Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
Іменем України
Справа № 32а-12019/10/4/0170
03.06.13 м. Севастополь
Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Єланської О.Е.,
суддів Горошко Н.П. ,
Кукти М.В.
секретар судового засідання Букуєва М. А.
за участю сторін:
позивач, ОСОБА_2- не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно, про причину неявки суд не повідомив,
представник відповідача, Міністерства внутрішніх справ України- Морозов Олег Олександрович, довіреність № 43/2012 від 19.01.12
представник третьої особи, Кримської Республіканської профспілки атестованих працівників органів- не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно, про причину неявки суд не повідомив,
розглянувши апеляційну скаргу ОСОБА_2 на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Циганова Г.Ю. ) від 04.03.13 у справі № 2а-12019/10/4/0170
за позовом ОСОБА_2 (АДРЕСА_1)
до Міністерства внутрішніх справ України (вул. Академіка Богомольця, 10,Київ 24,01024)
треті особи: Кримська Республіканська профспілка атестованих працівників органів внутрішніх справ України (вул. Б.Хмельницького, 4,Сімферополь,Автономна Республіка Крим,95034)
про визнання протиправними дій та спонукання до виконання певних дій
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_2 звернувся до суду із адміністративним позовом до Міністерства внутрішніх справ України та з урахуванням уточнення позовних вимог, про визнання протиправними дій щодо невідрядження Голови Кримської Республіканської профспілки атестованих працівників органів внутрішніх справ України до Ради Кримської Республіканської профспілки атестованих працівників органів внутрішніх справ України; зобов'язання відрядити Голову Кримської Республіканської профспілки атестованих працівників органів внутрішніх справ України до Ради Кримської Республіканської профспілки атестованих працівників органів внутрішніх справ України.
Ухвалою суду першої інстанції від 25.10.2010 року було залучено до участі у справі у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача, Кримську Республіканську професійну спілку атестованих працівників органів внутрішніх справ України.
Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 04.03.13 у справі № 2а-12019/10/4/0170 в задоволені адміністративного позову ОСОБА_2 до Міністерства внутрішніх справ України, треті особи: Кримська Республіканська профспілка атестованих працівників органів внутрішніх справ України про визнання протиправними дій та спонукання до виконання певних дій - відмовлено повністю.
Не погодившись з даною постановою, позивач звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить постанову суду першої інстанції скасувати та прийняти нове рішення, позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.
Апеляційна скарга мотивована порушенням судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права.
В судовому засіданні 03.06.13 представник відповідача проти задоволення апеляційної скарги позивача заперечував.
Позивач та представник третьої особи не з'явилися, про дату, час та місце апеляційного розгляду справи повідомлені належним чином та своєчасно.
Згідно з частиною четвертою статті 196 Кодексу адміністративного судочинства України, неприбуття у судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.
Колегія суддів, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Матеріали справи свідчать, що ОСОБА_2 в органах внутрішніх справ України працює з серпня 1994 на різних посадах. На час спірних правовідносин позивач перебував на службі в органах внутрішніх справ на посаді дільничного інспектора міліції сектору дільничних інспекторів міліції Київського РВ Сімферопольського МУ ГУ МВС України в АР Крим.
Відповідно до ст.1 Закону України "Про міліцію" від 20 грудня 1990 року №565-XII (тут і далі по тексту нормативно-правові акти в редакції, чинній на час спірних правовідносин, далі - Закон №565-XII), міліція в Україні - державний озброєний орган виконавчої влади, який захищає життя, здоров'я, права і свободи громадян, власність, природне середовище, інтереси суспільства і держави від протиправних посягань, а ст. 7 даного Закону зазначено, що міліція є єдиною системою органів, яка входить до структури Міністерства внутрішніх справ України, виконує адміністративну, профілактичну, оперативно-розшукову, кримінально-процесуальну, виконавчу та охоронну (на договірних засадах) функції. При цьому, згідно зі ст.20 Закону України "Про міліцію" працівник міліції є представником державного органу виконавчої влади.
Згідно зі ст. 18 Закону №565-XII, порядок та умови проходження служби в міліції регламентуються Положенням про проходження служби особовим складом органів внутрішніх справ, яке затверджується Кабінетом Міністрів України.
Порядок проходження служби особами рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, їх права і обов'язки визначені Положенням про проходження служби рядовим і начальницьким складом органів внутрішніх справ, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів УРСР №114 від 29.07.1991 року (далі - Положення №114).
Відповідно до 22. Положення №114, особи рядового і начальницького складу для охорони своїх професійних, службово-трудових, соціально-економічних прав та інтересів можуть об'єднуватися в громадські організації, діяльність яких здійснюється згідно з законодавством.
Статтею 18 Закону №565-XII передбачено право працівників міліції створювати професійні спілки.
Відповідно до пунктів 2.1.,2.2. статуту Кримської Республіканської професійної спілки атестованих працівників органів внутрішніх справ України, зареєстрованого ГУЮ МУЮ України в АР Крим (свідоцтво про легалізацію №483 від 12.05.2005 року, далі - статут КРПАП ОВС України), членами Профспілки можуть бути атестовані працівники органів внутрішніх справ, пенсіонери органів внутрішніх справ, які проходили службу на атестованих посадах та інші особи. Члени Профспілки перебувають на обліку за місцем служби, праці або навчання, пенсіонери, як правило за останнім місцем служби перед виходом на пенсію (а.с.127).
Судом першої інстанції встановлено, що відповідно до Протоколу № 6 Чергової конференції Кримської Республіканської професійної спілки атестованих працівників органів внутрішніх справ України від 31.03.2010 року, позивач був обраний Головою Кримської Республіканської професійної спілки атестованих працівників органів внутрішніх справ України, що підтверджується рапортом позивача від 06.05.2010 року, протоколом №6 чергової конференції КРПСАП ОВС України від 31.03.2010 року та іншими матеріалами справи (а.с.37, 123-124).
Заступником голови КРПАП ОВС України О.Вєлідовим на адресу Міністра внутрішніх справ України було направлено перелік документів із супровідним листом із зазначенням "для відрядження до Ради Кримської Республіканської професійної спілки атестованих працівників органів внутрішніх справ України Голову Кримської Республіканської професійної спілки атестованих працівників органів внутрішніх справ України - майора міліції ОСОБА_2".
Зазначений супровідний лист із доданими документами на 14-ти аркушах було отримано відповідачем 18.06.2010 року за вх.№18423, про що свідчить відбиток штампу вхідної кореспонденції (а.с.35-46,107-108).
Зазначені документи за резолюцією Міністра Внутрішніх справ України А.В.Могильова було передано першому заступнику Міністра Внутрішніх справ України для розгляду та внесення пропозицій (а.с.137), на виконання чого складено доповідну записку від відділу кадрового забезпечення з пропозицією утриматися від відкомандирування позивача на ім'я Першого заступника Міністра внутрішніх справ України, з його резолюцією від 08.07.2010 року про згоду з цією пропозицією.
25.08.2010 року за вих. № 6/2-4589 Міністерством Внутрішніх справ України на ім'я позивача було направлено відповідь щодо неможливості його відкомандирування до КРПАП ОВС України, з обґрунтуванням нормативно-правовими актами, оскільки в матеріалах про відкомандирування відсутнє подання Ради професійної спілки атестованих працівників органів внутрішніх справ України.
09.07.2010 року за вих. №6/2-3663 лист аналогічного змісту за було направлено Голові Профспілки атестованих працівників органів внутрішніх справ України.
Отже, особливості правового регулювання, засади створення, права та гарантії діяльності професійних спілок визначає Закон України "Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності " N1045-XIV від 15.09.1999 року (далі - Закон №1045-XIV), відповідно до абз.2 ст.1 якого професійна спілка (профспілка) - добровільна неприбуткова громадська організація, що об'єднує пов'язаних спільними інтересами за родом їх професійної (трудової) діяльності (навчання).
Частиною 1 ст.2 Закону №1045-XIV передбачено, що професійні спілки створюються з метою здійснення представництва та захисту трудових, соціально-економічних прав та інтересів членів профспілки.
Кримська Республіканська професійна спілка атестованих працівників органів внутрішніх справ України є юридичною особою, яка зареєстрована виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АР Крим 12.05.2005 року, має ідентифікаційний код юридичної особи 33580857, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи серії АОО №434364 та довідкою ГУ статистики в АР Крим від 26.05.2005 року з ЄДРПОУ №05/3-6-06/1197(а.с.142-143).
З розділу 3 статуту Професійної спілки атестованих працівників органів внутрішніх справ України, затвердженого конференцією професійної спілки атестованих працівників органів внутрішніх справ України 23 березня 1992 року (у редакції від 11 листопада 1999 року), затвердженого III з'їздом Професійної спілки атестованих працівників органів внутрішніх справ України 28 листопада 2006 року, зареєстрованого МУЮ України в АР Крим (свідоцтво про легалізацію №1406 від 19.04.2000року, далі - статут ПСАП ОВС України) вбачається, що Кримська Республіканська професійна спілка атестованих працівників органів внутрішніх справ України не є організаційною ланкою Професійної спілки атестованих працівників органів внутрішніх справ України (а.с.55), що також не оспорюється сторонами у справі.
Кримська Республіканська професійна спілка атестованих працівників органів внутрішніх справ України діє на підставі Статуту, затвердженого конференцією Кримської республіканської Професійної спілки атестованих працівників органів внутрішніх справ України 16.04.2005 року, зареєстрованого ГУЮ МУЮ України в АР Крим (свідоцтво про легалізацію №483 від 12.05.2005 року) (зі змінами від 10.06.2005 року), відповідно до п.1.1., 2.1 якого є республіканською добровільною неприбутковою громадською організацією, що створена за територіальною ознакою та об'єднує громадян, пов'язаних спільними інтересами за родом їх професійної діяльності. Профспілка об'єднує атестованих працівників органів внутрішніх справ, пенсіонерів органів внутрішніх справ, які проходили службу на атестованих посадах, штатних працівників виборних органів Профспілки, які працюють або мешкають в АР Крим, таке інше (а.с.125-137).
Відповідно до п.3.5 статуту КРПАП ОВС України виборними органами республіканської профспілкової організації є Кримська республіканська Рада профспілки та президія Ради, яка, згідно з п.6.2 цього статуту здійснює керівництво діяльністю профспілки у період між Конференціями (а.с.129, 133).
Підпунктом 6.2.1 п.6.2 статуту КРПАП ОВС України встановлено, що Рада профспілки визначає порядок делегування представників Профспілки до міжгалузевих, всеукраїнських та міжнародних профспілкових об'єднань.
Голова профспілки головує на засіданнях пленуму Ради Профспілки, підписує їх рішення (п.п.6.4.1 п.6.4 статуту КРПАП ОВС України).
Відповідно до п.п.75-77 Положення № 114 особи начальницького складу органів внутрішніх справ можуть бути прикомандировані до інших міністерств і відомств або підвідомчих їм підприємств, установ і організацій для виконання спеціальних робіт чи обов'язків із залишенням у кадрах Міністерства внутрішніх справ УРСР. До прикомандированих прирівнюються особи, зараховані в кадри Міністерства внутрішніх справ УРСР з присвоєнням спеціальних знань начальницького складу у зв'язку з призначенням їх до інших міністерств і відомств або непідвідомчі їм підприємства, в установи і організації на посади, що згідно з рішенням Кабінету Міністрів УРСР підлягають заміщенню особами начальницького складу органів внутрішніх справ.
Особи начальницького складу органів внутрішніх справ, прикомандировані до інших міністерств і відомств або підвідомчих їм підприємств, установ і організацій, проходять службу в порядку, встановленому цим Положенням.
Призначення на посади осіб начальницького складу, вказаних у пункті 76 цього Положення, та їх переміщення провадяться керівниками відповідних міністерств і відомств або підвідомчих їм підприємств, установ і організацій за погодженням з Міністерством внутрішніх справ УРСР або його органами. Переміщення цих осіб провадиться в межах посад у системі цього міністерства і відомства, що підлягають заміщенню особами начальницького складу органів внутрішніх справ.
Отже, ані Закон № 565-XII, ані Положення №114 не містять норм стосовно прикомандирування або відрядження атестованих працівників органів внутрішніх справ до добровільних неприбуткових громадських організацій (професійних спілок будь-якого рівня). Цієї позиції також дотримується й Міністерство Юстиції України у листі від 03.12.2009 року №13683-0-4-09-21 (а.с.32-34).
Крім того, відповідно до абз.1 Розпорядження Кабінету Міністрів України N263-р від 07.05.1992 року "Про дозвіл на прикомандирування до відповідних органів профспілок атестованих працівників органів внутрішніх справ України" (далі - Розпорядження N263-р).дозволено Міністру внутрішніх справ України за поданням Ради профспілок атестованих працівників органів внутрішніх справ України прикомандировувати до відповідних органів цих профспілок своїми наказами осіб начальницького складу органів внутрішніх справ, обраних на звільнені посади в профспілках, із залишенням їх у кадрах Міністерства
Відповідно до абз.2,3 Розпорядження N263-р, грошове та матеріальне забезпечення зазначених осіб здійснюється за рахунок вказаних профспілок. Пропоноване установити шкалу співвідношень посад осіб, обраних на звільнені посади у профспілці атестованих співробітників органів внутрішніх справ України, до відповідних посад начальницького складу органів внутрішніх справ згідно з додатком.
З урахуванням викладеного, суд першої інстанції дійшов до висновку, що Розпорядженням N 263-р було передбачено прикомандирування за умови відповідного подання Ради ПАП ОВС України за дозволом Міністра внутрішніх справ України до відповідних органів цих профспілок.
Проте, з документів, що були направлені Міністру внутрішніх справ України, вбачається, що КРПАП ОВС України не було виконано умови Розпорядження N263-р щодо направлення подання на ім'я Міністра внутрішніх справ України про відрядження до Ради КРПАП ОВС України майора міліції ОСОБА_2, оскільки порушено порядок прийняття рішення щодо його направлення.
Так, на пленарному засіданні Ради від 05.05.2010 року приймалося рішення про "відрядження голови КРПАП ОВС України до КРПАП ОВС України", тоді як жодних рішень щодо направлення Міністру Внутрішніх справ України подання про дозвіл на відкомандирування голови КРПАП ОВС України до Ради КРПАП ОВС України не приймалось (а.с.106).
Крім того, подання має бути подано виборним органом КРПАП ОВС України - Радою, головою якої є ОСОБА_2, тоді як у даному випадку як подання так і протокол пленарного засідання Ради КРПАП ОВС України підписано О.Вєлідовим.
Колегія суддів також зазначає, що Розпорядженням N263-р Міністру внутрішніх справ України лише надано дозвіл на прикомандирування, а не імперативний обов'язок на вчинення таких дій, навіть при виконанні всіх інших умов, передбачених цим Розпорядженням.
З урахуванням викладеного, суд першої інстанції правильно дійшов до висновку, що позивач порушуючи вимоги ст.71 КАС України не надав належних та допустимих доказів порушення або обмеження його прав і свобод, його позовні вимоги необґрунтовані, у зв'язку з чим, у задоволенні позову було відмовлено.
Зважаючи на наведене, колегія суддів дійшла висновку, що правова оцінка, яку дав суд першої інстанції обставинам справи, не суперечить чинному законодавству.
Судове рішення не може бути скасовано чи змінено з підстав, що наведені в апеляційній скарзі.
Згідно статті 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи і ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись статтями 195, 198, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу ОСОБА_2 на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 04.03.13 у справі № 2а-12019/10/4/0170 - залишити без задоволення.
Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 04.03.13 у справі № 2а-12019/10/4/0170 - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення згідно з частиною п'ятою статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою касаційна скарга на судові рішення подається безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим Кодексом, а в разі складення ухвали в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення ухвали в повному обсязі.
Повний текст судового рішення виготовлений 10 червня 2013 р.
Головуючий суддя підпис О.Е.Єланська
Судді підпис Н.П.Горошко
підпис М.В. Кукта
З оригіналом згідно
Головуючий суддя О.Е.Єланська
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.06.2013 |
Оприлюднено | 11.06.2013 |
Номер документу | 31730212 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Єланська Олена Едуардівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні