Постанова
від 03.06.2013 по справі 809/1482/13-а
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"03" червня 2013 р. Справа № 809/1482/13-a

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Мигалюка Ю.В.

секретаря Третяк В.Р.,

за участю сторін:

представника позивача: Раковецької Л.В.,

представника відповідача: не з'явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Івано-Франківську в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Закритого акціонерного товариства «Карпатська туристична компанія» про стягнення штрафних санкцій в сумі 5 100 грн.-

ВСТАНОВИВ:

15.05.2013 року Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернулося до суду з адміністративним позовом до Закритого акціонерного товариства «Карпатська туристична компанія» про стягнення штрафних санкцій в сумі 5 100 грн.

Представник позивача в судовому засіданні позов підтримала, суду пояснила, що за відповідачем рахується заборгованість зі сплати штрафу в розмірі 5100,00 грн., яка виникла у зв'язку із порушенням відповідачем вимог чинного законодавства про цінні папери, відповідальність за які передбачена п.5, п.6 та п.7 ч.1 ст.11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» в частині не розміщення річного звіту за 2011 рік в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, не опублікування його в офіційному друкованому виданні Комісії та неподання до територіального підрозділу Комісії, чим порушено вимоги ст.40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» та п.1 глави 7 Розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку №1591 від 19.12.2006 року. Просила позов задовольнити.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився з невідомих суду причин. Кореспонденція, направлена відповідачу за адресою місцезнаходження, що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців, повернулася на адресу суду з відміткою працівника поштового зв'язку "за даною адресою не проживає " (а.с.27-32).

Відповідно до частини 4 статті 33 Кодексу адміністративного судочинства України у разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за адресою місцезнаходження, що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином.

Згідно частини 11 статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

За таких обставин, суд приходить висновку, що відповідач повідомлений належним чином про дату, час та місце розгляду справи. Наданим правом на подання заперечення проти позову не скористався. Заяв чи клопотань про відкладення розгляду справи суду не подав.

Враховуючи вищевикладене, суд вбачає за можливе розглянути справу за відсутності представника відповідача.

Розглянувши матеріали адміністративної справи, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши та оцінивши подані докази, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що Закрите акціонерне товариство «Карпатська туристична компанія» 18.12.2002 року зареєстроване виконавчим комітетом Яремчанської міської ради як юридична особа.

Відповідно до статті 68 Конституції України, кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України.

Спеціальним законом, який визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні, є Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" (далі Закон).

Зокрема, абз.1 ст.5 цього Закону визначено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Статтею 3 даного Закону встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснюється у таких формах: прийняття актів законодавства з питань діяльності учасників ринку цінних паперів; регулювання випуску та обігу цінних паперів, прав та обов'язків учасників ринку цінних паперів; видача ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів та забезпечення контролю за такою діяльністю заборона та зупинення на певний термін (до одного року) професійної діяльності на ринку цінних паперів у разі відсутності ліцензії на цю діяльність та притягнення до відповідальності за здійснення такої діяльності згідно з чинним законодавством; реєстрація випусків (емісій) цінних паперів та інформації про випуск (емісію) цінних паперів; контроль за дотриманням емітентами порядку реєстрації випуску цінних паперів та інформації про випуск цінних паперів, умов продажу (розміщення) цінних паперів, передбачених такою інформацією; створення системи захисту прав інвесторів і контролю за дотриманням цих прав емітентами цінних паперів та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів; контроль за достовірністю інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, контролюючим органам; встановлення правил і стандартів здійснення операцій на ринку цінних паперів та контролю за їх дотриманням.

Положення п.14 ст.8 вказаного Закону встановлюють, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Як вбачається з матеріалів справи, Прикарпатським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, керуючись ст. 9, п.5,6 та 7 ч.1 ст. 11 та ст.12 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" та Правилами розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Комісії від 11.12.2007р., № 2272, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 12.02.2008р. за № 120/14811, уповноваженою особою Комісії у відношенні відповідача за не розкриття регулярної річної інформації на фондовому ринку за 2011 рік, а саме: за не опублікування в офіційному друкованому виданні винесено постанову №520-ПР-1-Е від 09.11.2012р. про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 1700,00 грн.; за нерозміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії винесено постанову №522-ПР-1-Е від 09.11.2012р. про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 1700,00 грн.; за неподання до територіального управління винесено постанову №521-ПР-1-Е від 09.11.2012р. про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 1700,00 грн.

Загальна сума штрафних санкцій накладених на відповідача за не розкриття регулярної річної інформації за 2011 рік складає 5100,00 грн.

Частиною 1 статті 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» від 23.02.2006 року, №3480-ГУ та п.1 глави 7 Розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006 року, №1591 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 05.02.2007 року, №97/13364 встановлено, що регулярною інформацією про емітента є річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка подається до Комісії (в тому числі в електронному вигляді). Частиною 2 статті 40 Закону та п.2 гл.1 Розділу V Положення встановлено, що звітним періодом для складання річної інформації про емітента є календарний рік.

Відповідно до ч. 6 ст. 40 Закону строки, порядок та форми подання регулярної інформації про емітента (річної, квартальної) встановлюються Комісією.

Так, згідно п.1 глави 7 Розділу V Положення передбачено, що розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній базі даних комісії, опублікування у офіційному друкованому виданні та подання до Комісії у встановлені терміни. Розкриття річної інформації здійснюється у такі строки: розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; опублікування у офіційному друкованому виданні - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; подання до Комісії - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.

В порушення даних норм відповідачем не розміщено річний звіт за 2011 рік в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, не опублікувано його у офіційному друкованому виданні Комісії та не подано до територіального підрозділу Комісії, чим порушено вимоги статті 40 Закону та п. 1 глави 7 Розділу V Положення .

Пунктами 5, 6 та 7 ч.І ст.11 Закону України « Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» передбачена відповідальність (відповідно до переліку пунктів): за не опублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподаткованих мінімумів доходів громадян; за нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/ або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподаткованих мінімумів громадян; за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Комісії - у розмірі до тисячі неоподаткованих мінімумів доходів громадян.

Постанови про накладення штрафних санкцій надіслані відповідачу за адресою, вказаною в даних ЄДР, що підтверджується копією реєстру про відправлення поштових повідомлень (а.с.16-20).

Станом на день подання позовної заяви за відповідачем рахується заборгованість по сплаті штрафних санкцій в розмірі 5 100 грн.

З урахуванням наведеного, суд приходить до висновку про правомірність дій позивача стосовно накладення на відповідача штрафу в розмірі 5 100 грн.

За таких обставин позов підлягає задоволенню у повному обсязі.

Щодо питань судового збору суд зазначає що відповідно до ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійсненні позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі наведеного, керуючись ст. 124 Конституції України, ст.ст. 2, 8-14, 86, 158-163, ст. 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Закритого акціонерного товариства «Карпатська туристична компанія» (код ЄДРПОУ 32145526, вул.Петраша,2, м. Яремче, Івано-Франківська область,78500) в дохід державного бюджету України (рахунок № 31116106700017 УК в м. Яремче, код ЄДРПОУ 38006907, банк одержувача ГУДКСУ в Івано-Франківській області, МФО банку 836014, код бюджетної класифікації 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», символ звітності банку 101) штрафну санкцію в сумі 5 100 грн. (п'ять тисяч сто гривень 00 коп.).

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 КАС України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбаченому частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 КАС України.

Постанова складена в повному обсязі 07.06.2013 року.

Суддя Мигалюк Ю.В.

Дата ухвалення рішення03.06.2013
Оприлюднено12.06.2013
Номер документу31741740
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/1482/13-а

Постанова від 03.06.2013

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Мигалюк Ю.В.

Постанова від 03.06.2013

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Мигалюк Ю.В.

Ухвала від 15.05.2013

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Мигалюк Ю.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні