обґрунтування підстав такої перевірки та дати її початку і закінчення, склад осіб які будуть проводити таку перевірку, документи, які відповідно до ч.6 цієї статті свідчать про виникнення підстав для проведення такої перевірки, інформацію про вид та кількість перевірок, проведених органами державної податкової служби щодо суб'єкта господарської діяльності та наслідки таких перевірок за попередні три роки, а також на вимогу суду - інші відомості».

Особи, що беруть участь у справі, в судове засідання для розгляду апеляційної скарги не прибули, про дату, час та місце розгляду справи були повідомлені належним чином, клопотань від осіб, які беруть участь у справі, про розгляд справи за їх участю не поступало, а тому колегія суддів, у відповідності до ч. 1 ст. 197 КАС України, вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, оскільки таку може бути вирішено на основі наявних у ній доказів.

Заслухавши суддю доповідача, вивчивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з наступних міркувань.

Судом першої інстанції встановлено, що працівниками ДПА в Тернопільській області 2 жовтня 2009 року проведена перевірка щодо контролю за здійсненням розрахункових операцій у сфері готівкового та безготівкового обігу суб'єктами підприємницької діяльності, а саме магазину «Перлина», що розташований в с. Бонівка Кременецького району та належить ПМП «Стар». За результатами перевірки складено акт № 0110/19/09/23-0/21149255.

В ході проведення перевірки встановлено порушення відповідачем:

- п.п. 1, 2 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» - на повну суму покупки (8 грн.) проведено розрахункову операцію без використання реєстратора розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, не видано особі, яка отримує товар (послугу) розрахункового документа встановленої форми;

- п. 12 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», а саме не забезпечено ведення у порядку встановленому законодавством, обліку товарних запасів на складах та/або за місцем реалізації в загальній сумі 753, 50 грн.;

- п. 13 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», а саме не забезпечено відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті РРО в розмірі 528, 29 грн.

Суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування і послуг, зобов'язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані в установленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, і видавати такий розрахунковий документ на повну суму проведеної операції особі, котра отримує або повертає товар, отримує послуги або відмовляється від них (пункти 1, 2, статті 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»).

Відповідальність за невиконання зазначеного обов'язку передбачено пунктом 1 статті 17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» у вигляді фінансової санкції в розмірі п'ятикратного розміру вартості проданих товарів (наданих послуг).

Пунктом 12 статті 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» покладено обов'язок на суб'єктів підприємницької діяльності вести у порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, здійснювати продаж лише тих товарів, які відображені в такому обліку, за винятком продажу товарів особами, які відповідно до законодавства оподатковуються за правилами, що не передбачають ведення обліку обсягів реалізованих товарів (наданих послуг).

Статтею 20 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» передбачено, що до суб'єктів господарювання, що здійснюють реалізацію товарів, які не обліковані у встановленому порядку, застосовується фінансова санкція у розмірі подвійної вартості необлікованих товарів, які не обліковані за місцем реалізації та зберігання, за цінами реалізації, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Як передбачено п. 13 статті 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» вказані суб'єкти господарювання зобов'язані забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня

Згідно ст. 22 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахунки операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», у разі невідповідності суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня, до суб'єктів підприємницької діяльності застосовується фінансова санкція у п'ятикратному розмірі суми, на яку виявлено невідповідність.

На підставі вищевказаного акту перевірки прийнято рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 8 жовтня 2009 року № 0001772301 на загальну суму 4 188,45 грн.

Зазначене рішення відповідачем оскаржувалось в адміністративному порядку до ДПА в Тернопільській області, проте, рішенням ДПА в Тернопільській області від 10 грудня 2009 року скарга ПМП «Стар» залишена без задоволення, а рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій Кременецької МДПІ від 8 жовтня 2009 року в силі.

Як вбачається з матеріалів справи, у подальшому рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій Кременецької МДПІ від 8 жовтня 2009 року скасовано не було та є чинним, а отже підлягає виконанню.

За вказаних обставин суд першої інстанцій дійшов вірного висновку про підставність позовних вимог.

З огляду на зазначене суд апеляційної інстанції вважає, що доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, а постанова відповідає нормам матеріального та процесуального права.

Керуючись ст. ст. 195, 197, 198, 200, 205, 206, 209, 254 КАС України,-

У Х В А Л И В :

Апеляційну скаргу приватного малого підприємства "Стар" відхилити.

Постанову Тернопільського окружного адміністративного суду від 24 лютого 2010 року у адміністративній справі № 2а-176/10/1970 за позовом Кременецької міжрайонної державної податкової інспекції до приватного малого підприємства "Стар" про стягнення заборгованості, залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п»ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі.

Касаційна скарга на судове рішення подається відповідно до статті 212 КАС України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням апеляційної інстанції.

Головуючий суддя О.О. Большакова

Судді І.В. Глушко

В.Я. Макарик

Дата ухвалення рішення23.05.2013
Оприлюднено11.06.2013
Номер документу31710806
СудочинствоАдміністративне
Сутьстягнення заборгованості

Судовий реєстр по справі —2а-176/10/1970

Ухвала від 23.05.2013

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Большакова О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні