Постанова
від 10.06.2013 по справі 815/3771/13-а
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/3771/13-а

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 червня 2013 року 14 год. 15 хв. м.Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Іванова Е.А.

розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Сільськогосподарського підприємства «Новопетрівське» у вигляді Товариства з обмеженою відповідальністю про стягнення адміністративно-господарських санкцій,

ВСТАНОВИВ:

Одеське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулось до суду з позовом у якому просить стягнути з Сільськогосподарського підприємства «Новопетрівське» у вигляді Товариства з обмеженою відповідальністю (надалі ТОВ «Новопетрівське») на користь Одеського відділення Фонду соціального захисту інвалідів суму адміністративно-господарських санкцій за недотримання нормативу робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у 2012 році у розмірі 5005,56 грн., та пеню у розмірі 31,31 грн. за несвоєчасну сплату санкцій.

Свої позовні вимоги позивач мотивував тим, що згідно зі звітом про зайнятість та працевлаштування інвалідів за формою № 10-ПІ за 2012 рік, наданому відповідачем Одеському обласному відділенню Фонду соціального захисту інвалідів, чисельність штатних працівників за 2012 рік у ТОВ «Новопетрівське» склала 9 осіб. Згідно з частиною першою ст. 19 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", для роботодавців встановлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі 4% середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. У відповідності з нормативом місць, призначених для працевлаштування інвалідів, відповідач повинен був створити 1 робоче місце, проте не створив жодного. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньорічної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Відповідно до розрахунку суми адміністративно-господарських санкцій, сума відрахувань за 1 нестворене робоче місце відповідачем становить 5005,56 грн. Станом на 16.05.2013 року відповідач, крім адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для інвалідів повинен сплатити й пеню у розмірі 31,31 грн. Вказана заборгованість у розмірі 5005,56 грн. та пеня - 31,31 грн. не були ним сплачені у добровільному порядку, тому позивач просить стягнути її на користь Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів.

В судове засідання з'явився представник позивача - Іожица О.Ю.

Відповідач в судове засідання не з'явився, про день, час та місце розгляду справи сповіщався належним чином, заперечень на адресу суду не надав.

Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи наведене, суд дійшов до висновку про можливість розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Позивач, відповідно до ст.ст. 8, 9 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 21.03.91 року № 875-ХІІ, Положення про Фонд соціального захисту інвалідів є місцевим підрозділом урядового органу державного управління, який діє у складі центрального органу державної виконавчої влади, здійснює повноваження щодо державного управління в галузі забезпечення соціальної захищеності інвалідів, в тому числі на підставі ч.ч. 15, 16 ст. 20 зазначеного Закону здійснює повноваження щодо стягнення в судовому порядку заборгованості по адміністративно-господарським санкціям та пені, не сплачених самостійно, а тому на підставі положень п. 5 ч. 2 ст. 17, п. 5 ч. 4 ст. 50 КАС України може звертатись до суду з приводу здійснення владних повноважень в порядку адміністративного судочинства.

Відповідно до вимог статті 18 вищевказаного Закону, підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до вимог статті 19 зазначеного Закону, для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, встановлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цього Закону.

Відповідно до п. 2 Порядку подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 р. N 70, інформацію про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) для працевлаштування інвалідів роботодавці подають центру зайнятості за місцем їх реєстрації як платників страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття за формою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкомстатом.

Відповідно до ч.4 ст.20 Закону України «Про зайнятість» №803 від 01.03.1991р. (в редакції діючої до 01.01.2013р.) підприємства, установи і організації незалежно від форми власності реєструються у місцевих центрах зайнятості за їх місцезнаходженням як платники збору до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, щомісяця подають цим центрам адміністративні дані у повному обсязі про наявність вільних робочих місць (вакансій), у тому числі призначених для працевлаштування інвалідів, та про працівників, які працюють неповний робочий день (тиждень), якщо це не передбачено трудовим договором, або не працюють у зв'язку з простоєм виробництва з не залежних від них причин, і в десятиденний строк - про всіх прийнятих працівників у порядку, встановленому законодавством.

Судом встановлено, що середньооблікова чисельність штатних працівників у ТОВ «Новопетрівське» у 2012 році склала 9 осіб, що підтверджується звітом про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2012 рік (а.с.7).

У відповідності з нормативом робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, відповідач повинен був створити 1 робоче місце, про що ним самим зазначено в звіті за 2012 рік, проте фактично відповідачем не створено жодного робочого місця, на якому би міг працевлаштуватися інвалід.

Також згідно листа Великомихайлівського районного центру зайнятості від 23.04.2013 року № 960, ТОВ «Новопетрівське» за період січень-грудень 2012 року не подавали звіт за формою № 3-ПН - «Звіт про наявність вакансій».

Відповідно, до вимог ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» (зі змінами та доповненнями) керівники підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, у разі незабезпечення виконання нормативів робочих місць для працевлаштування інвалідів, неподання Фонду соціального захисту інвалідів звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів несуть відповідальність у встановленому законом порядку. При цьому, згідно зі ст. 20 зазначеного Закону, для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю.

Відповідно до розрахунку адміністративно-господарських санкцій за 2012 рік, що складається шляхом поділення фонду заробітної плати штатних працівників за звітний рік на середньооблікову чисельність штатних працівників, помноження її на кількість нестворених робочих місць для інвалідів, сума відрахувань за 1 нестворене робоче місце відповідачем становить 5005,56 грн. (а.с.8).

Відповідно до ч. 4 ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами у строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону.

Відповідно до п. 2 Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 р. N 70, роботодавці сплачують суму адміністративно-господарських санкцій відділенням Фонду соціального захисту інвалідів за місцем їх державної реєстрації як юридичних осіб або фізичних осіб - підприємців. Обчислення суми адміністративно-господарських санкцій проводиться роботодавцями самостійно згідно з порядком заповнення звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів, затвердженим Мінпраці за погодженням з Держкомстатом.

В порушення вимог ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», відповідач самостійно в строк до 15.04.2013 року адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів не сплатив.

Частиною 2 ст. 20 Закону України № «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» передбачено, що порушення термінів сплати адміністративно - господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня нараховується у розмірі 120 відсотків річних облікової ставки НБУ, яка діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Станом на 16.05.2013 року відповідач крім адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для інвалідів, повинен сплатити й пеню виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки НБУ, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк, що становить 31,31 грн.

Таким чином, загальна сума, яка підлягає стягненню, становить 5005,56 грн. + 31,31 грн. = 5036,87 грн.

На підставі вищевикладеного, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Одеського обласного відділення Фонду соціального страхування інвалідів є обґрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 7-9, 158, 160, 163 КАС України суд, -

ПОСТАНОВИВ :

Позов Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Сільськогосподарського підприємства «Новопетрівське» у вигляді Товариства з обмеженою відповідальністю задовольнити.

Стягнути з Сільськогосподарського підприємства «Новопетрівське» у вигляді Товариства з обмеженою відповідальністю (ЄДРПОУ 30029322, місцезнаходження: 67103, Одеська область, Великомихайлівський р-н, с. Новопетрівка, вул. Чкалова) на користь Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів на рахунок управління Державної казначейської служби України в Одеській області, Банк ГУ ДКСУ в Одеській області, Одержувач - УДКСУ у Великомихайлівському районі, МФО 828011, р/р 31211230700175, код ЄДРПОУ 37838652, суму адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів у 2012 році у розмірі 5005,56 грн. та пеню за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 31,31 грн.

Постанова набирає законної сили відповідно до ст..254КАС України.

Апеляційна скарга на постанову суду може бути подана протягом десяти днів після отримання копії постанови. Апеляційна скарга подається до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Одеського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Е.А.Іванов.

задоволено

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.06.2013
Оприлюднено11.06.2013
Номер документу31717898
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/3771/13-а

Ухвала від 21.05.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е. А.

Ухвала від 21.05.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е. А.

Постанова від 10.06.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні