Постанова
від 12.06.2013 по справі 815/3853/13-а
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/3853/13-а

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Одеса

11 червня 2013 року 14 год. 35 хв.

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Іванова Е.А.

секретар Чиженко А.О.

за участю представників: позивача Сапожнікової Н.М.

відповідача Власенко Я.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду в м. Одесі адміністративну справу за позовом Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Сільськогосподарського виробничого кооперативу «Мрія» про стягнення адміністративно-господарських санкцій, -

ВСТАНОВИВ:

Одеське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулось до суду з позовом у якому просить стягнути з Сільськогосподарського виробничого кооперативу «Мрія» (надалі СВК «Мрія») на користь Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів суму адміністративно-господарських санкцій за недотримання нормативу робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у 2012 році у розмірі 20602,17 грн., та пеню у розмірі 144,20 грн. за несвоєчасну сплату санкцій.

Свої позовні вимоги позивач мотивував тим, що згідно зі звітом про зайнятість та працевлаштування інвалідів за формою № 10-ПІ за 2012 рік, наданому відповідачем Одеському обласному відділенню Фонду соціального захисту інвалідів, чисельність штатних працівників за 2012 рік у СВК "Мрія" склала 46 осіб. Згідно з частиною першою ст. 19 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", для роботодавців встановлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі 4% середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. У відповідності з нормативом місць, призначених для працевлаштування інвалідів, відповідач повинен був створити 2 робочих місця, проте створив лише одне. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньорічної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Відповідно до розрахунку суми адміністративно-господарських санкцій, сума відрахувань за 1 нестворене робоче місце відповідачем становить 20602,17 грн. Станом на 20.05.2013 року відповідач, крім адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для інвалідів повинен сплатити й пеню у розмірі 144,20 грн. Вказана заборгованість у розмірі 20602,17 грн. та пеня - 144,20 грн. не були ним сплачені у добровільному порядку, тому позивач просить стягнути її на користь Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів.

Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав, просив його задовольнити з підстав, викладених в позовній заяві.

Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнав, просив відмовити в його задоволенні та надав на адресу суду заперечення у письмовому вигляді, які мотивовані тим, що на підприємстві працював 1 інвалід протягом 2012 року, друге робоче місце для інваліда було створене у квітні та з липня по грудень 2012 року та в ці місяці СВК «Мрія» надавало до Б.Дністровського районного центру зайнятості інформацію про наявність вільних робочих місць для працевлаштування інвалідів. Тому відповідач повинен сплатити штрафні санкції лише за ті місяці, коли звіт до центру зайнятості про наявність вакансій для працевлаштування інвалідів не надавався.

Вислухавши пояснення сторін, з'ясувавши обставини справи та дослідивши наявні у справі докази, суд доходить наступних висновків.

Позивач, відповідно до ст.ст. 8, 9 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 21.03.91 року № 875-ХІІ, Положення про Фонд соціального захисту інвалідів є місцевим підрозділом урядового органу державного управління, який діє у складі центрального органу державної виконавчої влади, здійснює повноваження щодо державного управління в галузі забезпечення соціальної захищеності інвалідів, в тому числі на підставі ч.ч. 15, 16 ст. 20 зазначеного Закону здійснює повноваження щодо стягнення в судовому порядку заборгованості по адміністративно-господарським санкціям та пені, не сплачених самостійно, а тому на підставі положень п. 5 ч. 2 ст. 17, п. 5 ч. 4 ст. 50 КАС України може звертатись до суду з приводу здійснення владних повноважень в порядку адміністративного судочинства.

Відповідно до вимог статті 18 вищевказаного Закону, підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до вимог статті 19 зазначеного Закону, для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, встановлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цього Закону.

Відповідно до п. 2 Порядку подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 р. N 70, інформацію про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) для працевлаштування інвалідів роботодавці подають центру зайнятості за місцем їх реєстрації як платників страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття за формою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкомстатом.

Відповідно до ч.4 ст.20 Закону України «Про зайнятість» №803 від 01.03.1991р. (в редакції діючої до 01.01.2013р.) підприємства, установи і організації незалежно від форми власності реєструються у місцевих центрах зайнятості за їх місцезнаходженням як платники збору до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, щомісяця подають цим центрам адміністративні дані у повному обсязі про наявність вільних робочих місць (вакансій), у тому числі призначених для працевлаштування інвалідів, та про працівників, які працюють неповний робочий день (тиждень), якщо це не передбачено трудовим договором, або не працюють у зв'язку з простоєм виробництва з не залежних від них причин, і в десятиденний строк - про всіх прийнятих працівників у порядку, встановленому законодавством.

Судом встановлено, що середньооблікова чисельність штатних працівників у СВК «Мрія» у 2012 році склала 46 осіб, що підтверджується звітом про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2012 рік (а.с.8-9).

У відповідності з нормативом робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, відповідач повинен був створити 2 робочих місця, про що ним самим зазначено в звіті за 2012 рік, проте фактично відповідачем створено лише одне робоче місце, на якому би міг працевлаштуватися інвалід.

Відповідно, до вимог ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» (зі змінами та доповненнями) керівники підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, у разі незабезпечення виконання нормативів робочих місць для працевлаштування інвалідів, неподання Фонду соціального захисту інвалідів звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів несуть відповідальність у встановленому законом порядку. При цьому, згідно зі ст. 20 зазначеного Закону, підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.

Інструкція щодо заповнення форми N 10-ПІ (річна) "Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів" затверджена наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 10 лютого 2007 р. за N 42 та у вказаній інструкції чітко зазначено, які показники необхідно відображати підприємству у відповідних рядках звіту.

Так, зокрема п. 3.7 Інструкції визначено, що у рядку 06 звіту відображається сума коштів адміністративно-господарських санкцій, яку повинен сплатити роботодавець у разі невиконання нормативу. Для роботодавців, у яких працює 15 осіб і більше, сума коштів адміністративно-господарських санкцій дорівнює: рядок 06 = (рядок 03 - рядок 02) х рядок 05, тобто від кількості інвалідів - штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог статті 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" треба відняти середньооблікову кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність та помножити на середньорічну заробітну плату штатного працівника.

Отже, як вбачається з вищевикладених норм, ані Законом, ані Інструкцією не передбачено розрахунку адміністративно-госпдарських санкцій в залежності від періоду невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів.

З матеріалів справи вбачається, що СВК «Мрія» у 2012 році не виконало встановлений законом норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів, оскільки у 2012 році у СВК «Мрія» працював лише 1 інвалід, тоді як треба було створити 2 робочих місця для інвалідів.

Зі Звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2012 рік форми 10-ПІ (а.с.8) вбачається, що СВК «Мрія» самостійно визначило суму адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів та ця сума склала 20602,17 грн. (а.с.8).

Розмір штрафних санкцій, самостійно визначений відповідачем у звіті співпадає з розміром штрафних санкцій, зазначеному у розрахунку адміністративно-господарських санкцій за 2012 рік, що складається шляхом поділення фонду заробітної плати штатних працівників за звітний рік на середньооблікову чисельність штатних працівників, помноження її на кількість нестворених робочих місць для інвалідів, та сума відрахувань за 1 нестворене робоче місце відповідачем становить 20602,17 грн. (а.с.7).

Відповідно до ч. 4 ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами у строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону.

Відповідно до п. 2 Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 р. N 70, роботодавці сплачують суму адміністративно-господарських санкцій відділенням Фонду соціального захисту інвалідів за місцем їх державної реєстрації як юридичних осіб або фізичних осіб - підприємців. Обчислення суми адміністративно-господарських санкцій проводиться роботодавцями самостійно згідно з порядком заповнення звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів, затвердженим Мінпраці за погодженням з Держкомстатом.

В порушення вимог ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», відповідач самостійно в строк до 15.04.2013 року адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів не сплатив.

Частиною 2 ст. 20 Закону України № «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» передбачено, що порушення термінів сплати адміністративно - господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня нараховується у розмірі 120 відсотків річних облікової ставки НБУ, яка діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Станом на 20.05.2013 року відповідач крім адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для інвалідів, повинен сплатити й пеню виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки НБУ, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк, що становить 144,20 грн.

Таким чином, загальна сума, яка підлягає стягненню, становить 20602,17 грн. + 144,20 грн. = 20746,37 грн.

На підставі вищевикладеного, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Одеського обласного відділення Фонду соціального страхування інвалідів є обґрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 7-9, 158, 160, 163 КАС України суд, -

ПОСТАНОВИВ :

Позов Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Сільськогосподарського виробничого кооперативу «Мрія» задовольнити.

Стягнути з Сільськогосподарського виробничого кооперативу «Мрія» код ЄДРПОУ 03768635 (місцезнаходження: Одеська обл.. 67750 Білгород-Дністровський р-н., с.Семенівка вул..Кишинівська б.1) на користь Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів на рахунок управління ДКС України в Одеській області банк ГУ ДКСУ в Одеській області, одержувач -УДКСУ у Білгород-Дністровському районі МФО 828011 р/р 31217230700083 код ЄДРПОУ 37894104 суму адміністративно-господарських санкцій у розмірі 20602,17грн. та пеню у розмірі 144,20грн.

Постанова набирає законної сили відповідно до ст..254КАС України.

Апеляційна скарга на постанову суду може бути подана протягом десяти днів після отримання копії постанови. Апеляційна скарга подається до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Одеського апеляційного адміністративного суду.

Повний текст постанови виготовлений 12.06.2013 року.

Суддя Е.А.Іванов.

задоволено

12 червня 2013 року.

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.06.2013
Оприлюднено13.06.2013
Номер документу31786741
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/3853/13-а

Ухвала від 23.05.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е. А.

Постанова від 12.06.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е. А.

Ухвала від 23.05.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні