Рішення
від 15.12.2006 по справі 9/346-06
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

9/346-06

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

21036, м. Вінниця,  Хмельницьке шосе, 7  тел. 66-03-00, 66-11-31       http://vn.arbitr.gov.ua


І м е н е м     У к р а ї н и

РІШЕННЯ

15 грудня 2006 р.           Справа 9/346-06

за позовом:Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛаВІН", 21029, с. Якушенці, Облплемоб"єднання, вул. Барське шосе, буд 18/18, Вінницький район, Вінницька область   

до:Липовецької міської ради, 22500, вул. Леніна,30, м. Липовець, Вінницька область  

про зобов'язання укласти договір оренди

Головуючий суддя     Балтак О.О.     

При секретарі судового засідання Пилипчак О.І.

Представники

          позивача :   Ковальова В.С. - представник за довіреністю       Слюсар О.В. - представник за довіреністю


          відповідача : Лебідь А.М. - представник за довіреністю


ВСТАНОВИВ :

Подано позов про спонукання відповідача укласти договори оренди земельної ділянки   на  сорок дев"ять років,  встановивши розмір орендної плати в розмірі 9,1 коп. за  квадратний метр, пеню в розмірі 0,2% за кожний день прострочення, а також періодичність  перегляду орендної плати один раз на п"ять років.

Відповідач у відзиві на позовну заяву та його предтставник у судовому засіданні проти позову заперечує з огляду на наступне:

На 2 сесії Липовецької    міської ради 5 скликання було    розглянуто питання про надання ТОВ „ЛаВІН" земельних ділянок по вул. Леніна, 125-Б та Леніна, 96 в м. Липовець в оренду з правом викупу із земель резервних територій Липовецької міської ради, що є    виключною компетенцією сесії міської ради відповідно до п. 34 ст. 26 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні". При обговоренні даного питання депутати  заслухавши прохання  директора ТОВ „ЛаВІН" Бурка Р.В. встановили строк   дії договору оренди тільки на 5 років, враховуючи нестабільність економічної ситуації з наповненням  міського бюджету.

Товариству з обмеженою відповідальністю „ЛаВІН" розмір орендної плати   встановлено не на підставі технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки, як стверджує Позивач,   а на підставі рішення 11 сесії Липовецької   міської   ради   24   скликання   від   02.07.2004   року   №248,   де передбачено, що при  зміні права  власності на будівлі та споруди виробництва, сфери   послуг щорічна   орендна плата за користування земельними ділянками несільськогосподарського призначення  встановлюється   в розмірі 1 грн. за 1 м2, при чому під озелененням та подвір"ям  Позивачу зменшено орендну   плату до ставки земельного податку (0,29 грн. за 1 м2).

Відповідно до ст. 2 Закону України „Про плату за землю" власники землі та землекористувачі, крім орендарів, сплачують земельний податок.

Розгляд справи недноразово відкладався з метою  узгодження  позицій сторін та їх примирення.

Розглянувши матеріали справи та заслухавши пояснення представників сторін суд дійшов висновку  про часткове за доволення позовних вимог з огляду на наступне:

У вересні 2005р. позивач звернувся до відповідача з проханням надати в оренду земельні ділянки площею 1,145 га та площею 1,016 га, на яких розміщені об'єкти нерухомості строком на сорок дев"ять років в зв'язку з виробничими потребами.

Липовецька міська рада рішеннями № 34 та № 46 від 06.07.2006р. вирішила надати зазначені земельні ділянки в оренду строком на п'ять років, на підставі чого позивачеві були надані проекти договорів оренди землі №№ 79 \ 03-02 та 80 \ 03-02 від 18.07.2006р.

Відповідно до п. 8  договорів запропонований лише 5-річний строк договору. В зв'язку з тим, що позивач є власником нерухомості, яка розміщена на вказаних земельних ділянках, виробляє продукцію, а використання земельних ділянок для виробничих потреб є необхідним, позивач вважає, що строк договорів оренди має бути безперечно довшим.

Необхідність укладення договорів оренди землі на як найбільший термін очевидна: це сприяє стабільному використанню земель, зменшує витрати та економить час орендарів, оскільки щоразу укладаючи договір, необхідно замовляти виготовлення технічної документації. Укладення договору оренди землі на короткий термін викликає невпевненість у можливості господарювати на цій землі в подальшому.  Враховуючи викладене слід спонукати відповідача на укладання договору оренди земельних ділянок на строк не менше як на десять років,  а також враховуючи зростання цін та відсутність грошової оцінки земель не сільськогосподарського призначення у м. Липовець здійснювати перегляд орендної плати  один раз на три роки.

Розмір орендної плати, зазначеної в п.9 договорів складає 1 грн. за 1 кв.м. Відповідач, визначив розмір орендної плати на підставі замовленрї технічної документації по нормативній грошовій оцінці, проведеній для визначення розміру орендної плати спеціально для ТОВ "ЛаВІН" на базі підприємства - попередника - ПП "Колорит і К". Матеріали даної оцінки були направлені на державну експертизу до Вінницького обласного головного управління земельних ресурсів. У висновку від 13 березня 2006р. експерти негативно оцінили надану технічну документацію та визначили, що вона не відповідає вимогам земельного законодавства та діючих нормативно-методичних документів з грошової оцінки земельних ділянок та не може бути застосована для укладення договору оренди. Натомість, відповідач не прийняв це до уваги.

Відповідно до ст.2 Закону України "Про плату за землю" плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель. Розміри податку за земельні ділянки, грошову оцінку яких не встановлено, визначаються до її встановлення в порядку, визначеному цим законом. За даними Вінницького обласного головного управління земельних ресурсів нормативна грошова оцінка земель м.Липовець ще не проведена. За ст.7 Закону України "Про плату за землю" якщо грошову оцінку земельних ділянок не встановлено, для населеного пункту з чисельністю населення від 3 до 10 тис. осіб середня ставка податку становить 3,0 коп за 1 кв.м. Відповідно до відповіді Головного управління статистики у Вінницькій області від 08.08.2006р. чисельність населення м.Липовець станом на 1 липня 2006р. становила 9 276 осіб. За ч.1 ст.66 Закону України "Про державний бюджет України на 2006 рік" по населених пунктах, грошову оцінку яких не проведено, застосовуються ставки земельного податку, встановлені ч.2 ст.7 Закону України "Про плату за землю" збільшені в 3,10 раза. Таким чином, законодавчо встановлена ставка земельного податку для м.Липовець складає 3,0 х 3,10 = 9,1 коп. за 1 кв.м. Рішенням  сесії Липовецької міської ради від 6.07.2006 р. на підставі п. 35 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядуванняв Україні" та п. 4 ст. 7 Закону України "Про плату за землю" затверджено  коефіцієнт  збільшення ставки земельного податку в м. Липовець у два рази.  Таким чином  ставка  плати за землю у м. Липовець має бути в розмірі  18,2 коп. за один квадратний метр.  

Розмір пені за несвоєчасне внесення орендної плати, визначений п.14 договорів,    складає  2%  несплаченої суми   за   кожен   день прострочення, тобто 72 грн. за договором № 79 \ 03-02 та 94 грн. за договором № 80 \ 03-02.  Суд вважає пеню завищеною, крім того,   строки  внесення  орендної  плати  чітко  не  встановлені в п. 11 договорів. Пеня не повинна перевищувати розмір подвійної облікової ставки  Національного Банку України, яка діяла у період на який така пеня нараховується.

Строк перегляду розміру орендної плати за п.13 договорів становить один раз на два роки. Відповідно до ст. 23 Закону України "Про оренду   землі"   орендна   плата   за   земельні   ділянки   державної   і  комунальної   власності,   які   передані   в   оренду  для сільськогосподарського використання   переглядається один раз на три роки. Тобто, на законодавчому рівні визначено більший строк перегляду орендної плати для  земель  вищої цінності,  ніж землі населених пунктів. В даному випадку часта зміна орендної плати негативно вплине на економічну  діяльность  підприємтсва.

Відповідно до статті 2 Закону України „Про плату за землю" плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель. Якщо грошову оцінку земель не встановлено, то розміри податку за земельні ділянки визначаються до її встановлення в порядку, визначеному цим Законом. Відповідно до статті 7 ставки земельного податку за земельні ділянки (за винятком сільськогосподарських угідь) диференціюють та затверджують відповідні сільські, селищні, міські ради виходячи із середніх ставок податку, функціонального використання  та місцезнаходження земельної ділянки, але не вище ніж у два рази від середніх ставок податку з урахуванням коефіцієнтів, встановлених частинами другою і третьою цієї статті.

Статтею 21 Закону України „Про оренду землі" встановлено, що річна орендна плата за земельні ділянки, які перебувають у державній або комунальній власності, не може бути меншою за розмір земельного податку, що встановлюється Законом України „Про плату за землю", та перевищувати 10 відсотків їх нормативної грошової оцінки.

Відповідно до ст. 13 Закону України „Про оцінку земель" проведення грошової оцінки земельних ділянок обов'язкове у разі:

-          визначення розміру земельного податку;

-          визначеним розміру   орендної   плати     за     земельні     ділянки державної та

комунальної власності;

-          визначення розміру    державного мита при  міні,   спадкуванні та даруванні

земельних ділянок згідно із законом;

-          визначення втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва;

-          розробки    показників        та        механізмів    економічного    стимулювання

раціонального використання та охорони земель.

Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель,  яка  є  обов'язковою для     визначення  розміру земельного  податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок несільськогосподарського призначення повинна розроблятися один раз в 7 - 10 років (ст. 18 згаданого Закону).

В судовому засіданні представниками позивача по справі подано заяву про відшкодування коштів  з відповідача в сумі 5000 грн. за надання  правової допомоги по даній справі. Як вбачається  з п.2.3  договору № 11 від 4.08.2006 р.  умови договору ввважаються виконаними з моменту підписання сторонами акту виконаних робіт. Акт приймання адвокатських послуг відсутній, тому не можна зробити будь - якого висновку  як про обсяг наданих адвокатом  Ковальовою В.С. послуг, так і про обсяг витраченого нею часу. Оскільки  не визначена вартість таких послуг, тому неможливо зробити висновок  про співрозмірність адвокатських послуг грошовій сумі, перерахованій позивачем за надання адвокатських послуг.

Таким чином у вимогах про стягнення коштів з відповідача за надання правової допомоги в сумі 5000 грн.  слід відмовити.   

          Керуючись  ст. ст. 44, 49, 82-85, 115 ГПК України

ВИРІШИВ :

Позов задовольнити частково.

Спонукати відповідача - Липовецьку міську раду укласти  договори  оренди земельних ділянок площею 1,145 га та 1,016 га на яких знаходяться об"єкти нерухомості ТОВ "ЛаВІН"  терміном на  десять років, встановивши орендну плату в розмірі 18,2 коп. за один квадратний метр та розмір пені не більше подвійної облікової ставки НБУ за кожний день прострочення платежу за період в якому  така  ставка діяла.

Встановити перегляд орендної плати один раз на п"ять років.

В решті позовних вимог  відмовити.

Стягнути з Липовецької міської ради 22500  Вінницька область м. Липовець вул. Леніна, 30 код ЄДРПОУ 04325957 на користь  ТОВ "ЛаВІН" Вінницька область Вінницький район с. Якушенці, Облплемоб"єднання  вул. Барське шосе, 18/18  код  32812083  42,50 грн. державного мита та  59 грн. за інформаційно - технічне забезпечення судового процесу.

Видати накази  після набрання рішенням законної сили 26 грудня 2006 р.

Суддя                                             Балтак О.О.

Повний текст рішення суду оформлено і підписано відповідно до вимог ст.85ГПК України  19.12.06

СудГосподарський суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення15.12.2006
Оприлюднено21.08.2007
Номер документу317898
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —9/346-06

Рішення від 05.01.2007

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Балтак О.О.

Рішення від 05.01.2007

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Балтак О.О.

Рішення від 15.12.2006

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Балтак О.О.

Ухвала від 21.11.2006

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Балтак О.О.

Ухвала від 30.10.2006

Господарське

Господарський суд Одеської області

Бакланова Н.В.

Ухвала від 30.10.2006

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Балтак О.О.

Ухвала від 31.08.2006

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Балтак О.О.

Рішення від 03.07.2006

Господарське

Господарський суд Сумської області

Лущик М.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні