Постанова
від 05.06.2013 по справі 804/6208/13-а
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

копія

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 червня 2013 р. Справа № 804/6208/13-а Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіРябчук О.С. при секретаріСвітка Н.В. за участю: представника позивача Новицького Р.В. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Нікопольського міськрайонного центру зайнятості до Приватного підприємства «Пектораль» про стягнення заборгованості,-

ВСТАНОВИВ:

30 квітня 2013 року Нікопольський міськрайонний центр зайнятості (далі - позивач) звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Приватного підприємства «Пектораль» (дали - відповідач) з вимогами про стягнення на користь Нікопольського міськрайонного центру зайнятості з Приватного підприємства «Пектораль» заборгованості у сумі 29 181,99 грн.: 2 431,63 грн. - недоїмка; 26 750,36 грн. - пеня.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив задовольнити позов в повному обсязі. В обґрунтування позовних вимог зазначив наступне. За результатами перевірки відповідача виявлено, недоїмку у сумі 496 917,55 грн., на яку була нарахована в розмірі 172 830,50 грн. Вказана недоїмка виникла у зв'язку з тим, що підприємством взагалі за період з 01.11.2010 року по 30.04.2011 року не перераховано страхові внески. Заборгованість вже стягувалась з відповідача за іншими адміністративними позовами, за виключенням суми, зазначеної в даному адміністративному позові. Таким чином, частина заборгованості на час звернення до суду не сплачена, що стало підставою для подання адміністративного позову.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи відповідач повідомлений належним чином, докази чого містяться в матеріалах справи.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, суд приходить до наступного висновку.

Згідно повідомлення про взяття на облік платника страхових внесків Приватне підприємство «Пектораль» з 11.02.1998 року є платником страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.

25 квітня 2012 року Нікопольським міськрайонний центром зайнятості на підставі направлення та згідно із планом роботи проведена перевірка Приватного підприємства «Пектораль» з питань дотримання вимог законодавства щодо правильності нарахування та своєчасності та повноти сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття за період з 01 листопада 2010 року по 30 квітня 2011 року.

За результатами проведеної перевірки Нікопольським міськрайонний центром зайнятості складено акт № 63 від 25 квітня 2012 року, яким встановлено, що за перевіряємий період Приватним підприємством «Пектораль» взагалі не перераховувалось страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, чим самим підприємством порушено статтю 35 Закону України від 02.03.2000 року № 1533-III, «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» в частині своєчасного перерахування страхових внесків. Відповідно до статті 38 Закону України від 02.03.2000 року № 1533-III у разі несвоєчасності сплати страхових внесків або неповної їх сплати, на суму виявленої недоїмки 496 917,55 грн. нарахована пеня в сумі 172 830,50 грн.

В акті перевірки № 63 від 25 квітня 2012 року відображена недоїмка на суму 496 917,55 грн., до складу якої входить недоїмка у сумі 494 485,92 грн., яка була виявлена при проведенні минулих перевірок, та пеня у сумі 172 830,50 грн., до складу якої входить пеня в сумі 146 080,14 грн., яка була нарахована при проведенні минулих перевірок.

На час розгляду справи до суду надані докази стягнення сум заборгованості недоїмки у сумі 494 485,92 грн. та пені у сумі 172 830,50 грн. у судовому порядку. Отже, з урахування вищевикладеного заборгованість Приватного підприємства «Пектораль», що підлягає стягненню складається із недоїмки у сумі 2 431,63 грн. та пені в розмірі 26 750,36 грн.

Правові, фінансові та організаційні засади загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття визначає Закон України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття".

Відповідно до ст. 1 Закону України від 02.03.2000 № 1533-ІІІ "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття - це система прав, обов'язків і гарантій, яка передбачає матеріальне забезпечення на випадок безробіття з незалежних від застрахованих осіб обставин та надання соціальних послуг за рахунок коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття. Страхувальники - це роботодавці та застраховані особи, які відповідно до цього Закону сплачують страхові внески.

Згідно ст. 4 Закону № 1533-ІІІ "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" страхуванню на випадок безробіття підлягають особи, які працюють на умовах трудового договору (контракту), включаючи тих, які проходять альтернативну (невійськову) службу, а також тих, які працюють неповний робочий день або неповний робочий тиждень, та на інших підставах, передбачених законодавством про працю.

Особа набуває статусу застрахованої особи з дня укладання трудового договору, з цього дня починається сплата страхових внесків. Сплата страхових внесків припиняється з дня розірвання трудового договору.

Роботодавець набуває статусу платника страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття з дня реєстрації відповідно до пункту 1 частини другої статті 35 цього Закону.

Відповідно до ч. 2 ст. 17 Закону № 1533-ІІІ розмір страхових внесків щорічно за поданням Кабінету Міністрів України встановлюється Верховною Радою України відповідно для роботодавців та застрахованих осіб одночасно із затвердженням Державного бюджету України на поточний рік.

Роботодавці та застраховані особи сплачують страхові внески один раз на місяць в день одержання роботодавцями в установах банків коштів на оплату праці (частина третя статті 17 Закону № 1533-ІІІ).

Відповідно до ч. 1 ст. 19 Закону № 1533-ІІІ встановлено, що розміри страхових внесків установлюються на календарний рік:

для роботодавця - у відсотках до сум фактичних витрат на оплату праці найманих працівників, що включають витрати на виплату основної та додаткової заробітної плати, інших заохочувальних і компенсаційних виплат, у тому числі в натуральній формі, що визначаються згідно з нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до Закону України "Про оплату праці", які підлягають обкладенню податком з доходів фізичних осіб;

для найманих працівників - у відсотках до сум оплати праці, які включають основну і додаткову заробітну плату, а також інші заохочувальні та компенсаційні виплати (у тому числі в натуральній формі), які підлягають обкладенню податком з доходів фізичних осіб;

Згідно п. 2.1 Інструкції про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 18 грудня 2000 року № 339 (в редакції, яка діяла на час подання звітності), платниками страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття є: роботодавці; наймані працівники.

Відповідно до пункту 6.7 Інструкції про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, роботодавці щокварталу складають у двох примірниках розрахункову відомість про нарахування і перерахування страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (додаток 5), один екземпляр якої подається до центру зайнятості за місцем реєстрації платника в такі строки: 10 квітня, 10 липня, 10 жовтня, 15 січня.

Відповідно до п. 7.1 Інструкції про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (в редакції, яка діяла на час проведення перевірки), з набранням чинності Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" на період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій (пені та штрафів) центри зайнятості мають право здійснювати перевірки щодо правильності нарахування, своєчасного і повного перерахування та застосовувати фінансові санкції відповідно до законодавства, що діяло до набрання чинності цим Законом.

Перевірка платників щодо правильності нарахування, своєчасного і повного перерахування страхових внесків за період з дня проведення останньої перевірки або з дати набуття статусу платника страхових внесків (якщо перевірка проводиться вперше) до 1 січня 2011 року здійснюється центрами зайнятості одноразово.

Проведення таких перевірок узгоджується з планом контрольних заходів органів Пенсійного фонду України щодо платників єдиного внеску та перевірками центрами зайнятості використання коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.

За результатами перевірки складається акт у двох примірниках і підписується особами, які проводили перевірку, керівником і головним бухгалтером страхувальника. Один примірник акта передається під розписку керівникові або головному бухгалтеру страхувальника, інший залишається в центрі зайнятості, який проводив перевірку.

В акті зазначається: за який період проведено перевірку, які виявлено порушення при нарахуванні і сплаті страхових внесків.

У разі виявлення під час перевірки простроченої заборгованості зі сплати страхових внесків, своєчасно не обчислених та не сплачених страхових внесків (недоїмки) вони донараховуються та стягуються з нарахуванням пені та накладанням штрафу.

Згідно п. 9.1 Інструкції про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, роботодавець несе відповідальність за несвоєчасність сплати та неповну сплату страхових внесків, у тому числі страхових внесків, що сплачують застраховані особи через рахунки роботодавців.

У разі несвоєчасної сплати страхових внесків страхувальниками або неповної їх сплати страхувальники сплачують суму простроченої заборгованості зі сплати страхових внесків, суми донарахованих контролюючим органом страхових внесків (недоїмки), штраф та пеню.

Відповідно до п. 9.2 Інструкції про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, штраф накладається у розмірі прихованої суми виплат, на які нараховуються страхові внески, а в разі повторного порушення - у трикратному розмірі зазначеної суми.

Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки (без урахування штрафів) за весь її строк. Пеня на пеню не нараховується.

Відповідно до п. 9.8. Інструкції про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття встановлено, що строк давності у разі стягнення страхових внесків, пені та фінансових санкцій не застосовується.

Оцінюючі усі докази, надані суду, у їх сукупності, суд приходить до наступного висновку.

Відповідно до норм чинного законодавства на відповідача покладено обов'язок по сплаті страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.

При проведенні перевірки позивачем встановлено факт несплати відповідачем страхових внесків за період з 01.11.2010 р. по 30.04.2011 р.

Рішення Нікопольського міськрайонного центру зайнятості № 2 від 07.05.2012 року, яким нараховані суми недоїмки та пені, не оскаржено відповідачем.

Заборгованість Приватного підприємства «Пектораль» перед Фондом загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття складає в розмірі 2 431,63 грн. - недоїмка та в розмірі 26 750,36 грн. - пеня на момент розгляду справи не погашена.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Нікопольського міськрайонного центру зайнятості є обґрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі.

Керуючись ст.ст. 98, 128, 158-163, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Нікопольського міськрайонного центру зайнятості до Приватного підприємства «Пектораль» про стягнення заборгованості - задовольнити в повному обсязі.

Стягнути з Приватного підприємства «Пектораль» (код ЄДРПОУ 30648429) заборгованість в сумі 29 181,99 грн. (двадцять дев'ять тисяч сто вісімдесят одна гривня 99 копійок), з них 2 431,63 грн. - недоїмка, 26 750,36 грн. - пеня, на користь Нікопольського міськрайонного центру зайнятості на р/р 37176301900029, в банку ГУДКСУ у Дніпропетровській області, МФО 805012, код ЄДРПОУ 21910812.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складення постанови у повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

У разі якщо справа розглядалась судом за місцезнаходженням суб'єкта владних повноважень і він не був присутній у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, але його було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо у суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови складено 10 червня 2013 року

Суддя (підпис) З оригіналом згідно Постанова не набрала законної сили Суддя О.С. Рябчук 10.06.2013 р. О.С. Рябчук

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.06.2013
Оприлюднено11.06.2013
Номер документу31724287
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/6208/13-а

Ухвала від 06.11.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

Ухвала від 27.10.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

Ухвала від 04.10.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

Ухвала від 05.09.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Тулянцева Інна Василівна

Постанова від 05.06.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

Постанова від 05.06.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

Ухвала від 07.05.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні