Постанова
від 02.04.2013 по справі 2а/2470/3135/12
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 квітня 2013 р. м. Чернівці Справа №2а/2470/3135/12

Чернівецький окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді -Григораша В.О.;

при секретарі судового засідання -Дячуку Д.А.;

з участю:

представника позивача - Паланійчука В.П., Добрюка В.В.;

представника відповідача - Фуштея М.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Велес Буковина" до Державної податкової інспекції у м. Чернівцях про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -

ВСТАНОВИВ:

В поданому до суду адміністративному позові Товариство з обмеженою відповідальністю "Велес Буковина" просить суд визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекцієї у м. Чернівцях від 23.11.2012 року №0000690154 та №0000700154.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що Державною податковою інспекцією у місті Чернівцях проведено документальну позапланову перевірку правомірності нарахування ТОВ "Велес Буковина" бюджетного відшкодування податку на додану вартість. За результатами перевірки складено акт №1309/15-4/37273350 від 09.11.2012року на підставі якого винесено податкові повідомлення-рішення №0000690154 від 23.11.2012 року, яким зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість в сумі 44538,00 грн., застосовано штрафну санкцію у сумі 11134,50 грн. та №0000700154 від 23.11.2012 року, яким зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість в сумі 24661,00 грн.

Позивач не погоджується з висновками перевірки, а прийняті податкові повідомлення-рішення вважає протиправними та такими, що підлягають скасуванню, з таких підстав.

Перевіркою повноти визначення податкового кредиту за період січень 2011 року - серпень 2012 року встановлено його завищення на суму 71912,00грн., внаслідок чого завищено заявлену суму бюджетного відшкодування податку на додану вартість, в розмірі 44538,00 грн., відображену в поданих уточнюючих розрахунках за період з січня 2012року по серпень 2012року, завищено залишок від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду декларації за серпень 2012року на 24661,00грн. та завищено залишок від'ємного значення по уточнюючому розрахунку за серпень 2012року в сумі 2706,00 грн.

Позивач вважає помилковими висновки податкового органу, що послуги з транзитного перевезення автомобільним транспортом у період з лютого 2011року по липень 2012року, які надавались наступним підприємствам: румунська фірма "ROPCEAN S.R.L.", ФОП ОСОБА_4, угорська фірма "Euro-Long Logisztikai Szolgaltalo Kft", ФОП ОСОБА_5, румунська ірма "S.C. EGGER ROMANIA SRL Radauti", фірма "METFORD ENETRPRISES LLP", ТОВ "Траско", ТОВ "Юг-Биосфера", фірма "KAN WAY ENETRPRISES LLP", ТОВ "Хольцгрупп", ПТЕУП "ІнтЛогіс", фірма "SC EUROPAEXPEDITIE SRL", ФОП ОСОБА_10, ТОВ "ЛЄСТА ПЛЮС", фірма "GOPET TRANS EOOD", фірма "SC LINCOR TRANS SRL", фірма "Kan Way LLP" звільняються від оподаткування ПДВ, оскільки згідно п.195.1.3 а) п.195.1 ст. 195 Податкового кодексу України міжнародні перевезення пасажирів і багажу та вантажів автомобільним транспортом оподатковуються за нульовою ставкою.

Позивач зазначає, що послуги з транзитного перевезення вантажів здійснюється виключно територією України між двома пунктами або в межах одного пункту пропуску через державний кордон України. Тому перевезення вантажів автомобільним транспортом на відрізку від пункту їх відправлення за межами державного кордону України до пункту їх митного оформлення на території України, а також від пункту митного оформлення на території України, а також від пункту митного оформлення товарів до пункту призначення за межами державного кордону України не можуть розглядатися як транзитні перевезення через територію України, а тому вони не можуть враховуватись при визначенні обсягу операцій, які звільнені від оподаткування.

Під час проведення перевірки відповідач не визначив обсяг послуг, що відповідає транзитним перевезенням територією України, а врахував у обсяг транзитних перевезень весь обсяг послуг, в тому числі які надані за межами митної території України, що призвело до невірного визначення відповідачем сум ПДВ, які не включається до складу податкового кредиту та відповідно до помилкового висновку про заниження обсягу пільгових перевезень. У акті перевірки не наведено належних правових підстав для зменшення податкового кредиту позивача в частині, що відповідає обсягу послуг з перевезення вантажів за межами митної території України.

Також в акті перевірки зазначено, що позивачем завищено податковий кредит в результаті включення до його складу податку на додану вартість в сумі 16117 грн., з вартості придбання запчастин, послуг та транспортного засобу постачальниками яких задокументовано: ТОВ "Європа плюс", ТОВ "Ганімед-М", ТОВ "Блеск-ОТ".

Однак, відповідачем не встановлено, що ТОВ "Європа плюс", ТОВ "Ганміед-М" та ТОВ "Блеск-От" занижено податкові зобов'язання з податку на додану вартість, чи інші порушення податкового законодавства, а лише наведено дані про стан платників. На день подання позовної заяви в ТОВ "Блеск-ОТ" рахується стан - 0. Тобто, будь-які підстави в податкового органу щодо неврахування в податковому кредиті сум податку на додану вартість від зазначених контрагентів - відсутні. Крім того, податковим не досліджено та не висвітлено в акті перевірки реальність проведення господарських операцій з придбання та використання у господарській діяльності запчастин, послуг та транспортного засобу, які спричинили реальні зміни майнового стану позивача і які є підставою для формування податкового обліку платника податків.

Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали та просили суд задовольнити їх у повному обсязі, з підстав, що аналогічно викладені у позовній заяві.

Відповідач, не погоджуючись із позовними вимогами, подав до суду письмові заперечення на позов, в яких зазначив наступне.

Позивачем у рядку 2.1 Декларації "Експортні операції" та рядку 2.2 Декларації "Інші операції, що оподатковуються за нульовою ставкою", лютий 2011 року-липень 2012 року відображена операції з постачання послуг транзитного перевезення автомобільним транспортом, які згідно п. 197.8 ст. 197 Податкового кодексу України звільняються від оподаткування податком на додану вартість.

Загальна сума експорту за період з січня 2011 року по серпень 2012 року за даними позивача становить 462839 грн., за даними перевірки - 315110 грн. Позивачем завищено рядок 2.1 Декларації "Експортні операції" на загальну суму 147729 грн., сума ПДВ 0 грн., у зв'язку із відображенням операцій з транзитного перевезення автомобільним транспортом за період травень-червень 2012 року.

Загальна сума інших операцій, що оподатковується за нульовою ставкою, а саме послуги по автоперевезенню вантажів за межами території України за період з січня 2011 року по серпень 2012 року становить 8737051 грн., за даними перевірки - 7059741 грн. Позивачем завищено рядок 2.2 Декларації "Інші операції, що оподатковуються за нульовою ставкою" на загальну суму 1677310 грн., сума ПДВ 0 грн., у зв'язку із відображенням операцій з транзитного перевезення автомобільним транспортом за період лютий 2011 року - липень 2012 року.

Позивачем занижено рядок 5 Декларації "Операції, які звільнені від оподаткування" на загальну суму 1856572 грн., в тому числі за лютий-грудень 2011 року на суму 997797 грн., за січень-липень 2012 року на суму 858775 грн. Позивачем за період лютий 2011 року - липень 2012 року не відображено у рядку 5 Декларацій з постачання послуг з транзитного перевезення автомобільним транспортом, які згідно п. 197.8 ст. 197 Податкового кодексу України звільняються від оподаткування податком на додану вартість.

Крім того, актом перевірки зафіксовано, що позивачем завищено податковий кредит в результаті включення до його складу податок на додану вартість в сумі 16117 грн., в тому числі за січень-лютий 2011 року в сумі 14467,00 грн., за березень 2012 року на суму 1650 грн. з вартості придбання запчастин, послуг та транспортного засобу постачальниками яких задокументовано: ТОВ "Європа плюс" - січень 2011 року, ПДВ в сумі 100 грн., ТОВ "Ганімед-М": лютий 2011 року в сумі 14367,00грн., ТОВ "Блеск-ОТ": березень 2012року, ПДВ в сумі 1650 грн.

Відповідач вважає обґрунтованими та такими, що відповідають вимогам чинного законодавства висновки акту перевірки та винесені спірні податкові повідомлення-рішення.

В судовому засіданні представник відповідача заперечував проти задоволення позовних вимог та просив суд відмовити у їх задоволенні у повному обсязі, з підстав, що аналогічно викладені в запереченнях проти позову.

Заслухавши пояснення сторін, перевіривши матеріали справи, встановивши фактичні обставини в справі, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, дослідивши та оцінивши надані докази в сукупності, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що у задоволенні адміністративного позову слід відмовити у повному обсязі, з наступних підстав.

Судом встановлені такі обставини у справі та відповідні їм правовідносини.

Згідно Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Серії АВ №069179, станом на 26.04.2012 року, позивач зареєстрований Виконавчим комітетом Чернівецької міської ради за адресою вул.Руська, буд.245, кв.14, м. Чернівці, Чернівецька область (а.с.20-21,т.1). З 23.12.2010року зареєстровано платником ПДВ.

Представниками відповідача, на підставі направлення №002167 від 29.10.2012 року, №002168 від 29.10.2012 року (а.с.93-94, т.2), проведено документальну позапланову виїзну перевірку правомірності нарахування Товариством з обмеженою відповідальністю "Велес-Буковини" бюджетного відшкодування податку на додану вартість на розрахунковий рахунок у банках у сумі 767739,00 грн. відображених у уточнюючих розрахунках за період з січня по серпень 2012 року, а саме: за січень 2012 року від 19.09.2012 року №9057078871 на суму 502593 грн.; за лютий 2012 року від 08.10.2012 року №9061316102 на суму 35250 грн.; за березень 2012 року від 08.10.2012 року №9061318776 на суму 40750 грн.; за квітень 2012 року від 08.10.2012 року №9061320183 на суму 52261 грн.; за травень 2012 року від 09.10.2012 року №9061354961 на суму 26827 грн.; за червень 2012 року від 09.10.2012 року №9061359911 на суму 52396 грн.; за липень 2012 року від 09.10.2012 року №9061365465 на суму 40603 грн.; за серпень 2012 року від 09.10.2012 року №9061623481 на суму 17059 грн. (а.с.138-151, т.1);

За результатами перевірки 09.11.2012 року складено акт №1309/15-4/37273350 (а.с. 24-131, т. 1) в якому встановлено порушення позивачем податкового законодавства, зокрема:

- на порушення п.п.195.1.3 а) п. 195.1 ст.195, п.197.7 ст.197, п.198.1, 198.3, 198.6 ст.198 та п.201.8 ст.201, п.199.1, п.199.2, п. 199.3, п. 199.4, п.199.5 ст.199, п.200.4 а) ст.200 Податкового кодексу України завищено заявлену суму бюджетного відшкодування податку на додану вартість в розмірі 44538 грн., відображену в поданих до ДПІ у м. Чернівцях уточнюючих розрахунках за період з січня 2012 року по серпень 2012 року, в тому чилі:

- за січень 2012 року (№ 9057078871 від 19.09.2012 року) на суму 25159 грн.;

- за лютий 2012 року (№ 9061316102 від 08.10.2012 року) на суму 1763 грн.;

- за березень 2012 року (№ 9061318776 від 08.10.2012 року) на суму 1876 грн.;

- за квітень 2012 року (№9061320183від 08.10.2012 року) на суму 772 грн.;

- за травень 2012 року (№9061354961від 09.10.2012 року) на суму 2768 грн.;

- за червень 2012 року (№906135991 Івід 09.10.2012 року) на суму 1946 грн.;

- за липень 2012 року (№ 9061365465 від 09.10.2012 року) на суму 5506 грн.;

- за серпень 2012 року (№9061623481 від 09.10.2012 року) на суму 4748 грн.

- на порушення п.п.195.1.3 а) п. 195.1 ст.195, п.197.7 ст.197, п.198.1, 198.3, 198.6 ст.198 та п.201.8 ст.201, п.199.1, п.199.2, п. 199.3, п. 199.4, п.199.5 ст.199, п.200.4 ст. 200 Податкового кодексу України завищено залишок від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (рядок 24) декларації за серпень 2012 року на 24661 грн.

- на порушення п.п.195.1.3 а) п. 195.1 ст.195, п.197.7 ст.197, п.198.1, 198.3, 198.6 ст.198 та п.201.8 ст.201, п.199.1, п.199.2, п. 199.3, п. 199.4, п.199.5 ст. 199 Податкового кодексу України завищено залишок від'ємного значення (рядок 19) по уточнюючому розрахунку за серпень 2012 року в сумі 2706 грн.

- на порушення п.п.195.1.3 а) п. 195.1 ст.195, п.197.7 ст.197 Податкового кодексу України п.п.3.1, пп. 3.3, пп. 3.6 п.3 Розділу І частини V Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом ДПА України від 25.01.2011 року № 41 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.02.2011 р. за №197/18935, пп.3.1, пп. 3.3, пп. 3.6 п.3 Розділу 1 частини V Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 25.11.2011 року №1492 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20 грудня 2011 р. за № 1490/20228 завищено рядок 2.1 Декларації "Експортні операції" 147729 грн., сума ПДВ 0 грн., завищено р.2.2 Декларації "Інші операції, що оподатковуються за нульовою ставкою" 1677310 грн., сума ПДВ 0 грн. та занижено рядок 5 Декларацій "Операції, які звільнені від оподаткування (стаття 197 розділу V Кодексу, підрозділ 2 розділу XX Кодексу, міжнародні договори (угоди))" на суму 1856572 грн., в тому числі за лютий-грудень 2011 року на суму 997797 грн., за січень-липень 2012 року на суму 858775 грн.

На підставі вказаного акту перевірки ДПІ у м.Чернівцях винесено податкове повідомлення-рішення форми "В1" від 23.11.2012 року №0000690154, яким зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість в розмірі 44538,00 грн. та застосовано штрафну санкцію в розмірі 11134,50грн. (а.с. 23, т. 23) та податкове повідомлення-рішення форми "В4" від 23.11.2012 року №0000700154, яким зменшено від'ємне значення по податку на додану вартість у розмірі 24661,00 року (а.с. 22, т. 1).

Не погоджуючись з вказаними податковими повідомленнями - рішеннями позивач звернувся до суду з вимогу визнати їх протиправними та скасувати.

Судовим розглядом встановлено, що ТОВ "Велес Буковиниа" у рядку 2.1 Деларації "Eкспортні операції" та рядку 2.2 Декларації «Інші операції, що оподатковуються за нульовою ставкою» за лютий 2011року - липень 2012року відображено операції з постачання послуг з транзитного перевезення автомобільним транспортом.

З матеріалів справи встановлено, що в період з лютого 2011 року по липень 2012 року позивачем здійснено операції з постачання послуг транзитного перевезення у міжнародному сполученні автомобільним транспортом наступними підприємствам:

1. Румунська фірма "ROPCEAN S.R.L." - надано послуги при перевезенні вантажів автомобільними транспортом по маршруту Ganeasa (Румунія) - м. Краснодар (Росія), Ganeasa (Румунія) - м. Новоалександровск (Росія) транзитом через митну територію України, згідно актів виконаних робіт:

- №ОУ-0000081 від 10.02.2011р. на суму 1650 Євро або 17886 грн.;

- №ОУ-0000077 від 14.02.2011р. на суму 1650 Євро або 18130,40 грн.;

- №ОУ-0000081 від 14.02.2011р. на суму 1650 Євро або 18130,40 грн.;

- №ОУ-0000186 від 01.04.2011р. на суму 1750 Євро або 19790,36 грн.

Транспортування здійснювалось на підставі угоди про надання транспортних послуг при перевезенні вантажів у міжнародному сполученні №01 від 03.01.2011 року, за заявкою фірми "ROPCEAN S.R.L." (а.с. 134-140, т. 2).

2. ФОП ОСОБА_4 - надано послуги при перевезенні вантажів автомобільними транспортом по маршруту Opole (Польща) - м. Самара (Росія), Oratov (Польша) - м. Вороніж (Росія) транзитом через митну територію України, згідно актів виконаних робіт:

- №ОУ-0000067 від 28.02.2011 року на суму 7500 грн., сума ПДВ 0 грн.;

- №ОУ-00000106 від 03.03.2011 року на суму 7500 грн., сума ПДВ 0 грн.

3. Угорська фірма "Euro-Log Logisztikai Szolgaltalo Kft" - надано послуги при перевезенні вантажів автомобільними транспортом по маршруту Chiaja (Румунія) - м. Волгоград (Росія), Chiaja (Румунія) - Краснодар (Росія), Galati (Румунія) - с.Колосисте (Росія) Galati (Румунія) - м. Новоалександровск (Росія) транзитом через митну територію України, згідно актів виконаних робіт: - №ОУ-0000137 від 09.03.2011 року на суму 3450 Євро або 38208,82 грн.;

- №ОУ-0000141 від 14.03.2011 року на суму 3450 Євро або 37705,10 грн.;

- №ОУ-0000143 від 14.03.2011 року на суму 3450 Євро або 37705,10 грн.;

- №ОУ-0000145 від 20.03.2011 року на суму 3500 Євро або 38936,24 грн.;

- №ОУ-0000182 від 29.03.2011 року на суму 3900 Євро або 43560,94 грн.;

- №ОУ-0000183 від 01.04.2011 року на суму 3550 Євро або 40146,14 грн.

Транспортування здійснювалось на підставі угоди про надання транспортних послуг при перевезенні вантажів у міжнародному сполученні №б/н від 17.01.2011 року, за заявками фірми "Euro-Log Logisztikai Szolgaltalo Kft" (а.с. 141-145, т. 2).

4. ФОП ОСОБА_5 (експедитор) - надано послуги при перевезенні вантажів автомобільними транспортом по маршруту Opole (Польща) - м. Самара (Росія), Baia Mare (Румунія) - Есипово (Росія) транзитом через митну територію України, згідно актів виконаних робіт: - №ОУ-00000208 від 04.04.2011 року на суму 5500 грн., сума ПДВ 0 грн.;

- №ОУ-00000533 від 08.10.2011 року на суму 12000 грн., сума ПДВ 0 грн.

Транспортування здійснювалось на підставі угоди на транспортно-експедиційне обслуговування та перевезення вантажів автомобільним транспортом у міжнародному та міжміському сполученні №01-03-01 від 15.03.2011 року, за замовленням експедитора (а.с. 131-133, т. 2).

5. Румунська фірма "S.C. EGGER ROMANIA SRL Radauti" - надано послуги при перевезенні вантажів автомобільними транспортом по маршруту Radauti (Румунія) - м. Гродно (Білорусь), Chiaja (Румунія) - Краснодар (Росія), Galati (Румунія) - с. Колосисте (Росія), Radauti (Румунія) - м. Мінськ (Білорусь) транзитом через митну територію України, згідно актів виконаних робіт:

- №ОУ-0000208 від 20.04.2011р. на суму 2768 Євро або 31533,37 грн.;

- №ОУ-0000268 від 29.04.2011р. на суму 1700 Євро або 20121,94 грн.;

- №ОУ-0000472 від 15.09.2011р. на суму 1600 Євро або 17512,27 грн.;

- №ОУ-0000473 від 19.09.2011р. на суму 1600 Євро або 17554,02 грн.;

- №ОУ-0000471 від 08.09.2011р. на суму 1600 Євро або 17904,77 грн..

Транспортування здійснювалось на підставі угоди про надання транспортних послуг при перевезенні вантажів у міжнародному сполученні №04 від 09.03.2011 року, за заявками фірми "S.C. EGGER ROMANIA SRL Radauti" (а.с. 144-153, т. 2).

Підприємством у декларації по ПДВ за квітень 2011 року не відображено послугу при перевезенні вантажів автомобільним транспортом по маршруту Radauti (Румунія)- Шуя (Росія), надану фірмі "S.C. EGGER ROMANIA SRL Radauti" згідно акту виконаних робіт №ОУ-0000208 від 20.04.2011р. на суму 2768 Євро або 31533,37 грн.

6. Фірма "METFORD ENETRPRISES LLP" - надано послуги при перевезенні вантажів автомобільними транспортом по маршруту Urlati (Румунія) - м. Алма-Ати (Казахстан) транзитом через митну територію України, згідно актів виконаних робіт:

- №ОУ-0000224 від 16.05.2011 року на суму 3100 Євро або 35319,23 грн.;

- №ОУ-0000225 від 16.05.2011 року на суму 3100 Євро або 35319,23 грн.

Транспортування здійснювалось на підставі договору перевезення №04-01-І від 06.04.2011 року, за заявкою фірми "METFORD ENETRPRISES LLP" (а.с. 154-161, т. 2).

7. ТОВ "Траско" (Росія, п.о.Архангельське, вул.Іллінського, буд.8) - надано послуги при перевезенні вантажів автомобільними транспортом по маршруту Bucuresti (Румунія) - м. Шацьк (Росія) транзитом через митну територію України, згідно актів виконаних робіт:

- №ОУ-0000280 від 01.06.2011 року на суму 2800 Євро або 32107,60 грн.;

- №ОУ-0000281 від 01.06.2011 року на суму 2800 Євро або 32107,60 грн.;

- №ОУ-0000314 від 15.06.2011 року на суму 2700 Євро або 31104,31 грн.;

- №ОУ-0000315 від 15.06.2011 року на суму 2700 Євро або 31104,31 грн.;

- №ОУ-0000316 від 16.06.2011 року на суму 2700 Євро або 30768,46 грн.;

- №ОУ-0000317 від 16.06.2011 року на суму 2700 Євро або 30768,46 грн.;

- №ОУ-0000318 від 08.07.2011 року на суму 2700 Євро або 30661,20 грн.;

- №ОУ-0000379 від 08.07.2011 року на суму 2700 Євро або 30661,20 грн.;

- №ОУ-0000380 від 08.07.2011 року на суму 2700 Євро або 30661,20 грн.

Транспортування здійснювалось на підставі договору №Z-11/28 від 27.04.2011 року, за заявкою ТОВ "Траско" (а.с. 162-165, т. 2).

8. ТОВ "Юг-Биосфера" (Росія, м.Краснодар, вул.Онєжська,37) - надано послуги при перевезенні вантажів автомобільним транспортом по маршруту Konstanta (Румунія) - м. Краснодар (Росія) транзитом через митну територію України, згідно акту виконаних робіт №ОУ-0000377 від 12.07.2011 року на суму 3620 Євро або 40707,82 грн.

Транспортування здійснювалось на підставі контракту №06-02-І від 29.07.2011 року, за заявкою ТОВ "Юг-Биосфера" (а.с. 166-172, т. 2).

9. Фірма "KAN WAY ENETRPRISES LLP" - надано послуг при перевезенні вантажів автомобільним транспортом по маршруту Ultari (Румунія) - Алма-Ати (Казахстан) транзитом через митну територію країни, згідно актів виконаних робіт:

- №ОУ-0000425 від 03.08.2011 року на суму 3100 Євро або 35015,09 грн.;

- №ОУ-0000426 від 09.08.2011 року на суму 3100 Євро або 35150,12 грн.

Транспортування здійснювалось на підставі договору перевезення №07-00-І від 11.07.2011 року, за заявками фірми "KAN WAY ENETRPRISES LLP" (а.с. 173-180, т. 2).

10. ТОВ "Хольцгрупп" (Білорусія, м.Мінськ,вул.Судмалиса,13-12) - надано послуг при перевезенні вантажів автомобільним транспортом по маршруту Radauti (Румунія) - Мінськ (Білорусь) транзитом через митну територію України, згідно актів виконаних робіт №ОУ-504/108 від 03.10.2011 року на суму 1100 Євро або 12025,14 грн.

Транспортування здійснювалось на підставі контракту №09-01-І від 21.09.2011 року, за заявкою ТОВ "Хольцгрупп" (а.с. 181-187, т. 2).

11. Приватному транспортно-експедиторному унітарному підприємству (ТЕУП) "ІнтЛогіс" (Білорусія, м.Гродно, вул.Міцкевича, буд.З) - надано послуг при перевезенні вантажів автомобільним транспортом по маршруту Taureni (Румунія) - м. Слонім (Білорусь) транзитом через митну територію України, згідно актів виконаних робіт №ОУ-503/109 від 04.10.2011 року на суму 2390 дол. США або 18496,66грн. (а.с. 229, т. 1).

Транспортування здійснювалось на підставі договору №92/2011 від 21.09.2011 року за заявкою ТЕУП "ІнтЛогіс" (а.с. 188-199, т. 2).

12. Румунській фірмі "SC EUROPAEXPEDITIE SRL" - надано послуг при перевезенні вантажів автомобільним маршруту Ваіа Маrе (Румунія) - Московський регіон (Росія) транзитом через митну територію України, згідно актів виконаних робіт: №ОУ-574/115 від 20.10.2011 року на суму 2765 дол. США або 30494,64 грн.

Транспортування здійснювалось на підставі контракту 10-01-І від 03.10.2011року, за заявкою фірми "SC EUROPAEXPEDITIE SRL" (а.с. а.с. 190-197, т. 2).

13. ФОП ОСОБА_10 - надано послуги при перевезенні вантажів автомобільним транспортом по маршруту Galati (Румунія) - Старо-Мінська (Росія) транзитом через митну територію України, згідно актів виконаних робіт:

- №ОУ-0000652 від 19.12.2011 року на суму 15500 грн. сума ПДВ 0 грн.;

- №ОУ-0000653 від 21.12.2011 року на суму 15500 грн. сума ПДВ 0 грн.

14. Угорська фірма "Euro-Log Logisztikai Szolgaltalo Kft" - надано послуг при перевезенні вантажів автомобільним транспортом по маршруту Galati (Румунія) - с. Колосисте (Росія) - м. Тимашевськ (Росія), Galati (Румунія) - м. Староминск (Росія), Galati (Румунія) - м. Воронеж (Росія), Galati (Румунія) - м. Краснодар (Росія), Galati (Румунія) - м. Лабінськ (Росія), Chiajna (Румунія) - м. Воронеж (Росія), Chiajna (Румунія) - с. Колосисте (Росія), Galati (Румунія) - м. Волгоград (Росія), Galati (Румунія) - м. Невиноминск (Росія) транзитом через митну територію України, згідно актів виконаних робіт:

-№ОУ-22/05 від 16.01.2012р. на суму 3600 Євро або 36733,59 грн.;

- № ОУ-28/11 від 17.01.2012р. на суму 3600 Євро або 36440,20 грн.;

- № ОУ-29/12 від 17.01.2012р. на суму 3600 Євро або 36440,20 грн.;

- № ОУ-61/32 від 01.03.2012р. на суму 3600 Євро або 38651,47 грн.;

- № ОУ-62/33 від 01.03.2012р. на суму 3600 Євро або 38651,47 грн.;

- № ОУ-65/34 від 01.03.2012р. на суму 3600 Євро або 37577,82 грн.;

- № ОУ-83/38 від 11.03.2012р. на суму 1820 Євро або 19219,22 грн.;

- № ОУ-87/42 від 13.03.2012р. на суму 3600 Євро або 37716,60 грн.;

- № ОУ-89/44 від 14.03.2012р. на суму 3600 Євро або 37533,65 грн.;

- № ОУ-100/56 від 02.04.2012р. на суму 3300 Євро або 35206,51 грн.;

- № ОУ-101/57 від 02.04.2012р. на суму 3300 Євро або 35206,51 грн.;

- № ОУ-102/58 від 03.04.2012р. на суму 3600 Євро або 38300,70 грн.;

- № ОУ-106/62 від 05.04.2012р. на суму 3800 Євро або 39891,25 грн.;

- № ОУ-0000135 від 19.04.2012р. на суму 3400 Євро або 35546,19 грн.;

- № ОУ-0000124 від 20.04.2012р. на суму 3600 Євро або 37620,31 грн.;

- № ОУ-0000134 від 20.04.2012р. на суму 3750 Євро або 39187,83 грн.

Транспортування здійснювалось на підставі угоди про надання транспортних послуг при перевезенні вантажів у міжнародному сполученні №б/н від 17.01.2011 року, за заявками фірми "Euro-Log Logisztikai Szolgaltalo Kft" (а.с. 141-145, т. 2)

15. ТОВ "ЛЄСТА ПЛЮС" (м. Київ, Оболонський р.-он, вул.Фрунзе, буд.160) - надано послуги при перевезення вантажів автомобільним транспортом по маршруту Radauti (Румунія) - м. Іваново (Росія), транзитом через митну територію України згідно акту здачі-прийняття робіт №ОУ-0000314 від 29.06.2012 року на суму 24564,49 грн. сума ПДВ 0 грн.

Транспортування здійснювалось на підставі угоди №04-10 від 29.04.2011 року, за заявкою ТОВ "ЛЄСТА ПЛЮС" (а.с. 197-199, т. 2).

16. Фірма "GOPET TRANS EOOD" (Болгарія, м. Софія, Казічене) - надано послуги при перевезення вантажів автомобільним транспортом по маршруту Сішігора (Румунія) - м. Солнечногорск (Росія), транзитом через митну територію України згідно актів виконаних робіт:

- №ОУ-0000324 від 10.07.2012р. на суму 2600 євро або 25547,07 грн.;

- №ОУ-0000318 від 30.06.2012р. на суму 2300 євро або 22932,48 грн.,

Транспортування здійснювалось на підставі договору №5 від 27.06.09.2012 року, за заявками фірми "GOPET TRANS EOOD" (а.с. 200-202, т. 2).

17. Румунська фірма "SC LINCOR TRANS SRL" - надано послуги при перевезенні вантажів автомобільним транспортом по маршруту Radauti (Румунія) - м. Шуя (Росія), транзитом через митну територію України, згідно акту виконаних робіт №345 від 11.07.2012 року на суму 2650 Євро або 26021,41 грн.

Транспортування здійснювалось на підставі контракту №01-01-І від 02.08.2011 року, за заявкою фірми "SC LINCOR TRANS SRL" (а.с. 203-209, т. 2).

18. Румунська фірма "S.C. EGGER ROMANIA SRL Radauti" - надано послуги при перевезенні вантажів автомобільним транспортом по маршруту Radauti (Румунія) - м. Шуя (Росія), транзитом через митну територію України, згідно актів виконаних робіт:

- №ОУ-0000370 від 11.07.2012р. на суму 2800 євро або 27494,32 грн.;

- №ОУ-0000370/1 від 19.07.2012р на суму 2800 євро або 27494,32 грн.

Транспортування здійснювалось на підставі угоди про надання транспортних послуг при перевезенні вантажів у міжнародному сполученні №04 від 09.03.2011 року, за заявками фірми "S.C. EGGER ROMANIA SRL Radauti" (а.с. 144-153, т. 2).

19. Фірма "Kan Way LLP" - надано послуги при перевезенні вантажів автомобільним транспортом по маршруту Урлаті (Румунія)- Алма-Ати (Казахстан) транзитом через митну територію України, згіно актів виконаних робіт:

- №ОУ-0000222 від 16.05.2012р. на суму 3000 Євро або 30784,67 грн.;

- №ОУ-0000223 від 16.05.2012р. на суму 3000 Євро або 30784,67 грн.;

- №ОУ-0000224 від 25.05.2012р. на суму 3100 Євро або 31112,16 грн.;

- №ОУ-0000225 від 25.05.2012р. на суму 3200 Євро або 32115,78 грн.

Транспортування здійснювалось на підставі договору перевезення №07-00-І від 11.07.2011 року, за заявками фірми "KAN WAY ENETRPRISES LLP" (а.с. 173-180, т. 2).

Факт надання послуг перевезенні вантажів автомобільним транспортом, в кожному окремому випадку, підтверджується наявними в матеріалах справи товарно-транспортними накладними встановленого зразку (СМR) з відмітками митних органів України щодо транзитного переміщення транспортних засобів через митну територію України.

Відповідно до підпункту 195.1.3 пункту 195.1 статті 195 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-VI (далі - Податковий кодекс) (зі змінами та доповненнями) операції з постачання послуг з міжнародного перевезення пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом оподатковуються за нульовою ставкою. При цьому перевезення вважається міжнародним, якщо таке перевезення здійснюється за єдиним міжнародним перевізним документом.

При цьому, згідно п. 197.8 ст. 197 Податкового кодексу звільняються від оподаткування податком на додану вартість операції з постачання послуг з перевезення (переміщення) пасажирів та вантажів транзитом через митну територію України, а також постачання послуг, пов'язаних із таким перевезенням (переміщенням).

Згідно зі ст. 90 глави 17 Розділу V Митного кодексу України від 13.03.2012 року N 4495-УІ транзит - це митний режим, відповідно до якого товари та/або транспортні засоби комерційного призначення переміщуються під митним контролем між двома митними органами України або в межах зони діяльності одного митного органу без будь-якого використання цих товарів, без сплати митних платежів та без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.

Відповідно до статті 1 Закону України від 20.10.99 р. № 1172-XIV "Про транзит вантажів" (далі - Закон України № 1172-XIV) транзит вантажів - це перевезення транспортними засобами транзиту транзитних вантажів під митним контролем через територію України між двома пунктами або в межах одного пункту пропуску через державний кордон України.

Транзитними вантажами відповідно до статті 5 Закону України №1172-XIV є насипні, наливні, навалочні, штучні, тарно-штучні товари, вантажобагаж, що прийняті до перевезення згідно з договором (контрактом). Такі вантажі, а також транспортні засоби транзиту і контейнери вважаються прохідними через територію України у разі, якщо проходження цих вантажів з перевантаженням, складуванням, подрібненням на партії, зміною транспортного засобу транзиту чи без таких операцій є частиною повного маршруту перевезення, що розпочинається і закінчується за межами території України.

Статтею 6 Закону України №1172-XIV визначено, якими документами повинен супроводжуватися транзит вантажів: товарно-транспортною накладною, складеною мовою міжнародного спілкування. Залежно від обраного виду транспорту такою накладною може бути, зокрема, міжнародна автомобільна накладна (CMR).

Таким чином, в розумінні норм Закону України №1172-XIV транзитним перевезенням є не лише частина маршруту між двома пунктами або в межах одного пункту пропуску через державний кордон України, а перевезення вантажів по всьому маршруту в межах договорів транзитного перевезення.

Статтею 1 Конвенції про договір міжнародного автомобільного перевезення вантажів від 19.05.56 р. (дата приєднання України 01.08.2006 р.) (далі - Конвенція) визначено, що ця Конвенція "застосовується до будь-якого договору автомобільного перевезення вантажів транспортними засобами за винагороду, коли зазначені в договорі місце прийняття вантажу для перевезення і місце, передбачене для доставки, знаходяться у двох різних країнах, з яких принаймні одна є договірною країною, незважаючи на місце проживання і громадянство сторін". Тобто Конвенція вказує на початок перевезення - місце прийняття вантажу для перевезення та його завершення - місце, передбачене для доставки.

Згідно зі статтею 4 Конвенції "договір перевезення підтверджується складанням вантажної накладної", яка і є міжнародним перевізним документом, що відображає шлях прямування вантажу від пункту його відправлення до пункту його призначення.

Міністерством інфраструктури України листом від 19.09.2011 р. № 7885/11/10-11 надано роз'яснення щодо єдиного міжнародного перевізного документа для кожного виду перевезень (пасажирське, вантажне) та для кожного виду транспорту (залізничний, автомобільний, морський, річковий, авіаційний), а також про нормативно-правові акти, якими врегульовано порядок видачі та оформлення цих документів. У даному листі Міністерством зазначено, що відповідно до статті 1 Закону України від 05.04.2001 р. № 2344-III "Про автомобільний транспорт" (далі - Закон України №2344-III) міжнародні перевезення пасажирів і вантажів - перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом з перетином державного кордону.

Законом України №2344-III, ні іншими нормативно-правовими актами не передбачено оформлення міжнародного перевезення різними документами залежно від відрізка маршруту.

Що стосується застосування норм підпункту 195.1.3 пункту 195.1 статті 195 Податкового кодексу України, згідно з яким за нульовою ставкою оподатковуються операції з міжнародного перевезення пасажирів і багажу та вантажів, то нульова ставка до відрізків транзитного маршруту, які припадають на територію поза межами митної території України, застосовуватися не може, оскільки такі відрізки не є самостійними маршрутами, а являють собою частини повного маршруту транзитного перевезення. Нульова ставка ПДВ застосовується до операцій з постачання послуг з міжнародного перевезення вантажів по всьому маршруту перевезення вантажів в цілому, без поділу його на відрізки, поза межами митної території України, за умови, що таке перевезення здійснюється в межах одного договору.

Законом України №1690-ІП від 20.04.2000року ратифіковано Угоду про принципи справляння непрямих податків під час експорту та імпорту товарів (робіт, послуг) між державами - учасницями Співдружності Незалежних Держав (Угода) із застереженнями, а саме:

1. За винятком слів "Економічного Суду Співдружності Незалежних Держав або до інших" в абзаці другому статті 11.

2. Стаття 2 Угоди застосовується з урахуванням норм національного законодавства.

До складу держав-учасниць Співдружності Незалежних Держав вказаної угоди, окрім інших, входять Україна та Білорусія.

Відповідно до ст. 2 Угоди, яку Уряд України підписав із застереженням та на яку посилається позивач обґрунтовуючи позов, Держави - учасниці цієї Угоди в особі урядів, що далі іменуються Сторони сприяючи поглибленню економічної інтеграції держав-учасниць Співдружності Незалежних Держав, керуючись загальноприйнятими нормами і правилами у міжнародній торгівлі, погодилися, що жодна із Сторін не оподатковує непрямими податками товари (роботи, послуги), які експортуються на територію іншої Сторони. Це правило означає оподаткування ПДВ за нульовою ставкою, а також звільнення від акцизів товарів, що експортуються. Кожна Сторона має право регулювати порядок відшкодування сум податку на додану вартість під час експорту відповідно до свого законодавства.

При цьому, як вже зазначалось вище, стаття 2 Угоди застосовується з урахуванням норм національного законодавства, а згідно п. 197.8 ст. 197 Податкового кодексу України операції з постачання послуг з перевезення (переміщення) пасажирів та вантажів транзитом через митну територію України, а також постачання послуг, пов'язаних із таким перевезенням (переміщенням) звільняються від оподаткування податком на додану вартість.

Отже, пільга, визначена пунктом 197.8 статті 197 Податкового кодексу України, застосовується до операцій з постачання послуг з транзитного перевезення по всьому маршруту перевезення вантажів в цілому, без поділу його на відрізки в межах митної території України та поза межами митної території України.

Враховуючи вищезазначене, суд дійшов висновку, що операції по постачанню послуг з перевезення (переміщення) вантажів у міжнародному сполученні автомобільним транспортом, транзитом через митну територію України, які надано позивачем за період з лютого 2011 року по липень 2012 року, звільняються від оподаткування податком на додану вартість по всьому маршруту, без поділу його на відрізки в межах митної території України та поза межами митної території України.

Пунктом 199.1. статті 199 Податкового кодексу України передбачено: у разі якщо придбані та/або виготовлені товари/послуги частково використовуються в оподатковуваних операціях, а частково - ні, до сум податку, які платник має право віднести до податкового кредиту, включається та частка сплаченого (нарахованого) податку під час їх придбання або виготовлення, яка відповідає частці використання таких товарів/послуг в оподатковуваних операціях.

Згідно п. 199.2. ст.199 Податкового кодексу України частка використання сплаченого (нарахованого) податку за придбаними (ввезеними) товарами (послугами) між оподатковуваними та неоподатковуваними операціями визначається у відсотках як відношення обсягів з постачання оподатковуваних операцій (без урахування сум податку) за попередній календарний рік до сукупних обсягів постачання оподатковуваних та неоподатковуваних операцій (без урахування сум податку) за цей же попередній календарний рік. Визначена у процентах величина застосовується протягом поточного календарного року.

Відповідно п. 199.3. ст.199 Податкового кодексу України платники податку, у яких протягом попереднього календарного року були відсутні неоподатковувані операції, а такі неоподатковувані операції почали здійснюватися у звітному періоді, а також новостворені платники податку проводять у поточному календарному році розрахунок частки використання придбаних товарів/послуг між оподатковуваними та неоподатковуваними операціями на підставі розрахунку, визначеного за фактичними даними обсягів з постачання оподатковуваних та неоподатковуваних операцій першого звітного податкового періоду, в якому задекларовані такі операції.

Розрахунок частки використання сплаченого (нарахованого) податку за придбаними (ввезеними) товарами (послугами) між оподатковуваними та неоподатковуваними операціями подається до органу державної податкової служби одночасно з податковою декларацією звітного податкового періоду, в якому задекларовані такі оподатковувані та неоподатковувані операції.

Згідно пп. 4.4 п.4 Розділу І частини V Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом ДПА України від 25.01.2011 року № 41 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16 лютого 2011 р. за №197/18935, пп. 4.4 п.4 Розділу І частини V Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 25.11.2011 року №1492 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20 грудня 2011 р. за № 1490/20228, розподіл суми податку на додану вартість для визначення частини податкового кредиту здійснюється відповідно до частки використання товарів/послуг та/або необоротних активів в оподатковуваних операціях (додаток 7 до Декларації). Визначена частка використання товарів/послуг та/або необоротних активів в оподатковуваних операціях застосовується протягом поточного календарного року при визначенні податкового кредиту і заповненні рядка 15.1 (колонка Б) Декларації. Визначена у процентах величина застосовується протягом поточного календарного року для визначення податкового кредиту при заповненні рядка 15.1 Декларації з ПДВ.

Платник податку за підсумками календарного року здійснює перерахунок частки використання товарів/послуг в оподатковуваних операціях виходячи з фактичних обсягів проведених протягом року оподатковуваних та неоподатковуваних операцій, (п. 199.4 ст.199 Податкового Кодексу України).

Частка використання застосовується для проведення коригування сум податку, які віднесено до податкового кредиту. Результати перерахунку сум податкового кредиту відображаються у податковій декларації за останній податковий період року (п. 199.5 ст.199 Податкового Кодексу України.

Отже, не належать до податкового кредиту платника суми податку, сплачені (нараховані) платником у зв'язку з придбанням (виготовленням) товарів/ послуг і необоротних активів, які призначаються для використання в операціях, звільнених від оподаткування.

ТОВ "Велес Буковина" розрахунок частки використання сплаченого (нарахованого) податку за придбаними (ввезеними) товарами/послугами та/або необоротними активами між оподатковуваними та неоподатковуваними, операціями, який здійснюється за перший звітний податковий період, у якому задекларовані такі операції згідно п. 199.3. ст.199 Податкового кодексу України, до податкового органу не подано. Відповідно частка використання товарів/послуг, необоротних активів в оподатковуваних операціях, що застосовується протягом першого звітного (податкового) періоду для визначення податкового кредиту при заповненні рядка 15.1 Декларації з ПДВ не визначена.

Крім того, ТОВ "Велес Буковина" включено до складу податкового кредиту податок на додану вартість в сумі 16117 грн., в тому числі за січень-лютий 2011 року в сумі 14467 грн., за березень 2012 року на суму 1650 грн. з вартості придбання запчастин, послуг та транспортного засобу постачальниками якого були:

- ТОВ "Європа плюс" (код ЄДРПОУ 32707552, м.Київ): січень 2011року, ПДВ в сумі 100грн.;

- ТОВ "Танімед-М" (код ЄДРПОУ - 35594217, м. Луцьк): лютий 2011 року в сумі 14367 грн.;

- ТОВ "Блеск-ОТ" (код ЄДРПОУ 37723309, м.Київ): березень 2012року, ПДВ в сумі 1650грн.

Пунктом 198.1 ст. 198 Податкового Кодексу України визначено право на віднесення сум податку до податкового кредиту.

Пунктом 198.6 статті 198 Податкового Кодексу України визначено, що не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними або оформлені з порушенням вимог чи не підтверджені митними деклараціями. У разі коли на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим пунктом документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу.

Згідно п. 201.1 ст. ст.201 Податкового кодексу України платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою (за наявності) податкову накладну. А згідно п.201.4 цієї статті податкова накладна складається у двох примірниках у день виникнення податкових зобов'язань продавця, один примірник видається покупцю, а другий залишається у продавця. У разі складання податкової накладної у паперовому вигляді покупцю видається оригінал, а копія залишається у продавця.

Відповідно п.201.8 ст.201 Податкового кодексу України право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку в порядку, передбаченому статтею 183 цього Кодексу.

Судом встановлено, що позивачем включено до податкового кредиту в січні 2011 року, згідно реєстру отриманих податкових накладних та додатку 5 (розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів до податкової декларації з податку на додану вартість) за січень 2011 року, податкову накладну № 3 від 31.01.2011 року на загальну суму 600 грн., в т.ч. ПДВ 100 грн., виписаної від імені ТОВ "Європа плюс", код ЄДРПОУ 32707552.

31.01.2011 року між позивачем (замовник) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Європа плюс" (виконавець) укладено Договір №1054, згідно якого виконавець надає замовнику послуги з реєстрації в центральній базі даних митних органів Євросоюзу - системі EORI (а.с. 31, т. 2). Виконання угоди №1054 підтверджується актом здачі-прийняття робіт №ОУ-0000003 (а.с. 32, т. 2). Відповідно до податкової накладної від 31.01.2011 року №3 за консультаційні послуги позивачем сплачено ТОВ "Європа плюс" кошти в сумі 500,00 грн. та ПДВ - 100 грн. (а.с. 33, т. 2).

Згідно системи автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України стосовно ТОВ "Європа плюс" значиться наступне: ТОВ "Європа плюс" (код ЄДРПОУ 32707552) ДПІ у Оболонському районі м. Києва, зареєстровано в ДПС 16.12.2003 року за №13640, вид діяльності - діяльність автомобільного вантажного транспорту, стан платника - 0 платник податків за основним місцем обліку, в січні 2011 року стан - 8 до ЄДР внесено ТОВ "Європа плюс" та даними податкового кредиту ТОВ "Велес Буковина" становить 100 грн.

Відповідно свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість № 100298362 від 18.08.2010 року, що видане ДПІ у Оболонському районі м. Києва (індивідуальний податковий номер - 327075526549) ТОВ "Європа плюс" було зареєстровано платником ПДВ з 18.08.2010 року по 27.01.2011 року. Анульовано 27.01.2011 року у зв`язку з внесенням до ЄДР запису про відсутність за місцезнаходженням. Таким чином ТОВ "Європа плюс" з 27.01.2011 року не було платником ПДВ.

Враховуючи те, що ТОВ "Європа плюс" з 27.01.2011 року не було зарестровано плаником ПДВ, то в силу п.201.8 ст.201 Податкового кодексу України, 31.01.2011 року не мало права виписувати податкову накладну.

Також встановлено, що позивачем включено до податкового кредиту в лютому 2011 року, згідно реєстру отриманих податкових накладних та додатку 5 (розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів до податкової декларації з податку на додану вартість) за лютий 2011 року, податкову накладну №21 від 03.02.2011 року на загальну суму 86200 грн., в т.ч. ПДВ 14366,67 грн. виписаної від імені ТОВ "Ганімед-М", код ЄДРПОУ - 35594217.

03.02.2011 року за договором купівлі-продажу №01 позивачем придбано у власність у ТОВ "Ганімед-М" тягач сідельний Volvo FH 12.460, 2004 року випуску за ціною 86200,00 грн., в т.ч. ПДВ 14366,67 грн. (а.с. 34), що підтверджується податковою накладною від 03.02.2011 року №21 (а.с. 35, т. 2), видатковою накладною №РН-0000021 від 03.02.2011 року (а.с. 36, т. 2) та актом приймання передачі (зв. а.с. 38 т. 2). Тягач Volvo FH 12.460 зареєстрований в МРЕВ ДАІ на ТОВ "Велес Буковина", реєстраційний номер СЕ5615АТ, що підтверджується свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу САЕ405761 (а.с. 39, т. 2).

Згідно системи автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України стосовно ТОВ "Ганімед-М" значиться наступне: ТОВ "Ганімед-М" (код ЄДРПОУ - 35594217, Луцька об'єднана ДПІ, вид діяльності - виробництво будівельних металевих виробів, стан платника - 8 до ЄДР внесено запис про відсутність за місцезнаходженням, директор та головний бухгалтер ОСОБА_8.

Представниками Луцької ОДПІ Волинської області ДПС здійснено відповідні заходи з метою проведення зустрічної звірки ТОВ "Ганімед-М" з питань підтвердження господарських відносин з платником податків ТОВ "Велес-Буковини" за період лютий 2011 року, про що складено акт від 27.11.2012 року №1713/22-7/35594217 яким зафіксовано, що згідно свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість № 100093342 від 28.01.2008 року, що видане Луцькою об"єднаною ДПІ (індивідуальний податковий номер - 355942103188) ТОВ "Ганімед-М" було зареєстровано платником ПДВ з 28.01.2008 року по 29.02.2012 року. Анульовано 29.02.2012 року у зв"язку з внесенням до ЄДР запису про відсутність за місцезнаходженням (а.с. 86-88, т. 2).

В порушення п.198.1, 198.3 ст.198, ст..201 Податкового кодексу України позивачем завищено податковий кредит за лютий 2011р. на 14367 грн.

Крім того, позивачем включено до податкового кредиту в березні 2012 року, згідно реєстру отриманих податкових накладних та додатку 5 (розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів до податкової декларації з податку на додану вартість) за березень 2012 року, податкову накладну №4 від 15.03.2012 року на- загальну суму 9898,20 грн., в т.ч. ПДВ 1649,7 грн. виписаної від імені ТОВ "Блеск-ОТ", код ЄДРПОУ 37723309.

Згідно видаткової накладної №РН-0000017 від 16.03.2012 року та податкової накладної від 15.03.2012 року №4 позивачем придбано товар, а саме: - стрічка СП жовта "DM" 50мм. та стрічка СП червона "DM" 50 мм., на загальну суму 9898,20грн., в т.ч. ПДВ 1649,70грн. (а.с.40-41, т. 2).

Згідно системи автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України стосовно ТОВ "Блеск-ОТ" значиться наступне: ТОВ "Блеск-ОТ" (код ЄДРПОУ 37723309, ДШ у Голосіївському районі м. Києва, вид діяльності неспеціалізована оптова торгівля, стан платника - 9 направлено повідомлення про відсутність за місцезнаходженням, директор та головний бухгалтер: ОСОБА_9.

В період перевірки та на момент підписання акту перевірки, посадовими особами ТОВ "Велес Буковини" не надано оригінали податкової накладної №4 від 15.03.2012 року на загальну суму 9898,20 грн., в т.ч. ПДВ 1649,70 грн. виписаної від імені ТОВ "Блеск-ОТ", код ЄДРПОУ 37723309. При цьому, позивачем не надано пояснень з приводу неможливості її надання під час перевірки.

Таким чином, в порушення п.198.1, 198.3, 198.6 ст.198, 201.1 ст.201 Податкового кодексу України позивачем завищено податковий кредит за березень 2012р. на 1650,00 грн.

Згідно п. 200.1 ст. 200 Податкового кодексу України, сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного податкового періоду та сумою податкового кредиту такого звітного податкового періоду. Відповідно до п.200.3 цієї статті при від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з п. 200.1 ст. 200, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з цього податку, що виник за попередні податкові періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до закону), а при його відсутності - зараховується до складу податкового кредиту наступного податкового періоду.

Відповідно до п.200.4 ст. 200 Податкового кодексу України, якщо у наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з п.200.1 ст.200, має від'ємне значення, то: а) бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів (послуг) у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів (послуг); б) залишок від'ємного значення після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду.

Згідно п.54.3 ст.54 Податкового кодексу України: Контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством.

Відповідно до п.200.14 ст. 200 Податкового кодексу України, якщо за результатами камеральної або документальної позапланової виїзної перевірки орган державної податкової служби виявляє невідповідність суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, то такий орган: а) у разі заниження заявленої платником податку суми бюджетного відшкодування щодо суми, визначеної органом державної податкової служби за результатами перевірок, надсилає платнику податку податкове повідомлення, в якому зазначаються сума такого заниження та підстави для її вирахування. У цьому випадку вважається, що платник податку добровільно відмовляється від отримання такої суми заниження як бюджетного відшкодування та враховує її згідно з пунктом 200.6 цієї статті у зменшення податкових зобов'язань з цього податку в наступних податкових періодах; б) у разі перевищення заявленої платником податку суми бюджетного відшкодування над сумою, визначеною органом державної податкової служби за результатами перевірок, надсилає платнику податку податкове повідомлення, в якому зазначаються сума такого перевищення та підстави для її вирахування.

Враховуючи вищезазначене, суд дійшов висновку, що матеріалами справи підтверджено, що на порушення п.200.4 а) ст.200 Податкового кодексу України позивачем завищено заявлену суму бюджетного відшкодування податку на додану вартість в розмірі 44538,00 грн., відображену в поданих до ДПІ у м. Чернівцях уточнюючих розрахунках за період з січня 2012 року по серпень 2012 року та завищено залишок від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (рядок 24) декларації за серпень 2012 року на 24661,00 грн.

Статтею 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Оцінюючи правомірність дій та рішень відповідача, суд керується критеріями, закріпленими у ч. 3 ст. 2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, які повинні дотримуватися суб'єкти владних повноважень при реалізації дискреційних повноважень.

Судовим розглядом не встановлено порушення відповідачем зазначених критеріїв при винесенні оскаржуваних податкових повідомлень-рішень, а тому вказане рішення є правомірним та скасуванню не підлягає.

Відповідно до положень, закріплених ст. 11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Як зазначено ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

В судовому засіданні з боку відповідача надано достатньо аргументів та доводів, які свідчать, що оскаржувані рішення прийняті на підставі, в межах повноважень податкового органу та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За аналізу встановлених обставин справи та правових норм, суд дійшов висновку про не обґрунтованість позовних вимог, в зв'язку з чим, в задоволенні адміністративного позову слід відмовити повністю.

Оскільки, спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат відповідача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) відповідно до ч. 2 ст. 94 КАС України стягненню з позивача не підлягають.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 19 та 129 Конституції України, ст. ст. 2, 70, 71, 86, 94, 158 - 163 КАС України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

1. У задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанову у повному обсязі складено 08 квітня 2013 року.

Суддя В.О. Григораш

Дата ухвалення рішення02.04.2013
Оприлюднено11.06.2013
Номер документу31713721
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/2470/3135/12

Ухвала від 19.06.2013

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 27.08.2013

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 19.06.2013

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Постанова від 02.04.2013

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Григораш Віталій Олександрович

Ухвала від 26.12.2012

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Григораш Віталій Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні